2010
|
|
Gustukoa ez dugun zibilizazio honi begiratzen
|
diogunean
, sarritan etsipenak jotzen gaitu. Badirudi amaierarik gabeko gau bat dela.
|
2011
|
|
Ikus entzunezko produkzio erdaldunarekin (gaztelania eta ingelesa) alderatuta euskarazko ekoizpena askoz txikiagoa izanik, horren kontsumoa ere txikiagoa dela baieztatzen dute datuek. Beraz, esan dezakegu Leintz bailarako nerabeek erdal ereduaren inguruan egiten dutela ikus entzunezko kontsumorik handiena (eta erdal eredua
|
diogunean
, Espainian gaztelaniaz ekoitzitakoaz ari gara, ikerketa honek erakutsi baitu ingelesezko ekoizpena hirugarren mailakoa dela Leintz bailarako gaztetxoen kontsumoari dagokionez), eta etorkizunean ere joera horrek horrela jarraituko duela pentsa daiteke.
|
2012
|
|
Ikerketa honetan, Goizuetan gaur egun hizkuntza aldakortasunean dauden hizkuntza aldagaiak aztertu dira. «Hizkuntza aldakortasuna»
|
diogunean
, hiztun berberek gauza bat modu batean baino gehiagotan esan dezaketela adierazi nahi dugu. Normalean bikoteka agertzen da aukera hori, hau da, bi modutan adierazi daitezke zenbait kontzeptu Goizuetan.
|
|
Hizkuntza aniztasuna onuragarria bada, hizkera aniztasuna ere hala da; Koldo Zuazoren esanetan, bere osotasunean landu eta garatu behar da hizkuntza, bere hizkera guztiekin, sendo eta osasuntsu egongo bada (2005). Hizkera
|
diogunean
, egoera bakoitzean baliatzeko erregistro bereziez ari gara. Hau da, herri hizkera, euskalkia, euskara batua, lagunarteko hizkera, hizkera jasoa, lanbideetako hizkerak, jolas hizkerak, haur hizkera edota gazte hizkera.
|
|
7 Magnitude fisikoa
|
diogunean
, «sistema fisiko batean neur daitekeen edozein propietate» adierazi nahi dugu. Neurketa prozesuak zehaztu egiten du magnitude jakin batek kasu bakoitzean hartzen duen balioa, eta neurriaren balioa adierazteko, erreferentziazko balio jakin bat erabiltzen da, zeina erkidego zientifikoak arbitrarioki aukeratu duen, erabateko adostasun edo kontsentsuz, eta aho batez onartzen den magnitude horren unitatea definitzeko.
|
|
6 Egituradun sinboloa
|
diogunean
, sinboloekin batera hizkuntza naturalean eman beharreko azalpenak eskatzen dituztenak adierazi nahi ditugu, parametroen balioak edo eragiketen mugak adierazten
|
|
Curriculumaren betetze maila eta hura nola garatzen den aztertu nahi da testuliburuetan. Trataera didaktikoa
|
diogunean
, transposizio didaktikoaren analisia ere inplizituki emanda dagoela jotzen dugu. Analisi horri esker, gainera, testuek ageri duten ikaskuntza eta irakaskuntza eredua finkatu dugu.
|
2013
|
|
3 Kerbrat Orecchioni (1986, 1998), Enuntziazioaren Hizkuntzalaritzaren barnean kokatu ohi den autorea, hartzaile norentzakoen konplexutasunaz jabetzen da. Norentzakoa
|
diogunean
honako hau adierazi nahi dugu: esatariak mezua igortzean gogoan duen gizabanakoa; norentzat egiten duen bere mezua, alegia.
|
|
Egiteko horretan, hots, esatari norentzakoen arteko elkarrizketa bideratzeko orduan, enuntziatu parentetikoek zeresanik badutela adibideen bidez frogatu eta agerian jartzen saiatuko gara. Baina aurrera joan aurretik «enuntziatu parentetikoa»
|
diogunean
, zer eman nahi dugu aditzera?
|
2014
|
|
Nazionala. Unibertsitate nazionala
|
diogunean
, Euskal Herri osoaren unibertsitatea esan nahi dugu. Geografiaren aldetik, zazpi probintziak bildu ez ezik, kultur politikaren aldetik, Iparralde eta Hegoaldearentzat bat bakarra eskatzen du Euskal Unibertsitate Nazionalak, alderdi biek osatzen baitute euskal nazioa.
|
2015
|
|
Saihestu bezalako aditzek aldiz beheranzko hiponimia aurresuposizioa sortzen dute edozein testuingurutan, eta inongo zilegitzen dute beti ere. Edozein testuinguru
|
diogunean
, aztergai dugun perpausaren egiazein gezur testuinguruez ari gara: Saihestu dugu inongo txoririk ere marraztea?. Ez dugu enararik marraztu/ Ez dugu saihestu inongo txoririk ere marraztea?. Enarak marraztu ditugu (enararik bazegoen).
|
2017
|
|
Adierazitako argitalpen kopuruak 2016/12/14 egunean lortutakoak dira, SCOPUS datu basea egunero eguneratzen da, beraz emaitzak aldakorrak dira bilaketa egiten den momentuaren arabera. Era berean, «argitalpen»
|
diogunean
era guztietako argitalpen zientifikoei egiten diegu aipamena, aldizkari artikulu, hitzaldi idazki eta literatura errebisioak barne.
|
2019
|
|
Lazarragaren poema bilantziko bat dela
|
diogunean
, kontu desberdinez ari garela uler dezakegu: 1) poemaren buruaz, 2) ahapaldiez, 3) konposizio osoaz.
|
2020
|
|
(1) Harremanen nolakotasunak, bai familiei dagokienez, baita, eskolaren baitan, heldu eta haurren harremanei dagokienez ere. (2) Identitatearen eraikuntza
|
diogunean
, haurrek genero identitatearen kontzientzia garatzeko prozesuaz ari gara, horretarako, prozesuaren garrantzia, infantilizazioa eta horren baitako ikasketa eta desikasketak identifikatuz. Azkenik, (3) gorputzaren atalean, egiten den lanketa, mugimendua eta jolasa eta erabiltzen den komunikazioa izango dira ikergai.
|
|
Hezkuntza alternatiboa
|
diogunean
, Carbonellen (2015) iritziz, pedagogia aske ez zuzentzaileei eta ohikoarekiko alternatiboei buruz ari gara. Hala ere, azpimarratzekoa da beste proposamen pedagogiko batzuen eragina ere.
|
2021
|
|
Xehetasun batzuekin: i)" Pertsonak"
|
diogunean
, pertsona indibidualak, antolakundeetako erabiltzaileak, komunitatea, gizartea, ingurumena eta abar esaten ari gara. ii)" Erdigunean jartzeak" eredu ez kapitalista bati jarraitzea esan nahi du. Ez dira kapitalak gidatzen dituen antolakundeak izango, hori ez delako helburutzat hartzen, baizik eta bitartekotzat.
|
|
Beti hor babesteko eta laguntzeko dagoen ama edo amatxirena. Sorgina
|
diogunean
—A n litekeena—, zentzu egiazkoan diogu, haurrak sortzen laguntzen zuen emaginarena, hain justu ere. Jatorrizko sinesmen zein idiosinkrasia paganoaren eragina antzematen da hemen, batez ere B n, nahiz eta zaila litzatekeen eragin horien denbora korrelazioa finkatzea.
|