Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Zalantzarik gabe ariketak sortzen dituzten ikasleentzat lanketa mota hau guztiz aberasgarria da. Horretaz gain, oso pozgarria da ikustea euskara ikasten ari den ororentzat ere baliagarriak direla. Horiek horrela, gure ariketak euskaljakintzan dugun altxorrik preziatuenetakoa dela esatea ausartuko nintzateke; izan ere, egunero ehunka bisitari izaten ditugu ariketa horien bila.
‎Gogoeta berezia merezi du ere euskal intelektualaren euskarazko obrak ebaluatzeko orduan gertatzen denak. Euskaraz egiten den oro, eta euskaraz dagoelako, Herri subiranoen ebaluaketa" kriterioetan oinarrituz" maila gabea kontsideratzen da, eta aurrez bazterturik aurkitzen da. Euskal unibertsoa jorratzen duen intelektualari ere ikutzen dio zigor mota horrek.
2009
‎Komunitateak, bere burua ardatz hartzen ez badu, ez dio eutsiko bere kultura ondareari, ez du jakingo kanpotik datozen eraginak eta giza bilakaeraren halabeharrezko aldaketak asimilatuz (Heraklitok: " Munduan den oro dabil") bizirik irauten.
2011
‎X. Nik uste dut irakasle den orok badakiela zerbait transmititzekotan berak gaia sentitu egin behar duela. hori horrela da. Ni, adibidez, matematika irakasle aski eskasa nintzen, aitor dezadan, eta profesionalki gauzak ondo egiten nituelakoan nago:
2012
‎" Gaur egun, Euskal Herriko biztanleria guztiaren %20 inguru Espainiako eta Frantziako estatuetan jaiotako immigranteak dira, eta horiek immigrante guztien %80 baino gehiago dira...". 5 euskaratik urrun bizi den oro izan daiteke Auzokide, bertan jaioak, espainiar zein frantziar estatuetatik etorritakoak, europatik etorritakoak, nahiz munduko beste herrialdeetatik etorritakoak. Migratzeko arrazoiak anitzak izan daitezkeen moduan, lege marko eta baliabide aldetik ere aniztasuna dago.
‎ez da hirian bizi, hiria esperimentatu eta gero badoa handik. ...tsonal gisan hartzen da. eta axola gutxi du hiriak arazo eta istilu kolektiboak dituen ala ez, beti baitago beste inora joatea. errez uztartuko ditugu azken bizipen hau eta hipermodernitatea. hiri hipermodernoan, hala nola gizarte hipermodernoan, pasabideak eta kontsumoedo zerbitzu hornitegiak dira nagusi. eremu pribatuak, besteentzat gero eta pribatuagoak, hazi eta gogortu ahala, agerian geratzen den oro, hau da, eremu zabal publikoa, autopistaz eta zerbitzugunez beteko da. Lanaz landa, kanpoan egin behar den guztia zerbitzuguneetara laster eta seguru joatea baino ez da.
‎Azoka bera aberastu nahi dugu, horren gunea herrira zabalduz, eta erreferentzi puntu edo leku bat mapan —benetakoan eta birtualean— kokatuz. durangoko Azokan biltzen direnen artean badira euskaldunak eta baita erdaldunak ere; zuzeneko emanaldien bidez euskarazko sorkuntza, liburu zein disken portadaz barrurago ezagutu eta entzuteko aukera eman nahi diogu hurbiltzen den orori. l
‎diskurtsoa eraikitzen diguten eran janzkera, jakera, berbakera, ikuskera, azken batean, izakera bideratzen digute. eta hori guztiori espainolez, frantsesez edota ingelesez. Aldiz, iruditzen zaigu euskal kulturari buruzko informazioa bilatu egin behar dugula euskaldunok, bila joan behar dugula. esan berri dugu, euskalduna den oro, munduko herri guztietan gertatzen den legez, ez da kul2011ko Durangoko Azokaren bezperatan ozen aldarrikatu genuen: Sorkuntza ez dago krisian.
2014
‎Argi izatea komeni da, ikuspegi antropologiko batetik are gehiago, hegemonikoa den hori ere hainbat faktore sozio-politikok egin dutela hala. Beraz hegemonikoa den oro eraikia dela. Izan ere, Zenbaitetan hegemonia, arras hegemonikoa baita.
2015
‎Karmelo Ayestak5 bere lan bikainean dioen moduan, erabilera areagotzeko erantzukizuna guk geuk gartu behar dugu, zirkunstantzien biktima sentitzen den oro askatasunaren beldur da, aukera gisa ere ezin baitu ikusi askatasuna. Ez du hautatzeko ahalmenik; ondorioak, berriz, sufritu egiten ditu.
2016
‎Uste dut collusioak argitara eramaten duela sozialaren izaera. Soziala da ezinbestez beste batekin egin beharrekoa, beste batekin, hau da, sozio batekin egin edo izanarazten den oro. Soziala den edozertan gutxienez bi parte aurkitzen ditugu, biek dituzte hainbat disposizio, sozialean parte hartzeko hainbat era, hainbat jakintza eta gaitasun:
‎rol jokaera hutsean euskaraz aritzen direla, eta harreman pertsonalizatuetan, berriz, erdara nagusitzen dela; edota batzuek euskaraz jarduten dutela erakundez kanpoko portaeretan ohiko hizkuntza dutelako, edo balio berezia ematen diotelako jardun hari. Hori dena hizkuntza dispositibo gisa hartuko dute.Nire ustez, beraz, Unibertsitatera heltzen den orok badaki berehala ikasiko duzein den egiturazko hizkuntza eta zein den hautazkoa, zein den orokorra eta ezinbestekoa eta zein partikularra eta gehigarria. UPV/EHUko fakultate gehienetan antzeko eskarmentua dagoela esango nuke:
2017
‎Euskararen egoera gaiztotu ahala, baliabide praktikokognitiboa izan zitekeena, maxima morala bilakatu zen: euskalduna ez zen izango euskaraz hitz egiten zuena, euskaraz hitz egin behar zuena baizik. ekarriko du(" euskaldunen artean, euskaraz"); beraz, euskaraz ikasten ari den orok euskaraz jakingo du, eta euskaraz dakienez motibatu dugu. hala gauzak, ikaskuntza eta motibazioa subjektibatzea, are eta psikologizatzea ere, oso erreza izaten da. ondorioz, joera horiekin bat egiten duten politikak eta interbentzio publikoak legitimatzen dira eta hutsal edo bigarren mailakoak bilakatu beste batzuk. kasu honetan gainera, bi iturri mota ezberdin nahasi ziren, batetik inkesta ... erdaldunak ere izan badirela erdi lausotuta, eta euskaldunak direla erabakita, ez al da jarduera jakin eta bakar baten gainean gehiegi eraiki nahi?
‎Gaiaren araberako analisia gaien araberako analisia erabili dugu bildutako materiala aztertzeko. analisi mota hau baliagarria zaigu korpus jakin batean gai nagusiak identifikatzeko, betiere ikerketaren orientabidearekin harremanetan (paille & Mucchielli, 2005: 123). gaia ideia jakin batekin lotzen den oro da, izendapen generiko baten pean multzokatuta (ibid., 131). ikerketaren helburuarekin bat datozen gaiei sistematikoki erreparatu diegu, eta behin gaiak multzokatuta, diskurtsoaren analisiari ekin diogu (ibid., 123). lehenik eta behin, testua irakurri (entzun) ahala gaiak identifikatu eta apuntatu ditugu, eta ondoren, gaiak hierarkizatu ditugu, gai nagusiak batetik, eta azpi gaiak bertzetik (...
2019
‎Gazteek egoera irauli dute, orain hitanoa oso ongi baloratzen eta asko estimatzen dutelako eta, gainera, prestigioa aitortzen diotelako. eztabaida horri tiraka, hausnarketa interesgarriak atera dira. toka ala noka bereizketak argi adierazten du hitanoaren baitan datzan genero sistema binarioa eta, ondorioz, erabat bazter uzten du biko sistema horrekin identifikatzen ez den oro. hori horrela, batek baino gehiagok zalantzan jarri du hitanoaren biziraupena, uste baitute hitanoaren genero bereizkeria ez datorrela bat gizartearen aurrerapenarekin eta beharbada tratamendu neutroa soilik izatea dela bidezkoena. hitanoaren aldeko kontzientzia pixkanaka pizten ari den honetan, ideia horrek badakar zer hausnartua. Iraun behar al du hitanoak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia