Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Motibazio desberdinak al dituzte hizkuntza bat edo beste ikasteko orduan? Euskarari garrantzi handiagoa ematen dioten ereduetan ikasi duten pertsonek besteek baino gehiago sentitzen al dute hizkuntza hori nortasun zeinu gisa. Gai horiek guztiak ulertzeko, esparru zabalago batean kokatuko dugu jarraian gure aztergaia.
‎Erakutsi dute baita jaiotzez Baionako Xabi Molia idazlearen lehenengo filma ere, Huit fois debout. Interesgarria iritzi diot, Elsari, langabea izanik, lan elkarrizketetan eskatzen dioten eredua imitatzen dabilelako, ezin aldrebesago. Mila bider erori, baina zutituaz.
2011
‎Jon Sarasuak, demagun, era honetara darabil: . Hegemonia espaziorik gabe hizkuntzak ezin direla garatu jaurti diet. Espazio jakin batzuetako bilinguismoa handiak txikia jateko modu bat dela, ez dutela funtzionatzen egunkari eta aldizkari ustez elebidunek, eskola planteamendu ustez elebidunek (are argiago hemen (Bolivian) elebidun multikultural deitzen dioten eredu erabat asimetriko eta testimonialak). Norbanakoa izan litekeela elebidun edo eleaniztun, baina gune jakin bati, familia bati, erakundetxo bati, aldizkari bati, eskola bati, hizkuntza baten hegemonian ardaztea dagokiola, handik eleaniztasunera irekitzeko.
2012
‎Haurren ekimenak eta autonomia garatzeko, errepikapenari bide emango dioten ereduetatik abiatu behar dugu, eta konfiantzaz hartu egiten dutena eta lor dezaketen arrakasta. Adin horretan, beharrezkoa da eguneroko ohiturei jarraitzea, lasaitasuna bermatzeko eta egin beharrekoa aurreratzeko, baina, horrekin batera, egunak sorpresak ere ekarri behar ditu, helburua ez baita jarduerak zentzurik gabe errepikatzea eta haurrak aspertzea.
‎Haren esanetan, «estatua lurralde jakin batean indarkeriafisikoaren erabilera legitimoa arrakastaz aldarrikatzen duen giza komunitatea da».Hartara, bortxa fisikoaren baliabideen metaketa azaltzen da erakundearen ezaugarrinagusitzat ikusmolde horretan. Modu berdintsuan, estatuaren sorreraren azterketariekin dioten eredu gehienek ikuspegi bera lehenetsi dute, Weberrek ez ezik, NorbertElias ek eta Charles Tilly k ere, esaterako (Weber, 1975; 1979; Elias, 1993; 1994; Tilly, 1992). Aipatu ereduetan erakutsi den bezala, estatuaren sorrerarekin bateraindar hertsatzaileak gune bakar batean biltzen dira.
2013
‎Inork ez ditu auzitan jartzen bi gauza: euskarari toki gutxi egiten dioten ereduak hurbildu behar dira euskarara, eta ingelesa sartu behar da irakats hizkuntza gisa. 3 Adierazle apartak ditugu, eta hori da gure indargunea, baita Europan ere.
2015
‎Beraz, argitalpen edo estreinaldi ofizialaren data izan beharrean, badaude epe batzuk, non proiektuaren faseak betetzen diren. Prozesu konplexu honi jarraitzen dioten eredu arrakastatsuak agertu dira azken urteotan, gaiaren gaurkotasuna, audientziaren partizipazioa eta hedabideen arretaren erakarpena modu inteligentean konbinatu dituztenak.
2021
‎Metodoari buruzko literaturak esaten dituenei jarraikiz, kasu bakoitzean iturri ezberdinak erabiltzeko ahalegina egin da, eta objektua ahalik eta gertuenetik ezagutzekoa (programen edo hedabideen egoitzetara joanaz eta bakoitzaren eskaintzaren zuzeneko behaketa eginaz). Eta Creswell eta Planok (2007) ‘triangelukatze’ deitzen dioten ereduari jarraituz, maila bereko elkarren osagarri gisa erlazionatu dira.
‎Galdera horri hainbat autorek erantzun diote dagoeneko, eta besteren artean, bi ideia nagusitzen direla esan daiteke: batetik eta arestian adierazitakoaren ildotik, norbanakoari partaidetzaeta identifikazio prozesuetan (nazionala, kulturala, soziala, unibertsala, etab.) mundua ulertzen eta zentzua eraikitzen lagunduko dioten eredu sinbolikoak32 sortzen dituen neurrian, literaturak identitate kultural indibidualaren nahiz kolektiboaren eraikuntzan paper garrantzitsua betetzen du (Colomer, 2001; Leibrandt, 2007; Ballester eta Ibarra, 2015); eta, bestetik, haurren eta gazteen prestakuntzan ardatz oinarrizkoenetako bat osatzen du literaturak hezkuntzabaliabide gisa.
2022
‎Bigarrena, rider kooperatiba berriak dira. Asko dira Coopcycle programari esker Glovo edo Deliveroo bezalako enpresei aurre egiten dioten eredu kooperatibo demokratikoak. Elkarren artean kudeatu eta ordaintzen duten tresna orokor batek batzen ditu, baina bakoitzak beren balioekin funtzionatzen du lanaren burujabetzari balioa ematen dioten ereduetan.
‎Asko dira Coopcycle programari esker Glovo edo Deliveroo bezalako enpresei aurre egiten dioten eredu kooperatibo demokratikoak. Elkarren artean kudeatu eta ordaintzen duten tresna orokor batek batzen ditu, baina bakoitzak beren balioekin funtzionatzen du lanaren burujabetzari balioa ematen dioten ereduetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia