2006
|
|
Oskorriren bertsioa izanen da ezagunena, segur aski, baina han eta hemen hamaika aldiz entzuna da bestela ere. Honela
|
dio
kantak:
|
|
Euskaraz nahi dugu hitz eta jolas
|
dio
kantak, esaterako. Bai.
|
2007
|
|
Liburu bakarra argitaratuko dut, lan handia izan da kantak bildu, akatsak zuzendu eta, gainera, nahiz eta behin eta berriro errepasatu, beti egiten dizu ihes hutsen batek.Udaletxeari noiz aurkeztu zenion liburua. Orain dela hiru hilabete aurkeztu nien liburua eta liburua argitaratzeari baiezkoa eman zidaten.Nire ustez herriari buruzko eta herrikoen lanak argitara eman nahi ditu Udaletxeak. Garrantzitsua da kultura sustatzeko duen nahia eta horregatik aurkeztu nien nire liburua.Jendeak nolako harrera egin
|
dio
Kantak gogoratuz liburuari. Ongi hartu dute eta esan didatenez, batzuk dagoenekoz erabili dute. Beste batzuk, aldiz, abestiak ikusi eta liburuan ez dauden kantak edo beste abesti bati lotuak daudenak gogora ekarri dituztela esan didate.Hainbeste abesti dituenez, ez al da zaila izango liburua erabiltzea?
|
2009
|
|
" Ezer ez da aldatu"
|
dio
kantaren letrak. Zer ote begi bistakoa, ezetz ala baietz?
|
|
" Marxismoa, speed, txistorra bokatak, misoginia, darwinismo, peste bukonikoa./ Edozein medizina herenegun gosaltzeko,/ Junkeraren onanismoa ez gaixotzeko",
|
dio
kanta horretako azken leloak.
|
|
Saio guztiek izan dute Udalaren aldetik erantzuna, gaur egun dugun Aste Nagusiko jai eredura ekarri gaituen, laguntza prestua?. ?(...) Festarik behar bada/ bego Donostian bai, bai(...)?,
|
dio
kanta herrikoiak. Eta orain urtebete, BERRIA egunkarian Zakilixutek erantzun:
|
2015
|
|
Urrutira joan gabe, lehengo urtean jaien txupinazoa bota zuten. Maite duzun hori zaindu behar dela
|
dio
kanta ezagun batek eta hori egingo dugu guk ere: Xirimiri maitatzen eta zaintzen jarraituko dugu".
|
|
–Ondarribia erri txikia, erdian plaza zabala, alargun batek bai omen ditu ederrak iru alaba.?. Halaxe
|
dio
kanta zaharrak. Claudio Otaegi Zegaman jaiotako hondarribiarrak, Karril eta oro har arrantzaleen izera argitzen duen poema eman zuen argitara 1889an Euskal errian.
|
2017
|
|
Euskaldunek munduan ez dugu parerik, hortakotz ez ginuke guk behar nausirik". Halako zerbait
|
dio
kanta zahar batek. Geuk geure buruari buruz idazten ditugunak irakurrita, badirudi sinetsi egiten dugula kantuak dioena:
|
|
Ekilibristak, funanbulistak, fakirrak...
|
dio
kantak. Horrela sentitzen zarete?
|
2018
|
|
feminismoarena. " Ez gatoz apur eske, lehen lerroa gurea da",
|
dio
kantaren aldarriak. " Abesti feminista bat egin nahi genuen, baina ez genuen osatu nahi esaldi prefabrikatuekin edo diskurtso hutsal batekin.
|
2019
|
|
Hala
|
dio
kantak, eta uste dut baietz. Ez bakarrik besteek zurea, baita nork berea ere.
|
|
Bortxatu batek ez du epaiketa tribunaletan bakarrik jasaten, baita epaiketa soziala ere. " Jantzi ezazu gona"
|
dio
kantak, pentsatu nahi dudalako gona ona dela, ez zaiola uko egin behar. Ez dela bakarrik genero batena, denona dela; eta, denon erantzukizuna dela gona hori eramatea.
|
|
Gerra garaiari eskainia, gerrako sufrikarioak kontatzen ditu, eta azken batean gerraren itsumenaren salaketa osatzen du. Bertso moldez emana, hamarreko nagusian, errepikak eman
|
dio
kanta itxura. Sentimenduen aipamena egon badago ere, askoz ere indartsuagoa da errefrauen erabilera testu horretan:
|
2021
|
|
eta haizeak aterako
|
dio
kanta gordea.
|
|
" Gogoan al dun nola biok parez pare izan ginen urondo bereko landare?",
|
dio
kanta ederrak. Nik ondo gogoan dut Tere.
|
2022
|
|
grabitate indarra, marruskadura indarra, indar magnetikoa… eta Aiora Renteriaren ahotsaren indarra. Bera energia balitz lurrean betirako idatzirik geldituko dela
|
dio
kantak. Energia dela ezin da uka eta lurrean idatzirik gelditzearena ezin dugu oraindik frogatu baina abesti hau askoren garunetan (eta bihotzetan) horrela gelditu zaigula argi xamar dago".
|