Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Zer nolako gai bilduma erabiltzen du ZBek Zornotzako jendea mobilizatzeko. Nondik ateratzen ditu gai horiek. Zer nolako marko zehatzean kokatzen ditu dauzkan baliabide diskurtsiboak, bere mezua Zornotzako jendearengana heltzeko. Gizarte mugimendu bat ikertzen denean, erantzun behar zaie honako galdera horiei (McAdam, McCarthy eta Zald, 1999).
2005
‎Legegileak ahalmenak eman dizkio Justizia Ministerioari, erregistroen lurralde antolaketa eta erregistratzaileen estatutu organikoa ezartzeko, eta, ahalmen horiek erabilita, testu berriaren xedapenak indarreko xedapenekin harmonizatzeko manuak jaso dira; horien helburu nagusia izan da, legegileak erregistro moten ordez erregistratzaileen kategoria pertsonalak ezartzeko beren beregi eman zuen agindua betetzea. Testu berriak behin betiko arautu ditu gai horiek, legegileak emandako eskuespena agortuz; taxu horretan, Erregistroan lanean diharduten funtzionarioen araubide organikoa ezartzeko arau berriek ohiko lege lerruna lortu dute.
2006
‎“Intimitatearekiko, sentsualtasunarekiko, sedukzioarekiko, amodiozko jokoarekiko, sexu komunikazioarekiko… interesa alde batera utzi dugu. Beharbada, sexu asetasunak gehiago aberasten ditu gai horiek bikoteka, lortutako orgasmoen kopuruarekin eta erekzio baten iraupenarekin baino: horrek izan behar du espainiarren sexu osasunaren erronka”, esan zuen Miren Larrazabal Psikologia eta Sexologiako Institutuko zuzendariak.
2009
‎Gaur egun, parte hartzeko prozesuak askotarikoak dira era guztietako planetarako; parte hartze aktiboa behar da ingurumen ebaluaziorako eta paisaiaren ebaluaziorako. Horrek gehiegi ustiatuta ditu gai horiekiko interesa izan ohi duten giza baliabideak (GKEak, talde ekologistak…), eta horiek hautatu egin behar dituzte, ezin baitute dena egin. Parte hartzeko eskura dagoen informazioa profesionalentzat baino ez da prestatzen, eta ikusle gehienak kanpoan geratzen dira.
2011
‎Hamarretik bederatzik adierazi dute hondakinak gaika bereizteko ohitura dutela, batez ere papera kartoia, ontziak eta pilak (erantzun dutenen% 90ek birziklatzen ditu gai horiek); ontziak eta pilak% 85ek baino gehiagok bereizten dituzte, eta plastikoak, ia% 80k.
‎Begi bis­takoa da ore hori nahi izan duela egileak oratu. Baina han hemenka utzi ditu gai horiek errelatoan zehar. Gai berberak edo agertzen dira Eskarmentuaren paperak saioan ere, eta era askozaz esplizituagoan daude (esa­terako, azken kapituluak «Epitafio duin baten xerka» du izen), baina, hala ere, ez dute inolako aipamen berezirik merezi izan foro honetan.
2013
‎Ez dugu sukaldarien eta sukaldaritzaren gorazarre egingo. Kazetaritza arruntak ia egunero azaltzen ditu gai horiek. Bada sukaldearen inguruko industria apalago bat, sukaldari izarrek baino ekonomia jarduera zabalagoa duena.
2016
‎Jaime Funes psikologoa, ‘Nazkos de las tareas de nuestros hijos’ lanaren egilea. Ikasten lagundu nahi diegu’ (Lectio, 2016), funtsezkotzat jotzen ditu gai horiek, «pentsatu genuke zer motatako betebeharrei, xedeari, zer harreman ikasi behar den eta familiak zer ekarpen egin eta ekar dezakeen», adierazi du egileak. Funesek gurasoen zeregina azpimarratzen du eskolako zereginen aurrean eta horiek irakasleekiko duten harremanaren aurrean; aldiz, eskoletan ez da aldaketa metodologikorik gertatzen etxeko eginkizunei dagokienez, «gure seme alaben garapenerako arrazoizkoa izan dadin saiatu behar dugu lanean».
2021
‎Etorkizuneko liderrak Aire Garbian, Osasun Sozialean eta Digitalean. Doako on line ekitaldi honek nazioarteko erreferente eta profesionalak bilduko ditu gai horiek jorratzeko eta teknologia berriak eta IA arnasketaren osasunean aplikatzeko paradigma berriak zehazteko. Erregistratzeko edo programa osoa kontsultatzeko, sakatu hemen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia