2002
|
|
Galde diezaiogun geure buruari: erraza al da publikoan esatea norberak uste duena, entzuten ari
|
den
publikoak bestela ulertzen duela dakigunean. Dirudienez, errazago isiltzen da ustez galtzaile dena, ustez garaile dena baino.
|
2006
|
|
Hala eta guztiz ere, komunikazio ordainduaren izaera, alde batetik, eta hedabidearekiko kontratu harremana, bestetik, kontratuen erregulazioan espresuki jasotzen diren bi ohar dira (15 eta 19 artikuluak). Hala, ohiko publizitate transakzio batean, normalean, euskarri baten jabe den hirugarren alderdi bati ordaintzen dio iragarleak, bere iragarkiaren xede
|
den
publiko bati mezua komunikatu ahal izateko.
|
|
Iragarlearen produktu edo zerbitzuen kontratazioa zuzenean edo zeharka sustatzearren, agentziak dituen giza baliabideak eta baliabide materialak bildu ditu. Horretarako, ezinbestekoa da, besteak beste, publizitate kanpainaren helburu
|
den
publikoa ezagutzea (Erdozain,: 515).
|
|
Publizitate hartzaileak zenbait baldintzaren arabera osaturiko taldeetan sailkatuko dira. Talde horien ezaugarriek publizitate mota zedarrituko dute; hau da, xede den talde horrek erlazio zuzena izan du publizitate motarekin (korpozatutako enpresek zehazten dute xede
|
den
publiko hori (De la Cuesta, 2002: 77). ratiboarekin, produktuen publizitatearekin), produktuaren izaerarekin, lortu nahi diren beharrizanekin, eta abar.
|
|
Iragarleak hartzaileei informazioa eman nahi dienean, forma eman behar dio informazio horri, hartzaileek mezua jaso dezaten eta mezu hori kontuan izan dezaten merkatuan hartu beharreko erabakietan. Hedapenari dagokionez, berriz, iragarkia hedabide egokienean zabaldu da, helburu
|
den
publiko edo hartzaile objektiboarengana iristeko (De la Cuesta, 2002: 83).
|
2010
|
|
Osasun sektorean, lehenengo aukera bat dago zerbitzu horren finantzaketaz eta, konkretuki, finantzaketa hori zein puntutaraino izan behar
|
den
publikoa edo pribatua. Beste horrenbeste gertatzen da osasun zerbitzuen kudeaketarekin.
|
2012
|
|
Iragarlearen produktu edo zerbitzuen kontratazioa zuzenean edo zeharka sustatzearren, agentziak dituen giza baliabideak eta baliabide materialak bildu ditu. Horretarako, ezinbestekoa da, besteak beste, publizitate kanpainaren helburu
|
den
publikoa ezagutzea (Erdozain,: 515).
|
|
Hori dela-eta, batez besteko kontsumitzaileaz ari garenean, kontuan hartu dugu merkataritzako jokaera hori publiko orokorrari, publiko espezializatuari edo ahula
|
den
publikoari zuzenduta dagoen. Horixe jasotzen du Lehiaketa Desleialaren Legeak, 4.1 artikuluan, esaten duenean jokaera batek batez besteko kontsumitzaileen portaera ekonomikoa aldatu behar duela era esanguratsu batean edo jokaera horren xede taldearen batez besteko hartzailearen portaera ekonomikoa aldatu behar duela.
|
|
Iragarleak hartzaileei informazioa eman nahi dienean, forma eman behar dio informazio horri, hartzaileek mezua jaso dezaten eta mezu hori kontuan izan dezaten merkatuan hartu beharreko erabakietan. Hedapenari dagokionez, berriz, iragarkia hedabide egokienean zabaldu da, helburu
|
den
publiko edo hartzaile objektiboarengana iristeko (De la Cuesta, 2002: 83).
|
|
Talde horien ezaugarriek publizitate mota zedarrituko dute; hau da, xede den talde horrek erlazio zuzena izan du publizitate motarekin (korporatiboarekin, produktuen publizitatearekin), produktuaren izaerarekin, lortu nahi diren beharrizanekin, eta abar. Publizitate eta marketin zerbitzuetan espezializatutako enpresek zehazten dute xede
|
den
publiko hori (De la Cuesta, 2002: 77).
|
|
Hala eta guztiz ere, komunikazio ordainduaren izaera, alde batetik, eta hedabidearekiko kontratu harremana, bestetik, kontratuen erregulazioan espresuki jasotzen diren bi ohar dira (13 eta 17 artikuluak). Hala, ohiko publizitate transakzio batean, normalean, euskarri baten jabe den hirugarren alderdi bati ordaintzen dio iragarleak, bere iragarkiaren xede
|
den
publiko bati mezua komunikatu ahal izateko.
|
2019
|
|
(Yang, 2013). Deklarazio honek ikusleei aurkezten dien erronka era guztizkontzientean egiten duela aditzera ematen du, beti esanahia bilatzen ari
|
den
publiko, gosetiari, nolabaiteko kritika humoretsua egiten.
|