Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎Zeregin horretan eskolak esku har daitekeen, esku hartu behar duen arren, ezin dezake bide horretan bakarrik jardun.
‎Euskarazko bertsioan ere konkurtso mailegua gailendu da, hitz hori lurralde euskaldun guztietan ohikotasunez erabiltzen ez dela jakin arren, Araba, Bizkaia, Gipuzkoa eta Nafarroan bai ezagutzen delako; edozein kasutan ere, une zehatz batean Europar legeriak finka dezake bide bakarra, mugatik harantz zein honantz gai honetan euskara erabiltzen duten guztientzat.
2008
‎Hizkuntza gardenetako hitz gehienak idazteko balio dezake bide fonologikoak, euskaran, kasurako.
2009
‎Nia murriztea, mugatzea, leuntzea, baita akabatzea ere, askatasunari loturiko praxia da. Ordea, soilik ni sendoak egin dezake bide zail hori, ni indartsuak soilik hil dezake bere burua, eta gure gizartea handinahidun ni koxkorrekin osatua dago.
2010
‎Herritarren arteko berdintasuna eta aniztasunaren ondarea aldarrikatzen duen Europak ezin du beste albo batera begiratu kide diren hainbat Estatuk hizkuntzagutxiagotuetako kolektiboekin agertzen duten jarrera erasokorretan. esan genuke azken taldean aurkitzen direla estatu gehienak, 22 hain zuzen ere. eTa orduan, zer? hori da, beraz, europako hizkuntza aniztasunaren egungo argazkia, bai eta argazki horri buelta emateko nazioartean eskaintzen diren tresnak ere. ez dugu zalantzarik argazkiak badituela kezkatzeko elementuak. gurea bezalako hizkuntzen normalizazioa ez du europak ahalbidetuko, hori argi izan behar dugula iruditzen zaigu. dena den, europak lagun dezake bide horretan. herritarren arteko berdintasuna eta aniztasunaren ondarea aldarrikatzen duen europak ezin du beste albo batera begiratu kide diren hainbat estatuk hizkuntza gutxiagotuetako kolektiboekin agertzen duten jarrera erasokorretan. ez dago onartzerik europako batasuneko kide izan nahi duen turkiari nazioarteko oinarrizko estandarrak bere egin behar dituela agintzea, eta egun batasuneko es... bretainia, Frisia, okzitania, euskal herria, gales, herrialde katalanak, Sardinia... are gehiago, herrien arteko elkarlana inoiz baino gehiago sustatu da azken urteotan. horrek erakusten digu hizkuntza gutxiagotuen berreskurapenaren aldeko masa sozial aktiboa gero eta handiagoa dela, eta beraz itxaropenez ikusten dugu etorkizuna. hona ekarri nahiko nuke berriki Fernand de Varennes irakasle eta adituak lorienten (bretainian) Partnership for Diversity delako foroan egindako hausnarketa:
2013
‎Ikertzaile horien ustez: estresak obuluen garraioan eragin dezake bidez Falopioko tronpak. Odoleko umetokiko fluidoa ere alda dezake, eta horrek eragina du emankortasunean. Gizonen kasuan, ikerketen arabera:
2014
‎Euskara gure erlijio moduan aldarrikatzea eragina izan dezake gazteen ideologian, kontzeptu teorikoetan. Baina askotan praktika bestelakoa da, sekularizatua dagoen belaunaldi berri honentzat etorkizun laburra izan dezake bide honek, nahiz eta eragina izan oraindik. Eta hitanoaren kasuan aldiz, ikuspuntu honek ez duela balio dirudi:
‎Egoera ez da erraza, eta bidegurutzean bide bat edo bestea hartu behar dela dirudi. Cancelok berak egunkari honetan egindako hausnarketa batek argitu dezake bidea, akaso: «Emaileen multzoan egotea da onena; tristea dena jasotzaileen artean egotea da».
‎Baina berak benetan egin dezake bidea.
2015
‎nor da guztiz librea bere aukeretan? Nork esan dezake bide bat ona dela edo itsua. Aiora ere guztiz librea al zen egiten zuena egiteko eta pentsatzen zuena pentsatzeko, bere familiaren egoera zen bezalakoa izanda?
‎Elur magikoak lagundu dezake bidea argitzen?
2017
‎Orrialdez orrialde, liburuak erakusten du nolako bidea egin den 180 urtez. Bakoitxak ikus dezake bide beretik behar dela segitu beti kar berarekin.
2019
‎Beraz, garatu gabeko motibazio bat bada ere, aurrerantzean motibazio sinbolikoarekin batera hizkuntza hautua bideratzeko eragile izan daitezke bi motibazio hauek. eta en tol Sarmientoren kasuan bezala, eremu erdaldunetan izan dezake bide horrek arrakasta handiagoa. Azken batean, euskaraz kantatzeak gazteleraz egiteak baino plaza gehiagotarako bidea zabaltzen duela ikusarazten baldin badu, horrek hizkuntza hautuan eragina eduki ahal izango du erdal eremuan. horregatik guztiagatik, 2010eko hamarkadako abeslariek euskaraz kantatzerakoan identitatearekin lotura duten arrazoiak eman dituztela esan daiteke. hala ere, hizkuntza hautu artistiko gisa hartzen duenik bada, eta horrek aldaketa bat ekarri du berarekin. dena den, aurreko belaunaldiekin alderatuz gero, testuinguru euskaldunetako egungo musikarien ezberdintasun nagusiena egindako hautuaren kontzientzia eza litzateke.
2022
‎Oso ekarpen interesgarria egin daiteke behetik gorako integrazioan. Oñatin egonda, ArantazuLabek ere ekarpen polita egin dezake bide horretan, eta itxaropena izateko adibideak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia