2015
|
|
–Gizakiak bizitza honetan, zentzumenak geldiarazita dituela eta Jainkoak gora jasota dagoela, bere esentzia ikus badezake ere, ziur asko San Paulori, Moisesi eta beste batzuei buruz esaten denez, Teresa ez da ari hemen ikuste era horretaz, bide batez bada ere, modu intuitiboan eta argi agertzen du; baina berak Jainkoak arima batzuei, argi bizi bizi baten bidez ematen dien misterio honen ezagutzaz hitz egiten du; ezagutza modu honek badu kreaturei dagokien zerbait. Baina kreaturei dagokien hori gorputzezkoa ez denez gero, ezta irudimenean ehoa ere, horregatik
|
dio
Teresak adimenezko ikuskaria dela eta ez irudizkoa?.
|
|
Hizketa nahasia(, algarabía?
|
dio
Teresak).
|
|
Blanca
|
dio
Teresak. Haren garaian baliorik txikieneko txanpona, gure zurikoa, semaikoa edo zentimoa bezalakoa.
|
|
–Liburu hau 1562 urteko ekainean burutu zen?
|
dio
Teresak berak epilogoan. Data hau dela-eta A. Bañezek ohartarazten du, Teresak jartzen duen data hau lehen idazketari dagokiola; gero, bigarren idazketa egin zuenean, eta hau da guganaino iritsi dena?, data horren ondoren gertaturiko hainbat gauza gehitu zituen, esaterako San Jose monasterioaren fundazioa.
|
|
–zeharkako poza?
|
dio
Teresak (zeruko dohatsuei Jainkoa aurrez aurre ikustetik zuzenean ez datorrena).
|
|
Felipe Buoricompagniren, Karmeldarren babeslea zen Kardinalaren, senide egiten zen eta Gregorio XIII.a Aita Santuaren iloba. Horregatik
|
dio
Teresak, Segak Aita Santuarekin nolabaiteko ahaidetasuna zuela.
|
|
Nuntzioari idatzi
|
dio
Teresak, baina helbidea Graciánek idaztea nahi izan du.
|
|
– Min eman
|
dio
Teresari, salaketa faltsu eta gezurren errudun ziren bi moja oinutsen aurka, Marianok neurri gogorrak eskatzeak.
|
|
Joan Jesusena (Roca), Almódovarko kapituluak bizitza erlijiosoa zaintzeko arduradun jarri zuen eta orain komentuetara egingo dituen bisiten berri ematen
|
dio
Teresari.
|
|
A. Graciánen idazki bat da Garciávarezentzat, Sevillako moja karmeldarren kapilauarentzat, aitorlekuan honen gehiegikeriak eragoztearren. Maria San Joserenak bidali
|
dio
Teresari Sevillatik.
|
|
Diego Ortiz, aholkulari ahalguztidun legez agertzen da Toledoko karmelen (Fund. 15, 4), teologian jantzia izan arren ez zela arrazoibidera erraz etortzen,
|
dio
Teresak; hau da, erretxin samarra zen. Honen egitasmoak ez zuen ondorio onik izan, eta mojek utzi egin behar izan zuten etxea.
|
|
Ondoren, Beatriz eta Magdalena Guzmán aipatzen dira; hauek Frai Joan Jesusenaren arrebak dira. Azken honen berri jakin nahirik idazten
|
dio
Teresak Diego Guzmáni 1576ko abenduan.
|
|
Hala ere Pedro de la Bandak entzungor egiten
|
dio
Teresaren eskariari, eta ez da etorriko hurrengo hilera arte.
|
|
31, eta berari idatzitako gutunak. Apirilean bisita egingo
|
dio
Teresari Palentzian.
|
|
Aurtengo otsailaren 17an agertu
|
dio
Teresak Graciáni, aita Gabriel Rodara itzultzea komeni dela Villanueva de la Jarako mojentzat: –uste dut garrantzitsua dela mojen etxe harentzat?
|
|
Pedro Ribera, Palentziako katedraleko prebendaduna: , egundoko laguntza eman zidan honek igarobidea egiteko eta gauza guztietarako?,
|
dio
Teresak (Fund. 30, 12).
|
|
Aita Suárezek eskatzen
|
dio
Teresari, idatz dezala berak edo beraren nagusiak erreformako etxe guztietara, dagokien nagusiak aita Salazarri buruz ohartarazteko.
|
|
Jarraian,, predikari hori? deitzen
|
dio
Teresak.
|
|
Noizbehinka Teresatxo Jesusena (Cepeda) bere ilobari uzten dio luma gure Santak; baina, dirudienez, honen jarduera ez da gainerako idazkariena bezalakoa. Izebak luma uzten dio gutuna bere kasa idatzitako idazki ondokoaz osa dezan; horrek bigarren idazki ondokoa gehitzeko bide emango
|
dio
Teresari: –Atsegin izan zait Teresaren mezua.
|
|
Apirilak 6, A. Jeneralak, J.B. Rubeok, beste patente bat ematen
|
dio
Teresari fundatzen jarrai dezan.
|
|
Ekainak 27, Pedro Fernándezek Gizakundeko monasterioa bisitatzen du. Hango ama priore kargua onar dezala eskatzen
|
dio
Teresari.
|