2005
|
|
XVIII. mendeko neoklasizismoaren helburuak hartzen
|
ditu
lan honek, hots, modu atsegin batez irakastea. Ipuin onak, klasikoak, irakatsi nahi ditu Peru eta Mirenen ipuin herrikoi ‘txarren’ ordez; Ilustrazioaren eragina ikus daiteke helburu honetan10 Hitzaurrean bere ‘ausardia’ justifikatzen du, 22 urteko neskatxa bat idazten, latinetik itzultzen eta argitaratzen.
|
|
Horrekin batera, gainera, Gutiziak ipuin bilduma argitaratu zen, Emakume Idazleen Lantaldearen egitasmo bat zen eta euskal emakume idazleen lana ezagutzera emateko helburua zuen liburu honek. Hogeita bederatzi egile eta ipuin biltzen
|
ditu
lan honek, hona hemen haien izenak: Aurelia Arkotxa, Ainhoa Arozena, Aintzane Arrieta, Yolanda Arrieta, Begoña Bilbao, Itxaro Borda, Amaia Elosegi, Arrate Egaña, Idoia Etxeberria, Enkarni Genua, Aitzpea Goenaga, Maite Gonzalez Esnal, Lierni Ibargutxi, Arantxa Iturbe, Pili Kaltzada, Mariasun Landa, Goizalde Landabaso, Amaia Lasa, Mi ren Agur Meabe, Amaia Mendoza, Laura Mintegi, EstherMuge rtza, Lourdes Oñederra, Jasone Osoro, Ixiar Rozas, Maribi Unamuno, Lourdes Unzueta, Edurne Urkiola, Ana Urkiza.
|
2006
|
|
...tatea eta gizarte kohesioa izango dira EAEko hezkuntza sistemaren erabaki guztien oinarriak, ikasle guztiek, salbuespenik gabe, ikasle etorkinak barne, beren gaitasun pertsonalak, trebetasun kognitiboak, espresiboak eta harremanetakoak garatzeko aukera izan dezaten eta bizi diren munduko kultura ezagut dezaten; horrela, edozeinek egin ahal izango ditu goi mailako ikasketak eta eskuratu ahal izango
|
ditu
lan munduan sartzeko beharrezko gaitasunak.
|
2009
|
|
Hitzarmen honen bitartez udalek Kontseiluaren dinamikari babesa ematen zioten eta ebaluazioetan detektatutako hutsuneei konponbidea emateko konpromisoa hartu zuten. Kontseiluak, bere aldetik, eskura dituen bitartekoak jarriko
|
ditu
lan honetan.
|
2010
|
|
Euskaltzaindia aitzindaria izan da euskararen egoera soziolinguistikoa aztertzean, eta Euskal Herriko egoera analizatu ez ezik, soziolinguistika teorikoari buruzko ekarpen anitz egin du. 1922tik, euskarak gizartean duen lekuaz interesatu da Euskaltzaindia; 1978an Euskararen liburu zuria argitaratu zuen Akademiak, eta etengabe argitaratu
|
ditu
lan soziolinguistikoak. Azkena Miquel Gros i Lladosen El euskera en la Comunidad Autonoma Vasca (2009) da.
|
|
Juridikoki, eta orokorrean esanda, EGEaren gaiak bi arazo handi sortzen
|
ditu
lan zuzenbidearen ikuspuntutik. Alde batetik, oinarrizko eskubidearen ideiaren helmena.
|
2011
|
|
Beste ehunka idatzi argitaratu ditu beste hainbat aldizkaritan, artikulu akademiko, hitzaldi eta abarren artean: Euskera, Euskaltzaindiko Iker bilduma, Bulletin du Musee Basque, Gure Herria, Lapurdum, Muga, Egan, Hegats eta beste hainbatetan plazaratu
|
ditu
lanak. 2008an Haritxelharren ohorez argitaratutako Iker 21 liburuan bere bibliografia osoari buruzko lana argitaratu zuen Beñat Oihartzabalek:
|
2014
|
|
50eko hamarkadan bitan aurkeztu
|
ditu
lanak biltzarretan, eta bietan utzi dio mezua Euskaltzaindiari, egin beharra, aholku moduan edo exijentzia mailan, berdin dio.
|
2015
|
|
Euskal Herriko gizarteak belaunaldi berriak euskalduntzen erabilitako diru guztiak eta egindako ahalegin guztiak zapuztu egiten
|
ditu
lan munduak. Horixe dugu, gaur gaurkoz, euskararen berreskurapenean askok ikusten ez duten eta begi bistan dagoen elefantea.
|
2020
|
|
Gazte zein helduak multzoka antzokietara hurbiltzera eta proposatutako gaiaren inguruan hitz egitera eta hausnartzera eraman
|
ditu
lan honek. Jarraipena lukeen lan ildo bat jarri dute mahai gainean Dejabu, Artedrama eta Axut konpainiek proiektu honen bidez, nire ustez.
|