Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2010
‎Gustukoa ez dugun zibilizazio honi begiratzen diogunean , sarritan etsipenak jotzen gaitu. Badirudi amaierarik gabeko gau bat dela.
2011
‎Ikus entzunezko produkzio erdaldunarekin (gaztelania eta ingelesa) alderatuta euskarazko ekoizpena askoz txikiagoa izanik, horren kontsumoa ere txikiagoa dela baieztatzen dute datuek. Beraz, esan dezakegu Leintz bailarako nerabeek erdal ereduaren inguruan egiten dutela ikus entzunezko kontsumorik handiena (eta erdal eredua diogunean , Espainian gaztelaniaz ekoitzitakoaz ari gara, ikerketa honek erakutsi baitu ingelesezko ekoizpena hirugarren mailakoa dela Leintz bailarako gaztetxoen kontsumoari dagokionez), eta etorkizunean ere joera horrek horrela jarraituko duela pentsa daiteke.
2012
‎Ikerketa honetan, Goizuetan gaur egun hizkuntza aldakortasunean dauden hizkuntza aldagaiak aztertu dira. «Hizkuntza aldakortasuna» diogunean , hiztun berberek gauza bat modu batean baino gehiagotan esan dezaketela adierazi nahi dugu. Normalean bikoteka agertzen da aukera hori, hau da, bi modutan adierazi daitezke zenbait kontzeptu Goizuetan.
‎Hizkuntza aniztasuna onuragarria bada, hizkera aniztasuna ere hala da; Koldo Zuazoren esanetan, bere osotasunean landu eta garatu behar da hizkuntza, bere hizkera guztiekin, sendo eta osasuntsu egongo bada (2005). Hizkera diogunean , egoera bakoitzean baliatzeko erregistro bereziez ari gara. Hau da, herri hizkera, euskalkia, euskara batua, lagunarteko hizkera, hizkera jasoa, lanbideetako hizkerak, jolas hizkerak, haur hizkera edota gazte hizkera.
‎7 Magnitude fisikoa diogunean , «sistema fisiko batean neur daitekeen edozein propietate» adierazi nahi dugu. Neurketa prozesuak zehaztu egiten du magnitude jakin batek kasu bakoitzean hartzen duen balioa, eta neurriaren balioa adierazteko, erreferentziazko balio jakin bat erabiltzen da, zeina erkidego zientifikoak arbitrarioki aukeratu duen, erabateko adostasun edo kontsentsuz, eta aho batez onartzen den magnitude horren unitatea definitzeko.
‎6 Egituradun sinboloa diogunean , sinboloekin batera hizkuntza naturalean eman beharreko azalpenak eskatzen dituztenak adierazi nahi ditugu, parametroen balioak edo eragiketen mugak adierazten
‎Curriculumaren betetze maila eta hura nola garatzen den aztertu nahi da testuliburuetan. Trataera didaktikoa diogunean , transposizio didaktikoaren analisia ere inplizituki emanda dagoela jotzen dugu. Analisi horri esker, gainera, testuek ageri duten ikaskuntza eta irakaskuntza eredua finkatu dugu.
2013
‎3 Kerbrat Orecchioni (1986, 1998), Enuntziazioaren Hizkuntzalaritzaren barnean kokatu ohi den autorea, hartzaile norentzakoen konplexutasunaz jabetzen da. Norentzakoa diogunean honako hau adierazi nahi dugu: esatariak mezua igortzean gogoan duen gizabanakoa; norentzat egiten duen bere mezua, alegia.
‎Egiteko horretan, hots, esatari norentzakoen arteko elkarrizketa bideratzeko orduan, enuntziatu parentetikoek zeresanik badutela adibideen bidez frogatu eta agerian jartzen saiatuko gara. Baina aurrera joan aurretik «enuntziatu parentetikoa» diogunean , zer eman nahi dugu aditzera?
2014
‎Nazionala. Unibertsitate nazionala diogunean , Euskal Herri osoaren unibertsitatea esan nahi dugu. Geografiaren aldetik, zazpi probintziak bildu ez ezik, kultur politikaren aldetik, Iparralde eta Hegoaldearentzat bat bakarra eskatzen du Euskal Unibertsitate Nazionalak, alderdi biek osatzen baitute euskal nazioa.
2015
‎Saihestu bezalako aditzek aldiz beheranzko hiponimia aurresuposizioa sortzen dute edozein testuingurutan, eta inongo zilegitzen dute beti ere. Edozein testuinguru diogunean , aztergai dugun perpausaren egiazein gezur testuinguruez ari gara: Saihestu dugu inongo txoririk ere marraztea?. Ez dugu enararik marraztu/ Ez dugu saihestu inongo txoririk ere marraztea?. Enarak marraztu ditugu (enararik bazegoen).
2017
‎Adierazitako argitalpen kopuruak 2016/12/14 egunean lortutakoak dira, SCOPUS datu basea egunero eguneratzen da, beraz emaitzak aldakorrak dira bilaketa egiten den momentuaren arabera. Era berean, «argitalpen» diogunean era guztietako argitalpen zientifikoei egiten diegu aipamena, aldizkari artikulu, hitzaldi idazki eta literatura errebisioak barne.
2019
‎Lazarragaren poema bilantziko bat dela diogunean , kontu desberdinez ari garela uler dezakegu: 1) poemaren buruaz, 2) ahapaldiez, 3) konposizio osoaz.
2020
‎(1) Harremanen nolakotasunak, bai familiei dagokienez, baita, eskolaren baitan, heldu eta haurren harremanei dagokienez ere. (2) Identitatearen eraikuntza diogunean , haurrek genero identitatearen kontzientzia garatzeko prozesuaz ari gara, horretarako, prozesuaren garrantzia, infantilizazioa eta horren baitako ikasketa eta desikasketak identifikatuz. Azkenik, (3) gorputzaren atalean, egiten den lanketa, mugimendua eta jolasa eta erabiltzen den komunikazioa izango dira ikergai.
‎Hezkuntza alternatiboa diogunean , Carbonellen (2015) iritziz, pedagogia aske ez zuzentzaileei eta ohikoarekiko alternatiboei buruz ari gara. Hala ere, azpimarratzekoa da beste proposamen pedagogiko batzuen eragina ere.
2021
‎Xehetasun batzuekin: i)" Pertsonak" diogunean , pertsona indibidualak, antolakundeetako erabiltzaileak, komunitatea, gizartea, ingurumena eta abar esaten ari gara. ii)" Erdigunean jartzeak" eredu ez kapitalista bati jarraitzea esan nahi du. Ez dira kapitalak gidatzen dituen antolakundeak izango, hori ez delako helburutzat hartzen, baizik eta bitartekotzat.
‎Beti hor babesteko eta laguntzeko dagoen ama edo amatxirena. Sorgina diogunean —A n litekeena—, zentzu egiazkoan diogu, haurrak sortzen laguntzen zuen emaginarena, hain justu ere. Jatorrizko sinesmen zein idiosinkrasia paganoaren eragina antzematen da hemen, batez ere B n, nahiz eta zaila litzatekeen eragin horien denbora korrelazioa finkatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia