Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Indizioaren eta seinaleen arteko desberdintasuna boluntarismoan datza. Indizioa ez da apropos eraiki komunikatzeko; baina komunikatu egiten du, informazioa ematen dio hartzaileari. Seinalea apropos eraiki da komunikatzeko, eta komunikatzen du.
‎Desinformazioaren gerra honetan, gezurraren egileak, asmatzaileak, gezurtiak azken finean? ideia bat du egitateaz, baina beste bat komunikatzen du, beste bat azaltzen edo erakusten dio hartzaileari. Hori egiteko, zein teknikaz baliatzen da?
2006
‎Aditu horrek dioenez, engainuzko publizitateak benetako uste okerra sortu behar dio hartzaileari eta ez dira nahikoak hartzaileak jasotzen dituen itxaropenak.
‎Ezkutuko publizitateak komunikazioaren izaera konbentzigarria ezkutatu edo gordetzen dio hartzaileari, informazioa objektibotasunarekin azalduz; horregatik, hain zuzen, nahasi egiten du jasotzailea. Ezkutuko publizitatea engainuzko jokaera da baita desleiala ere; izan ere, publizitate mota horrek aipatutakoak eraginda, hartzaileak zerbitzu edo produktu jakin bat eskuratuko du, eta lehiakidea, berriz, kaltetua suertatuko da; horixe da, hain zuzen, PLOk engainuzko publizitateari buruz jasotzen duen esanahia (4 art.) (Massaguer, 1999:
‎165). Beraz, bere forma konbentzigarriak uste oker bat sorrarazten dio hartzaileari, eta identifikazio printzipioa (PLOren 11 artikulua) ere urratu egiten du, publizitate mezua informaziotik behar bezala bereizten ez delako (Tobío, 2000: 11.161; De la Cuesta, 2002:
2009
‎Kreditua 0 daraman segmentu bat jasotzen denean abiatzen da iraunkortasun tenporizadorea. Agortu baino lehen beste aldearen berririk ez badago, igorleak itaun mezu bat bidaliko dio hartzaileari (window probe, TCPren hizkeran). Horren erantzunak kreditua adierazten du; oraindik 0 bada, ez da inongo elkarren blokeorik egon, itaun mezua sobera zegoen, iraunkortasun tenporizadorea berriro abiatzen da eta zikloa hasieratik hasten da.
‎Multimedia garraiatzeko bi eremu garrantzitsuenak Content Type eta ContentTransfer Encoding izenekoak dira. Content Type goiburukoko lerroak mezua nolakoa den adierazten dio hartzailearen bezeroari, adibidez, mezuaren edukia JPEG irudi bat dela adierazteko. Content Transfer Encoding goiburukoko lerroaren beharra ulertzeko, gogoratu ASCII ez diren edukiak ASCII eran kodetu behar direla SMTP komandoekin ez nahasteko.
‎Content Transfer Encoding goiburukoko lerroaren beharra ulertzeko, gogoratu ASCII ez diren edukiak ASCII eran kodetu behar direla SMTP komandoekin ez nahasteko. ContentTransfer Encoding eremuak adierazten dio hartzaileari jatorrizko edukiarekin nolako ASCII kodeketa egin den. Hau da, bezero batek bi lerro horiek dituen mezua jasotzen badu, lehenengo Content Transfer Encoding lerroaren balioa aztertuko du mezuaren edukia ASCII ez den jatorrizko formatura bihurtzeko, eta gero Content Type eremua erabiliko du mezuaren edukia nola interpretatu behar duen jakiteko.
2012
‎Publizitate estaliak komunikazioaren izaera konbentzigarria ezkutatu edo gordetzen dio hartzaileari, informazioa objektibotasunarekin azalduz; horregatik, hain zuzen, nahasi egiten du jasotzailea. Publizitate estalia engainuzko jokaera da baita desleiala ere; izan ere, publizitate mota horrek aipatutakoak eraginda, hartzaileak zerbitzu edo produktu jakin bat eskuratuko du, eta lehiakidea, berriz, kaltetua suertatuko da; horixe da, hain zuzen, PLOk engainuzko publizitateari buruz jasotzen zuen esanahia indargabetutako 4 artikuluan (Massaguer, 1999:
‎165). Beraz, bere forma konbentzigarriak uste oker bat sorrarazten dio hartzaileari, eta identifikazio printzipioa (PLOren 9 artikulua) ere urratu egiten du, publizitate mezua informaziotik behar bezala bereizten ez delako (Tobio, 2000: 11161; De la Cuesta, 2002:
‎Hartzaileak ustezko baimena eman badu (aldez aurretik izandako merkataritza erlaziotik eratorria), berriz, enpresaburuak aurkeztu behar dio hartzaileari errebokatzeko aukera, datuak helburu komertzialarekin edo publizitatean erabili nahi badira. Hori dela-eta, hartzailearen datuak jasotzen direnean edo bidaltzen zaion merkataritzako mezu bakoitzean aukera sinple eta erraza eman behar zaio hartzaileari ustezko baimen hori errebokatzeko.
‎Aditu horrek dioenez, engainuzko publizitateak benetako uste okerra sortu behar dio hartzaileari eta ez dira nahikoak hartzaileak jasotzen dituen itxaropenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia