Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Frantzia da herri guztien artean ideia berri eta baliagarriak eskuzabalen hartzen dituena; Frantzia da, halaber, berorri eskaintzen diodan proiektua arrakastatsu bihur dezakeen eta aurrera eramateko prest egon daitekeen herri bakarra. Jakin nahi al du berorrek zein den proposatzen diodan proiektuaren objektua. Jakin nahi al du zergatik iruditzen zaidan proiektu hori hain garrantzitsu eta oinarrizko?
2014
‎Energiaren erabilerak direla eta, hainbat datu aztertu dituzue (abantailak, eragozpenak&), eta, jarraitu beharreko bidea zein den proposatu ere bai. Heldu iezaiozue ikerketaren oinarrizko azken galderari bada.
2018
‎–Gezurretan jarraitzen dute. Duela gutxi galdetu didate ea egia al den proposatu digutela konpainia gisa sartzea eta guk ezetz esan dugula. Nola izango da egia?
2019
‎Laburpena. euskal arnasguneen inguruko gogoeta egituratua eskaintzen da artikulu honetan. kontzeptuaren beraren aurkezpen teorikoa egiten da lehenik," physical breathing space" direlakoak (edo, partez, antzeko zirenak/ direnak) nazio artean (izan) duten trataera azalduz. gure kasuan arnasguneak zer diren eta euskara indarberritzeko zer nolako garrantzia duten azpimarratzen da gero, atal banatan. gaurko arnasguneak nolakoak diren eta bertan zer gertatzen ari den azaltzen da IV. atalean. azken hiru ataletan maila praktikoari heltzen zaio: arnasguneen gaur eguneko erronkak azaltzen da V. atalean, erronka horiei nola erantzun behar zaien argudiatzen da VI.ean eta VII. atalean, azkenik, hemen eta orain zer egin behar den proposatzen da. arnasguneen garrantzia azpimarratzearekin batera, euskara indarberritzeko paradigma egokitu beharra ikusten du autoreak. teoria lantzeaz gainera badu artikuluak xede praktikoa ere. erabakiak hartzeko orduan arnasguneko biztanleen zentraltasuna azpimarratzen da, besteak beste. • Hitz gakoak:
‎Gero, saiatuko gara zehatz mehatz erakusten nola osatu den, errealitate femeninoa?, zergatik definitu den emakumea Beste gisa, eta zein izan diren ondorioak gizonen ikuspuntutik. Geroago azalduko dugu, emakumeen ikuspuntutik, nolakoa den proposatzen zaien mundua, eta ulertu ahal izango dugu nolako zailtasunak dituzten, orain arte eman zaien alorretik ihes egin nahian, giza mitseinean parte hartzen saiatzen diren unetik bertatik.
2021
‎Ikuspegi orokorretik begiratuta, politikarako lehengoa baino giro hobea ikusten dut, alderdi barruan gauzak dezente nahastu badira ere azkenaldian. Herri mailan, bereziki, proiektua izan behar da garrantzitsuena, eta ez zein izan den proposatu edo abiatu duena. Ikuspegi ezberdinak bateratzen saiatzearen aldekoa naiz.
2022
‎Eztabaida hori haustarritik mamitzeko, bere semantika deskribatzen da hemen, sakonera ontologikoa duen baloratzen eta kontranimotasunari hurbiltzeko zubi kognitiborik daukan zundatzen. Ondorioz, kontranimo hau homonimia (ausazko) edo polisemia (erlazionatu) gisa ulertu behar den proposatzen da. Amaitzeko, Huts i buruzko eztabaida trinkorako hurrengo pausoak proposatzen dira.
2023
‎Planak, arraskatatsua izango bada, etengabeko jarraipena behar du, eta horretarako ikasturte bakoitzerako proposatzen diren helburuek egingarriak izan behar dute. Bestetik, ebaluazioa ezinbestekoa da, noraino bete den proposatutakoa egiaztatzeko, nola egin den, zer emaitza lortu dugun eta zer hobetu behar dugun aurrerantzean. Hori guztia inkestak edo erregistroak baliatuta egin daiteke, planaren eginkizunak gehiegi ez konplikatzeko.
‎Datozen orriotan aztergarri izango ditu irakurleak proposamen horren bidez azpimarratu nahi diren alderdiak. Egungo egoeraren hausnarketatik abiatuta, edozein ikasleren ibilbidean hizkuntza aintzat hartuta aritzeak duen garrantzia azpimarratzen da, ondoren, irakasleak elkarlanean aritzeko irizpideak bateratu beharra ohartarazteko, eta irizpide horiek zein mugarri aintzat hartuta egitea komeni den proposatzeko. Amaieran, ondorioei emandako tartean nabarmendu dira, curriculuma ikuspegi hau aintzat hartuta jorratzeak ikasleari, irakasle taldeari eta euskararen normalizazio prozesuari eskaintzen dizkion aukerak.
‎Grebara joateko arrazoiak badaude, eta arrazoietan denok egiten dugu bat; baina asmoa ez zen, inondik ere, helburu estrategikoak batzea. Beti zegoen lekua nork bere ustez arazoa gainditzeko biderik egokiena zein den proposa zezan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia