Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Gauzak benetan konpontzeko, dena errotik irauli eta aldatu beharra zegoela pentsatu nuen, Euskal Herria, Europa eta mundu osoa; gizarte eredu berri baten premia zegoela, gizadi berri batena. Baina ez nuen hori guztia Lauaxetari taxuz eta konbentzimenduz azaltzeko gogorik eta kemenik.
2006
‎Txirotasuna oso gaitz larria da, oso hedatua mundu osoan, eta gaitz horren agerpen guztien aurrean deus gutxi da oraindik ere nik kudeatutako enpresa guztietakoak batuz osatutako kapitala. Kapital hori hazten ahalegintzen jarraitu beharra dago, egunen batean dena erro errotik konpondu ahal izango delako itxaropena gidari hartuta. Egia esan, etsia nago nik ezin izango dudala, tamalez, ezta ehun urte bizi izanda ere, kapital hori behartsuen artean banatzea zentzuzko eta zilegi izango den eguna ikusiko.
2009
‎Ez da falta, beste muturrean, den dena errotik aldatu nahi duenik, aldaketa ekonomiaren oinarrietaraino eraman nahi duenik. Bitartean, ikasle saiatuen zerrendan sartu direnak ez doaz bide horretatik.
2011
‎irribarre bat, edozein galdera, denik eta txoroena ere; zerbaitetan laguntzeko eskatuz gero, berriz, hura zerua zunan niretzat, hirekin egoteko aukera zen neurrian. Baina ez, heuk garbi huen, agidanean, eta dena errotik, edo ia, moztea erabaki huen, horrela hobe izango genuelakoan:
2012
‎Obsesionatu ez, baina askotan ikusten nuen amamaren koaderno zahar eta lodi hura, inori irakurtzen uzten ez ziona, dena erro unez betea, eta nahigabeak harrapatzen ninduen. Gero nire bizitzara itzultzen nintzen, nire eguneroko gauzetara, lagunengana, Matematikako klaseetara, ekuazio diferentzialetara, aljebra, estatistika, Usabiaga xelebrearen esaldi kontsolagarrietara:
2016
‎Hautarik ainitzek ez dutela ikusten unibertsitatearen sail hori, den bezala, hain baliosa dela. Izaitekotz ere dena errotik aldatu behar dela eta ez peatxuka jokatuz. Etxekandre berria, dena den, jakitate handikoa da (mail gorenera heldua) eta nahi du bere lankide guzien ona berriz hurbiletik ikusi eta araberako neurriak hartu lehenbailehen.
2017
‎Marina pedagogo eta filosofoak esan bezala, interneten aurrean besterik gabe dagoen astoak astoa izaten jarraituko du ezinbestean. Ez dezagun pentsatu eskoletan teknologia eta gailu berriak sarrarazte hutsak dena errotik aldatuko duenik, egungo irakasle askok halaxe pentsatzen duten arren; baita eskola askok ere, gailuak eskolan sartzearekin batera itxurakerian erortzen direlako maiz (inperio ekonomikoaren menpeko diren PISA txostenen emaitzak argigarriak dira zentzu honetan, gailuetan oinarritutako heziketa duten eskolek ez baitituzte emaitza askoz hobeak lortu). Antzua da oso irakasleak eta metodologiak egokitu ezean, gainera etor dakigukeena behar bezala analizatu eta ulertu barik.
2021
dena errotik ateratzen duen haizea!
dena errotik ateratzen duen haizea.
‎Horretan sinestea egun absurdua da. Edukiak transmititu behar dira; eta, Ken Robinsonek dioen moduan, oraindik eduki askoz gehiago, benetako piloa osatu arte, horrekin bakarrik dena errotik aldatuko ez dela jakin arren. " Ikasten ikasi" eta" ikasi" behar da, biak baitira ezinbesteko eta elkarren osagarri —elkarren beharra daukate ia beti— Horren bitartean, zoritxarrez, ale gutxirekin jarraitzen dugu, bi ondorio nagusirekin:
‎Nolanahi ere, berrikuntza aldaketa sartzeak, azalekoa izan edo ez, ez du dena errotik aldatuko. Dekretu aldaketa edo erreformaren bat ezarri arren, lan etnografikoek argi uzten dute oso zaila dela aldaketa horiek gelaren egunerokotasunean praktikan jartzea, aldaketaren aurretiko jarraitasun handiak nabarmentzen baitira beti (Finlandiako ereduan agerian geratu den bezala).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia