2015
|
|
Posible dela amak, noblea zen partez, gaztelania jakitea? Bai, posible da, baina irakur
|
dezagun
berriz ere Martinen esaldia: –aunque a los pechos de mi madre no mamé más ni aún tanto la habla latina que la castellana?.
|
2019
|
|
...esekin bildu baitzen, obra erraldoia egiteko beharrezkoak ziren adina gizon eman ziezazkion, eta inguruan zeuden zuhaitzak mozteari ekin zioten berehala, zuhaitzetako batzuk naturak sorraraziak ziren, beste batzuk mairuek bere eskuekin landatuak, hori egin zutenean ezin zutelarik asmatu ari zirela, hitzez hitz, beren burua erretzeko egurra biltzen, halakoxeak izaten dira patuaren ironiak, errepika
|
dezagun
berriz ere. Alabaina, ez dugu deskribapen hauetan aurrera egin behar esan gabe poz handia izan zela zalduna eta bere laguntzaileak iritsi zirenean, eta ez zen gutxiagorako, teknikari atzerritar bat baitzetorren, alemaniarra gainera, alemaniarra izatea bi aldiz teknikaria izatea baita, batzuek, eszeptiko, berez edo besteren kontura, zalantzak zituzten merituei eta emaitzei buruz, beste batzuek esaten zuten ez zela gaitzetsi behar oraindik, denbora faltaz, probatu ez dena, eta, azkenik, praktikoek eta objektiboek agerikoa dena behin eta berriz aitortzen zuten, alegia, hobeki borrokatzen dela mairuen aurka gure aurrean eta gure altuera berean dauzkagularik ezen ez mairuak hor goian daudelarik, harrikadaka eta grabitatearen abantaila profitatuz, eta gu hemen behean, harrien eta grabitatearen ondorioak pairatzen.
|
|
Hitzok ez ziruditen arima zaindari batek esanak, lausenguaren eta koipearen azpian lehortasun hotza igartzen da, azkenik agindu larderiatsu bezala lehertzen dena, baina, aurrera baino lehen, aipa
|
dezagun
berriz ere, afera azpimarratuz oraingoan, halakorik espero izateko arrazoi gutxi izanik ere, onartu egin dela hemen dagoen jende guztia, kristau zein mairu, jende guztia natura eta printzipio beraren seme alabak direla, horrek esan nahiko du, hala uste dugu bederen, Jainkoa, naturaren aita eta printzipioen jatorria den printzipioaren egile bakarra, hots, Jainkoa dela, zalantzarik gabe, mokoka dau... Hitz horiek esatean Bragako artzapezpikuak argi utzi zuen bazekiela Jainkoa eta Ala gauza bera direla, eta ezerk zein inork izenik ez zuen garaietara atzera eginez, orduan ez litzatekeela diferentziarik aurkituko mairuen eta kristauen artean, gizon baten eta beste gizon baten artean aurkitzen ahal direnez landa, hau da, kolorea, gorpuzkera, fisonomia, baina agian artzapezpikuak pentsatu ez zuena, eta hainbeste eskatzeko eskubiderik ez dugu, garai haietako atzerapen intelektuala eta analfabetismo orokorra kontuan hartuz, honako hau da, arazoak hasten direla Jainkoaren bitartekariak eszenatokian sartzen direnean, jainko hauek Jesus izan edo Mahoma izan, profeten eta bestelako iragarle txikiagoen gainean mintzatzen ez hasteagatik.
|