2011
|
|
Batetik, ia erreferentziarik gabeko izen propiotzat jo dezakegun osagai estetikoa eta bestetik informazio emaile den osagai funtzionala dituzte izen horiek (ikusi 9 oharra). Esan
|
dezakegu
izen horietan erakusten zaigula argien eta zehatzen zein den euskararen balioa merkatuan eta haren neurriko jendartean. Baina honetaz guzti honetaz azken puntuko eztabaidan mintzatuko gara.
|
2018
|
|
16 urtetik gorako herritarrek eman
|
dezakegu
izena.
|
|
Horretarako, herriz herri antolatuko gara, baita enpresa, ikasketa zentro eta era guztietako elkarte zein entitateka ere. Nahi duzun lekuan izena eman, eta ondoren, zure ingurukoekin parte hartu proposatzen dizugun ariketa honetan.Nork har dezake parte? 16 urtetik gorako herritarrek eman
|
dezakegu
izena: Ahobizi izateko, euskaraz hitz egiten jakin behar da. Belarriprest izateko euskara ulertu behar da.Irizpideak betez gero, norberak erabakiko du zein roletan izena eman. 2018ko azaroaren 23tik abenduaren 3ra, Ahobizi edo Belarriprest ikurra soinean eraman, eta hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa egingo dugu!
|
|
Horretarako, herriz herri antolatuko gara, baita enpresa, ikasketa zentro eta era guztietako elkarte zein entitateka ere. Nahi duzun lekuan izena eman, eta ondoren, zure ingurukoekin parte hartu proposatzen dizugun ariketa honetan.Nork har dezake parte? 16 urtetik gorako herritarrek eman
|
dezakegu
izena: Ahobizi izateko, euskaraz hitz egiten jakin behar da. Belarriprest izateko euskara ulertu behar da.Irizpideak betez gero, norberak erabakiko du zein roletan izena eman. 2018ko azaroaren 23tik abenduaren 3ra, Ahobizi edo Belarriprest ikurra soinean eraman, eta hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa egingo dugu!
|
|
Horretarako, herriz herri antolatuko gara, baita enpresa, ikasketa zentro eta era guztietako elkarte zein entitateka ere. Nahi duzun lekuan izena eman, eta ondoren, zure ingurukoekin parte hartu proposatzen dizugun ariketa honetan.Nork har dezake parte? 16 urtetik gorako herritarrek eman
|
dezakegu
izena: Ahobizi izateko, euskaraz hitz egiten jakin behar da. Belarriprest izateko euskara ulertu behar da.Irizpideak betez gero, norberak erabakiko du zein roletan izena eman. 2018ko azaroaren 23tik abenduaren 3ra, Ahobizi edo Belarriprest ikurra soinean eraman, eta hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa egingo dugu!
|
|
Horretarako, herriz herri antolatuko gara, baita enpresa, ikasketa zentro eta era guztietako elkarte zein entitateka ere. Nahi duzun lekuan izena eman, eta ondoren, zure ingurukoekin parte hartu proposatzen dizugun ariketa honetan.Nork har dezake parte? 16 urtetik gorako herritarrek eman
|
dezakegu
izena: Ahobizi izateko, euskaraz hitz egiten jakin behar da. Belarriprest izateko euskara ulertu behar da.Irizpideak betez gero, norberak erabakiko du zein roletan izena eman. 2018ko azaroaren 23tik abenduaren 3ra, Ahobizi edo Belarriprest ikurra soinean eraman, eta hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa egingo dugu!
|
|
Horretarako, herriz herri antolatuko gara, baita enpresa, ikasketa zentro eta era guztietako elkarte zein entitateka ere. Nahi duzun lekuan izena eman, eta ondoren, zure ingurukoekin parte hartu proposatzen dizugun ariketa honetan.Nork har dezake parte? 16 urtetik gorako herritarrek eman
|
dezakegu
izena: Ahobizi izateko, euskaraz hitz egiten jakin behar da. Belarriprest izateko euskara ulertu behar da.Irizpideak betez gero, norberak erabakiko du zein roletan izena eman. 2018ko azaroaren 23tik abenduaren 3ra, Ahobizi edo Belarriprest ikurra soinean eraman, eta hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa egingo dugu!
|
2020
|
|
Beraz, nahiz eta seguru asko akordeoia askoz lehenago ere ezaguna zen Euskal Herrian, esan
|
dezakegu
izenez ezagutzen dugun lehenengo akordeoilaria Juan Bautista Busca Pretto dela, zeinak 1859tik jotzen baitzuen Goierrin Piemontetik ekarria zuen akordeoia. Haren musika ibilbidetik dokumentalki ezagutzen duguna beraren biloba Jose Maria Busca Isusi() Zumarragako idazlearen aipamena da, askotan ekartzen baitzuen gogora, lagunartean, bere arbasoak akordeoiaz azaltzen zuen kalitate musikala.
|
|
Izan ere, ‘nz ote’ bezalako egitura ezagunak dira beste hizkuntza askotan; hala nola italieraz (Munaro and Poletto 2002; Coniglio 2008), alemanez (Trotzke eta Turco 2015), Dolomitetako ladineraz (Hack 2014) eta japonieraz (Endo 2018). Beste alde batetik, (28) adibidean ez dugu nz hitzik eta nekez esan
|
dezakegu
izenek bat egiten dutela ote rekin, bestela, adibide gehiago egon bailirateke; alabaina, ez da horrela gertatzen. Nire ustez, (28) adibidean dagoen ote ez da ekialdeko hizkeretako bereizgarri hori; aitzitik, ohiko partikula da, aditz jokatuaren aurrean agertzen baita.
|
2021
|
|
Oro har, gramatikan" predikatu" nozioari lotua ageri da (hartu aditzak ‘zerbait’ hartzea eskatzen du, argumentu bat eskatzen du), baina hemen argumentuak eskatzen dituzten izenei buruz ari gara. Hori dela eta, esan
|
dezakegu
izen argumentudunek parte hartzaileak eskatzen dituztela, osagarri argumentalak, duten esanahiagatik. Hola, irakurketa edo irakurtze (besterik gabe) izenek ‘norbaitek zerbait irakurtzea’ eskatzen dute.
|
|
30.7.3.2c Zenbait postposiziok ere (gisan, moduan, eran...) tzeko osagarria eskatzen duten heinean, eta postposizio horiek izena oinarri duten heinean, uler
|
dezakegu
izen horren osagarri dela tzeko: Bazkaldu berriak ginen, eta [zenbait egunentzat ongi izateko gisan] (J.
|
|
[[liburu eta aldizkari] zahar]. Edo, Altzari zahar eta liburu garesti horiekin egongela dotore geldituko zaizu esaten badugu, izena+ adjektiboa multzoak elkartzen ditu eta juntagailuak, eta ondorioz, esan
|
dezakegu
izena eta adjektiboaren artean osagai sintaktiko bat egiten dutela: [[altzari garesti] eta [liburu zahar] horiekin].
|
|
izen klase lexiko bakoitza zehatza izango da, baina ez inola ere guztiz itxia. Adibideen iturri orokorrak azalduko ditugu (§2.3.2, §2.3.3, §2.3.4), baina aditzen deskripzioan hain corpus handia erabilita, nekez eman
|
dezakegu
izen bakoitzaren jatorria; gainera, agerian utzi nahi dugu hasieratik izen hauek azken batean egungo euskaldunon hizkuntz konpetentziari zor zaizkiola, eta edonon aurki daitezkeela plazaratuta.
|