2005
|
|
Aldian aldiko erregistratzaileak ezin dezake aurreko artikuluaren arabera izendatu
|
den
pertsona bere kargutik kendu; horrek erregistratzaile titularraren erantzukizunpean jardungo du.
|
2008
|
|
Familiartasunean oinarritutako onarpena egoera bat familiarra denean gertatzen da, baina ez da gogoratzen noiz gertatu zen: dendan ikusten
|
den
pertsona bera, baina kasu honetan ez da gogoratzen non ikusi zaion lehenago. Déjà vu ezagutza horren erakusgarri izan liteke, familiartasunean oinarritua:
|
2011
|
|
Zorabiatu
|
den
pertsona bere onera etorri bitartean, zapi hotzak jar dakizkioke aurpegian edo edari freskoak eman edatera.
|
|
Bere barneko mundua, anbibalentziaz eta susmo txarrez betea, kanpora ateratzen (proiektatzen) du pertsona paranoideak. Garbi hitz egiten duen pertsona boteretsua ongi jasango du, baina nahasgarri edo anbiguo agertzen
|
den
pertsonak bere onetik aterako du. Estatus sozialaren, sexu identitatearen edo bete beharreko funtzioaren mailan anbiguotasuna agertzen duena ezin izaten du jasan.
|
2012
|
|
Nork bere burua zaintzea azpimultzo bat da portaeren multzo jakin baten barruan: gidatzen
|
den
pertsona bera xede eta muga dituzten portaerak[?]. Jardueren sistema zabal bat dira bi gune nagusi hauen inguruan:
|
2015
|
|
Duela 25 urte hasita, euskal preso politikoak sistematikoki erbesteratuak izan dira, Espainiako eta Frantziako espetxeetan dispertsatuak. Gutxieneko begiramen humanitario orori eraso egiten dio dispertsioak, preso
|
den
pertsona bere ingurune fisiko, afektibo, familiar, militante... eta kulturaletik urruntzen baitu.Giza drama hau oraindik eta bistakoagoa egiten da gaixotasun larriak edota sendaezinak dituzten presoen kasuan, zeinetan dispertsioaren moduko neurriak zigor erantsi bihurtzen diren. Hala, pertsona horiek behar dituzten mediku tratamenduak oztopatu egiten dira, eta zenbait kasutan horrek kalte nabarmenak eragiten ditu osasunean, atzera bueltarik ez duten ondorioekin.Zigorrak ez dio preso den pertsonari bakarrik eragiten.
|
2016
|
|
elkarreragina, lotura emozionala eta haiekin hautemandako kostua. ...ik bederatzik, egunero, katuarekin hitz egiten eta hitz egiten dute Interakzioak baloratzen du nola erlazionatzen diren felido batekin (gutxi gorabehera, zenbat eta gehiago laztantzen, orduan eta denbora gehiago ematen diote berarekin edo opariak erosten badituzte), lotura emozionalak baloratzen du nola erlazionatzen den pertsonarentzat ikuspegi afektibotik, hau da, une zailak edo gaizki sentitzen
|
den
pertsonak bere lagun ilunetik bereizten duenean. Azkenik, zientzialariek jakin nahi izan dute zer kostu jaso duten, zer eragin duen animaliarekin elkarbizitzeak, ez bakarrik ekonomiaren ikuspegitik, baita bizi kalitatea ere.
|
2021
|
|
Horrez gain, Xan Berterretcherentzat euskararen erabiltzea normala izan behar da, edozein alorretan bezala, osagarri munduan ere. Adibide konkretua eman dauku, Galesen eta Quebec-en egin ikerketa batek frogatzen du artatu behar
|
den
pertsonak bere hizkuntzan mintzatzean osasun arreta hobetzen zaiola.
|
|
Bizitzaren edertasuna ez da bizitza zoragarria, bizitza den bezalakoa dela baizik. Oso gauza txarrak ditu, konplexuak, traumatikoak, eta, hain zuzen ere, bizi
|
den
pertsona bere onena emateko gai da. Oso ondo ulertzen da giza maitasuna arrosa batekin konparatuz.
|
2022
|
|
Batetik, zaintzaileen eta zaintza beharrean direnen arteko bizi proiektuak" nola uztartu gure baliabideekin". Bestetik, egoera zaurgarri batean
|
den
pertsonari bere indarguneetatik artatzearen garrantziaz eta nola bermatu bere bizi proiektuari segida ematea. Hirugarren ideia, integraltasunetik lan egiteko beharra azpimarratu du, gainerako eragileekin modu koordinatuan.
|
2023
|
|
Bere bizitzan zehar Vincentek beti uztartu zituen marrazkiak, pintura eta literatura. Horrela, 1875ko maiatzaren 8an (26) Londondik Theori bidalitako gutunean Renan idazle, filosofari eta historiagile paristarraren pasarte bat ekartzen zuen gogora Vincentek; pasarte horretan zioen munduan ekiteko norbere buruarentzat hil egin behar dela; pentsamendu baten misiolari bihurtzen
|
den
pertsonak bere pentsamenduaz at beste aberririk ez duela; gizakia ez dagoela munduan zoriontsu izateko bakarrik edo ondradu izateko soilki; gizartearentzat gauza handiak egiteko dagoela munduan, nobleziara heltzeko eta gehiengoaren arruntkeria gainditzeko (Van Gogh Bonger, 1913).
|