2000
|
|
Gauzak benetan konpontzeko,
|
dena
errotik irauli eta aldatu beharra zegoela pentsatu nuen, Euskal Herria, Europa eta mundu osoa; gizarte eredu berri baten premia zegoela, gizadi berri batena. Baina ez nuen hori guztia Lauaxetari taxuz eta konbentzimenduz azaltzeko gogorik eta kemenik.
|
2006
|
|
Txirotasuna oso gaitz larria da, oso hedatua mundu osoan, eta gaitz horren agerpen guztien aurrean deus gutxi da oraindik ere nik kudeatutako enpresa guztietakoak batuz osatutako kapitala. Kapital hori hazten ahalegintzen jarraitu beharra dago, egunen batean
|
dena
erro errotik konpondu ahal izango delako itxaropena gidari hartuta. Egia esan, etsia nago nik ezin izango dudala, tamalez, ezta ehun urte bizi izanda ere, kapital hori behartsuen artean banatzea zentzuzko eta zilegi izango den eguna ikusiko.
|
2009
|
|
Ez da falta, beste muturrean, den
|
dena
errotik aldatu nahi duenik, aldaketa ekonomiaren oinarrietaraino eraman nahi duenik. Bitartean, ikasle saiatuen zerrendan sartu direnak ez doaz bide horretatik.
|
2011
|
|
irribarre bat, edozein galdera, denik eta txoroena ere; zerbaitetan laguntzeko eskatuz gero, berriz, hura zerua zunan niretzat, hirekin egoteko aukera zen neurrian. Baina ez, heuk garbi huen, agidanean, eta
|
dena
errotik, edo ia, moztea erabaki huen, horrela hobe izango genuelakoan:
|
2012
|
|
Obsesionatu ez, baina askotan ikusten nuen amamaren koaderno zahar eta lodi hura, inori irakurtzen uzten ez ziona,
|
dena
erro unez betea, eta nahigabeak harrapatzen ninduen. Gero nire bizitzara itzultzen nintzen, nire eguneroko gauzetara, lagunengana, Matematikako klaseetara, ekuazio diferentzialetara, aljebra, estatistika, Usabiaga xelebrearen esaldi kontsolagarrietara:
|
2016
|
|
Hautarik ainitzek ez dutela ikusten unibertsitatearen sail hori, den bezala, hain baliosa dela. Izaitekotz ere
|
dena
errotik aldatu behar dela eta ez peatxuka jokatuz. Etxekandre berria, dena den, jakitate handikoa da (mail gorenera heldua) eta nahi du bere lankide guzien ona berriz hurbiletik ikusi eta araberako neurriak hartu lehenbailehen.
|
2017
|
|
Marina pedagogo eta filosofoak esan bezala, interneten aurrean besterik gabe dagoen astoak astoa izaten jarraituko du ezinbestean. Ez dezagun pentsatu eskoletan teknologia eta gailu berriak sarrarazte hutsak
|
dena
errotik aldatuko duenik, egungo irakasle askok halaxe pentsatzen duten arren; baita eskola askok ere, gailuak eskolan sartzearekin batera itxurakerian erortzen direlako maiz (inperio ekonomikoaren menpeko diren PISA txostenen emaitzak argigarriak dira zentzu honetan, gailuetan oinarritutako heziketa duten eskolek ez baitituzte emaitza askoz hobeak lortu). Antzua da oso irakasleak eta metodologiak egokitu ezean, gainera etor dakigukeena behar bezala analizatu eta ulertu barik.
|
2021
|
|
|
dena
errotik ateratzen duen haizea!
|
|
|
dena
errotik ateratzen duen haizea.
|
|
Horretan sinestea egun absurdua da. Edukiak transmititu behar dira; eta, Ken Robinsonek dioen moduan, oraindik eduki askoz gehiago, benetako piloa osatu arte, horrekin bakarrik
|
dena
errotik aldatuko ez dela jakin arren. " Ikasten ikasi" eta" ikasi" behar da, biak baitira ezinbesteko eta elkarren osagarri —elkarren beharra daukate ia beti— Horren bitartean, zoritxarrez, ale gutxirekin jarraitzen dugu, bi ondorio nagusirekin:
|
|
Nolanahi ere, berrikuntza aldaketa sartzeak, azalekoa izan edo ez, ez du
|
dena
errotik aldatuko. Dekretu aldaketa edo erreformaren bat ezarri arren, lan etnografikoek argi uzten dute oso zaila dela aldaketa horiek gelaren egunerokotasunean praktikan jartzea, aldaketaren aurretiko jarraitasun handiak nabarmentzen baitira beti (Finlandiako ereduan agerian geratu den bezala).
|