2001
|
|
50eko hamarkadatik aurrera euskal eleberrigintzak europar zein amerikar korronteekin bat egin zuenetik, hots, herderianismoak gurean indarra galdu zuenez geroztik, hemen ekoizten
|
den
oro testuartekotasun unibertsalaren baitan irakurtzekoohitura hartu dugu. Baina kontuz, honek ez du esan nahi hemengo literaturakberezitasunik ez duenik.
|
2002
|
|
Ideien eta kontzeptuen garapena da gaur egungo gizarte harremanen ispilua. Komunikagarria
|
den
oro berba bidez komunikatzen dugu. Hizkuntza burmuinaren ispilu da.
|
|
Erabaki horien oinarrietan, besteak beste, helburu politikoak, denbora mugatua, profesionalen eskua eta baliabideak daude. Ispiluak bere aurretik igarotzen
|
den
oro islatzen du; hedabideak ez, ezin du eta. Ispilua, zelanbait esanda, erabat askea da bere aurretik igarotzen dena islatzeko.
|
2004
|
|
Jainko honek gizonen artean esaten
|
den
oro entzun egingo du eta ahalmena izango du beronenekintza guztiak ikusteko. Badaezpada ere, asmoan hartzen baduzu gaizkia egitea isiltasunean, jakin jainkoaren ardurari ihes ez diozula egingo (Kritias, Sisifo, 22h).
|
|
Demagunbaldintzazko proposizio bat dugula, csperientz.iak cz duena justifikatz.cn?. Aurrekariakesperientziari cskerjustifikatz.cn
|
den
oro eduki zezakeen; ondorioak, aldiz, csperientziarckin zerikusirik ez duen proposizio batek osa zezakeen;, n gizon hilkor badira, giz.on orohilkorra da?. Emaitzaren arabera, soilik esperientziak justifikatzen duena egia bada, orduanesperientziatik harago doan proposizioa (ondorioa) ere egia da.
|
2006
|
|
Esan gabe doa: ekonomia kapitalista giza bizitza modernoa moldeatuko duen funtsezko indar bilakatuko da, kapitalismoaren gizarte markoan jaioko
|
den
orori ekintzaren orientazio konkretu bat inposatuz. Bizitza ekonomikoak ez baititu soilik ondasunak eta zerbitzuak ekoizten, tipo humanoak ere sortzen ditu, gizakiak moldeatzen ditu, eta gizakien arteko harremanak ere bai.
|
|
Bestetik, 18 artikuluak betetze partzial edo akastuna bi kasu ezberdintzat hartzen ditu, eta, benetan, iragarlearen betetze partziala betetze akastuntzat har daiteke, agentziak bere prestazioak osorik bete dituenean. Izan ere, PLOk kontratutan ez du bereizten ea desberdintasunik sortzen
|
den
oro har iraupenagatik, behin behineko inguruabarrengatik ala prestazioak zatikatzeagatik.
|
2007
|
|
Markak helburu zehatzak lortuko ditu baina egiten
|
den
orok Fagor Taldeanoinarrituta egon du, orain arte ez bezala. Fagor Taldearen ikurrak honakoakizango dira:
|
|
Hala ere, bada nominalismo estrategikobat: nominalismo estrategikoa sorbide egokia izan daiteke euskal herritartasunzabal eta orohartzaile bat aldarrikazteko(, integratzailea?,, konexionista?), EuskalHerrian bizi
|
den
oro euskal herritarra dela aldarrikatu ahal dugu, multikulturalismoa, geure eginez (Euskal Herria ere bada gizarte modernoa non jatorri eta jiteezberdineko jendea elkarrekin bizi ahal den eskubide berdinekin); arazoa da nominalismo estrategiko hau inori (subalternoari) bere errealitate (alegiazkoa, nonbait) ukatzeko tresna bihurtzen denean.
|
|
Von Brinckmann i idatzitako gutunean (1803) Jacobi-ri aluditzen zaio, panteismoaren polemikari hortaz zeharbidez, eta han edo handik egundu diren metafisika «spinozista» batzuei,
|
den
orori subjektu bat Substantziaren edo Ni absolutuaren maneran pentsatzen diotenak (Humboldt-ek izendatuki Fichte eta Schelling arbuiatzen ditu) 308 Jacobi-k, bai Spinoza-ren eta bai Kant-en aurka, ezagutzaren hastapena norbere buruaren ebidentzia artekogabean (beraz, ez kontzeptuak artekotuan) ezartzen zuen, norbere niaren kontzientzian hurkoarena ere barnebildua
|
|
arima hutsa, pentsamendua. Zut espazioan
|
den
ororen aurrez aurre, izate bakuna da berea. Ni zolia, une oro jakinaren gaineko eta zelatari bere buruaren, beti erne, inoiz ez du pentsatzetik atertzen, pentsatzea dizu bere esentzia.
|
|
zuria/ beltza, handia/ txikia bezala, adjektiboen mundua kontrarioen, kideen, menpekoen edo ez dakit zeren harreman sareen diagraman dena jos liteke; edo aditzak: jan/ edan, joan/ etorri, denborak (naiz/ haiz, nintzen/ hintzen), moduak, etab., edo errealiatea oro banako, espezie eta generoetan (Sokrates, gizaki, abere, bizidun), eta
|
den
oro azkenean Porfirioren Arbola orobiltzaile batean, eta azkeneko azkenean agian munduaren egitura materiala, logikoa eta metafisikoa, zergauzena eta ideiena, analogikoak izango lirateke goitik behera, unibertso guztia Platon-en «analogo eta simetrikoa» bete betean (Tim., 69 b), dena denari lotua, hori izan baita Spinoza-ren amets handia.
|
|
Giza izpirituak bere lan hizkuntzgina dagien garai urrunok eta aspaldiko herriok, urruneneko naturaren altzoan galtzen zaizkigu. Hala bada, «bizi
|
den
oro, natural hala izpiritual nola gorputzezkoan, emaitza moduan ikusia izan daiteke, oinarrian datzan indarrarena, hau berau baldintza guretzat ezezagunen arabera garatzen baita»383, eta gizakiaren obra ororen artean lotura bermatzen baitu toki eta denbora guztietan, guztiaren azken iturri gisa. Bizi indar unibertsal horren suposizioa gizadi osoaren batasunarena baizik ez da; gizaki oro nongura indar bat beraren
|
|
Hau da alor bat arras irristakorra zalantza gabe, baina zer landu asko duena oraindik, eta landu beharra horregatixe legokeena, sartzen
|
den
oro nahitaez beti laprasta ez dadin.
|
|
Hots, ezagutzaren haste hasteko unea zerbait egotea da, zerbaiten zerbait izatea, errepresentazio konkretu bat. Eta zerbait den edozer konplexua da, ez bakuna; hots, zerbait
|
den
oro konplexutasun
|
|
giza hizkuntza. Hizkuntza edozein momentutan sortzen ari da, norbait mintzo
|
den
oro. Jatorriaren eztabaida modu berri honek hizkuntzaren «asmaketaren beharra giza arrazoimenaren naturatik deduzitzea» eskatzen du, Fichte-k formulatu duen legez166; edo «hizkuntzaren historia a priori diseinatzea»167 Planteamendu filosofiko (razional) hutsa, beraz.
|
|
1) izatearena, 2) izatearen pentsatzearena, eta 3) izatearen pentsatzeko hizkuntzarena41 Izatearen aldia, filosofia greko klasikoarena:
|
den
oro, izate oro, Jainkoengandik hodeira eta mugabakora, filosofiak bere gogoetaren objektu bihurtzen du. Hizkuntza ere analisi filosofikoaren objektua da, izatearen azterketaren barruan, Platon eta Aristoteles-engan batez ere, eta tradizioko hizkuntzalari klasikoa ildo honetan garatu da.
|
2008
|
|
Lau urteko haur batentzat eguzkia bizirik dago. Izan ere, haren ustez, mugitzen
|
den
oro bizirik dago (asimilazioa). Hala ere, uneren batean konturatzen da mugitzen den guztia ez dagoela bizirik; adibidez, paperezko hegazkinen bidez
|
2009
|
|
etxekoandre diren emakumeekpairatuko luketen sindromea dugu hau. Isolamendua indartzeko joerak, arazoen gainean zentratutako pentsamenduak (errumiazioa) eta etxetik kanpoko munduan gertatzen
|
den
ororen inguruko interes faltak ezaugarritukolukete sindrome hau. Maiz, haien arazoak azaltzeko baliozkoa litzatekeenhizkuntza faltako da eta, beraz, emakume hauek ezin izango dute berenondoeza adierazi.
|
2010
|
|
Beraz, eta ondorio gisa, argi gera bedi bi prozesu, zibila eta penala, desberdindu nahi direla. Zigor prozesua ez
|
den
oro, zibila da, eta bien arteko desberdintasuna haietan eraentzen duten printzipioetan dago. Horrenbestez, lan prozesua eta prozesu administratiboa prozesu zibilaren berezitasunak dira.
|
2011
|
|
Izan ere, askotan, inertziak eta joera markatuek ez digute panorama behar bezala ikusten uzten. Berria
|
den
oro, berez, ez da ona edo txarra, definizioz; zaharra den oro txarra edo ona ez den bezala.
|
|
Izan ere, askotan, inertziak eta joera markatuek ez digute panorama behar bezala ikusten uzten. Berria den oro, berez, ez da ona edo txarra, definizioz; zaharra
|
den
oro txarra edo ona ez den bezala.
|
2012
|
|
Eskubide hauekin batera herri indigenek euren kulturak iraunarazteko beharrezkoak diren bitartekoak maila ekonomiko, sozial, politiko eta kulturalean izatea eskatzen dute. Funtsean, autodeterminazio eskubidea litzateke euren herriengan eta euren orainaldian zein geroan eragina izan dezakeen edozein prozesutan partaidetza izango dutela, berdinen arteko tratamendua jasoko dutela eta kaltegarri gertatzen
|
den
orori ezetz biribila emateko eskubidea dutela onartzea (Taylor, 1989).
|
|
Bestetik, 16 artikuluak betetze partzial edo akastuna bi kasu ezberdintzat hartzen ditu, eta, benetan, iragarlearen betetze partziala betetze akastuntzat har daiteke, agentziak bere prestazioak osorik bete dituenean. Izan ere, PLOk kontratutan ez du bereizten ea desberdintasunik sortzen
|
den
oro har iraupenagatik, behin behineko inguruabarrengatik ala prestazioak zatikatzeagatik.
|
|
Dena den, Lehia Desleialaren Legearen 18 artikuluak publizitate ez zilegia
|
den
oro desleialtzat jotzen duenez, esan dezakegu Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluan jasotzen den debekua desleiala ere badela (Tato, Fernández eta Herrera, 2010: 277).
|
2014
|
|
Finean idatz daitekeen leku modura, irakur daitekeenelementu modura. Mihisearen ideia horrek, non zerbait kodetu daitekeen, ezinbesteangaramatza konexioaren ideiara, kodetzen
|
den
orok deskodetzeko aukera baitauka.
|
|
Lau urteko haur batentzat eguzkia bizirik dago. Izan ere, haren ustez, mugitzen
|
den
oro bizirik dago (asimilazioa). Hala ere, uneren batean konturatzen da mugitzen den guztia ez dagoela bizirik; adibidez, paperezko hegazkinen bidez ohartuko da horretaz.
|
2015
|
|
Era horretan, dirua elkarren artean aldatzen dute ekonomia eragileek (kontsumitzaileak, enpresak) ekonomian errenta fluxu zirkular bat eraginez. Horrela, sistema etengabe orekanegongo da; produzitzen
|
den
oro kontsumitua izango da, bai orainaldian bai etorkizunean, eta horrela, kontsumo balioa produkzio balioaren parekidea izango da.
|