Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Euskara helduei irakasteko metodologiak, oro har, bi zutabe nagusi izan ditu azken 25 urteotan: bata aurrerabide gramatikala gramatikako egiturak errazenetik zailenera sailkatuta, ariketak..., eta bestea, euskaraz komunikatzeko ahalmena, batez ere aho belarrizko trebetasunak, lantzeko joera gero eta handiagoa.
‎1975eko otsailean berrogeiren bat irakasle Arrasaten bildu ziren eta bilera hura giltzarri gertatu zen gau eskolen mugimenduaren sorreran (Odriozola, 1976). Eraketa gaiak jorratu zituzten eta, irakasleei dagokieEuskara helduei irakasteko metodologiak, oro har, bi zutabe nagusi izan ditu azken 25 urteotan: bata aurrerabide gramatikala gramatikako egiturak errazenetik zailenera sailkatuta, ariketak..., eta bestea, euskaraz komunikatzeko ahalmena, batez ere ahobelarrizko trebetasunak, lantzeko joera gero eta handiagoa.
‎Euskarak normalkuntzara edo garapen osora bidean pausoak eman ditu azken hiru hamarkadetan. Hezkuntza euskalduntzen jarritako ahalegina izan da azken 30 urteotako garapenaren zutabe nagusia.
2008
‎Galeserari dagokionez, hizkuntza gutxiengo horrek Britainia Handiko gobernuaren hizkuntza politika asimilazionistak bizi izan ditu azken bi mendeetan. 90 hamarkadan konstituzio britainiarra garatu zuten eta Galesi eskualde autonomia bermatu zitzaion.
‎Gaelikoa hitz egiten duen gutxiengoak ere, gales hiztunen moduan, Britainia Handiko gobernuak hartutako hizkuntza politika asimilazionistak bizi izan ditu azken bi mendeetan. Horrez gain, Highlandsetik bidaltzeko legearen kalteak jasan zituen, legeak Eskoziako gaeliko hiztunak sakabanatu baitzituen.
2011
‎Mikel zalbide euskal herriko esfera soziolinguistikoan izen ezaguna da, ibilbide luzea du gaian, artikulu anitz idatzi izan ditu azken 30 urteetan gutxienez eta bere lana definitzeko esan dezakegu normalean lanketa teoriko sakona eta anitza egiten duela eta bere lanei exhaustibitate ahalik eta handiena saiatzen diela ematen. diglosiari buruzko artikulu luze honetan zalbidek bere ohiko lan moduari eusten dio: lana luzea da, 139 orrialdetakoa, azalpen teorikoa eta bere aplikazioa euskarari xeheki azalduta dago eta oso pedagogikoa da.
2012
‎EAEn ere euskararen erabilerak gora egin du erabilera eremu guztietan, etxean izan ezik. Etxeko erabilerak oso gorabehera txikiak izan ditu azken 20 urteotan, eta %17aren bueltan ibili da 1991 eta 2011 bitartean.
‎EAEn ere euskararen erabilerak gora egin du erabilera eremu guztietan, etxean izan ezik. Etxeko erabilerak oso gorabehera txikiak izan ditu azken 20 urteotan, eta %17aren bueltan ibili da 1991 eta 2011 bitartean. Etxeko kideen arteko erabilerari dagokionez, bikotekidearekin (%14, 1) eta amarekin (%16, 4) gorabeherak puntu batekoak baino txikiagoak izan dira.
2013
‎Gaur egun, ikasleak ez dira hutsetik gerturatzen ikastarora, denboran atzera bezala. Horrek ongi erakusten ditu azken hamarkadetan eman diren aurrerapausoak, eta gure gizartean zenbat hedatu den euskararen ezagutza soziolinguistikoa.
‎Gaur egun, ikasleak ez dira hutsetik gerturatzen ikastarora, denboran atzera bezala. Horrek ongi erakusten ditu azken hamarkadetan eman diren aurrerapausoak, eta gure gizartean zenbat hedatu den euskararen ezagutza soziolinguistikoa.
2015
‎Iñaki Eizmendik haur eta gazteen hizkuntza ohituretan euskararen aldeko portaerak bultzatzeko ekimenak proposatu eta abian jarri ditu azken urteotan. Praxi horretan oinarrituriko hausnarketa plazaratu du Eizmendik artikulu honetan, euskararen transmisioarekin lotutako hainbat proposamen egiteko.
2016
‎" Mintzajardunaren egoera eta azken urteetako bilakaera. Aurrera begirako erronkak" izenburua duen testuak, sakonki aztertzen ditu azken hamarkadetan euskarak izan duen eboluzioa, Euskal Herri osoa kontuan hartzen duen analisi sinkroniko eta diakronikoa eginez horretarako. Horrekin batera etorkizuneko desafioak identifikatzen ditu eta horiei erantzuteko zenbait proposamen ere iradokitzen ditu, testuan zehar bereziki azpimarratuz euskarak bere etorkizunerako ere beharrezkoak dituela harnasguneak.
‎" EAEn ere euskararen erabilerak gora egin du erabilera eremu guztietan, etxeanizan ezik. Etxeko erabilerak oso gorabehera txikiak izan ditu azken 20 urteotan, eta% 17aren bueltan ibili da 1991 eta 2011 bitartean(...) Etxetik kanpo, lagunekin(% 21,8), lankideekin(% 24,5), udal zerbitzukoekin(% 24,8) eta osasun zerbitzukoekin(% 19,8) argi eta garbi egin du gora euskaraerdara beste edo gehiago erabiltzen dutenen ehunekoak" (Eusko Jaurlaritza, 2013a: 47).
2018
‎Erabilera eremuei dagokienez, etxeko erabilerak gorabehera txikiak izan ditu azken 25 urteotan. Hala ere, esan behar da erabilerak seme alabekin eta neba arreben artean gora egin duela (3 puntu eta 2,5 puntu, hurrenez hurren).
2023
‎• Kultur errotak gero eta emanaldi gutxiago eskaini ditu azken urteotan. Bazkide erabiltzaileen kopurua gero eta murritzagoa izan da, eta baita beste erabiltzaileena ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia