Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 128

2001
‎Lepo luze eta mehea ateratzen bazara, aldiz, lepoan izurrak, paparreko farfailak edo soinekoaren kolorekoa ez den zerbait jartzea komeni zaizu. Orrazkera, berriz, lisoa onena.
‎Ez da hau beste enpresa sektore askotan ezagutzen ez den zerbait, baina berezitasun batzuk azpimarratuko genituzke.
‎Baina, aldatze horren ondoan," naturaltzat" hartu zen (ez zen legitimatu behar) jokabide alderdikaria informazioaren tratamenduan," kazetari onarengan" jakintzat ematen den zerbait bilakatu zen. Halatan, erredakzio kontestuak zehazten zuen autonomia profesionalaren eta jokaera editorialaren arteko oinarrizko adostasuna.
2002
‎Hala, bada, nitaz eta nire oroitzapenez hitz egin ordez, pazientzia bildu, eta beste bide bati ekin nion: gizonezko askok haustura garaietan  bizitzen dutena melankolia dela eta ez bakardadea; melankoliak, iraungo badu, galdu den zerbaiti buruzko bazka etengabea behar duela; melankoliak bere berea duen bazka  horren baitan ulertu behar dela gizonezkoei normalean sartzen zaien seme alaben zaintzarekiko larritasuna ere; baina galdutakoa ordezkatu bezain agudo, bukatu dela melankolia, eta seme alabekiko kezka ere bai.
‎Euskaraz idazten duena dago zenbaitetan ate gabeko halako iraganbide batean sartua bezala. Zeren, esaten digute, eta guk sinesten, euskaraz idazteko orduan kalitatezkoa den zerbait idatzi behar dela, itzulpenaren froga pasatzeko gai izango den zerbait idatzi behar dela alegia. Itzulpenaren froga gainditzen badu, kalitatearen maila bat behintzat gainditu duela seinale.
‎Euskaraz idazten duena dago zenbaitetan ate gabeko halako iraganbide batean sartua bezala. Zeren, esaten digute, eta guk sinesten, euskaraz idazteko orduan kalitatezkoa den zerbait idatzi behar dela, itzulpenaren froga pasatzeko gai izango den zerbait idatzi behar dela alegia. Itzulpenaren froga gainditzen badu, kalitatearen maila bat behintzat gainditu duela seinale.
‎Askatasun horrekin idaztea, onarturik gure merkatua beti izango dela aski murritza eta aski etxekoa? Segur aski, bai, hori da onartu behar den zerbait. Horri esaten diot nik aterabide zaila, itzulpenak egiten hastean beti baitu itzultzaileak jatorrizko testua aldatzen eta moldatzen, hizkuntza berrian irakurriko duenak itzulitako testua" bere" senti dezan.
‎Bai, egia da tematzen ahal garela pentsatuz guk, Hego Euskal Herrian bizi garenok esan nahi dut, ez dugula zerikusirik Espainiarekin, eta egia da hori dela, gainera, batzuek zinez pentsatzen dutena. Baina ez da hala, eta ez dut uste merezi duen hemen denborarik galtzea begien bistakoa den zerbaiten frogatzen, Espainiako zati batean bizi baikara batzuk, eta Frantziako beste batean, beste batzuk. Hori ez da, berriz ere diot, iritzi edo borondate kontua, eguraldiarena ere iritzi edo borondate kontua ez den bezala, errealitate kontua baizik.
‎Eta zuek daramazkizuen elefante hanken itxurako galtza horiek ez dira batere berriak, jakizu, orain dela hogeita hamar bat urteko kontuak direlako. ...a arte" vascuence" edo" vasco", apaingarririk gabe, deitzen baikenion, baserritarrak hizkuntza honetan, eta holako erraztasunarekin gainera, batere nekatu gabe, mintzatzeko gai baziren, gainerako gazteak ere, orain unibertsitatean uholdeka sartuak, horrenbesterako adina bederen izango zirela, eta Euskalduntzen jendea euskaldunduz joateko edo Euskera, hire laguna berez erraza ez den zerbait hurbilagotzeko besapean hartu eta Euskal Herri osoa inguratu genuen hau mahaia da bezalako esaldi argi eta esanguratsuekin. Hiztegi modernoak ere jarri genituen mahai gainean.
‎Hautsa beste erabaki batzuek harrotu zuten," h" letraren erabilerak, esate baterako. Gezurra dirudi hain deuseza den zerbaitek holako zarata ateratzea. Baina hura ere noizbait konpondu zen, eta hor hasi ginen guztiak, elkarren artean hobeki ulertuko genuelakoan edo, erabaki ortografikoak hartzen.
‎askatasunik ez zela alegia. Hori da askatasunik gabeko herri batean ozenki esan ezin den zerbait, faxismoaren zama beldurgarria gertutik ikusi dugunok ederki ikasi dugun bezala. Garai hartan euskara nahi genuen gure hizkuntzatzat.
‎Baina gero guztia aldatu zen, eta euskararen egoeraz arduraturik, denak jarri ginen hemen lanean euskararen inguruan, zein baino zein kezkatuago, batzuk ikasten eta beste bakar batzuk irakasten, hogeita bost urteko epean hizkuntza kontua irauliko genuelakoan, gazte, gauzen iraultzeko gogoa ez baita orain sortu berri den zerbait. Ile luzea uzten genuen guk, bizarra ere zenbaitek, eta gona laburrak neskek.
‎Horrexegatik matrikulatzen dituzte euskal eskoletan. Baina kontua da, ordea, seme alaba hauek ez direla hizkuntzaren militante sutsuak eta batzuetan euskara beste edozein ikasgai bat izango balitz bezalatsu ikasten dutela, ez dakit nik hau den zure kasua, bortxaka, anitzetan beste erremediorik ez delako, ikasi behar den zerbait bezala. Nork askatuko du korapilo nahasgarri hau?
‎Eta bai nire buruari esaten diodala: landu behar dugu, gurea den zerbait delako eta oso zaharra delako".
2005
‎Ongizate maila hobetzea eta giza gaitasunen garapen integrala lortzea, mugagabeko hazkundearen eta kontsumitutako kopuruen bidetik at gauzatzen den zerbait da, merkantzien eta estatu barneko eskumenen bidetik at, eta truke baliotik kanpo. Zeren eta nagusiki erabilera balioaren eta ongizate horretatik sor daitekeen gizarte ehunaren kalitatearen bidean barrena gauzatzen baita.
2006
‎Ez zekien ni judua nintzenik, amona Erikak hori esan zigun behintzat, baina hala ere: izan behar zuen susmo txarren bat, pentsatu behar zuen telefonoz esan ezin den zerbait larriagatik bidali nindutela Triestera. Sinesgaitza zen, bada, Kurtek nire kargu egin nahi izatea, bere senean zegoen batek ezin zuen halako lanik hartu.
‎Momentuz behintzat. Eta kantuak guda esaten du, gure belarrietara bederen gatazka baino gogorxeagoa den zerbait. Horretan ere, Oskorrikoengandik edo Su Ta Garrengandik aditzeak efektu ezberdina sortuko lukeelakoan nago.
‎Teknika horrek, aurrekoek ez bezala, ez du atzera egiterik edo estalgarririk eskatzen. Besterik gabe, aditza asmatu ondoren bizkor bizkor eta deus gertatu ez balitz bezala hizketan jarraitzea aholkatzen du, zorte pixka batekin entzuleak ohartuko ez direlakoan, edo, arraroa den zerbait sumatuz gero," zer esan du horrek?" dudatsuan edo" hau da hau hiztun bikaina eta iaioa" pentsamenduan geldituko direlakoan.
‎Egia esan, bertsolarien artean ikusten den aparteko giroa eta momentu batzuetako kimika ezin da itxurakeria hutsa izan. Hor bada, nire uste apalean eta aski urrunekoan, berezia eta ez-ohikoa den zerbait.
2008
‎Danba. Eszenatokira sartu berri den neska biluzia lasterka hasi da sofaren inguruan, bueltaka gelditu gabe, eskuak altxatuta eta zerbait oihukatzen, ulergaitza den zerbait dio garrasika.
‎Ez dakit bakoitzak bere interpretazio propioa egin ote dugun, nahiko ezberdinak baikara Frank eta ni. Baina sentsazioa izan da, labainkorra den zerbait ulertu dugula hirurok une horretan.
‎Konturatzen naiz Frankek oraindik ez duela amore eman, Berlinera badator, horrekin zerikusia duen zerbaitegatik datorrela. Eta ez dakit amets egiten duen ezinezkoa den zerbaitekin, eta alferrik ari den borrokan, edo, borrokan amore ematen ez duenez, ezinezkoa dirudiena lortuko duen. Baina pentsatzen dut:
‎Euskadi Askatuak ez du ahuntzaren gauerdiko eztula balio. Zuen gurasoen kontra egin zenukete, gezurra esan dizuete, izan eta izanen ez den zerbaitean sinetsarazi dizuete eta gezur horrekin bizi duzue egunero zuen bizitzan zehar. Euskal kultura espainolaren ezaugarri bat baino ez da, eta zuek satelite kaskar baino ez zaituztete bihurtu.
‎Ez dut azalpenik. Eta, hala ere, pentsatu dut poltsaren uhalari heldurik hemen egon beharra dudala, niretako garrantzitsua izanen den zerbait aurkitzera noala.
‎Gogorra iruditzen zaie hori nere hurkoei, eta bai, jabetzen naiz hots txarra ateratzen dutela esan modu horiek. Baina badute azpiragotik hortain txarra ez den hots bat, badute on ona den zerbait: etorkizunetik gobernatutako zeregin biografikoen harri azpiraino erori gabe (hau da:
‎ez dakiena, bai, eta tonto hotsekoa baldin bada, hobe kasik. Ez dakienari burura dakioke uste ez den zerbait, baina dakienarekin jai dago: hura uste osoan bizi da eta irudipen iraunkor batean, eta nekez etor dakioke deus burura dena buruan daukanari.
‎Hau idazten ari naizen garaian, eztabaida politiko biziena zaborraren inguruan dabil gertuko fedabideetan. Poztekoa da ikustea behingoagatik nola dabilen politika, ideien mundua utzirik, geure geurea den zerbaiten jiran: zaborra da ongienik eta ugarienik sortzen dakigun gauza; zaborraren produkzioa eta banaketa da gure jarduera nagusia.
‎Bai, egia da, nago zoriontsuagoak garela Garazi eta Enara Fuhan gurekin daudenetik eta gure alabez ez ezik bizitzaz ere gehiago gozatzen dugula guraso garenetik, baina egia da, halaber, ez zarela horren jabe zure besoetan dauden arte. " Seme alabak badituzu, zurea den zerbait utziko duzu mundu honetan, zure jarraipena izango dira nolabait esatearren", esan dezake urliak. " Animalia guztien antzera, guk ere espezieak iraun dezan nahi dugu, geneetan daukagun informazioa da", esango du Sandiak.
2009
‎–Mundua enigma bat da, eta izakien aldakortasunari zor zaio hori, errezitatu zuen buruz hondakin bilatzaileak?. Nola ezagutu etengabe aldatzen ari den zerbait. Are, ezagupena egin nahi duen izakia bera aldakorra bada?
‎Tanta pare bat sumatu zituen masailean, fin finak. Euria iraganean baino gertatzen ez den zerbait zela pentsatu zuen hurrena, irriño bat ezpainetan. Gero, pausoa bizkortuz, erortzen hasiak ziren lehen tantak atzean utzi eta jendearekin batera sartu zen metro zuloan.
‎–Zurea ez den zerbait daukazu. Tratu batera heldu gaitezke.
‎Atzean utzi nahi zituen euri egunak. Euria pasatzen zen, bai, egin zuen bere artean, baina bizitza orain gertatzen ari den zerbait da. Ez iraganean.
‎Aitzitik, gure irudiko, indartu egiten du elebakarrei elebitasunerantz pausoa eman dezaten egiten diegun deia. Eta normala den zerbait normaltzat hartzeak bizikidetzari mesede baino ez dio egiten.
‎Politikoki zuzena ez den zerbait esatera goaz seguru asko orain (ere), baina hala ere ez dugu ezkutatu nahi. On litzateke euskalgintzako ateak berrikuntzaren exijentziei irekitzea, aspalditik datozen inertziak astindu eta jarrera nahiz ikuspuntu berritzaileei lekua egiteko.
‎Ziurrenera egia da ez dagoela ezinbestekoa den hizkuntzarik (esan ohi da" bizitzan ezinbestekoak omen zirenen gordeleku" direla kanposantuak), baina hori bezain egia ere da ez dagoela alferrikakoa den hizkuntzarik, behinola Maalouf-ek ederki azaldu zuenez. Hizkuntza bat galtzearekin guztiona den zerbait galtzen dugu. Koldo Mitxelenak gogorarazi zuenez, Humboldt-ek esana da:
‎Zalantzarik gabe, askotarikoak eta alde guztietakoak dira kontsentsuaren indar galtzearen arrazoiak. Edonola ere, kontua da euskararen sustapenerako kontsentsu sozial eta politikoa berritu, handitu eta sendotu behar den zerbait dela, garai berrietako erronkak arrakastaz jokatuko badira. Horretarako ez da batere traba edo eragozpen 1982ko Hitzarmenaren eskutik eraikitako arkitektura juridikoa.
‎Gehienetan, globalizazio ekonomikoa eta gisako prozesu potoloek eskuratzen dute analista gehienen arreta, baina, bitartean, maila mikroan, giza tolesdurarik intimoenetan ere gauzak aldatzen ari dira (globalizazio ekonomikoa eta gisako prozesu potoloekin harreman estuan). Globalizazioa ez da soilik" hor kanpoan" gertatzen ari den zerbait (mundu finantzarioan, produktiboan, teknologikoan, politikoan...). " Hemen barruan" ere inplikazio garrantzitsuak ditu:
‎Ezin dira min psikologikoa eta bere sintomak zirkunstantzietatik bereizi. Sintomek badute atal ez historikoa, norbere estruktura psikikoarena ez beste inorena den zerbait, baina badute, aldi berean, dimentsio sozial eta historikoa, unean uneko diskurtso eta praxi hegemonikoekin lotu beharreko atala. Barruko korapiloak askatzeko nor bere baitan biltzeak ez luke zertan ekarri politikarekiko eta konpromiso sozialekiko deslotura.
‎Garrantzitsua den zerbait aldatu zen XXI. mende hasieran: kaleratze masiboak eguneroko kudeaketa erreminta bihurtu ziren, enpresaren emaitzak hobetzeko tresna arrunta.
‎gure txikitasuna gordin seinalatzen duten lezioak; umiltasuna eskatzen duten jakinbideak. Hortik ikusita, urtxintxei beste norabait joan daitezela agintzeari badario antigoalekoa den zerbait. Pentsamendu paradigma harro hori XIX. mendetik gertuago ote dagoen XXI.etik baino; edo XXI. mendeak behar lukeenetik baino.
‎2008ko hauteskunde estatalek sustoa eman zion sektore subiranistari. Berria den zerbait gertatu baitzen: bozen labaintzea (euskal) subiranismotik (espainiar) konstituzionalismora.
‎Eta ezbaia pizten den bakoitzean, benetako arrazoiak iluntzen direla iruditzen zait. Ezbaia argiztatzeko lanekin, itzalpean geratuko balitz bezala oinarrizkoa den zerbait. Barrutik ahots batek egiten dit oihu langileak errudun baino gehiago biktimak direla esanez, eta gaineratzen dit normalean sententzia hori ez dela behar beste argiztatzen.
‎Beharbada lagun berarekin, pentsatu nuen. Nago ohe desberdinetan eta lagun ezberdinekin etzateari aberatsagoa den zerbait dariola. Hala ere, ezin progresistagoek barkatuko didate atrebentzia?, ezin burutik kendu ohe berera iltzaturiko gorputzaren eta beste gizaki bati sendo atxikitako bizi esperientziaren indarra (bi laranja osoen kasuan, behinik behin).
‎" Inoiz ikusi ez den, ikusi behar ez den zerbait deskubritzearen irrikari buruz hitz egin zidan Adrianek. Zientziaren jardun patetikoaz aritu zitzaidan, eta Adrianek esaten zidan espirituak eraman lezakeen punturaino saiatu behar duela zientzialariak" (Thomas Mann).
‎" Artista orok helburu du mugimendua, bizitza, alegia?, bitarteko artifizialekin gelditzea, eta denboran iraunaraztea; horrela, ehun urte geroago, arrotzen batek artistaren lanari begiratzen dionean, obra mugitzen hasten da, obra artistiko bat bizitza baita. Gizakia hilkorra da, eta irrika lezakeen hilezkortasun bakarra hilezkorra den zerbait geroari uztea da, zeina beti mugimenduan egongo baita. Horixe du artista batek helburu:
‎Teknika ez da baztertu behar den zerbait, baina teknikaren erabilera ez da obra bat epaitzeko irizpide nagusia. Ondo begiratzen hasita, teknika menderatze hutsa ezer gutxi da esatekorik edo kontatzekorik gabe, esateko edo kontatzeko gutxirekin.
‎Bizitzak ez du horrela jokatzen, ez da metodikoa. Eta metodikoa ez den zerbaitetara hurbiltzeko modua ere ezin metodikoa izan. Niri, behintzat, ez dit funtzionatu.
‎Oraindik ere oso ezagunak diren kanta hitz askotan geratzen da agerian bi ideia horiek banaezinak direla. Hizkuntza, kultura eta lurraldearen arteko batasuna presente dago beti, bata bestetik ezin bereizi den eta aldi berean proiektu identitarioaren abangoardiazko erreferente gisa behar beharrezkoa den zerbait bezala. Batzuen ustez, orientazio ideologiko horren arrazoia hizkuntzaren beraren baitan aurki daiteke, euskarak izakia espazio fisikoan kokatzen duten forma lexiko [36] asko erabiltzen dituelako.
‎Horretan datza, hain zuzen, nazio atxikimendu esparruek sorburutzat dituzten prozesu mentalak naturalizatzea: geurezkoa dugun horri garrantzia eta beligerantzia kentzean; Izan ere, hala den neurrian, konfrontaziora itxita dagoen lurralde lasai baten parte den zerbait da. Zentzu komunaren halako teorizazio bat egitea da kontua, ez teorizazio abstraktu bat, baizik eta modu erretorikoan eta, baita ere, norabide politiko jakin batean bideratua.
‎Bera da segur aski sistema desberdintzaile, sendo eta esanahitsuenetako bat. Beraren bidez bakarrik egin daitekeen zerbait (hain egunerokoa eta aldi berean magikoa den zerbait) egiteko aukera ematen duelako, adibidez: komunikazioa instintiboki gauzatzeko aukera, alegia.
‎Nik ematen diodan zentzuan, aldiz, herriminak orainean, zutik eta burua gora eta aurrera, kokatzen gaitu. Zentzu arruntean, herrimina pasiboa da, jasaten den zerbait; nik erabiltzen dudan zentzuan, berriz, aktiboa da, herria sortu eta eraikitzera bultzatzen gaituen ahalmen sortzailea. Zentzu arruntean, herrimina sentimendu psikologikoa da, oroimenari dagokion sentimendu bat (hori dela eta" oroimina" deituko nioke nik); nik emandako zentzuan, aldiz, herriminak gizakiaren izaera ontologikoa adierazten du; hau da, komunitate baten kokatzen gaituen izaera.
‎Baina pailazoen begirada ez da arkeologikoa. Ez zaie axola iragana zaharberritzea, are gutxiago iragan mitiko bat berpiztea; aitzitik, eskale modura, historiako zabortegian miatuz eta baliagarria den zerbait hartuz, istorio berriak asmatzea. Hau da, istorio berriak, bide berriak, etorkizun berria, hori da gure pailazoari benetan arduratzen zaiona.
2010
‎Abstrakzio bat, eskuekin ukitzen ez den baina munduaren motorra den zerbait, honek esplikatzen baitu munduaren joan etorria, gizakien zentzua hankaz gora jar dezakeen zerbait delako eta agintarien borondatea eta historiaren norabidea alda dezakeen aldagaia delako. Kontua da glamourraren formula zein den deskubritzea, Coca Colarena baino ezkutuago dagoen formula hori, berau aurkitzen duenak izango baitu hipnosiarena baino indartsuagoa den zerbait esku artean.
‎Zer zen hitz magiko horrek biltzen zuena? Abstrakzio bat, eskuekin ukitzen ez den baina munduaren motorra den zerbait, honek esplikatzen baitu munduaren joan etorria, gizakien zentzua hankaz gora jar dezakeen zerbait delako eta agintarien borondatea eta historiaren norabidea alda dezakeen aldagaia delako. Kontua da glamourraren formula zein den deskubritzea, Coca Colarena baino ezkutuago dagoen formula hori, berau aurkitzen duenak izango baitu hipnosiarena baino indartsuagoa den zerbait esku artean.
‎Egoera horretan, beti ez du asmatzen egunero gertatzen zaizkion arazoei nola erantzun. Bestalde, kazetariek badakite, behar ez den zerbait Vatikanoaren aurka esanda ere, ez dutela inolako zigorrik edo jipoirik jasoko, sarritan gobernuekin edo enpresekin gertatzen zaien bezala.
‎Beraz, orduan ere, hobe isilik egon izan banintz. Austriako filosofo batek esan zuen bezala, zabaldu behar ez den zerbait baldin badakizu, hobe duzu inori ez esatea.
‎RodrÃguez Zapaterorekin izan nuen azken bileran, Moncloan, oso sinplea eta ulerterraza den zerbait esan nion: zu, espainiar Estatua zaren aldetik, prest zaude Danimarkarekin, Estoniarekin, Poloniarekin, Luxenburgorekin edo Maltarekin subiranotasuna partekatzeko.
‎Gizon batek ezta, emakume batek horren aisa ahazteko kontua ote da ba hori?... Badirudi garbi esan nahi ez den zerbait badabilela hor atzean. Eta ez ote da izanen Berdabioren andrea Trabukorekin uztartzen duen zerbait?
‎Adibide horrek erakusten digu filosofia hartu emanetan dagoela zientziarekin (eta zentzu komunarekin). Batzuen ustez, filosofia da airean eraikitzen den zerbait, a priori eraiki daitekeen zerbait, esperientziarekin inongo erlaziorik ez duen zerbait. Edo pentsatzen da filosofiak, erlijioarekin batera, iturri berezietatik edaten duela.
‎Lan honetan egiaz mintzatzen garenean, ez gara mintzatzen ari letra larriz idatzi behar den zerbaitetaz, ez gara idolo batez ari. Egiaren kontzeptu minimalista edo murriztua nahikoa dugu.
2011
‎Eskerrak sekula helduko ez den zerbait horren zain bizi garen.
‎Bitxiren bat? Bi mila libera diru asko da, baina zentzuzkoa den zerbait erosteko eskatu izan bazenit, eman egingo nizkizun. Badakizu, ezta?
‎1653, 1667 eta 1675ean ezarpenak jarri zizkioten. Bertan dio gudak diren bitartean elkarren arteko merkataritza askatasunez eginen dela, baina guztiz inportantea den zerbait aipatzen dute: hitzarmen honetan espresuki egoera honetaz ez jabetzea kontrabandoa egitea dela diote!
‎Bera harrapari basatia bada, hori ere eboluzioaren parte da. Bakailaoak eta beste espezie batzuek irauterik ez badute gizakiak hil egiten dituelako, moldagarriagoa den zerbait sortuko da. Natura, pragmatikoetan pragmatikoena, funtzionatzen duen zerbaiten bila dabil beti, setati demonio.
‎Bestetik, erlijioa tradizioa ere izan daiteke, transmisioz jaso izan den zerbait. Guk haurtzaroan horrela bizi izan genuen.
‎Materia hura material poetiko bihurtzen zitzaidan, eta beti izan da horrela. Nik beti sinistu dut gure exaltazio handienak materiatik sortzen direla, harreman fisikoak, sexualak, bihurtzen dira joko mental, sentsibilitate joko, harreman espiritual, baina, funtsean, horiek ere materialak dira, eta sortzen dutena exaltazio material bat da, baina gero purifikatzen den zerbait da, eta hor badago dimentsio poetiko bat, estetikoa eta espirituala.
‎éclairé deitu zion behar dugun atmosfera emozionalari (katastrofismo argitsu edo burutsua): pentsamendua eraman behar genuke katastrofearen osteko garaira; atzera begiratuz, destino gisa ikusi behar genuke eboluzio hori; hau da, horrela jarraituz gero gertatuko den zerbait gisa, baina ez derrigorrez urratu beharreko bide gisa. Ariketa mental horrek eskatzen digu katastrofea ikustea gertagarri modura, ondoren geure egin aldera horren gaineko ardura.
‎" Sistema" deitzen den hori ez da soilik hor kanpoan bizi den zerbait, berak bizi gaitu. Protesi psikiko bihurtu zaigu, onartu behar genuke bere gordinean eta sakonean.
‎Ekonomia feministak aspaldi esan zigun zinez oinarrizkoa den zerbait: ordena sozioekonomikoaren erdigunean etekin monetarioa ez, giza premien asebetetzea eta bizitzaren mantentzea jarri behar dira.
‎Europan bertan hainbat herrialdetan hazi da lan jarduna boluntarioki murriztu dutenen kopurua. Bistan da jende asko dabilela bizigarria den zerbait aurkitu guran barrengo zokoetan: duintasuna, bizipoza, edo bizitza zentzudunak.
2012
‎Inasek ez zuen ezagutzen. Dirudienez, bada susmagarria den zerbait haren heriotzaren inguruan.
2018
‎Kat zerbait gogoratzen saiatzen da, tragotik tragora. Berea ez den zerbait, eta agian inoiz pentsatu ez duen zerbait. Central Parkeko belarretan etzan eta belar ziri batekin laztan  tzen du aurpegia, ia ia  memoria berreskuratzeraino.
‎Gosea ere bazuen. Ez da voyeur sentitzen, apenas den zerbait ikusteko gai. Mugimenduak nabaritzen ditu, hori bai, eta batez ere ahotsak entzuten ditu, arnasestuen lehiaketa bat dela otu zaio.
‎Helene adi dauka, ulerbera, baina apenas den zerbait konprenitzeko gai. Lorea negarrari ezin eutsirik dago, zentzuzko esaldi bat osatzeko gauza ez dela.
2019
‎Desagertu. Ametsa zerebrotik bihotzera pasa da, bere taupadekin alaitasunaren antzekoa den zerbaitez bete nau. Amorruaren kateak eten ditut.
‎" Ibaik ez du haragirik jaten, Karmenek ez du glutena toleratzen, Anek eta nik edozein gauza irensten dugu", pentsatu dut inspirazio bila supermerkatuko korridoreetan barrena nabilen bitartean. Erraza baina deigarria izango den zerbait aukeratu dut: barazkiak koko esne, espezia eta lima zukutan egosiak eta arroz gorria.
‎Original frantseseko izenburuak dio Du repentir. Damuaz ari da Montaigne, egin ez den zerbaitek edo gaizki egindakoak sortu ohi duen atsekabeaz. Dolores Picazok adiera horixe jaso zuen gaztelaniazko itzulpenean:
2020
‎Hori da dirua, mundua egiazko egiten duen gaia. Badu horrek oso ustela eta kitzikagarria den zerbait.
‎Serio hartzen ez den zerbait serio aitortzea da ironia (Kierkegaard), edo oso serio hartzen den zerbait umorez ukatzea.
‎Serio hartzen ez den zerbait serio aitortzea da ironia (Kierkegaard), edo oso serio hartzen den zerbait umorez ukatzea.
‎Jainkoa ikusten baduzu alde guztietan, era dibinoan jan, edan, drogatu eta kalte egin dezakezu. Badago Jainkoagan eredugarria ez den zerbait.
2021
‎haurrek zirtzilkeriaren bat erosiko dute, baita segituan ahantzi ere, arin arin eta hausnartu gabe gastatutako dirua ahantziko duten ber gisan, hartara zaletu gabe. Berehala hautsiko diren zirtzilkeria horiek eskuetan edukita, haurrek desilusio pixka bat hartuko dute, baina azkar bai azkar atzenduko dituzte nola desilusioa eta zirtzilkeriak, hala dirua ere; are gehiago, bat batekoa eta ergela den zerbaitekin lotuko dute dirua, eta pentsatuko dute dirua ergela dela, haurtzaroan bidezkoa den gisan.
‎Beharbada badakigulako fruta hori, jatean, zaporegabea dela erabat. Edo beharbada janaria besterik ez delako, alegia, hemen tristea den zerbait.
‎Nahiago dut sinetsi inor ez dela sekula nire modukoa izan, txiki txikia izanagatik, idazle gisa arkakuso edo eltxo baten gisakoa izanagatik. Aitzitik, benetan munta duena da sinetsita egotea lanbide benazko bat dela, ogibide bat, bizitza osoan egingo den zerbait. Baina, lanbide gisa, ez da berriketa.
‎Absurdoa iruditzen zaigu hori: Jaungoikoak gauza absurdo bat esan zuen, ezinezkoa den zerbait agindu zien gizakiei. Nola maitatu hurkoa, mespretxatzen bagaitu eta maita dezagun uzten ez badu?
‎–Komisariorde, esan nuen, aulkian jarriz?, Sokaren Etxetik gatoz, azkeneko hilketa bikoitzaren tokitik, baina, lehenengo, gaur goizean gertatu den zerbaiten berri eman behar dizut. Ordenagailua itzaltzera nindoala, eraso informatikoaren unean, Tasio Ortiz de Zarate zela zioen baten batek mezu elektronikoa bidali dit, bilera eskatuz gaur bertan espetxean.
‎–Esan sartzeko. Salvatierra komisariordeak?. Inspektoreok, baliagarririk den zerbait esanaraztea espero dut.
‎Kar, kar! ✳ Eta gainera... fedea baldin bada eduki behar dena, erlijioaz ari gara, edo erlijioaren senide bikia den zerbaiti buruz, nik uste. ■Baina hor" fedeak" beste zerbait esan nahi du, ezta?
‎Haserre nagok: filmetan eta bikoteek sekula ez ditek antisorgailurik erabiltzen; larrualdi guztietan plazerik handiena lortzen ditek; sexua erraz eta beti ongi burutzen den zerbait duk... Baina nik orain dela astebete senperrenak ikusi nitian.
‎Edonola ere," hotentote" hitzaz osaturiko esapideak oraindik erabiltzen dira Europako hizkuntza batzuetan, betiere" nahaspilatua" eta" basatia" den zerbait edo norbaiti buruz mintzatzeko; alegia, herri haien ezaugarri nagusiak omen zirenak gogora ekartzeko.
‎Errusiar erruletan jokatu zale bilakatu ote gara? Zergatik nahi dugu ezezaguna eta kontrolaezina den zerbaitek gure burua ordezkatzea. Aipatu ikerlariaren iritziz, robotek berebiziko xarma dute, batetik; science fiction delakoaren arrakastari begiratzea besterik ez dago.
2022
‎Eta ez zuten jakin zer erantzun, baina nik, nola oso azkarra naizen, susmatu nuen ezen barren  barrenean nahiago zutela haren bizia akabatu balitz. Ez maite ez zutelako, ez iezadazu horrela begiratu, baizik eta iristen ez den zerbaiten zain egotearen nekez, jauna, hori horrela da. Eta Noraren hurrengo bizi urteetan gure gurasoak bizkarrak makurtuz joan ziren sendagileak esaten zien neurrian ezen ez zekiela, ez zekiela, adin horretara iritsita, Norak jasan ahal izango zuen bizitzak harentzat pentsaturik zuena.
‎Eta mundua, nire ahizparentzat, inoiz iristen ez zen bihar bat zen," gaur arratsaldean" bat," bihar goizean" bat," hemendik pixka batera" bat," gero" bat. Beharbada hori izango da benetako munduaren amaiera, jauna, inoiz iristen ez den zerbaiti itxarotea, alegia.
‎...n eta puterioaren artean, lepazamarreraino nago gauzen kointzidentziaren logika ikusten, alegia, nola azkenean beti ergelkeria bera egiten dudan, eta nolanahi ere inoiz ez duzu ikusiko nik ikusten dudana eta jakin ere ez duzu jakingo zein neurritaraino den ezinezkoa puntu bakar batera mugatzen den sare batetik irtetea, ergelkeria bakar batera mugatzen da baina nirekin ikustekorik ez du, gertatu ez den zerbaitez egina delako, eta inoiz ez naiz orain nagoena baino urrunago joan ahal izango, hobe da oraindik pixka batean hankei eragin, hankei nola eragin ez dakidan arte, eragin aukera den aldiro eta inoren aurrean, bost axola gizon bat den edo den konketa, eragin belaunikatzeko indarrik ez dudan arte, txikiago, baina pixka bat txikiago besterik ez, naizen arte, ahora sartzen edo irteten zaidanare...
‎Lotsagabea, emagaldua, doilorra halakoa!). Edozein gauza zuen musika baino nahiago, izan ere musikak bi pertsonen artean egon daitezkeen hizkuntza eta kultura desberdintasun guztiak gainditu eta suntsiezina den zerbait sorraraz dezake berauen barnean. Noizean behin, Angellier andrea alemanaren ateraino hurbildu eta, une batez, haren arnasotsa eta erretzaileek ohikoa duten eztul txiki haiek entzuten egon ondoren, atarteraino joaten zen eta, han, oreinaren adarretan esekita utzi ohi zuen kapa berdearen poltsikoan, txilar adaxka bat sartzen zuen, herri sinestearen arabera, horrek zoritxarra ekartzen duelako.
‎–59 garaituak izan direla, laidoztatuak, errekara emanak. Baina bizirik dirau beti ere pertsona haiengan itxi den zerbait, ulertu nahi ez duten zerbait: beren gauzetan segitzen dute herritarrek eta euria eta haizea hartzen diren bezala ikusten dituzte alemanak igarotzen, honela diotela:
‎Desegin egiten dira, eiki, baina ezinbesteko ditugu horiexek egungo artean. Halako usteak zentzua badu, etengabe datorren zerbait da hori, eta ez gaurgero bururatua den zerbait. Cf. Zinema.
‎Egiozu nik Khadijari egitea galarazi izan dizudana. Beharbada azkenean konpontzen ari den zerbait. Bakardadea denean baldin badago, ene seme Ahmedek zurean topa dezala aurrean zabal  tzen zaion ate bat, tarte laburrean besterik ez bada ere.
‎Han dator ama izate hutsagatik nekatuta bizi den emakumea bere frustrazioak zuri iraultzera, era horretan bereak arinduko direlakoan. Frustrazioak partekatzea amatasun prozesuan oso ohikoa den zerbait dela ikasiko duzu.
‎Argi dago, hortaz, aditza trantsitibo bilakatuko nukee  la, erditzea amatu den emakumearen bizitzaren ekintzarik garrantzitsuenetako bat delako, garrantzitsuena ez bada. Ekintza bat, egin egiten den zerbait, ez baden zeozer.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia