Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2002
‎Antzinako teoria batek dio ikuslearen begiak intereseko lau puntutara zuzentzen direla intuitiboki; puntu horietan gurutzatzen dira irudia herenetan zatitzen duten lau lerroak.
‎Zeharkako publizitateak publizitate aipatzailea ukatzen du; haren zentzua zanpatu eta, haren ordez, egitura berriak sortzen ditu. Publizitate erreferentzialak den dena eman gura dio ikusleari erraz ulertzeko moduan, irakurketa prozesua erabat errazturik nonbait, eguneroko munduagaz lotuta gainera. Zeharkako publizitateak, ostera, ez dizkio kontzeptuak eta zentzuak hain erraz helarazten ikusle/ balizko erosleari.
‎– Zeharkako publizitateak iragarkia interpretatzean partizipazioa, zuzena, eskatzen dio ikusle/ balizko erosleari; jolastu egiten du beragaz, zelanbait esatearren.
‎Publizitate mitikoa errazagoa da: mundu magikoa, ametsa begien bistan uzten dio ikusle/ balizko erosleari; ez du beragaz konspiratzen.
‎Hedabideetan, gizartearen hedabideetan duen islak funtzio bikoitza betetzen du: batetik, gizartearen beraren berri ematen dio ikusleari eta, bestetik, ikuslea gizartearen partaide bilakatzen du. Gizakiak berak sinetsi beharra dauka nonbait bizi dela, gizarteren batean txerta turik dagoela, gizarte bati zor dizkiola bere izatea eta ongizatea.
2005
‎dezan. Irudia polisemikoa izanik, testuak bideratu egiten du ikuslea, hainbat mezuren artean aukeraketa lana egiten dio ikusleari.
‎Irudiak interpretazio bide ugari eskaintzen dituenean, testuak lagundu eta itxi, biak batera egiten ditu. Azken batean, aukeraketa egiten dio ikusleari, ikusten ari den irudia barneratzen hasi aurretik.
2006
‎" Elkarrizketa honek irudien keinu adierazpenaren inguruko ñabardurak eta ezberdintasunak uzten ditu agerian. Erakusketak, lan hauen aurkezpenaren bidez, aukera ematen dio ikusleari egile bakoitzaren sorkuntza unibertsoa osatzen duten gakoak zein diren ezagutzeko", azaldu dute artistek. Argazkian, Mikel Diez Alabaren artelana," Del exterior al interior" izeneko erakusketakoa.
2008
‎Gortina zabaldu eta atzean dagoena azaldu nahi izan zuen Picassok, ezusteko bat. Eta oraindik ere sorpresa eragiten dio ikusleari. Ez da teknikoki koadro perfektua, eta horrexegatik kritikatu zuten hasieran, Matissek berak arte modernoari eginiko iraintzat hartu zuen.
‎Neska hori besarkatu egiten du atzetik beste neskato batek, kokotsa haren sorbaldaren gainean jarrita. Erdiko neskarengan jarri dut arreta, uzkurtuta dago, lotsati begiratzen dio ikusleari. Bera da koadroko irudien artean gazteena, zalantzarik gabe.
‎Scottie gutxinaka Madeleinerekin maiteminduz joango da. Hitchcockek, baina, filmaren erdialdera intriga guztia pikutara bidali eta misterioa argitzen dio ikusleari: Madeleine, izatez, Judy da, eta ikaskide ohiak kontratatu du haren emaztearen hilketa ezkutatzeko.
‎Aitor Ortizen sailak (Bilbo, 1971), «argazkilaritzak adimenean espazioak sortzeko duen fikzioko ahalmena» erakutsi gura dio ikusleari. Argazkiekin osatutako laugarren artelana Ixone Sadabarena da (Bilbo, 1977).
2009
‎Horrenbestez, benetan maite duen emakumearen maitasuna berreskuratzen saiatuko da. Judd Apatowek galdera zuzena egiten dio ikusleari: Berriz hasteko aukerarik bazenu, berriz ere betiko tentela izaten jarraituko al zenuke?
‎Dena bilakaeran dago, ez dago irudi akabaturik. Ez dio ikusleari ezer behartzen; irekia uzten du bakoitzak zer ikusi, zer ulertu; hobeto, irekidura bera da edozer posibletara espazioan. Gorputz eta aurpegirik ez, santurik ez, baina argiaren bilaketaz betea dena.
‎ikus dezakezuna baino gehiago dago. Bethan Huwsentzat hutsak arkitektura miresteko aukera ematen dio ikusleari; Haus Esters Piece 1993ko obrarekin azaldu zuen arterik (obrarik) ez dela behar, dagoeneko artea dagoen lekuan (museoan).
‎Ondo neurturik daude hots guztiak, eta haietako bakar bat ere ez dago sobran. Narratzaile orojakileak lagunduko dio ikusleari, obraren pasarteak konprenitzen eta elkarren artean harilkatzen.
‎ETBkoek adierazi dutenez, Teleberri da ikusle gehien duen albistegia. Abuztuan, %20, 4ko ikusle kuota izan du, eta %2, 5eko aldea kentzen dio ikusle gehien duen ondorengo albistegiari. Urte osoan, batez beste, egunero 132.000 ikusle izaten ditu saioak, (kuotaren %20, 3).
2011
‎Iradokitzea helburu, ez da pelikuletan elkarrizketak sartu zalea, eta begiradekin, aktoreen gaitasunekin jokatzen du. Batzuetan inplikazio handiagoa eskatzen dio ikusleari, bestetan txikiagoa, edo maila desberdinean, baina beti nolabaiteko parte hartzea: –Gustatzen zait publikoak ikustea ahalegin bat dagoela lan horren atzean, zuzendariak erronka bat planteatu duela eta erronka horri erantzun bat eman diola, ez dadila ikusle pasiboa izan.
2012
‎Naturaren handitasuna aitortzeko bidea topatu du seriea osatzen duten lanen bidez. Urte askoko lana dago, halaber, serie hori osatzen duten eskulturetan, Anda 80ko hamarkadan hasi baitzen horretan lanean. Egurraren konkaboa muturrera eramanda, hustutako espazioan sartzeko gonbidapena egiten dio ikusleari. Aretoko hormetan zintzilikaturik ikus daitezke, berriz, hirugarren atala osatzen duten lanak.
‎Atzealde gris urdinxka bat duen kartelean, Kilikia zuri gorriz jantzita eta maskuria gorderik duela irudikatu du egileak. Hatz erakuslearekin, berriz, jaian parte hartzeko desafioa botatzen dio ikusleari. Bi hilabete eskas falta dira sanferminak hasteko, eta lelo ingelesa daraman kartela aukeratu dute iruindarrek jaiak iragartzeko.
‎Horrez gain, koadroetan irudiak egoteak, haien inguruan istorioak sortzea baimentzen dio ikusleari. Horiek baztertzean hiri espazioaren gaineko ikusmen esperientzia garbiagoa lortzen da, kasu honetan gertatzen zaiguna.
2014
‎Oroitza penak lanak zer nolako oroitzapena utziko dio ikusleari?
‎Irri egiten dugu ulertzen dugulako, antzerki onak, komedia onak, hobeki errateko, genero bat baitu sortzen hor Larzabalek gurean, komediarena, sinetsarazi behar dio ikusleari argia dela. Erdiko gertaldian, Landarten arabera antzerkia salbatzen baitu, ihizi posta biziki txarra dela ulertzen du armarik sekulan hunki ez duenak ere, igandetako zapatetan hurbiltzen ahal bazaio Berta.
2015
‎Bapo jan dugu, eta postre garaian bertsotan hasi dira Maialen eta Andoni. Telebisiotik ematen dutenean, benetako sagardotegiaren itxura hartuko dio ikusleak jatetxeari. Izan ere, upel artifizialen aurrean jarri dituzte bertsolariak eta, gainera, ikusleak ez du sagardoaren txarra neurtzerik izango.
‎Estilo metonimikoak ez du soilik ikuskizun onen magia, lilura edo xarma. Ez dio ikusleari antzezpena" antzezpena" baino ez dela gaztigatzen, beste zerbait sentiarazten dio: bera dela aktore, bera dela zuzenik antzeztuaren bidez bizitzen ari dena, performantzia haren bitartez badela nor.
2016
‎Asmatutako etorkizun bat irudikatuz, barrea eraginez, pentsarazi egingo dio ikusleari, barre horien oinarriak bizitza errealean ez direla irri egiteko modukoak erakusteko.
‎begiratzen dio ikusleari eta
2017
‎20 urte daramatza Papuako oihana iruditan biltzen. Hark kontatuko dio ikusleari Papuako oihanak berak bakarrik Europa osoak baino bioaniztasun aberatsagoa daukala. 20.000 landare mota, 1.500 zuhaitz klase, 3.000 xomorro espezie, 750 gora txori.
‎Eta irudi izate horren berezko indarra azaltzen da orduan, eta ikusleak ez du irudia ikusi beste erremediorik. Irudiz inguratuta gauden garaiotan, artistak irudia hartu, narrazioa ezabatu, eta bere horretan ematen dio ikusleari: begiratu.
‎Aldiz, bonba hori aurretiaz erakusten badigu, elkarrizketarekiko ikuspegia aldatuko zaigu, ezinegona sortuko digu, arreta esaten ari diren horretatik bonbaren arriskura doalako. Bonba ordu batean lehertuko dela badakigu, eta ordulari bat ere erakusten badigu, artegatasun hori areagotu egingo dio ikusleari, bonbaz ezaxola berbetan ari direnen arriskuaz jakitun. Bonba oharkabean lehertuta dugun hamabost segundoko ezustearen ordez, etengabe tentsioan izango gaitu, suspensean, sekuentziak irauten duen hamabost minutuetan.Eguna, duela 80 urteko euskarazko lehen egunkariaren artikuluak irakurriz egunotan orriotan, antzeko sentipen bat duzu:
‎Osaba Samek zuzen zuzenean begiratzen dio ikusleari eta hatzaz seinalatzen du, pertsonalki hari zuzentzen ari zaiola nabarmenduz
2019
‎Artista batek ez du natura hila jasotzen, eta pintatzen duena ere, ona bada, ez da hila. Natura geldia jasotzen du pintoreak eta geldian eskaintzen dio ikusleari, ez hilda.
2020
‎batetik, unibertsoak funtzionatzeko duen eraren eta determinismoaren ingurukoa; bestetik, estatuaren eta erakunde sekretuen kontrol mekanismoekin loturikoa. Garlandek erronka jotzen dio ikusleari; ez dio irudi bakoitzaren esanahia mastekatuta eman nahi, eta gonbita egiten dio bidaia bere kabuz egin eta aberastu dezan. Sortzailearen eta hartzailearen arteko lotura estutzeko beste modu bat da honakoa, intimo eta sakonagoa, gaininformazioaren aroan gailendu den ereduaren oso bestelakoa.
‎(Une horretan, hileta elizkizunetako mini lore koroa bat aterako du makutotik. Naturaltasun osoz emango dio ikusleari.)
‎Istorioak pentsaera politiko desberdina duten zazpi lagun aurrez aurre ipiniko ditu, Bilboko jolastoki batean; haurtzaroko jolasen bitartez, pertsonaiak aurrez aurre ipiniko dira, eta baita bakoitzaren ideiak ere. Horrela, Goirizelaiak gogoetarako gune bat zabaldu gura dio ikusleari patioan. " Ideologia desberdineko pertsonak elkarbizitzan batzen dituen espazioa da patioa, enpatia ariketa bat", adierazi du Goirizelaiak.
2021
‎Errandoneak dio ikuslerik gabe «hotza» dela pilotalekuko giroa: «Soilik pilotarien garrasiak entzuten dira».
‎“Nork bere sentsazioak, bizipenak, munduaren ikuskera… dauzka, eta hortik abiatuta, obraren batek zerbait biziarazi eta sentiarazi badizu, bada, primeran, eta bestela ere ez du zertan konplejurik eragin behar. Beharbada egileak zerbait zehatza transmititu nahi izan dio ikusleari, eta honek, bien bitartean, guztiz kontrakoa jaso du. Basteroko erakusketa gela herrigunean kokatzen da, eta andoaindarrei sartu irten bat egin dezaten gomendatzen diet. Proba dezatela, eta ea sentimendu berezirik pizten dieten gure sorkuntzek”.
‎Egun, bizi dugun egoera kontuan harturik, bizitasuna emango dio ikusleari. Gaztetasunari estuki lotutako errebeldia sentitzeko aukera luzatzen du “Larrugorritan” telesailak.
2022
‎Bitxilore zuriak Anaren argazkiaren ondoan etzan ditu. Erretratuan neskatxa horailak irribarre egiten du, ahoaz baino gehiago begiez da irriz ari, eztiki, begirada xamurra dio ikusleari eskaintzen, lañoki. Milak kristalaren gibeleko aurpegitxoa ferekatzen du, bitxiloreak atondu aurretik eta Pilarrek barneko elkarrizketa buka dezan zain egoten da.
‎«Borta urdinetik sartu da Chirac! Hainbeste egin eta gero euskaldunen kontra!», erran dio ikusleetako batek bere lagunari.
‎Salazarren kasuan, eskulturen bidez nahi dio ikusleari mezu artistikoa helarazi. Haren bi obrek nabarmen betetzen dute aretoko atzealdeko korridorea.
2023
‎Ziurrenik, emaitza zein izango den jakiterik ez da egongo. Ez du zertan perfektua izan; zerbait eragin behar dio ikusleari, hori da baldintza. Ez al da hori artearen eta artisten funtsa?
‎Baina aretotik irteten den ikuslea irribarre txiki baten uztea lortzen du. Ordu eta erdiz tarte atsegin batekin gozatzeko aukera ere ematen dio ikusleari, buruhauste handirik sorrarazi gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia