Emaitzak: 5
2011 | ||
Hedabideetatik umeek jasotzen dutena modu kritikoz ikertu behar dela pentsatzen dutenekin bat gatoz, eta gizon eta emakumeen arteko benetako berdintasun eraginkorra jomuga dutenekin konpartitzen dugun ardurak bultzatu gaitu Disney Channel katean begia ezartzera. Izan ere, hedabideek generoa ulertzeko moduan dukaten erantzukizuna handia | den uste osoa dugu, hein handi batean ume eta nerabeen pentsaera moldatzen laguntzen baitute. | |
2012 | ||
Galdera honetan jasotako emaitzak zuhurtziaz aurkeztu behar direla aipatu behar da lehenik, zenbait erakundek zailtasunak edo zalantzak agertu baitituzte proposaturiko sailkapenaren inguruan edo beren diru sarrera batzuk kategoria batean ala bestean kokatzeko orduan. Dena den, ezaugarri bat nahiko agerikoa dela aipatu behar da zeren zentzu batean errotik hausten baitu esparru honekiko orokortua izan | den uste bat, hots, euskalgintza edo kultur industria herri erakundeen laguntzetatik bizi izan delako ustea. | |
2016 | ||
Adin goiztiarretako eta eskola arazoei lotutako medikalizazioaren arazoa, erraztasunez onartzen da gaurko gizartean, gizarte beraren nahiei egokiro erantzuten dien merkatu baten baitan kokatzen denez gero: edonolako ondoeza delarik, «pilula magiko»en bitartez sendakuntza azkarra lortuko | den ustea zabalduta dago gaurko gizartera. Gehiago galdetzeko beharrik ez duen sendakuntza azkarraren ideia da zientzia modernoak industria farmakologikoaren merkatu interesarekin batera eraiki duen mitoa. | |
2021 | ||
Ele Pa eta Erd Ele taldeetako ikasleek, euskara, eskolako jardun akademikoarekin soilik lotzen dute. Eskolari egotzi zaio hiztun kopurua handitzeko ardura, haur eta gazte gehienek badakite euskaraz, baina horrek ez du lagunarteko erabilera bermatzen eta beste estrategia batzuk ditugu euskara eskolako eta eskolarako hizkuntza | den ustea gainditzeko (Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla, 2016; Dobaran, 2017). | |
2022 | ||
Ordea, ez dirudi erabilgarria denik bi multzo horiek bereiztea, hasteko, sail bakoitzean zein hitz sailkatu jakitea zaila litzatekeelako; izan ere, lexikalizazioa bera gradualki gertatzen den prozesua da. Adibidez, ez dago argi nolakoa | den ustez hitzaren interpretazioa, lexikalizatua ala estereotipatua. Postposizioa erraz aurkitzen du hiztunak, uste hitza ezagutzen baitu, baina esanahia ez da beti uste+ z k emango lukeena (nire ustez esaten dugunean bezala, non ‘gure ustea’ adierazten dugun). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |