2000
|
|
4 Frazerrek hurrengoa dio: " Haurrek hain gogoko duten imajinazioaren printzipio berberak eraman
|
ditu
beste herri batzuk jaiotzaren antzezpena norbait seme edo alabatzat hartzeko bide gisa erabiltzera, are hildakotzat jotzen dena berpizteko prozedura gisa ere. (...) Horregatik, Diodorok dioskunez, Zeusek bere emazte jeloskor Hera konbentzitu zuenean Herkules semetzat har zezan, jainkosa oheratu egin zen eta, heroi handia bere bularraren kontra estutuz, bere jantzien azpitik bultzatu eta lurrera erortzen utzi omen zuen, hartaz benetan erditu izan balitz bezala; historialari horretxek eransten du behiala barbaroek gauza bera egiten zutela umeak seme alabatzat hartzeko.
|
2001
|
|
Ziurtasun hau ezin da inoizko aldian inongo bazterrean laga, ez zalantzazko metodoaren izenean, ez aztergai erabiltzeko ustetan. Eta ziurtasun honek babestu behar
|
ditu
beste jakintza guztiak, eta ez alderantziz. Zehazki, filosofian aurkitutako guztiak —adimenez aurkitutakoak— maitagogoak izenpetu behar ditu, baliorik izan dezaten.
|
|
Hau da, jakin jakineko baina misterioz betea den gogoarena; jakin jakineko baina misterioz betea den ziurtasuna. Ez dago ziurtasun hori hobetzerik, maitagogoaren oinarrizko ziurtasun horrek onetsi behar
|
ditu
beste ziurtasun guztiak. Maitagogoaren eginkizuna, ezagueraren alorrean, bere maitagaiak, bere ezagugaiak bilatzea, argitzea, zabaltzea eta sakontzea da.
|
2003
|
|
22 Adibide horien bidez, erraz uler daiteke legeen espirituak bidezkotzen dituela salbuespen eta lekapen horiek, eta salbuespenok ez dutela aldatzen salbuetsita geratzen diren lehenengo legeen aldaezintasuna; lege eta salbuespenok bat datoz euren artean, orokorrean guztien zuzentasuna osatzen duen espirituari esker; horietako bakoitzak bere mugak ditu eta ez
|
ditu
besteak ukitzen. Izan ere, lege bati eginiko zentzuzko salbuespen eta lekapen guztiek beste lege batean dute oinarria; horregatik, esan daiteke, lege salbuetsiak askotan gertatzen dena ezartzeko lege orokorrak direla, eta horien salbuespen zein lekapenak, berriz, kasu zehatzetarako erregela bereziak direla; hori gorabehera, bai batzuk eta bai besteak lege zuzenak dira, euren erabilera eta norainokoa kontuan hartuta.
|
|
Lehenengo baliabideari dagokionez, Jainkoak argi utzi du zein toki bete behar duen gizaki bakoitzak gizartearen barruan; gizarte horretan, Jainkoak toki zehatz bat ematen dio gizaki bakoitzari. Horrela, gizaki bakoitzak harreman zehatz batzuk izango
|
ditu
besteekin, eta, berari dagokion toki horretatik, eginbehar jakin batzuk izango ditu. Hori lortzeko, Jainkoak aintzakotzat hartu ditu jaiotza, hezkuntza, norberaren joerak eta probidentziaren bestelako ondoreak, probidentzia horrek gizakien patua baldintzatzen duelako.
|
|
Kontrara, norbaitzuek elkar maite badute, on gorenarekin lotuta egoteko espiritua dutelako, ez dute euren interes pertsonala bilatzen, baizik eta guztioi erkide zaien mesedea. Mesede horren izaera gainerako ondasun guztietatik desberdina da oso, eta, horregatik, ezin du inork bere buruarentzat gorde; alderantziz, guztiontzat berdin izatea nahi du, eta ahalegin guztiak egingo
|
ditu
besteek ere hori lor dezaten. Hori guztia aintzakotzat hartuta, norbaitzuk euren lagunei lotuta badaude lotura mota horren bitartez, besteen eta maite duten guztien ona eta onura bilatzen dute; eta on hori goraipatzeaz batera, beste edozein ondasun arbuiatzen dutenez gero, prest daude euren lagunengatik ondasunak eta bizia emateko, hori beharrezkoa izanez gero.
|
2008
|
|
Arrazoitzeak subjektu lasaian aurkitzen duen lur irmoak dar dar egiten du, eta higidura hori bera soilik bihurtzen da objektu. Bere edukia betetzen duen subjektuak utzi egiten dio horretatik haraindi joateari, eta ezin
|
ditu
beste predikatu edo akzidenteak izan. Edukiaren sakabanatzea, alderantziz, horren bidez norberaren azpian lotzen da; ez da orokor dena, subjektutik aske askori dagokiona.
|
2013
|
|
Eman dezagun, zirrikitu batetik, pertsona horri idatzizko galderak egiten dizkiotela, txineraz. Pertsona horrek, barruko liburuak erabiliz, galdera horien idatzizko erantzunak bidaltzen
|
ditu
beste zirrikitu batetik. Erantzunak ere txineraz daude.
|
2014
|
|
Musikan. Siegmunden kantua gizon baten kantua da, eta ez da aitatasun kantu bat; ahotsarekin du zerikusia, agudoagoa da, siluetarekin du zerikusia ere, ez
|
ditu
beste bien ezaugarri sinbolikoak, emakumearen kantuarekiko beste harreman batzuk dauzka. Wotan eta Alberich aitatasunez ‘beteta’ daude; Wotanek bere lantza darama eta bere lantzan legeak, eta txano bat darama erdi estalita joateko; Alberich nagusi gorrotagarri bat da, baina nagusi bat da eta bideetan zehar doa lege bihurtzen diren madarikazioak botatzen.
|