2008
|
|
Argazkiaren deskribapena egitea eskatu zaie lehendabizi. Idatziz, argazkian ikusten dutena deskribatzea proposatu
|
diegu
bakarka egindako saioan. Horretarako, koloretako argazki bat jarri zaie mahai gainean.
|
|
Argazkiaren ahozko deskribapena egitea eskatu zaie aurrena. Horretarako, leku adizlagunak erabiltzeko aukera handia ematen duen argazki bat aurkeztu
|
diegu
. Bideoz grabatu dugu banaka egindako deskribapena.
|
|
Atalak ezabatu eta lekuz aldatzen dituzte eta antolaketa ezaren poderioz, ideien hurrenkerak baino ez diren lan sintetikoegiak ekoitzi dituzte. Kasu askotan testu izaera ere ez
|
diegu
aitortzen lan batzuei.
|
|
Behinola elizak, familiak, estatuak, klaseak, ideologiak eta abarrek arautzen zuten izena hautatzea; baina erakunde horiek, aukerakoak? bide dira gure oraingo honetan eta ez
|
diegu
onartzen,, gure baitatik, pasatzen ez den erabakirik.
|
|
Enpresen merkatu balioa, gero eta proportzio handiagoan, ezkutuko balioek osatzen dute. Ezkutuko baliooi guk aktibo ukiezin deituko
|
diegu
eta bi multzotan sailkatuko ditugu: a) aktibo intelektualak edo ezagutza aktiboak,. Kapital Intelektual?
|
|
Azken hori itxi egin zen, baina merezi du nabarmentzea. Bietako kideek eskuzabaltasun osoz iradokizun eta informazio ugari ematen dute gerraren bilakaerari buruz eta esker ona zor
|
diegu
gerra lantzen dugun guztiok.
|
2009
|
|
Hortaz, grafiak ez du berebiziko garrantzia izango gure azterketan. Hala eta guztiz ere, zenbait ortografia aukera garai hartako testuen bereizgarritzat har daitezke, eta erreferentzia berezia egingo
|
diegu
lan honetan.
|
|
Atal honetan zenbaki kardinalei eta ordinalei bakarrik helduko
|
diegu
. Ezin dugu esan termino espezializatuak direnik; izan ere, eguneroko bizitzan erabiltzen dira, eta ez dute, beraz, erabilera berezirik.
|
|
Elkarrizketatuei instituzioek AHTren proiektuari buruz eskainitako informazioaren inguruko balorazioa egiteko eskatu
|
diegu
, eta emaitzak erabatekoak izan dira. Adierazgarria da elkarrizketatutako hamar pertsonatik soilik batek(% 11) uste izatea eskainitako informazioa nahikoa izan dela.
|
|
Plataforma bide instituzionala jorratzen hasi zen, eta lortu genuen 12 udalen adostasuna (Hamabi Apostoluak deitzen
|
diegu
: Altsasu, Burlata, Aranguren, Berriozar, Etxauri, Garinoain, Irurtzun, Leitza, Puiu, Uharte, Juslapeña Txulapain eta Arronitz), eta 2007ko abenduan Udal eta Kontseiluen Batzarra deitu zuten Burlatan.
|
|
eklesiastikoa eta laikala. Izaera horiek ezagutzeko ondasun motei erreparatu behar
|
diegu
: patronatu eklesiastikoa eliza hondasunekin eraturikoa izango da, eta ondasunak patrimonialak direnean laikala.
|
2010
|
|
Era horretako esku hartzeei neomediebalista edo historizista deitu
|
diegu
. Gai honen hasieran, aipatu dugu XIX. mendeko arkitektoek ezinezko zutela estilo bakar bat eratzea; estilo horietako bat neoklasizismoa izan zen.
|
|
Horrela soilik lortuko dugu duela urte gutxi arte existitzen ez zela zirudien ondare aberatsa balioetsi eta kontserbatzea. Horrela soilik iritsaraziko
|
diegu
gure ondoren etorriko diren belaunaldiei Bizkaiko historiaren garai garrantzitsuenaren sentipena: XIX. mendea.
|
|
Gainera, alderdiek, bai urratzaileak bai biktimak, abokatu baten laguntza jaso dezakete. Pertsona hauei guztiei erreparatuko
|
diegu
hurrengo lerroetan, bitartekaritzaren eremu subjektiboan sakonduz.
|
2011
|
|
Bestela, diskurtso antolatu gisa aurkeztu eta nahita proposatutako praktika aldatzaileen bidez (De Certau, 1990). Horiei guztiei berariazko praktika ideologiko iritzi
|
diegu
. Horien asmoa isilpean izan daitezkeen jendarte antagonismoak azaleratzea da, eremu publikora eraman eta norberaren auzi partikularrak barik, denon afera direla agertzea19.
|
|
Euskarazko enpresa izenak jorratzen ari garenez, ikerketan euskal eta eusko izenei erreparatu
|
diegu
. Egia esan, esandako guztia aplikatu ahal da eusko eta euskal dun izenetan.
|
|
Eremu horiei hainbat izen eman ahal
|
diegu
: eremua, merkatua, praktika erregimena, eta abar.
|
|
Anonimotasuna, pribatutasuna eta konfidentzialtasuna ziurtatu zaizkie, eta jakina, galderen bati uko egiteko eskubidea. Ez
|
diegu
elkarrizketa egiteko idatzizko baimena eskatu, formatu horrek gaizki ulertuak sortu eta elkarrizketa aurkezpenean azaldutakoaz ez beste helburuetarako erabil zitekeela pentsarazi diezaiekeelakoan.
|
|
Genero indarkeriaren inguruan lan egiten duten agenteei egindako elkarrizketan batetik, agenteek biktimak laguntzeko egindako ibilbideari, horretan atzeman daitezkeen hutsuneei eta arloen arteko koordinazioari erreparatu
|
diegu
. Bestetik, kaltetuen egoera psikosoziala ikertzea izan da gure helburuetako bat.
|
|
Esparru hau aztertzerakoan, kaltetuek euren bizitza proiektua berregiteko ezinbestekoak dituzten baliabideei erreparatuko
|
diegu
. Zentzu horretan, honako gabeziak atzeman dira:
|
2012
|
|
Dena den, Euskal Herriko trantsizioa bereziki gatazkatsua izan zela ezin ahatz dezakegu. Langabezia eta krisi ekonomiko gero eta nabarmenagoei, azken frankismoaren eredu politikoen jarraipena gehitu behar
|
diegu
: hau izan zen hein handi batean trantsizioaren gatazkakortasunaren eta gogortasunaren eragile nagusia.
|
|
Hizkuntza politikoki zuzena erabiltzeak galarazi egiten du ezgaitasunaren gaia politizatzeko aukera. Elbarria «ezgaitasuna duen pertsona» bilakatzen dugunean,, edo, ONCEren iragarkiari jarraituz gero, prozesu kontrolatzaile bihurtzen dugunean?, «ezgaitasun» hitza gupidaz erabiltzeko aukera ematen
|
diegu
ezgaituei; hau da, «ezgaitua baino ez denarekin» errukitzeko. Sarritan, beste elbarri batzuekiko gupida eta «gizatasun osoa» oparitzen digutenekiko mirabekeriarekin uztartzen ditugu.
|
|
1 Gure eskerrik beroena eman nahi
|
diegu
haien borondate onenaz lan honen bilakaeran kolaboratu duten norbanako guztiei, haiei esker lortutako emaitzak ordezkatzen dituzten erakundeen errealitatera ahalik eta gehien hurbiltzen lagundu dutelako.
|
|
Kolokazio lexikoak aztertzeaz gain, kolokazio ez lexikoei ere bota
|
diegu
begirada bat. Horrela deritzegu kategoria lexiko batek (aditzak edo izenak, adibidez) kategoria ez lexiko batekin (preposizio edo postposizio batekin, adibidez) osatzen dituen kolokazioei.
|
|
3 Lan honetan euskarazko tokiko hedabideei buruzko ikerketei erreparatu
|
diegu
, modu esklusiboan. Izan ere, Minority Language Media lanean (Cormack; Hourigan, 2007) antzeman daitekeen moduan, Mendebaldeko Europako hizkuntza gutxituetako tokiko hedabideek (izan Galesko papurau bro en borondate hutsezko lanak edota Kataluniako tokikoen mapa joriak) oso errealitate desberdinak (eta alderatzeko zailak) bizi dituzte.
|
2013
|
|
Hainbat galdera sor dakizkiguke (beheraxeago helduko
|
diegu
), baina enuntziatu parentetikoen balio polifonikoa agerian uzteko, aurrez, «esataria» eta «enuntziatzailea» adigaiak bereizi beharrean aurkitzen gara.
|
|
Helduentzako produktuak izan ditugu gogoan orain arte; izan ere, inork gutxik jartzen baitu zalantzan haur euskaldunek euskarara bikoiztuta ikusi behar dituztela Shin Chan, Dragoi Bola, Kiteretsu, Doraemon eta abar. Haurrei euskaraz eginez erakusten
|
diegu
hitz egiten; gero, eskolan, idazten eta irakurtzen ikasten dute; eta hamabi hamalau urterekin «kaixo eta agur» esanda amaitzen dituzte euskararekikoak. Eta behin erabiltzeari utzita, zaila zaie asmatzen euskaraz nola jolastu behar duten, nola landu harremanak, nola maitatu?
|
|
Beharrezkoa da zentzuz jokatzea: begirunea zor
|
diegu
herritarrei eta, esaterik dagoen neurrian, egiari edo antzekoari. Idealizazioek ezin dute itxuraldatu gertatutakoa.
|
|
Horretarako, ETAren garai horretako dokumentu ofizialak ez ezik, euskal erakundearen garapen ideologikorako eragingarrienak izan ziren autoreen idazki politikoak ere erabili ditugu. Halaber, artikulu honekin bi galderari erantzun nahi izan
|
diegu
:
|
2014
|
|
Bigarren atalean abertzaletasunaren ibilbidea aztertu nahi da, laburki, Sabino Aranak dotrina politiko gisa aurkeztu zuenetik 70eko hamarkadara arte; ondoren, hirugarrenean, euskarak sinbolo gisa azken hamarkadotan diskurtso abertzalean izan duen bilakaera aztertuko dugu, baita bilakaera horrek hainbat sektore abertzaletan eragin duen erantzuna ere. Azkeneko atala ondorioei eskainiko
|
diegu
.
|
|
Ikuspegi horrekin, unibertsitatea beren garapenerako lankidetzan sartu duten EAEko erakunde nagusiak1 (Eusko Jaurlaritza, foru aldundiak eta hiriburuetako udalak) aztertuko dira atal honetan. Azterketa burutzeko, lehenik eta behin erakundeok sortu dituzten politika dokumentu nagusiei erreparatuko
|
diegu
, hau da, lege eta plan zuzentzaileei. Ondoren, garaperako lankidetza politika horien babespean unibertsitateek abian jarritako jarduerei erreparatuko diegu, 1988 eta 2008 artean erakundeok finantzatu dituzten ia 7.000 jardueren artean bilaketa eginez.
|
|
Azterketa burutzeko, lehenik eta behin erakundeok sortu dituzten politika dokumentu nagusiei erreparatuko diegu, hau da, lege eta plan zuzentzaileei. Ondoren, garaperako lankidetza politika horien babespean unibertsitateek abian jarritako jarduerei erreparatuko
|
diegu
, 1988 eta 2008 artean erakundeok finantzatu dituzten ia 7.000 jardueren artean bilaketa eginez.
|
|
Politika publikoen inguruko planifikazio eta hausnarketa prozesuetan parte hartzeko aukerari dagokionez, euskal erakundeek sortutako parte hartze organoei erreparatu
|
diegu
. Aztertutako erakunde gehienek (foru aldundiek izan ezik) «Lankidetza Kontseilu» bat duten arren, horietako bakarrean ere ez da unibertsitatearen parte hartze esplizitua sustatzen.
|
2015
|
|
Esan beharrekoa da honelakoak aditzaren hainbat aldi gramatikaletan bakarrik gauzatzen direla argiro. Guk ereduzko adibide jakin batzuei eutsiko
|
diegu
, aditz bakoitzaren zehaztapen guztiak aztertzen hasi gabe. Odriozolak (1993:
|
|
(45) a* Aukera eman digute inongo txoririk ere marrazteko b* Esan
|
diegu
inongo txoririk ere marraztuko dugula
|
|
Adibidez, ikasleak ere badituzte, eta platoko telebista saio bat egiten dute. «Guk laguntzen
|
diegu
ideia eta antolakuntza egiten, aurkezpena, teknika, zuzeneko teknika?», azaldu du Karrerek. Tokian tokiko saioak bertako jendearekin bilduz diseinatzen dituzte, maiz.
|
|
Jarraian bertsolaritzaren historiari eta txapelketei erreparatuko
|
diegu
, baita horietan emakumeek izandako presentziari ere. Azken urteotan genero ikuspuntutik eginiko hausnarketak laburbiltzen ere saiatuko gara.
|
|
Horri buruz, Auzitegi Konstituzionalak 102/ 1995 sententzian dio oinarrizko legeriak antolaketa funtzioa betetzen duela minimo batzuen bidez, zeintzuk momentu oro errespetatu behar diren, baina eskumena duten autonomia erkidegoek aukera izango dute minimo horiek gainditzeko eta horrela babes maila altuago bat eskaintzeko. Oinarrizko legeriari buruz ari garenean, Estatuko arauei egiten
|
diegu
erreferentzia, hau da, gizarte segurantzaren oinarrizko gaiak arautzen dituzten lege eta erregelamenduei (Cavas Martínez, 2005: 112)..
|
|
7 8 laguneko taldekoak goien mailako aditutzat jo daitezke, eta hala deituko
|
diegu
(adituak, aditu taldea); 212 kideko ikasle taldekoei, berriz, gazteak edo ikasleak erranen diegu. Bi multzoetako kideei erreferentzia egiteko biei batera, laguntzaile edo inkestatu hitzak baliatuko ditugu.
|
|
7 8 laguneko taldekoak goien mailako aditutzat jo daitezke, eta hala deituko diegu (adituak, aditu taldea); 212 kideko ikasle taldekoei, berriz, gazteak edo ikasleak erranen
|
diegu
. Bi multzoetako kideei erreferentzia egiteko biei batera, laguntzaile edo inkestatu hitzak baliatuko ditugu.
|
2016
|
|
Horregatik, jendeak uste du «besteak» nolabait arrisku egoeran edo gaixotasun berri hauen errudun direla, beraien jarduerek (jaten duten janariak, bizi diren leku zikinek, animaliekin duten harremanak edo dituzten ohitura arraroek) bultzatuta. Arazo nagusia gaixotasuna «gu» bezalako pertsonei ere eragiten hasten denean gertatzen da, orduan «besteei» gu kutsatzea leporatzen
|
diegu
beren jarrera arduragabeagatik. Halere, gaur egungo gizarte postmodernoetan zaila da maiz erruduntzat jotzeko kanpoko «beste» talde bat bilatzea, kasu horietan gobernu zein agintariak edo sektore industrial ezberdinetako buruzagiak erruduntzat jo izan dira gaixotasunaren sorreraren aurrean egoera ondo ez kudeatzeagatik.
|
|
Gobernuz kanpoko erakundeek herritar eta bestelako erakunde pribatuetara jo zuten laguntza eske, haien ustez agintarien laguntza ez zelako nahikoa ez behar bezain azkarra izaten ari eta hori salatzeko ere Twitter erabili zuten txio esanguratsu hauetan kasu: «Google eta MSFek mandatari internazionalen pasibotasuna salatzen dugu eta hiritarrei Ebolaren aurka borrokatzeko 11 milioi lortzen laguntzeko eskatzen
|
diegu
!» (ECU 6349; X2 (1)= 19, p < 0,001). Klase hau ere urrian X2 (1)= 41.17, p < 0,001 eta bereziki azaroan X2 (1)= 953.06, p < 0,001 islatu zen.
|
|
Aro digitalaren gizartean, pertsonok ebolaren gisako osasun izurriteei eta haien mehatxu fisiko zein sinbolikoari geroz eta maizago aurre egin
|
diegu
. Horrenbestez, komunikazio mediatikoak eta bereziki sare sozialek eskaintzen duten komunikazio digitalak izurriteek komunikazioan sortutako eraldaketari buruz eta horrek haien irudikapen sozialaren eraikuntzan duten garrantziaz hausnartzea ezinbestekoa da.
|
|
Bien bitartean, ikerketa gaien aukeraketa, beti legez, normalean ikaslearen partetik proposatzen da eta orain lehenago baino arazo gehiago ditugu «gurean» metodologia berriekin eta modu berrietara egokitzeko gaituak dauden irakasleak bilatzeko (ikerketa merezimenduak edota Master eta Doktorego Eskolan parte hartzeko dauden baldintzen eraginez). Goiko paragrafo batzuetan adierazi dugunari jarraituz, bestelako jakintza arlo/ diziplina batzuen usaina darien metodologiak prestatuta hartzen eta erabiltzen ditugu (ez
|
diegu
, printzipioz, zilegitasunik kenduko), arte plastikoetan propioak diren ikerketa moduak eta metodoak oraindik ere asmatu ezinik gabiltzan XXI. mendean, batik bat nazioarteko «paisaia» gordinak «gurean» ere gertukoak ditugunean.
|
2017
|
|
Lehenengoan, metodo tradizionalen erabileraren adibide bat azaldu dugu. Zehazki, Starbucks saltokien kontsumitzaileei inkesta pertsonala egin
|
diegu
eta lortutako emaitzak aztertu ditugu. Kontsumitzaileen portaerarekin eta erabaki prozesuarekin lotutako hainbat aspekturi buruz galdetzeaz gain, enpresek neuromarketinaz egin dezaketen erabilerari buruz ere galdetu diegu.
|
|
Zehazki, Starbucks saltokien kontsumitzaileei inkesta pertsonala egin diegu eta lortutako emaitzak aztertu ditugu. Kontsumitzaileen portaerarekin eta erabaki prozesuarekin lotutako hainbat aspekturi buruz galdetzeaz gain, enpresek neuromarketinaz egin dezaketen erabilerari buruz ere galdetu
|
diegu
. Inkestekin lortutako informazioaren baliagarritasuna zalantzagarria izan daitekeenez, bigarren zatian, marketin esperientzialarekin loturik, tasting proba burutu dugu.
|
|
Analisi enpirikoaren lehenengo zati honetan, esplorazio izaeraz, Starbucks enpresaren 50 kontsumitzaileri inkesta pertsonala egin
|
diegu
. Inkestak 2016 urteko urtarrilean egin ditugu Bilbon kokatuta dagoen Starbucks saltokiaren kanpoaldean.
|
|
Hirugarrenik eta azkenik, kontsumitzaileei neuromarketinaren aspektu etikoen inguruan galdetu
|
diegu
. Zehazki, enpresek banakoengandik lortutako informazioa erabiltzeak sortzen duen gatazka etikoari buruz.
|
|
Gure geroaren protagonista izan nahi dugu eta izan behar dugu, gure etorkizunean sinesten dugulako. Tokian tokian, leku bakoitzean, guk erantzun nahi
|
diegu
gure esku dauden beharrizanei.
|
|
eta abar). Guk, oro har, biktimaren egoeraz arduratuta, biktima guztiena, ez bakarrik batzuena?, ez
|
diegu
berezitasun horiei erreparatuko. Izan ere, berehala aipatuko dugun moduan, BEren helburua biktima duin bihurtzea edo egitea bada, nola ezkontzen da xede hori biktimen artean desberdintasunak egitearekin?
|
|
Esate baterako, Francoren diktaduraren erdialdera erregimen politikoak bere burua «demokrazia organiko» esamoldeaz izendatzen bazuen ere, argi dago herritarrak ez zirela sistema politiko horren gobernuaren oinarria eta, hortaz, «demokrazia»ren erabilera zuzena ez zela. Artikulu honetan halako kontuak alde batera utziko ditugu eta demokraziaz jarduten garenean, herritarren eskumena gobernuaren oinarrian dagoen sistemei eginen
|
diegu
erreferentzia.
|
|
Adierazitako argitalpen kopuruak 2016/12/14 egunean lortutakoak dira, SCOPUS datu basea egunero eguneratzen da, beraz emaitzak aldakorrak dira bilaketa egiten den momentuaren arabera. Era berean, «argitalpen» diogunean era guztietako argitalpen zientifikoei egiten
|
diegu
aipamena, aldizkari artikulu, hitzaldi idazki eta literatura errebisioak barne.
|
2019
|
|
Bigarren jardueran euskararen inguruko sentipenez eta hizkuntza jarrerez mintzatu gara. Era berean, hizkuntza gutxituei estuki loturiko zenbait kontzepturi egin
|
diegu
tarte (diglosia, eredua, hizkuntzaren arnasguneak?). Azkenik, hirugarren jardueran, euskararen erabilera gai duen iritzi artikulu bat izan da ardatz.
|
|
Azkenik, hirugarren jardueran, euskararen erabilera gai duen iritzi artikulu bat izan da ardatz. Horri helduz, testu eredugarri bat abiapuntu dutela, testuinguru komunikatiboan zeresana duten komunikazio ekintzako alderdiei (egilea (k), arazoa, balizko hartzailea (k), tesia, helburua, balizko argitaratze tokia?) erreparatu
|
diegu
. Horrela, bada, ikasleei bai testuinguru komunikatiboan eskainitako gaiaz, bai eta testu generoaz zituzten aurre ezagutzak azaleratzeko bide eman nahi izan diegu, bien arteko lanketa bateratuz.
|
|
Horri helduz, testu eredugarri bat abiapuntu dutela, testuinguru komunikatiboan zeresana duten komunikazio ekintzako alderdiei (egilea (k), arazoa, balizko hartzailea (k), tesia, helburua, balizko argitaratze tokia?) erreparatu diegu. Horrela, bada, ikasleei bai testuinguru komunikatiboan eskainitako gaiaz, bai eta testu generoaz zituzten aurre ezagutzak azaleratzeko bide eman nahi izan
|
diegu
, bien arteko lanketa bateratuz.
|
|
Moduluen nondik norakoak eta horiek gelaratzeko bitartekoak ezagututa, segidan, garapen aztarnei eginen
|
diegu
tarte. Zehazki, berariaz landutako testu motaren izenburu eta sarrera atalen lanketaren eragina azaleratu nahi izan dugu.
|
|
hizkuntzen erabilera praktikorako gaitzea; gaitasun metalinguistikoak garatzea; eta, azkenik, hizkuntza aniztasunarekiko nahiz hizkuntza gutxituekiko jarrera positiboak (aldekoak) garatzea. Guk lehen eta azken helburuei heldu
|
diegu
diseinatu dugun sekuentzia didaktikoan.
|
|
Horrela, bada, hasteko, marko teorikoan, ezagutzaren ikuspegi sozio diskurtsibotik abiatuta, argudiaketaren komunikazio eremu sozialeko testuei erreparatu
|
diegu
. Hala, testu genero hori ardatz dela, alderdi irakasgarriak izan ditugu hizpide.
|
|
Hala, testu genero hori ardatz dela, alderdi irakasgarriak izan ditugu hizpide. Segidan, corpusaren izaerari eta berau eskuratzeko erabilitako sekuentzia didaktikoaren metodologiari egin
|
diegu
tarte. Ondotik, aurretestuen abiapuntu izan den egoera komunikatiboa aurkeztearekin batera, aurretestuen atalez ataleko analisia egin dugu.
|
|
A19 poemaren azterketan hainbat ildo eta ikerketa aukera aurkeztu zaizkigu, eta guk soilik hari horietako batzuei heldu
|
diegu
. Hara hemen aztertu gabe geratu diren gai batzuk, gure ustez Lazarragaren obra, eta, oro har, XVI. mendeko (euskal) literatura hobeto ezagutzen lagun dezaketenak:
|
|
Gure ikergaia mugatzeko asmoz, leloa duten poemei erreparatu
|
diegu
. Eskuizkribuan bost dira lelodun poemak, eta guztiak A testukoak dira, hau da, testu nagusikoak2:
|
|
2 2015 urteko datuei ñabardura bat egin behar
|
diegu
; izan ere, Herritarren segurtasuna babesteko, martxoaren 30eko, 4/ 2015 Lege Organikoa urte horretako uztailaren 1ean sartu zen indarrean, hortaz, urte horretan HESLO 183 egunez ezarri zen.
|
|
6 BALIABIDE DIGITALAK: Egungo mundu teknologikoan ingurune digitalak eskainitako aukerei ezin
|
diegu
ihes egiten utzi.
|
2020
|
|
Joera nagusi batzuk egon dira historian zehar, baina erabilera aldakorra izan da, eta irizpide zehatzak definitzea lan nekeza. Azken hamarkada hauetako erreferentziei helduko
|
diegu
lan honetan.
|
|
Mahaigaineratu ditugun ikerketa galderei gure ikerketarekin aurkitu dizkiegun erantzunak aurkeztu ditugu emaitzen atalean. Jarraian horien gaineko eztabaidari eta hausnarketei emango
|
diegu
bide.
|
|
Aitortu behar da, dena den, bere garaian Le Goff ek berak (1974) esandakoari besterik ez diola jarraitzen; izan ere, historiaren ikasketan oinarrituta egonagatik, oinarrizkoak dira in situ egiten diren irteerak eta ematen diren azalpenak. Horri esker erakusten
|
diegu
ikasleei historia ez dagoela testuliburuetan edo museoetan soilik, baizik eta baita inguratzen gaituzten kale eta, zergatik ez, soroetan ere.
|
2021
|
|
Galdera bi horiei erantzuna emateko, hots, egun nazioarteko arbitrajean giza eskubideak bermatzen diren edo ez aztertzeko, Giza Eskubideen Zuzenbidearen eta Inbertsio Zuzenbidearen arteko harremanari egin behar diogu so, Giza Eskubideen Zuzenbidea arbitraje prozesuan aplikatzen den eta, hala denean, zein eratan egiaztatuz. Halaber, giza eskubideen bermea ezbaian jartzen duten faktoreei erreparatuko
|
diegu
, jada aurreratu dezakegularik, hasierako hipotesi gisa, gure ustez, tamalez, inbertsio arbitrajean giza eskubideen lekua oso txikia dela. Azkenik, bi elementuen (arbitrajea/ giza eskubideak) tentsioa ahultzeko zer egin daitekeen galderari erantzunez, giza eskubideen arloan inbertsio arbitrajearen etorkizuneko erronkak planteatuko ditugu, orain arte eman diren pausoak lege data aztertuz eta etorkizunean horien babesa indartzeko lege ferenda aurrera eman daitezkeen zenbait ideia proposatuz.
|
|
Trantsizio garaiko Herri Batasunaren historian azpimarratu da kontakizunen eta estereotipo nazionalen, testuinguruaren eta egunerokotasunaren garrantzia, proiektu politiko zehatz batean aukerak, mugak eta dinamika aldakorrak adierazteko orduan. Zentzu horretan, arreta berezia eskaini
|
diegu
bi data horien artean indar politiko independentista haren baitan gertatu ziren aldaketei eta egoera ezberdinen aurrean egin zuen egokitzapenari, bai eta Herri Batasunaren inguruan beste talde politikoek sortu zituzten irudi estereotipatuei ere. Aldi berean, nazioarteko testuinguru aldakorra kontuan hartzea ezinbestekoa dela defendatu da, bai Herri Batasuna eta bai euskal nazionalismoaren historia bere luzean ulertzeko orduan.
|
|
3 Ipuinen sustrai komunaz edo partekatzen dituzten elementuez ari garenean, bi planori egiten
|
diegu
erreferentzia: batetik, ipuin beraren aldaera desberdinetan errepikatzen diren elementuei, baina, bestetik, ipuinek, oro har, konpartitzen dituzten elementu komun horiei ere.
|
|
Aipatu berri ditugun" Jentilei" buruzkoei gehituko
|
diegu
Mendiurkiluko Zelestino Agirrek Joxemartini kontatu zion" Muskiko bi koba, Basajaun, Tartalo eta Lauztierrekako bi gazte" deitua11.
|
|
Berrikuntzaren markoan diseinatutako ikasketaplanean, ikaslearen irteera profila lotu dugu, batetik, hizkuntzaren erabilera eta kalitatearekin. Horrez gain, hiztun oso bihurtzen gaituzten beste alderdi batzuei ere erreparatu
|
diegu
: norbere hizkuntzarekiko eta beste hizkuntzekiko ditugun jarrerei eta atxikimenduari, hiztunekiko dugun begiruneari, hizkuntzaren estatusari eta hizkuntzekiko motibazioari.
|
|
Segidan, hiru aldagai konposatuetatik ateratako emaitzak aurkeztuko ditugu, aldagai konposatu bakoitzari, banaka, erreparatu eta, jarraian, horiei dagozkien batezbestekoei erreparatuko
|
diegu
.
|
|
Artikuluaren helburua da hurbilketa bat egitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleen usteetara, etorkizunean urruneko irakaskuntzari aurre egin dioten profesionalak izanen baitira: galdetu
|
diegu
Haur Hezkuntzako ikasleekin urruneko irakaskuntzan aritzeko nola sumatzen duten beren burua gaitasunei, zailtasunei eta formakuntza beharrari dagokienez. Galdetegia prestatu aurretik, pandemiak ekarritako irakaskuntza aldaketei buruz galdetu genien Haur Hezkuntzako 5 adituri, eta pantaila bidezko urrutiko irakaskuntza izan zenez zailtasun iturririk aipatuena, horri buruz galdetu diegu ikasleei.
|
|
galdetu diegu Haur Hezkuntzako ikasleekin urruneko irakaskuntzan aritzeko nola sumatzen duten beren burua gaitasunei, zailtasunei eta formakuntza beharrari dagokienez. Galdetegia prestatu aurretik, pandemiak ekarritako irakaskuntza aldaketei buruz galdetu genien Haur Hezkuntzako 5 adituri, eta pantaila bidezko urrutiko irakaskuntza izan zenez zailtasun iturririk aipatuena, horri buruz galdetu
|
diegu
ikasleei. Onlineko inkesta hiru aldagai konposatuz osatua dago eta horietariko bakoitza, hamahiruna itemez.
|
2022
|
|
Esku hartzearen helburua da lehenik irakurgarritasuna lantzea eta, ondoren, abiadura handitzea. Horretarako, pauso hauei jarraitu
|
diegu
transkripzioa hobetzeko asmoz:
|
|
Lan honetan ere bi lan horiei jarraitu
|
diegu
(Ibarra et al., 2020a; Ibarra et al., 2020b) ikasleari atazak esleitzeko.
|
2023
|
|
" Jendeak gustura egon behar du hasieratik(.), eta pisua eman behar
|
diegu
bertan sortzen diren harreman sozialei, eta harreman horiek zaindu behar ditugu" (Mutila, 26).
|
|
" Gu zaintzen gaituzten guztiak bikainak dira, eta aitortu behar
|
diegu
egiten duten lana. Zuk ez dakizu zein maitasunekin zaintzen dituzten, non dauden ere ez dakiten pertsonak.
|
|
Azkenik, jada aipatu ditugun eta JZPEPLPk sortzen dituen (Laugarren Xedapen gehigarria) Gatazkak Ebazteko Bide Egokien Zerbitzuei (GEBEZ) heldu behar
|
diegu
. Zehazki, Justizia Ministerioak eta erkidego autonomoak sortzea aurreikusten da, bakoitza bere eskumenen egikaritzan eta" egoki deritzen eran".
|
|
objektua aditzeko, labur labur bada ere, hura eratzen duten hiru elementuei erreparatu behar
|
diegu
, hots, jurisdikzioari, akzioari eta prozesuari.
|
|
Ordutik hona baina, ADR teknikek AEBn eboluzionatu egin dute, eta han Court annexed edo Court related ADR direlakoei erreparatu behar
|
diegu
. Zer dira horiek?
|
|
Pandemian zehar ezarritako itxialdi zein bestelako mugek (ordutegiak, edukiera mugak) kalte handia eragin diete artean eta kulturan aritzen diren langileei, haien artean musikariei. 2021eko maiatza eta ekaina bitartean MUSIKARI elkartearen bazkideei bideratutako inkesta batean pandemiak haien jardueran eta sarreretan izan duen eraginaz galdetu
|
diegu
. Aldi berean, sektorearen etorkizunari zein norberaren espektatibei lotutako galderak ere jaso dira inkestan.
|