2014
|
|
Kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehen eta bigarren ariketetan, aurkezten diren egoerak Piagetek proposatutako zenbait kontzeptu garrantzitsurekin erlazionatu behar dira; ondoren, aztergai den gaiarekin erlazionatutako zenbait galdera ireki proposatzen dira; azkenik, autoebaluazioa, lehen haurtzaroko garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Lehen kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, garapenaren psikologiarekin erlazioa duten zenbait galdera proposatzen dira; ondoren, giza prozesua ulertzea eta espezie desberdinen arteko antzekotasunak eta desberdintasunak deskribatzea helburu duen dokumental bat aztertzen da; hirugarren ariketan, giza garapenaren oinarri antropologikoak eta biologikoak dira hizpide, haur basatiari buruzko dokumental bati sarrera emateko eta giza garapenean herentziak eta inguruneak duten eragina analizatzeko; bosgarren ariketan, giza garapenarekin erlazionatutako zenbait kontzeptu lantzen dira; horren ostean, bi testu desberdin proposatzen dira umeen eskubideak betetzen diren egiaztatzeko; zazpigarren ariketan, dokumental baten bidez herri desberdin batzuetako lau umeren garapenaren eta testuinguruaren teoriaren arteko erlazioa eztabaidatzen da; gainera, garapenaren psikologiari buruzko egungo ikuspegiari buruzko ariketa bat; azkenik, autoebaluazioa giza garapenaren eredu eta teorietako oinarrizko kontzeptuei buruzko edukiak ebaluatzeko asmoz.
|
|
ume txikiek gogamenaren teoriarik ba ote duten, noiz ulertzen duten beste pertsona batzuek sinesmen faltsuak izan ditzaketela, eta gogamenaren teoriaren zenbait ezaugarri. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehengo ariketan, aurkezten diren egoerak Piagetek proposatutako zenbait kontzeptu garrantzitsurekin erlazionatu behar dira; ondoren, gaiarekin erlazionatutako zenbait galdera irekiri erantzun behar zaie; horrez gain, proposatzen diren baieztapenak egia ala gezurra diren asmatu behar da; gainera, zenbait esalditako hutsuneetan deskribatzen diren kontzeptuak idatzi behar dira; azkenik, autoebaluazioa eskola aroko garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
logika sortzea, kontserbazioaren garapena, sailkapenaren garapena, seriazioaren garapena, zenbaketa ulertzea eta, amaieran, eragiketa konkretuetan arrazoitzeko moduaren azalpenaren aurkako iritziak. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
objektuaren iraunpena eta imitazioa. Amaitzeko, 4.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
ume txikiek gogamenaren teoriarik ba ote duten, noiz ulertzen duten beste pertsona batzuek sinesmen faltsuak izan ditzaketela, eta gogamenaren teoriaren zenbait ezaugarri. Amaitzeko, 5.3 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
logikaren sortzea, kontserbazioaren garapena, sailkapenaren garapena, seriazioaren garapena, zenbaketa ulertzea eta, amaieran, eragiketa konkretuetan arrazoitzeko moduaren azalpenaren aurkako iritziak laburtuko dira. Amaitzeko, 6.2 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
7.6 azpiatalean, Piageti egindako kritikak laburtuko dira. Amaitzeko, 7.7 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
mintzamenaren aurreko aroa, bizitzaren lehen urtean garatzen dena, eta mintzamenaren aroa, zeinean hizkuntza gaitasuna hobetzen den; 8.4 azpiatalean, hizkuntzaren garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai. Amaitzeko, 8.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Eskuliburuaren azken kapitulua helduaroko eta zahartzaroko garapen fisikoan eta ezagutzaren garapenean zentratuko da. Beste kapituluetan bezala, amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
herentzia eta ingurunea, epealdi kritikoak, aldakortasuna eta garapenaren jarraitutasuna eta sinkronia eta heterokronia garapenean; laugarren zatian, garapenaren psikologiaren ikuspegi historikoa izango da mintzagai (garapenaren psikologiaren sorreran eragina izan zuten faktorerik garrantzitsuenak eta haurtzaroaren ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak); garapenaren psikologiaren aurrekarietan kokatzen diren bi egile garrantzitsuren ekarpenak eta Darwinen (1859) eboluzioari buruzko teoria; aztergai den diziplinaren sorreraz hitz egingo da (1882) eta garai horretako zenbait egile aipatuko dira. Preyer, Binet, Freud, Hall eta Baldwin?; azkenik, garapenaren psikologia nola finkatu zen (1913) azalduko da. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
besteak beste, garapenaren psikologiaren sorreran eragina izan zuten faktorerik garrantzitsuenak eta haurtzaroaren ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak, garapenaren psikologiaren aurrekarietan kokatzen diren zenbait egile garrantzitsuren ekarpenak, aztergai den diziplinaren sorrera, garai horretako zenbait egile eta, azkenik, garapenaren psikologia nola finkatu zen aipatuko da. Amaitzeko, 1.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Lehenengo azpiatalean, metodo zientifikoaren ezaugarriak deskribatuko dira; ondoren, 2.2 azpiatalean, ikerketa metodoak izendatuko dira (deskriptiboa, korrelazionala eta esperimentala); horrez gain, 2.3 azpiatalean, ikerketa diseinuak aztertuko dira (zeharkakoa, luzetarakoa eta sekuentziala); 2.4 azpiatalean, psikologiako ikerketan kontuan izan beharreko printzipio etikoak laburbilduko dira. Azkenik, 2.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
3.6 azpiatalean, pubertaroan eta nerabezaroaren gertatzen diren aldaketa garrantzitsu batzuk azpimarratuko dira, esaterako heldutasun sexuala. Amaitzeko, 3.7 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehengo ariketan, helduaroan gertatzen diren aldaketa fisiko eta kognitiboei buruzko zenbait galdera aurkezten dira; ondoren, zahartzaroko garapen biologikoari buruzko dokumental bat izango da mintzagai; hirugarren ariketan, helduaroko eta zahartzaroko aldaketa biologikoak nola hautematen diren eta zer eragin duten aztertzea da helburu; horrez gainera, zahartzaroari buruzko galde sorta izango da hizpide; amaieran, gaiari buruzko hainbat galdera ireki, eta, azkenik, autoebaluazioa, helduaroko eta zahartzaroko garapen fisiko eta ezagutzazko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, dokumental baten bidez hizkuntzaren jabekuntzari eta garapenari buruzko eztabaida ezagutzea da helburu; ondoren, aztergai den gaiari buruzko zenbait galdera ireki izango dira mintzagai; azkenik, autoebaluazioa, hizkuntzaren jabekuntza eta garapenari buruzko hainbat eduki ebaluatzeko asmoz.
|
|
Hain zuzen ere, lehen atalean, helduaroa aztertuko dugu, eta, bigarren atalean, zahartzaroa. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen bi ariketa praktiko proposatu dira: 6 urte arteko umeen garapen kognitiboa aztertzeko bi esperimentu aurkezten dira; azkenik, autoebaluazioa, eskolaurrean garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Azkenik, Piageten azalpen horri egin zaizkion kritiketako batzuk laburbilduko dira. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: batetik, nerabeek pentsamendu formala bereganatzeko duten gaitasuna aztertzea da lehen praktikaren helburua, eta horretarako hainbat jarduera formal burutuko dira, hain zuzen konbinatoriako jarduerak (Gonzalez, Fuentes, de la Morena eta Barajas, 1995); bestetik, aztergai den gaiarekin erlazionatutako zenbait galdera ireki proposatzen dira; azkenik, autoebaluazioa, nerabezaroko garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
ikaskuntzaren teoria, portaera bat ikasten den bezala hizkuntza ere ikasi egiten dela dioena; teoria natibista, adin jakin batean hizkuntzarekiko erraztasuna lortzen dela aldezten duena, eta, azkenik, teoria interakzionista, aurreko bi teoriek nolabaiteko baliagarritasuna dutela dioena, baina aldi berean dioena bietako batek ere ez duela hizkuntzaren jabekuntza eta garapena erabat azaltzen. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Kapitulu honetan irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, giza gorputzari buruzko dokumental bat proposatzen da bizi zikloaren lehen aroekin, hau da, enbrioiaren eta fetuaren garapenarekin ikaslea ohitzeko; ondoren, haurdunaldiaren garapenari eta erditzearen momentuari buruzko dokumental bat; horrez gain, beste dokumental bat, non haurraren lehen hilabetetik lau urte arteko garapenaren prozesuaren berri ematen den eta praktika horren segidan, haur jaioberri baten gaitasunak, haren ezaugarriak eta funtzioak lurrean eta uretan nolakoak diren ezagutzeko beste hiru dokumental; azkenik, autoebaluazioa garun garapena eta garapen fisikoa haurtzaroan eta nerabezaroan ebaluatzeko asmoz.
|
|
objektuen iraupenaren kontzeptua eta imitazioa. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|
|
Azkenik, pubertaroan eta nerabezaroan gertatzen diren aldaketa garrantzitsu batzuk azpimarratuko dira; esaterako, heldutasun sexuala. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri
|
dena
egokitasunez barneratzeko.
|