Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Par. Erragun bada; arloaren hastapeneraino ioaz, zer gerthatuko den bata existitzen ez baldin ba da. Lehendabizikotz, bataren iakintza ukhaitea beharreko da, bertzenaz," bata existitzen ezpa da" diogunean zetaz mintzo garean iakinen ezkenuke.
‎Par. Batari iakintza ezezik, differentza ere erantsi behar deraukogu. Bata berzte gauzetaz differente dela diogunean , bertze gauzen differentzaz ari ezpaitgara, bateren beraren differentzaz baizik.
2009
‎Ipuina diogunean , herri ipuina, tradizioko ipuina dugu gogoan. Zer da herri ipuina?
‎Errima diogunean , baladetan hoskidetasuna betetzen da, hau da, amaierako soinuen arteko antzekotasuna, beti ere entzulearentzako atsegina nagusi dela, aparteko helburu literariorik bilatu barik.
‎Etnografi bilketa egin dugula diogunean , arrazoi argi bategatik diogu hori. Ahozko ondarea, edozein giza adierazpide legetxe, bere kultura ingurunean kokatu eta txertatzeko asmoaz batu dugu.
2017
‎24 Ezagutu eta ezagutze egiturak diogunean errekonozitu eta errekonozitze egiturak adierazi nahi dugu, ingelesez, kasu, cognition eta recognition terminoen artean dagoen ezberdintasun hori jaso nahian. dagoen etorkizuna dena etorkizuna, avenir. 26 Gertakizuna aurreikuspen orotatik harantz dago. Ez dago ezein igurikimen horizonte egokirik gertakizunarentzat, halakorik ezartzeak gabetu egiten baikaitu gertakizun singularraren etorreraren aukeraz.
2021
‎Bestalde, nork bere ikastetxeko edota lanean eta eragiten dabilen erakundeko antolaketari eta eskaintzen diren baliabideei buruzko pertzepzioa garrantzitsua iruditu zaigu ikerketa honetan, hezkuntzari eta irakaskuntzari dagokion ikuspegiaz informazioa eskaintzen duelako. Eta, antolaketa diogunean , erakundeen arteko lankidetzaz eta harremanaz edota erakundearen barruko ibilmoldeaz ari gara. Hasteko, hezkuntzan eragile diharduten norbanako nahiz kolektibo guztien saretzea eta elkarlanaren beharra aldarrikatu du NE1ek, are gehiago Euskal Herriko hezkuntza sistemetan:
‎Behin aurkezpenak eta balorazioen itzulia eginda, azken aipu bat proposatuko diegu gogoetarako, Hermann Hesse idazle suitzarraren honakoa: " Norbaiti beldurra diogunean , guganako boterea eman diogulako da". Hori edo beste aipuren bat proposa daiteke, jakina, baina komeni da ondoren bilatzen den helburua betetzea ahalbidetzea:
‎Nahi nizueke irakurri, eta zuek pentsatzea komunikatu nahi digun mezuari buruz: " Norbaiti beldurra diogunean , guganako boterea eman diogulako da" Aipu hori irakurrita, zein beldur motaz ari zaigu idazlea. Edo, zein beldur mota deskribatzeko balio dezake aipu honek?
‎Ahal dela, koloretako kartulinak eramango ditugu ikasgelara, eta bertan jasoko dute aipuak irudika dezakeen beldurra eta zein egoeratan dagoenari oparituko lioketen. 4 ikaslek guztiekin partekatu ostean, paper handi batean itsatsiko ditugu koloretako kartulinak denok" Norbaiti beldurra diogunean , guganako boterea eman diogulako da" horma irudia eraikiz. Beharbada, ahoz ditugunez denak partekatu, gogoetek emandakoa partekatzeko aukera eskainiko du horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia