Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2015
‎Izan ere, adimena oso bizi dago arima hura Jainkoagandik bereiz egotea sentitzeko dagoen arrazoia ulertzeko; eta Haren Maiestateak laguntzen du une hartan bere buruaren albiste bizi biziaz; horrek samina hainbesteraino handiagotzen du, non oihu handiak emateari ekiten baitio. Eraman handikoa eta asko ikusia den pertsona izan arren, une hartan ezin du gehiago; izan ere, sentimendu hau ez da gorputzean, esanda geratu denez?, arimaren barruan baizik. Hortik atera zuen pertsona honek arimaren minak gorputzarenak baino askoz ere latzagoak zirela, eta burura etorri zitzaion era horretakoak zirela garbitokian sufritzen direnak, gorputzik ez izateak ez baitie eragozten gorputza izanda hemen sufritzen zituzten guztiak baino askoz ere gehiago sufritzea.
‎Ezin da esan, uler daitekeen heinean? arima, hau da, arima honen espiritua, Jainkoarekin bat eginik geratzen dela baino besterik; Jainkoa ere espiritua denez gero, Haren Maiestateak erakutsi nahi izan du guri digun maitasuna norainokoa den pertsona batzuei aditzera emanez, haren handitasuna gorets dezagun; izan ere, kreaturarekin horrela elkartu nahi izanik, elkarrengandik ezin bereizi diren haien antzera, Berak ere ez du nahi harengandik bereizterik.
‎Bekatu astunean daudenei buruz haien ur korronteak beltz beltzak eta kirastuak zirela esaten genuenez, halaxe dira hemen ere (haiek bezalakoak ez badira ere, Jainkoak gorde gaitzala, hau konparazioa besterik ez da), beti gure lurreko miserian sarturik, ur korrontea ez da irtengo beldurren, txepelkeriaren eta koldarkeriaren lokatz artetik: begira ote dauzkat, ez ote dauzkat; bide honetatik joanez, gauzak gaizki irtengo ote zaizkidan; ausartu ote naiz lan hari hasiera ematen, harrokeria ote da; egoki ote da hain kaskarra den pertsona batek otoitza bezain gauza goi goikoari ekitea; hobetzat izango ote naute gainerako guztien bidetik ez banoa; bertute gauzetan bada ere, ertzak ez dira onak; bekataria naizenez gero, goragotik erortzea izango da; beharbada, ez dut aurrera egingo eta onei kalte egingo diet; ni bezalako batek ez du berezitasunik behar.
‎6 Hau ongi bete da, harrezkero sekula ezin baitut izan adiskidetasunik, ez pozbiderik, ezta maitasun berezirik ere inori, Jainkoa maitatzen eta Hura zerbitzatzen saiatzen zirela ikusten nuen pertsonei izan ezik, ezta ezin izan dut, eta ez du zerikusirik senitartekoak nahiz adiskideak izateak ere. Hori ikusten ez badut edota otoitzean saiatzen den pertsona ez bada, gurutze astuna zait inorekin harremana izatea. Hau horrela da, nire iritziz, inolako faltarik gabe.
‎Baterako nahiz besterako, ez du probetxurik nire izena esateak: bizi naizen artean argi dago ez dela gauza onik esan behar; hil ondoren, ez dago zertan esanik, gauza onak indarra eta sinesgarritasun guztia galtzeko ez bada, hain behe mailakoa eta kaskarra den pertsonak esandakoa delako.
‎bakarren ikusten nuen tokietan. Bakar eta nahigabetua egonik, premian den pertsona batek bezala, ni bere ondoan hartuko ninduela neritzon. Honelako gauzatxoak asko nituen.
‎Askatasunez hautatzeko arrazoia geratzen da soilik, eta hura ere ez argia. Ia begiak estalirik izan behar ditueladiot nik, toki batetik sarri joan den pertsona baten antzera, gaua izan eta ilunetan ibili arren, neurria harturik duenez gero, badaki non egin daitekeen estropezu, egunez ikusi baitu, eta ihes egiten dio arrisku hari. Honela da hemen ere Jainkoa ez iraintzeko, ohiturak eraginda doala dirudi.
‎2 Eta, egiaz, ez dut besterik ulertzen, ezta ez zaizkit buruan sartzen ere berorrek idazteko esaten didan egia horiek; izan ere, halakorik ez dezala egin esanez zerutiko berria izan dudala esatea ez bada, besterik ez zait geratzen egiteko; berorri esan nion bezala, gauza guztien kontu eman beharrik ez bada ere, adiskidetasuna zor dionari irain handia egitea da, batez ere ziur egonik, berorri esan nion bezala, berak dioenez eta nik ulertzen dudanez, ez duelako pausoa emango aita probintzialak jakin gabe; eta esaten edo idazten ez badio, horrek esan nahi du ez duela pauso hori emango. Eta hark eragotzi ahal badio eta baimenik eman ez, irain egingo nioke nik itzal handiko eta Jainkoaren zerbitzari handia den pertsona monasterio guztietan zehar belzturik (nire esanari kasu eginda ere), nahikoa belzkeria baita, Jainkoa iraindu gabe egin ezin dena egin nahi duela esatea.
‎8 Lehenik diot, bene benetan har dezatela Haren Maiestateari beraren alde erregutzea, otoitz guztietan eta, ahal badute, une guztietan, hemen horrela egingo baitugu, hari argi egiteko mesedea egin diezagun eta lotan duen egoera horretatik itzartzen utz diezaion deabruak. Nik bere senetik irtena den pertsonatzat dut, hein batez. Jakin bezate, ezagutzen ditudala hainbat pertsona, etxe hauetakoak ez badira ere, irudimen ahulekoak, burura datorkien oro egiaz ikusten dutela uste dutenak, deabruak horretan lagunduko dielako; eta nik daukadan pena da, ahizpa horri buruan sartuko ziola etxe hori hondatzeko ongi zetorrela zeritzana ikusi egiten zuela; eta, beharbada, berak ez du guk uste dugun adinako errurik, zoro batek ez duen bezala, izan ere, Jainko Aita dela buruan sartzen bazaio, ez dago hori kenduko dionik.
‎Lehen idazketan: , dei egin Jainkoari eta otoitz guztia izan dadila erremedioa jar dezan erlijiosoa edo otoitz zalea den pertsona emanez; egiaz otoitza daukana eta erabaki sendoz Jainkoak egiten dituen mesedeak eta graziak hartan gozatzen dituena; askaturik egote hau guztiei ongi datorkiena da.
‎Zein atseden txarra datorkion!; zein birrindua joango den infernura!; zenbat eratako sugeak han!; hura bai toki izugarria!; bai dela ostatu zorigaitzekoa! Izan ere, gau bateko ostatu txar bat gaizki eramaten da, bizimodu gozora egina den pertsona bada (eta hara doazen gehienak halakoak dira); bada, halako ostatua betiko, sekula amaitu gabe, zer sentituko duela uste duzue arima triste hark?
‎8 Nik diot, botoz obedientziaren pean egon eta boto hau perfekziorik handienaz gordetzeko arreta osoa jartzen ez duelako huts egiten duena, ez dakidala zertarako dagoen monasterioan; behintzat nik ziurtatzen diot, horretan huts egin dezan bitartean, ez dela iritsiko sekula kontenplazio bizitzara, ezta bizitza aktiboa ongi eramatera ere; eta hau ziur ziurtzat dut. Eta horretara behartua ez den pertsona bada ere, kontenplaziora iritsi nahi badu, oso ziur joan ahal izateko, bere borondatea erabaki osoz aitor entzule argi batengan utzi du. Izan ere, honezkero hau gauza oso ezaguna da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia