2001
|
|
Filosofiak eta zientziek ukitu ere ezin dutena. Filosofiak eta zientziek —adimen hutsezko jakituriek, orokorrean— ezin
|
didate
eman ziurtasunaren segurantzarik. Baina are gutxiago ni maitagogoaren ziurtasuna zalantzan ipini edo ahuldu.
|
|
Baina nire alde eta beste guztion alde zintzo saiatu eta gero ni behartsu egonik eta ni eta besteok maitarion elkarteko kide izanik, deiadar egin dezaket laguntza eske. Eta ez banaiz gauza hitz egiteko, hala ere entzun egin behar
|
didate
. Nire alde laguntza eskatuz ez diot inori eskatzen kalte egitea edo ezer kentzea bere buruari, nire eskakizuna besteei ere euren eginkizuna betetzen laguntzea baita, nik laguntza eskatzean neurea betetzea den bezala; besteak maitagogoago egiten laguntzea, ahaldun laguntzaileari ni behartsuk laguntzea.
|
2002
|
|
Iruditzen zait, gainera, proiektua martxan lehenengo aldiz jartzekotan, asmatzaileak behar duela lan horren erantzule bakar izan. Berorrek eta Batzar Nazionalak ere berdin pentsatzen badute, utziko
|
didate
, beharbada, nire ametsa aurrera eramaten. Hala ere, besteren bati emango baliote proiektua burutzeko ardura, liburuan aurkituko ditu, Jauna, hark jarraitu beharreko argibide eta agindu guztiak.
|
2011
|
|
Nire gogoak ez narama hankek baino urrunago ez dut behorrik ez zaldirik ez mandorik ez bide ospetsurik ez ohorerik ez jakintza gorenik ez neskatxa leunik bide erakusle, ene gurdi ardatza ostua
|
didate
ene gurdiak ez du txirula doinurik ez kirrinka gozorik, gauaren jauregiak kobazulo ditut egunaren argia begi zauritzaile aterik gabe zabaltzen dira egunak eta gauak ez da giltzarik ez maratilarik ez doinu magikorik ez zuzenbidezko atezainik ez okerbidezkorik ateak itxi eta irekitzeko ez da brontzezko ardatzik ez ate orpo kirrinkaririk. ez dago jainkosarik niri harrera egiteko ez naiz gazte ez gur...
|
|
(Gu egon ginenean hormatxoaren behean, eskuinean, postontzi bat zegoen, jendeak Machadori oraindik idazten omen dizkion gutunentzat. Kendu egin dutela, esan
|
didate
). Valeryk" itsasgaineko hilerri" zuri zuri argitsuan panteoi lerden bat dauka, amaren aldetiko Grassi familiarena.
|
2014
|
|
ilargiaren argia. Zalantzarik gabe ilargiaren argiak eta berarekin dakartzan estereotipoek nebaren eta arrebaren intzestua ‘ahantzarazi’
|
didate
. Eztei ospakizunetara lerratzen da oso azkar; hala iragartzen du Walkiria ren lehenengo ekitaldiaren amaieran Siegmundek kolorea:
|
2017
|
|
Eta nola errekonozitu Bestea? Sartrerentzat, hiru gertakarik agerrarazten
|
didate
funtsean nire hor nonbait izatea (Bestearentzako objektu) eta Bestearen nire eskumenetik kanpo izatea (subjektu modura): lotsak, harrotasunak eta alienatua izateko beldurrak.
|
|
Eta hara non entzun ditudan oin hotsak korridorean: begiratzen
|
didate
. Zer esan nahi du horrek?
|
|
Bestea atzematea barne antolamendu hori atzematea da eta absentzia gune edo ‘barnekotasun’ batera eramatea; eta absentzia hori definitzea nire munduko objektuen isurtze izoztua bezala nire unibertsoko objektu definitu baterantz. Isurtze horren zentzua objektu horiek beraiek ematen
|
didate
: mailuaren eta iltzeen edota zizeiluaren eta marmolaren antolamendua da, nik antolamendu hori transzenditzen dudalarik bere fundatzailea izan gabe, mundu arteko hemorragia horren zentzua definitzen duena.
|
|
Eta, haatik, banaiz, ez dut baztertzen irudi arrotz bat balitz bezala, baina presente zait ezagutu ez eta banaizen ni bat bezala, lotsaren kasuan deskubritzen baitut (eta harrotasunean, beste kasu batzuetan). Lotsak eta harrotasunak agerrarazten
|
didate
Bestearen begirada eta ni neu begiradaren muturrean, beraiek biziarazten didate, eta ez ezagutarazten, begiratua izatearen situazioa.
|
|
Eta, haatik, banaiz, ez dut baztertzen irudi arrotz bat balitz bezala, baina presente zait ezagutu ez eta banaizen ni bat bezala, lotsaren kasuan deskubritzen baitut (eta harrotasunean, beste kasu batzuetan). Lotsak eta harrotasunak agerrarazten didate Bestearen begirada eta ni neu begiradaren muturrean, beraiek biziarazten
|
didate
, eta ez ezagutarazten, begiratua izatearen situazioa.
|
2021
|
|
Hasteko, gu zeharkatzen gaituen dimentsio komun, anonimo eta prekarioa aintzat hartzeak gu egiten gaituzten aitortzarako egia erregimenaz eta berori zeharkatzen duten botere harreman zein bazterketa formez kritikoki galdetzeko aukera eskaintzen digu: autoaitortzerakoan, nork eskatzen
|
didate
–Zer espero dute?
|