Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎«Artzain eskola? Artzain eskola ukuiluan zegok!», esan diote maiz zaharrek: «Askok ez dute berrikuntza bakar bat ere onartzen».
2008
‎Ondorioz, segurtasun indarrek sarekadak egiten dituztenean tiroketak nagusitzen dira. Giza eskubideen aldeko erakundeek eskatu izan diote maiz Brasilgo Gobernuari polizia operazioak amaitu, eta bestelako politikak bultzatzeko, txabola auzoetan bizi diren milaka lagunen bizi baldintzak hobetze aldera.
2009
‎Gerra osteko miseria bizi eta eskolara joaterik izan ez zuen belaunaldi hari ez baitiogu behar adina eskertu bere ekarpena. Baina oparotasunak dakarren asperdurak eraginda edo, baserri giroko guraso haien seme alabek uko egin diote maiz ongizate horri. Tentsio hori, gizarteak zer eskaintzen duen eta gurasoek zer egin duten, da eleberriaren ardatzetako bat.
2013
‎Urtegiek urari eusteko duten gaitasunari lotuta, Sanz de Galdeanok ohartarazi du txanponaren beste aldea ere badagoela: Urtegi bat eraikitzeagatik eremu batzuek utzi egiten diote maiz ur azpian gelditzeari. Bada, eremu horiek okupatzeko baimena ematen bada, eta uneren batean, oso uholde handia datorrelako, urtegia ez bada gai ur horri eusteko, eragin daitekeen kaltea oso larria izan daiteke.
2014
‎AEBei ere leporatzen diote ISIS erabiltzea Iranen eraginaren aurka, baina Washingtonek etsaitzat dauka talde islamista, eta «terrorista» izendatua, Al Qaedaren zati den heinean. Sirian, Mendebaldeak era irekian lagundutako matxino taldeek denbora luzean ez dute arazorik izan ISISekin, eta elkarri babesa agertu diote maiz. Azken egunetan, ordea, liskarrek inoizko larritasunik handiena hartu dute.
2015
‎XIX. mendeko bidaiena, helburuari bezainbateko garrantzia ibilbideari ematen omen ziona, jende interesgarria ezagutzeko aukera ere eskaintzen zizuna, Tran siberianoa, Orient Express... . Erromantika bat zara, Miren?, esan izan diote maiz, eta berak ez dauka esandakoa onartu beste erremediorik.
2017
‎metodo horiek objektibatze era ziurragoak direlako, eta ez objektiboagoak direlako (azken hau sinesten badugu ere). kasu guztietan, hala ere, metodoak eta haien bidez sortutako objektuak, hala nola horietan oinarrituko diren ekinbideak eta esku hartzeen ebaluazioak, ez dira egiaren jakintza hutsaren argitan juzgatu behar: ekintzarako direnez, efektuei begira egin behar dira judizioak. desrosièresen tesiek diote maiz estatistikan eraikitzen diren jakintzakategoriak, ekintza kategoriak eta haien ebaluazioak egiteko neurketatresnak batera doazela, eta elkartze hartatik lortzen dutela irauteko indarra. Sinesteko arrazoi indartsuak ematen dizkigute metodo horiek, eta horregatik ere, ekiteko bide seguruagoa.
‎32 astetik beherakoei edo 1,5 kilo baino gutxiago pisatzen duten haurrentzako dira. «Umetokian daudenean, haurrek zilbor hesteari heltzen diote maiz, eta olagarroaren besoek forma antzekoa dutenez, horiei eusten diete. Horrela, lortzen dugu zundak edo dituzten aparatuak ez kentzea».
2021
‎Aukeratzeko erantzukizuna Gurasoak arduratzen dira adingabeak osasungarriak ez diren produktuetatik babesteaz. Baina, aldi berean, denboraren kudeaketaren arazoari aurre egiten diote maiz. Etxetik kanpo ordu askoan lan egiten dutenek eta etxeko lanetan laguntzeko pertsonarik ez dutenek, lanetik itzultzean duten denbora gutxian egin dituzte.
2022
‎«Hantxe... hiltzea ahaztuta!». Mila hitzek baino gehiago diote maiz, hiru ongi kokatuk.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia