Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2001
‎Horretan hasi aurretik, ordea, gogora dezagun nolakoak ziren loturak, kurrikuluaren gaian, teoriaren eta praktikaren artean. Labur labur esanda, ikuspegizaharrak ez ditu biak bereizten; modernoak, teoriaren mende jartzen du praktika; praktikoak, alderantziz, praktikaren mende teoria; eta dialektikoa, biak lotzen etauztartzen saiatzen da.
‎Nik aukeratu dudan ideia orokorrak xuxen xuxen betetzen ditu bi baldintzahoriek. Ikus dezagun.
2002
‎Gracia Carcamo k ez ditu bi gertakizun horiek jorratzen, jende xumearenegoera bitarte horretan baizik. Lan kuantitatibo handia egin du autoreak, pobrezia (txiroak, arloteak, eskaleak) zenbakietan agertuz.
‎–Klasea? oinarri duen pentsamenduak bateratuta mantendu nahi ditu bi fenomeno eta, desberdintasun sozialen indibidualizazioak, bereizi egin nahi ditu.
2004
‎predikatua ez daerredundantzia bat besterik. p egiazkoa dela esatea p esatea da funtsean. Frcgerenikuspegien cta Tarskiren egiaren kontzcpzio scmantikoaren hainbat irakurkelakikuspegi honctara gcrturatu izan ditu bi autoreak.5.3 Tarskiren. Egiaren kontzepzio semantikoa. Alfred Tarski filosofo poloniarrak egiaren teoriaren gainean hainbat artikulu argitaratuzuen XX. mendeko 30eko hamarkadan. Horietan, egiaren kontzepzio semantikoaren aldeegin zuen, hau da, egiazkotasuna semantikari dagokiola esan zuen, adierazpen linguistikoak erreferitzen dituzten objektuekin harremanetan ezartzen dituen eremuari, alegia.Tarski egiaren nozio aristotelikotik abiatzen da.
2005
‎Laburbilduz, El Paisek Euskal Herrian egoitza duten beste bi errotatibekbaino distantzia enuntziatibo handiagoz informatzen du Alardearen gatazkaz, etakonstituzionalki aitortutako eskubide baten urraketa objektibo bat (hala ebaztenduten epaiak daudenez geroz) pairatzen duen biztanle multzo garrantzitsu batengainean modalizatzen ditu bi alderdiak, zeren interes informatiboa toki zehatzbateko gatazka sozial huts batean kokatu beharrean (El Diario Vascok egiten duenbezala, adibidez), biztanleen sektore zabal batek eskubide legitimo bat betetzeariIrun eta Hondarribiko agintariek, hura betearazi behar luketen berberek, jartzendizkioten traba eta eragozpenetan kokatzen baitu.
2006
‎Helburuok aurrez emanak eta ezarriak agertzen direnean, gizabanakoen borondatea baztertuta, soilik helburuok lortzeko teknikoki egokienak diren bitartekoak aukeratzea geratzen da. Kasu horretan Weber-ek kontrajarrita ikusiko ditu bi arrazionaltasunak, arrazionaltasun formala eta materiala. Hau da, arrazionaltasun formala helburuei egokitutako arrazionaltasunaren aspektu tekniko eta estrategikoaren garapena litzateke, balioei egokitutako arrazionaltasunarekin duen harremanaren kaltetan.
‎Ilargiaren orbitaren planoaren eta ekliptikaren planoaren arteko ebakidura zuzenari nodo lerroa deritzo. Ilargiak hilero zeharkatzen ditu bi nodoak, goranzkoa eta beheranzkoa.
‎batetik, hartzaile guztientzat mezuak objektiboa (frogagarria eta egiaztagarria) izan behar duela, eta, bestetik, kontsumitzaile eta erabiltzaileentzat, mezuak alde subjektiboa izango du, aldakorra dena, ondasunaren erosketa baldintza edo zerbitzuaren erabileraren arabera zehazten baita. Doktrinak gehiago zehaztu ditu bi elementu horiek publizitate mezua aztertzean (Feliu eta Bendito, 1989: 3.625).
2007
‎Perspicuitas delako ulergarritasun intelektuala garatzean, hizlariak argi eduki behar ditu bi ardatz: batetik, entzule guztien ahalmen intelektuala ez dela beti bera, tualak, ulergarritasunaren izenean.
‎Gero, azpimarratu behar da EAEko eta lurralde komuneko zerga sistemek harmonizaturik egon behar dutela, merkatu bateratuak eskatzen duen eran, nahiz horrek ez dakar, zehatz mehatz, zerga guztiek berdinak izan behar dituztenik, zenbait ñabardura edo diferentzia egon baitaitezke. Ñabardura horiek zerga arauetan gauzatzen dira eta indarreko testuak lau printzipio nagusi aipatzen ditu bi zerga sistemak, lurralde komunekoa eta Foru Lurraldeetakoa, harmonizatuta egoteko.
2009
‎Auzi honetakoeztabaida eta garapenari buruzko sintesi lan egokia egiten du ere Joel Candau k (2005). Beste autorebatzuen moduan, Marie Claude Lavabre (2006) ikertzaileak antagonismoa alde batera utzi etaosagarritasun gakoan interpretatu ditu bi kontzeptu hauek, bai eta adiera hauen arteko harremana ere.
‎Gizonezkoaren garuna ataza espezifikoetarako espezializatuta dago. Ezin izaten ditu bi gauza batera egin, bi hemisferioak lotzen dituzten lotura gutxiago dituelako. Aldiz, emakumeei zailago gertatzen zaie ezkerra eta eskuina bereiztea, bi hemisferioak lotuago dituztelako.
‎liburu honetako programa gehienak erraz sartzen dira orrialde batean, eta luzeenak ez ditu bi orrialde baino gehiago hartuko. Bestalde, ez da ikaste prozesu neketsurik gainditu behar programa erabilgarriak idazten hasteko.
‎Ez ditu bi letrako hitz guztiak aurkitu, aurretik eta ondoren zuriunea daramatenak bakarrik. Lerro hasieran, puntuazio marka baten aurretik edo ondoren daudenak ihes egin diote gure bilaketa espresioari.
‎hori. Definitutako sekuentzia zati bakoitzaren hasieran agertuko da, eta beti izango ditu bi gidoi aurretik eta lerro aldaketa atzetik. Gero, mezuaren zati bakoitzak bere goiburuko propioa izango du, Content type eta Content TransferEncoding eremuek osatuta, zatiaren edukia deskribatzeko.
2010
‎Ostera Peron diktadoreak ezeztatuko ditu biak. Ikusi «Sobre la situacion de los extranjeros enArgentina», Euzko Izpar Banatzea, 493, 1949ko apirilaren 8a.
‎80ko hamarkadan gertu ezarri zenestazio hidroelektriko baten truke, lortutako espazio naturala da, arroz soromoduan erabiltzen zena. Ekimenaren helburua zen uholde gutxipenaren prozesunaturala berreskuratzea eta hainbat espezie jasotzeko ahalmena hobetzea habitatendibertsifikazioaren bidez. 2006an aurrera eramandako ekintza honek ondorio ikusgarriak lortu izan ditu bi urte eskasean, lekuaren berreskuratze ikaragarri batekin.
‎Hots, eskala handia badarabilgu, gizartearenosotasunean eragingo lukete baina, aldiz, eskala murritzagoa erabiltzean NEBanedo haren inguru hurbilean bizi den biztanleriarengan eragingo lukete. Garciak (1999) ongi bereizten ditu bi eskala horiek eta bere analisi zehatzak tokiko biztanleriarengan zein eratako onura eta kostuak eragiten dituzten deskribatzen du.
2011
‎Euzkadi aldizkariak 1982ko otsailean argitaratu zuenez, Euskal Telebistarenalbistegien produkzio zentroa Durangon kokatuko zen, eta programen produkziozentroa, aldiz, Donostian, «Europan egoitza biak banatzeko zabaldu den joerajarraituz» (Euzkadi, 1982). Ibañezek bere tesian luze eta zabal lantzen ditu bi zentrohorien kokapenak parlamentuko kideen artean eragin zituen ezbaiak (Ibañez: 65 eta66).
2012
‎batetik, hartzaile guztientzat mezuak objektiboa (frogagarria eta egiaztagarria) izan behar duela, eta, bestetik, kontsumitzaile eta erabiltzaileentzat, mezuak alde subjektiboa izango du, aldakorra dena, ondasunaren erosketa baldintza edo zerbitzuaren erabileraren arabera zehazten baita. Doktrinak gehiago zehaztu ditu bi elementu horiek publizitate mezua aztertzean (Feliu eta Bendito, 1989: 3625).
2014
‎Milsark ek (1974, 1977) bi kuantifikatzaile mota desberdintzen ditu, sendoaketa ahulak, eta diagnosi sintaktiko batzuk eskaintzen ditu bi kuantifikatzaile motahoriek desberdintzeko. Adibidez, kuantifikatzaile ahulak perpaus existentzialakderitzenetan ager daitezkeen bitartean, sendoek emaitza ez gramatikalak edozentzugabeak ematen dituzte testuinguru horietan (efektu hau definitutasun efektua, definiteness effect?
‎Haienhurrenkera (9d) adibideak argitzen du: ke morfemak banatzen ditu biak. Hala ere, eta dagokigunera itzuliz, alokutiboaren posizioa bien ostekoa da, aurreko pertsonaden datibotik nahiko urrun geratuz.
‎Heltze goiztiarrak edo berantiarrak eragin psikologiko desberdinak eragiten ditu bi sexuetan. Luzetarako hainbat ikerketak diote heltze goiztiarrak on egiten diela gizonei, baina ez emakumeei.
2019
‎Beste aldetik, Austin (2007), ez dator bat Barreñaren ideia horrekin; izan ere, Austin (2007) en iritziz, elebitasunak (euskara/ gaztelera) eragin zuzena du haurraren ergatiboaren jabekuntzan eta honen garapenean. Bereaburuz, haurra ez da elebiduna bi urte izan arte hau da, ez ditu bi kode desberdintzen bere hizkuntzajabekuntzan; baina behin elebiduna denean, haurraren hizkuntza menderatzaileak (elebidunarenhizkuntza nagusi edo indartsuenak) eragina izango du bigarren hizkuntzaren (hizkuntza ahularen) gramatikan. Hori horrela, gaztelera/ euskara dituen haur batek, eta batez ere gaztelera hizkuntzanagusitzat duen haur batek, euskarak ergatibo marka eskatzen duen kasuetan hau ez esateko joeraerakutsiko du (gaztelera ez baita hizkuntza ergatiboa); aldiz, euskaldun elebakarra den haurrak akatsgutxiago egingo ditu ergatiboaren kasu markari dagokionez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia