Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Francisco Abad ek (1981, 21) aurretik eginiko lanaren erreferentzia dakarkigu gogora género berba aztertzerakoan: , generoa egiten da, idazten ari den testurako egitura eredu modura lehenaldiko idazlan baten eredua hartzen denean?.
2001
‎Eta, euskarazko hedabideen egoera guztiz bazterrekoa den arren, onartu behardugu egunero sortzen den testu kopurua gure eskoletako beharrak asetzeko erabatnahikoa dela, bai horixe! Endemikoa zirudien material eskasiaren gaitza zirt zartbatean konponduta!
‎– Entzun edo irakurriko den testua behar bezala aurkeztu behar da. Ikasleaktestuaren inguruan jakin behar duen guztiaren berri izango du:
‎– Erabiliko den testuaren aukeraketa.
2002
‎Literatura kontzeptua bera ere egun hartu ohi duena baino zentzu zabalagoan erabiltzen da latin literaturaz jardutean, latinez idatzi den testu oro sartuta kontzeptu horretan: gramatikak, lan teknikoak, txosten modukoak...
2004
‎Baina testu arkaikoen izaeraz harago, horici buruzko ikuspegia ere berritu behar delakoangaude. Homerorekin hasiko gara, eta irakurleak badaki, honezkero, zer izendatzen dugunHomero esaten dugunean?, helendar kulturatik gordetzen den testu idatzi zaharrenctik, alegia, zentzu batean aberatsak izan arren, taulatxo mizenikoetan kopuruak eta administrazio kontzeptuak besterik ez baitira jasotzen?. Lehendabiziko galderarekin hasikogara, beraz:
2005
‎testu deskribatzailea eta irudikatzailea, entzutekoa da. Aldiz, ideien, konzeptuen abstrakzioa, irakurtzekoa den testua da.
‎Aurreko biak erabiliz osatzen den testua. Informazio+ iritzia, argudioa.
‎Melodiaren terminoak badu zerikusirik pertsona bakoitzak aukeratzen dugun intonazioarekin. Tonu aldaketetan, goitik behera eta behetik gorako melodian asmatzea komeni zaio esatariari, irakurtzen ari den testuari eman nahi dion esanahia emateko eta entzuleak horrela jasotzeko. Hitzen aldaketa txikiak eragin ohi du melodia bat edo beste erabiltzea, ironiaz edo bromaz ari garen adierazteko geure egunorokoan.
‎Esateko, baina, idatzi beharra dago aurretik, testua ondo prestatzea komeni da, esateko izango den testua dela jakinda. Era horretatik begiratuz gero, ikasleen eskuliburu honek akatsa du zati honetan.
‎belarriarentzat idatzitako testua. Irakurria izango den testuaz arituko gara liburu honen orrialdeotan.
2006
‎emozional bat eratzeari (gero legeakfamiliari dagozkion ondorio juridiko eta ekonomikoak aitortuko ditu). Horregatikzaila da ulertzea, Konstituzioaren familia kontzeptua hain malgua izanik, zergatikpentsatzen den testu berean egiten den ezkontzaren konfigurazioak murriztaileaizan behar duela.
‎Zeharrolak edo ur indarrez zebiltzan olak agertzen dira zuzenean eta argi dokumentatuak 1335ean Seguran bertan, masuquerekin batera, eta Legazpiz ari den testuan (Orella, 2003: 54) 274:
‎Bere fundazioaren testuinguruaz gehiago jakiteko ikus liburu honetan bertan Arriagako Kofradiaz egin den testu iruzkina.
2007
‎Egiatik eta justiziatik apartatzen den testu erretorikoa baztergarria da Aristotelesentzat. Autore horrentzat, metafisika eta zientziak omen daude ezagutzaren gailurrean, haren morroi da dialektika (iritzien trukaketa eta argumentazioa), eta beheragoko maila batean legoke erretorika, entzuleak pertsuaditzeko ahaleginean.
‎hizkuntza bera metafora jarraitu bat da (Herder-ek esan, Nietzsche-k berresan); haren izatea metafora izatea da, ez metaforaren zentzu metaforikoan, estriktoenean baizik. (Dena metafora den testuak utzi egiten dio, noski, metafora izateari, errealitatea berak definitzen du!).
‎Itzulpen espainoletan ere maiz irakurtzen dira al.. Stamm?,. Geschlecht?, esp., raza? izulita; hala, original alemanean arrazarik ageri ez den testu askotan, espainolez arrazaz mintzatzen irakurtzen duzu Humboldt (eta Cassirer judua bera!).
2009
‎Zientzia eta teknologia publiko orokorrera eraman ahal izateko, ezinbestekoada zientifikoa den testua, ikerketa edo dena delakoa itxuraz aldatzea.
‎5 Nobela da. Ez dira normalean nobelak aipatzen ikasketetarako bibliografietan, baina kultur kazetaritzaz ari den testua toki paregabea da nobela batentzat. Etabereziki honentzat.
2014
‎Corpusaren nolabaiteko definizio bat emate aldera, hauxe lirateke corpuslinguistikoak: hizkuntzaren atal baten erakusgarri gisa erabiltzen den testu multzoelektroniko egituratua, erabilera errealak jasotzen dituena (Sinclair, 1996; Urkia, 2010).
‎Erregela multzoek, aldiz, erregelak biltzen dituzte iturburu hizkuntzakoinformazio morfologikoa eta sintaktikoa transferitzeko, batik bat. Programek, berealdetik, itzuli nahi den testu berri bat hiztegietatik eta erregela multzoetatik eraordenatu eta antolatu batean pasatzen eta eraldatzen joan dadin ahalbidetzen dute, azken emaitza lortu arte. Arkitektura honek hizkuntza berrien integrazioa erraztendu, hizkuntzalariak hiztegiak eta erregela multzoak programazioko ezagutzarik gabeeguneratzeko aukera ematen baitu.
2015
‎Erabiltzailearenjoera arruntena, pertsona, erakunde edo munduko toki horren informazioaren bila Wikipediara jotzeada. Ekintza honek, irakurgai den testuaren haria galtzea ekartzen du. Gainera, klik bakarrean informazioa eskura jar daiteke testua informazio askorekin aberastuz.
‎Lau hizkuntza erabili dirakonparaketa honetan: bi VO hizkuntza (ingelesa eta gaztelania) eta bi OV hizkuntza (gaztelania eta euskara). Aukeratu den testua Steven Pinkerren The Language Instinct eko lehenengo kapitulua izan da: jatorrizkotestua (ingelesez) eta bere itzulpenak (gaztelaniaz, euskaraz eta koreeraz) (2 taula).
‎Bilatu nahi den testua idazteko hutsuneaz gain, hiru aukera leiho daude bilaketa irizpideak zehazteko: batetik, hizkuntza norantza (euskaratik gaztelaniara ala gaztelaniatik euskarara); bestetik, idazten dentestuaren forma (konbinazio osoa, aditza edo izena); eta hirugarrenik, bilatu nahi den konbinazioarenegitura. Asmatu aditza bilatuta, adibidez, 1 irudiko emaitzak agertzen dira:
2019
‎Testu generoen ezaugarritze faltaz gain, beste zailtasun bat kontsigna egokiak asmatzea izaten da.Hau da, irakasleak ikasleei proposatzen dien ariketaren formulazioan ez da argi deskribatzen zer delaeta ekoitzi behar den eskatzen den testu hori. Izan ere, sarritan ikasleei ematen zaien kontsigna gelabarrurako izaten da, eta ez da kontuan hartzen, zein garrantzitsua den egoera komunikatibo argi etaerreal bat deskribatzea testuaren ekoizpena motibatzeko.
‎Izan ere, sarritan ikasleei ematen zaien kontsigna gelabarrurako izaten da, eta ez da kontuan hartzen, zein garrantzitsua den egoera komunikatibo argi etaerreal bat deskribatzea testuaren ekoizpena motibatzeko. Horretarako, kontsignan argi gelditu behar dazein egoeratarako egin behar den testua. Ez da ahaztu behar ematen den kontsignaren arabera, hiztunak abilezia batzuk edo beste batzuk erakutsiko dituela bere testuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia