Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2012
‎364), alegia, testuek eragin zutela modu zehatz bateko identitatea. Ildo horretan, gogorarazten du Espainiaren kasua izan zela kohesio soziokultural hori lortzen lehenengoetarikoa, denak bat etorri behar ziren sinesmenak zabaldu baitzituen testuen bidez Mundu Berriaren konkistan. Horrekin lotuta, garrantzitsua da gogora ekartzea Zabaletaren lana (2000), non sakon aztertzen den Estatuek nola baliatu duten eskola nazionalaren irudia, historia eta tradizioa zabaltzeko, nazioarenganako zaletasuna eta berarekiko atxikimendua ezartzen saiatuz, horretarako sinboloak eraikiz eta, askotan, nazioaren tradizioa zein historia, edota nazioa bera ere, asmatuz.
2014
‎1892an esaterako, Donostiako zorrillisten5 burua zen De la Peñak La Libertad egunkariaren orrialdeetan kontatzen zuenez, Donostiara etorri aurretik Madrilen Justo Maria Zavala Gorteetako tolosar ordezkari errepublikano eta medikuarekin elkartu eta hari esker euskal kultura lehendabiziko aldiz hurbiletik ezagutzeko parada izan zuen. Zavalak, Tolosako Furundarena piano jotzaile gaztea, Laspiur tenorea eta Urandurraga piano jotzaile afizionatua aurkeztu zizkion, eta denak batera bazkaltzeko elkartu ohi ziren. Halako bazkari batean, Zavalak berak euskaraz abestutako bertso hauek gogoratu zituen De la Peñak6:
2015
‎Honako datu hauek erakutsiko eta aipatuko ditugu hurrengo lerroetan, bertzeak bertze: ...o hobesten duten atzerakarga txikieneko antolamendua, edo nahiago duten bertzeren bat, eta horrela informazio zehatza izanen dugu item bakoitzari begira, interesgarria izan daitekeena gogoeta antolatzeko afera honetaz; 2) indize bat aterako dugu, erakusteko zenbateko joera ageri duten batez bertze adituek eta ikasleek atzerakarga txikieneko antolamenduaren alde, bai item bakoitzean bakarka eta bai denak batera hartuta ere; 3) item bakoitzari dagozkion zertzeladez gainera, datuak bilduko ditugu inkestatuen «profilaz» ere, gai honi dagokionez: ikus dezakegu «muturreko jarrera» erakusten duen balizko inkestatuak zenbateko joera duen atzerakarga txikieneko edo/ eta handienekoak hobesteko; eta abar.
‎12a) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina denak bat datoz esatean oinarrizko konpetentziak funtsezkoak direla jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat. ** 12b) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina oinarrizko konpetentziak funtsezkoak direla jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat esatean denak bat datoz.12c) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina oinarrizko konpetentziak jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat funtsezkoak direla esatean denak bat datoz.
‎12a) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina denak bat datoz esatean oinarrizko konpetentziak funtsezkoak direla jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat. ** 12b) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina oinarrizko konpetentziak funtsezkoak direla jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat esatean denak bat datoz.12c) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina oinarrizko konpetentziak jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat funtsezkoak direla esatean denak bat datoz.
‎12a) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina denak bat datoz esatean oinarrizko konpetentziak funtsezkoak direla jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat. ** 12b) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina oinarrizko konpetentziak funtsezkoak direla jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat esatean denak bat datoz.12c) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina oinarrizko konpetentziak jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat funtsezkoak direla esatean denak bat datoz.
‎12a) Ez da modu bat bakarra kontzeptu hori ulertzeko, baina denak bat datoz esatean oinarrizko konpetentziak funtsezkoak direla jende ororentzat eta jendarte guztiarentzat. **
2019
‎5 ESTRATEGIA ETA KOHERENTZIA: Marka epe luzera begira eraiki behar da, eta esaten eta egiten denak bat etorri behar du markaren oinarriekin (nortasunarekin).
2020
‎Haur eta helduen(% 6,9) arteko harremanak badu berebiziko pisua ikergaiari dagokionez, ikasgeletan ematen denak batik bat. Umeek imitazioa baliatzen dute helduen jarrerak interpretatzeko; hezitzaileak, berriz, erreferenteak dira eta haien jarrerak eta ideiek estereotipoak birproduzitzen dituzte; harremanak eraikitzean eta tratuan ematen baita generoaren erreprodukzioa.
2021
‎batetik, adizki guztiak zehar objektu singularrekoak dira, bat izan ezik (die). Eta bestetik, denak batek izan ezik, objektu zuzena singularrean dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia