Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎Lehenengo lanen artean, kafean lizuna sortzen duten faktoreak ikertu ziren, arriskuen analisiaren eta kontrol puntu kritikoen (AKPKA) eredu bat prestatzeko eta lizunen prestakuntza kontrolatzeko, bai eta prebentzio estrategiak formulatzeko ere, lehen mailako elaboraziorako, lehortzeko, manipulatzeko eta biltegiratzeko. Brasilgo, Kolonbiako, Côte d’Ivoireko, Indiako, Indonesiako, Kenyako eta Ugandako kafe institutuekin lankidetzan, proiektuak nekazariek kafea nola uztartzen eta lantzen zuten eta nekazaritza jarduerek eta onddo toxikogenikoek elkarri nola eragiten dioten aztertzeko ikerketak egin zituen. Lurzoruen laginketa zabal baten arabera, TAO onddo ekoizle nagusia maizago egoten da kafetoen sustraiak inguratzen dituen lurzoruan.
2007
‎Jatekoekgure gorputzari zer eragiten dioten aztertzeko, mundu guztiko adituei dei egin diegu. Eta bostehun boluntariorekin esperimentu berri berriak egin ditugu.
‎Jatekoek gure gorputzari zer eragiten dioten aztertzeko, mundu guztiko adituei dei egin diegu. Eta bostehun boluntariorekin esperimentu berri berriak egin ditugu.
‎Jatekoek gure gorputzari zer eragiten dioten aztertzeko, mundu guztiko adituei dei egin diegu. Eta bostehun boluntariorekin esperimentu berri berriak egin ditugu.
2011
‎2011ko irailean egindako esperientzia hori errepikatu egingo da 2012an. Pere Vilaseca pedagogo eta Jordi Turull kanpamentuetako zuzendariak adinekoen ongizateari nola lagundu dioten aztertuko du. Bere ustez, txikienentzako jarduera berak planteatu ezin diren arren, elementu komun batzuk dituzte, hala nola natura eta mendia aprobetxatzeko aukera.
2012
‎Helb1 Pertsuasioan adituek, euskaldunak edo erdaldunak izanda, euskarari abantaila pertsuasiboren bat sumatzen ote dioten aztertzea.
2014
‎Haien bidez, aldagai aske bakoitzak duen eragina alderatu daiteke, eta, aldi berean, haietako bakoitzak desbideratze unitate estandar baten gorabehera izaten duenean (gainerakoak egonkor mantenduta) mendeko aldagaian zer aldaketa gertatzen den ikus daiteke. Hala eta guztiz ere, nolabaiteko kolinealtasuna badago aldagai askeen artean, koefiziente horiek erregresoreen bariantza neurtzen dute, eta ezin dute adierazi zer ekarpen garbi egiten dioten aztertutako aldagaiari. Hortaz, ikerlan honetan, analisi osagarri bat proposatzen da, korrelazio erdipartzialeko koefizienteetatik abiatuta.
2015
‎Egunkari horietan irakasle bakoitzak jasotzen du ahozkoa lantzeko egiten duena eta horien azterketan oinarrituta egiten dute prestatzaile ikertzaileek ikastetxearen lehen diagnostikoa. Artikulu honetan egunkari horietan esandakoen berri jasotzen da, jakiteko zer dioten aztertutako zazpi ikastetxeetako irakasleek ahozkoaz egiten duten didaktikaz eta ezagutzeko zein den ahozko hizkuntzaren didaktikaren gaineko prestakuntzaren abiapuntua. • Hitz gakoak:
‎Hamar urte beranduago, ez dirudi lehen galderak pertinentzia handirik duenik asmo ideologiko jakinetik ez bada, 1 2000ko urteetatik hona atertu gabe eman baitira argitara gatazka politiko eta armatua hizpide duten literatur lanak. Era berean, ugalduz joan dira auziaren inguruko ikerketa eta irakurketa kritikoak ere, akaso, eztabaida polemikaren esparrutik harantzago heldu den seinale.2 Bigarren galderari heldu eta 2000ko urteetatik gaur arte argitaratutako euskal nobelek auziari nondik eta nola heldu dioten aztertzeko ekarpena nahi luke izan, beraz, artikulu honek.
2016
‎Lehen aldiz agertu zen arrainetan erantzun hori, eta berezko immunitate sistema baino garrantzi txikiagoa du. Hori dela eta, zebra arraina animalia eredu bikaina da balizko sustantzia bioaktiboek sistema immune innatatiboari nola eragiten dioten aztertzeko; bereziki, sistema immune innatoa infekzioen aurrean babesteko lehen hesia den digestio sistemarekin elkarreraginean. Aztiko ikertzaileek hainbat urte daramatzate sistema alternatiboak optimizatzen, substantzia bioaktiboen ahalmen immunomodulatzailea neurtzeko, hala nola polisakaridoak, lipisakaridoak, peptidoak, algen estraktuak, polifenolak, etab. Konposatuen ahalmen antioxidatzailea ebaluatzeko sistemak Ikerketa zientifiko eta kliniko ugari daude, erradikal libreek eragindako oxidazio estresak eragindako garrantzia berresten duena patologia eta disfuntzio ugaritan.
2019
‎Psikoneuroimmunologia garunaren, jokabidearen eta immunitate sistemaren arteko harremana aztertzen duen esparrua da, eta faktore psikosozialek jokabide mekanismoekin eta mekanismo biologikoek elkarri nola eragiten dioten aztertzen du osasun gaixotasun orekaren testuinguruan (14). Izan ere, garunak immunitate prozesua erregulatzen du, eta atzera berriz, immunitate sistemak funtzio neuronal eta endokrinoak erregula ditzake, jokabideari ere eraginez.
‎hots, musulmanak Hispaniara lehenengoz iritsi zirenetik Abd Al Rahman III.a Kordobako kalifa izendatu zen urtera arteko berrehun urteak, nonbait. Berrehun urte horiei buruzkoetan iturri arabiarrek gutaz zer dioten aztertu du ikertzaileak, lan osatua, zehatza eta ongi kontrastatua onduz. Bera arduratu da dokumentazio historiko guztia biltzeaz, kontrastatzeaz, argitzeaz eta kronologikoki ordenatzeaz.
2021
‎Jokoan herriko komertzioek zer behar dituzten eta zer erronkari aurre egin behar izaten dioten aztertu dute parte hartzaileek. Erronka guztiekin ideia berritzaile bat sortu dute taldeek.
2022
‎beti barnean, eritzen dira». Frantziako Laborantza Ministerioarekin Kriaxera ahateek hegazti gripeari nola erantzuten dioten aztertzea onartu zuten orain dela hilabete batzuk, baina oraindik ez dute emaitzarik. «Adi ibili dugu, ez daitezen gutaz trufatu».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia