2009
|
|
«Les journaux sont utilisés comme supports publicitaires directement et indirectement. La méthode directe, celle des annonces est bien connue»13 Baina modu berean
|
dio
XX. mendean beste teknika eta komunikabide batzuk erabili izan zituztela: argazkiak, zinema eta abar?
|
2012
|
|
Baina, esan bezala, historian aurki daitezke erretikularen lehenagoko adibideak.Hala, Kraussen aburuz, XV. eta XVI. mendeetako perspektiba tratatuak erretikularenaurrekari moduan uler daitezke, beren arteko ezberdintasun sakonak gorabehera.XIX. mendean, berriz, antzeko zerbait topa dezakegu optika fisiologikoarekinlotutako testuetan zein sinbolismoan. Hala, Kraussen teoriak
|
dio
XX. mendekoerretikulak XIX.eneko leiho sinbolistak gordetzen dituela fontsean modu latentean (Krauss, 2006: 32).
|
|
Baina, esan bezala, historian aurki daitezke erretikularen lehenagoko adibideak.Hala, Kraussen aburuz, XV. eta XVI. mendeetako perspektiba tratatuak erretikularenaurrekari moduan uler daitezke, beren arteko ezberdintasun sakonak gorabehera.XIX. mendean, berriz, antzeko zerbait topa dezakegu optika fisiologikoarekinlotutako testuetan zein sinbolismoan. Hala, Kraussen teoriak
|
dio
XX. mendekoerretikulak XIX.eneko leiho sinbolistak gordetzen dituela fontsean modu latentean (Krauss, 2006: 32).
|
2019
|
|
XX. mendeko transformazio demografiko, ekonotekniko, soziokultural, lurralde antolamenduzko eta soziopolitikoek eragin ohargarria izan dute arnasguneetan: kalean bezain handia eta, agian, han baino bizkorragoa. eragin bizia sortu dute transformazio horiek arnasguneetako hainbat hiztunen eguneroko mintzajardun arruntean. ordura arte arnasgune bizi osasuntsu izandako zenbait eskualdek eta hainbat herri herrixkak arnasgune izateari utzi
|
dio
XX. mendean: batez ere azken 60 urtean gertatu da hori. horregatik, a) arnasgune izandako ingurumen horien
|
2022
|
|
Kontzeptuzalea naizenez, ezin alde batera utzi urte horretan bertan Arthur C. Danto arte kritikariak bere artikulu ezagun eta aipatuena argitaratu zuela, artearen amaieraren tesia plazaratzen zuena, alegia. Artearen historia mailakako prozesua delako ideiari eutsiz, Dantok
|
dio
XX. mendean zehar arteak geroz eta autokontzientzia sakonagoa duela, eta sorkuntza artistikoarekin batera beti agertzen dela sorkuntzaren beraren inguruko hausnarketa bat, artea eta artea ez denaren arteko muga ezartzen duena. 1960ko hamarkadatik (A.
|
|
Ramón Grosfoguelek
|
dio
XX. mendeko nazio askapen mugimenduak antikolonialak izan zirela, baina ez dekolonialak, beraz, paradigma eurozentrikoak birproduzitu zituztela, mundu zibilizazioaren jokoa ezbaian jarri gabe (García Fernández, 2019). Horrenbestez, estatu nazioa (kultur homogeneizatzailea, monolinguista, burgesa) eta euskal errepublika pentsatzeko modua ere dekolonizatu litzateke, optika antisistemiko batetik, dominazio sistema anitzei erantzun eta barne kultur aniztasuna aintzat hartuko duena.
|