Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2009
‎Momentu honetan Rikardok 25 urte baino ez zuen; bi urte geroago ez zen ja gure munduan egongo. Jakin en publikatu zen artikulu polemiko horrek (27/ 28 zenb., 1967; Che Guevararen heriotzari eskainitako zenbakia), honelaxe dio hasieran: –Euskal Herriaren problemak bere gordintasun guztian, XIX. gizaldian, planteatzen hasi zirenez geroztik, Jainkoaren izenak eta uste batek gure arteko pentsatzearen bizkar hezurra osatu dutelako, gure fedearen birpentsatze eta eguneratzean korapilorik gogorrenetakoa osatzen du.
2014
‎Horregatik noiznahi beste arrazak hezi eta armaz mendean hartu egin izan ei ditu1883 Herder Kanten ikaslea izana zen Königsbergen eta haren. Geografia Fisiko, ko eskolak entzuna, gizatasunaren baldintza materialetan Kant bezain interesatua. Baina gizartearen edo gizadiaren arrazen bidezko esplikabide orori printzipioz uko egin dio hasieratik. –Zeren eta edozein herri da herri; bere kultura nazionala du eta bere hizkuntza halaber? 1884 Ez dago herri gorago eta behereagorik.
2015
‎Igogailurik gabeko etxe zaharkitu hartako eskailerak igo, eta, bigarren pisuan txirrina jo duenean, andre edadetu bat atera zaio. Harriduraz begiratu dio hasieran Andoni Beltráni, baina segituan aldatu zaio aurpegia, hasierako ezustekoaren ondoren egoera arrunt baten aurrean dagoela konturatu balitz bezala. Loreekin batera jaso duen gutun azalekoa bertan irakurri du andreak, Andoni aurrean egotea inporta ez balitzaio bezala.
‎Jarraian, Saderen kanta ezti batek eman dio hasiera ikuskizunari. Aurtengo joerak sentsualitatea, distira eta mugarik gabeko emetasuna aldarrikatzen ditu.
‎Gorde nazazu lurpean maitasun hautsien segida bada, gudariaren eta Mirenen artekoak ematen dio hasiera segidari, eta narratzailearen eta beste emakumeen arteko amodioek errepikatu egiten dute hasiera lazgarri hura. Jakina, islek barruan dute aldaketa eta desberdintasuna, esan bezala.
2016
‎Helburuak oso garbi dituen emakumea dela iruditu zait, baina aldi berean zerbait barea eta eztia barreiatzen du inguruan? dio hasierako pasarte batean.
2018
‎Umezurtzen etxeari «sufrimenduaren [lehen] aterpe» hura deitzen dio hasieran, eta kontakizunaren amaieran berriz aurkitzen du bizileku hori, modu figuratiboan, «hilobiaren aterpean». Hasierako aterpe hark aukera eman zion legez aita fantasmarekin magikoki batu eta identifikatzeko, halaxe gordetzen du dagoeneko heriotzaren hilobiak aita hori, zeinarekin Herculinek espero duen elkartzea hil ostean.
‎Are gehiago, Kristevak poesisarekin berarekin parekatzen du, Platonek Sinposioa n aldi berean ernalkuntza eta sorkuntza poetikoa dela dioen jarduera horrekin. Baina benetan ote da sortzailetasun femeninoa kausarik gabeko kausa bat, eta berak ematen al dio hasiera gizateria osoa intzestuaren tabuaren pean jartzen duen eta hizkuntzara bidaltzen duen kontakizunari. Adierazten al du Kristevak aipatzen duen aitaren aurreko kausalitate horrek plazeraren eta esanahiaren oinarrizko ekonomia femenino bat?
‎Arduradunari hurbildu zaio, ezbaian, kasualitatez bezala. Arabieraz hitz egin dio hasieran gizonak, baina hobeto begiratu eta euskarara aldatu da berehala, neskak ere agurra arabieraz itzuli arren.
2019
‎–Zer gertatu zaik ba?? Garbiren mezua irakurtzerako pasteltxoetan du ostera begirada emakumeak, eskuekin gozoak berrantolatzen dabil, dauden hutsuneen inguruan; gelditu, begitartearen keinu hori errepikatu eta irribarre izoztua Aitorri eskainiz, berriro ekiten dio hasieratik, etengabe. Halako tenkatze bat sentitu du Aitorrek bularrean, zulo batek inguruko koloreak barrurantz xurgatu balizkio bezala.
‎Autoan ekarritako ogia xigortu eta tomatea birrintzeari ekin diozu. Gosari berantiarrak emango dio hasiera ofiziala oporraldiari.
‎Tokitan gelditu da behialako manera oneko politikoaren dotorezia miresgarri hura; instintu gordinenen garaia baita berau. Evak, bere ahulean, nekez eusten dio hasierako enbatari eta orain, pentsamenduak plazerezko sentipenez ordezkatzen doazkion honetan, gozamenaren oldarren etengabeko ukaldiek hartaraturik, eragozpenik gabeko eremu batera eramaten uzten du bere burua. Esku urduriak, haztamuka, lerratzen dira elkarren lehian gisara bazterrik ezkutuenen xerka, eta emeki emeki, ukidura debekatuen sentipenak, hainbat eta hainbat usainen nahasketa amultsuak, mugimendu gero eta azkarragoek, gero eta kontrolgabeek beren burua zentzumen gordinenen leize amaigabetik behera amilarazten diote, non gertuago senti dezaketen eromenaren hats tentagarria, bi gorputz izerdituez haraindi legokeen edozein oroitzapen, kontzientzia edo errealitate baino.
2020
‎Aristides de Sousa Mendes kontsulak ere agindu hori jaso duenez, bisak emateari uko egiten dio hasieran, baina zenbait iheslariri ostatu ematen die bere etxean eta kontsuletxean. Iheslari horien artean dago Chaim Hersz Kruger errabino judua.
‎Aurreneko eskutitza laburra da, orri marradun batean, idazkera zalantzatiaz, hilabeteetan gutunik ez bidaltzeagatik desenkusatuz ematen dio hasiera Martinek; segada batean larri zauritu ondoren, frontetik etxera bidali eta eriondo egon omen da hilabetez. Bere zaurien berri eman ez arren, ohean mugitu ezinik egon dela dio.
2022
‎Halaber, normalean gerra babesten (baina batzuetan hura ahultzen) duten kultur prozesu generodunen inguruko azterlan oso argigarriak ditugu. Sobietarren historia kultural eta politikoari buruzko ikerketa konplexuan, Novikova k (2000) arrastoa jarraitzen dio hasierako garaietan kemen militarra sostengatu zuen genero iruditeriari; gerora, imajinario hori gainbehera etorri zen Afganistango esku hartzearekin, eta SESBen kolapsoaren ostean genero politikek iraulketa sakona jasan zutenean jo zuen behea. Golkoko lehen gerrari buruzko ikerketan Niva k (1998) erakusten duenez, AEBen 1990 esku hartzeari dagozkion irudiak gogortasun eta oldarkortasun militarra uztartzen saiatu ziren gizonen arteko samurtasunari eta gupidari zegozkien motiboekin.
2023
‎Konfiantza eman dio hasieratik, bere bulegoan sartu denerako; ez du irribarre gehiegirik egiten, baina eroso dago harekin. Pediatrarenean egotea bezala iruditu zaio, nahiz eta Maddalen bere adinekoa izan litekeen, gazteagoa akaso:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia