Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 113

2000
‎Eta satisfazio neurriz kanpoko bat nabarituko nuen, neure azal zulotxoetarik gainezka. Baina, ai, jaun André, bizitzak gero erakusten digu ezen ezkondu orduko bereizi ohi direla jabea eta habea, eta, ondorez, deus ere ez dela nehorena, nola oro den ororena. Zeren, atzo nire baitakoa ez zena, gaur bada, baina bihar ez da izanen.
2003
‎Izan zelako. Eta izan den oro badelako. Eta izango delako.
2004
‎nola eutsiko diogu mundu ñabarrari, mundua mundu denez gero, ñabardura horren jabe izan bada? Ez gara berezko eskubide eta berezko izaera kontu zale, historiaren kumetzat baitaukagu den oro; guztiarekin ere, ez dugu historiaren ezpatak moztutako herri nortasunen etnozidiorik besterik gabe onetsiko. Egungo hizkuntzen eta kulturen kondaira bera jarriko baitigu auzipean, indarraren ezpatak milaka herriren mihiak errotik moztuak dituelako.
‎Izatea, esentzien zeru platonikoan da betirautea, existentziaren mundu honetan ezirautea da, iragatea. Eta, b) denborazkotasunak, batetik, izatearen hutsaltasuna adierazten du (hutsaltasun natural bat, axanpa unamunotarrik gabe), jaio den ororen hil beharra – tragikoa sentitu daitekeena, baina hala sentitu beharrik ez dagoena, apaltasun pixka batekin ere onar daitekeena, doi batez ere apika, errealitate ihestezin sinplea nolanahi ere:
2006
‎Después de un largo sueño, las ideas platónicas despiertan bajo los cráneos de Galileo, Descartes, Leibniz y Kant, germanos. El dios de Esquilo, más ético que metafísico, repercute toscamente, fuertemente, en Lutero; la pura democracia ática en Rousseau, y las musas del Partenón intactas durante siglos, se entregan un buen día a Donatello y Miguel Angel, mozos florentinos de germánica prosapia" 685 Europa modernoan sortu den oro, herrialde latinoetan sortu dena ere, odol germaniarrari zor zaio: "(...) Aquellos germanos cayeron sobre los imperios mediterráneos y, haciendo que su sangre corriera por dentro de las venas grecolatinas, perviven en nosotros los españoles, franceses e italianos" 686 Rafael, halaber," nahimen gotikoaren" agerketa da687.
‎Unamuno espainolista porrokatua zen. Baina espainol jatortzat hartu ohi den oro gorrotatu egiten ei zuen: " lo confieso, no solo no soy latino de raza (como vasco que soy) sino que aunque con la mente procure comprender el latinismo, mi corazón lo rechaza".
2007
‎Naturan dena da biziduna, eta biziduna den oro arimaduna; naturak baitihardu haren baitan, bizidunak natura (ez pentsatu, baina) bizitu egiten du, naturaren bizipena du(, ezagupen, ez teoriko, baina artekogabea).
‎Dena dela, behin eta berriro erliebatzen ari gara?, Hegel-entzat giza historia, izpirituaren naturarekiko menpetasunetik askatuz joateko mugimendua da. Naturala den orok (arraza, familia, ahaidetasuna, tradizioak? –etnia?), historia izan zer den esplikatzeko, balio du, baina historia hori dena gaindituz nola doan esplikatzeko hain zuzen607 Historian filosofiari interesatzen zaiona (razionala) arrazoiaren mugimendu aitzinketaria da, arrazoia nola doan aitzinatzen eta forma objektiboa erakundeetan finkatzen, eta hori bereziki Estatuan egiten du:
‎–gure gaurko zibilizazio eta kultura guztia giza tipo jakin baten obra da: germaniarrarena? 851; aldiz,, antigermanitatea?, h. d., modernian negatiboa den oro, arraza preariar esklabotuek eta Inperio Erromatarra suntsitu deneko, arrazen kaosak, eragina da, horren instrumentu nagusia Eliza Katolikoa baita (eta Eliza Katolikoan pozoi inportante bat jesuitak:
‎–argikusmen ezberdinekoak horiek, ekialde ala mendebaldarrak izan herriak? suposatuz ehundua dago884 Esoterismoaren arabera, den ororen hasmenta eta muina Izpiritua da (jainkozkoa). Hegelianismoan, edo manikeismoan?
‎Baina ezkurra, bere kontzeptuan, haritza da, eta ezkurtxoaren egitekoa garatzea eta garatzea izanen da, zinez haritza bilakatu arte, hots, kontzeptuan den bere burua konkretuan bilakatu arte (kontzeptua edo ideia ezkurtxoaren helburua da; helburuan dago bere burua, bere egia? horregatik, existitzen den oro teinka batean existitzen da bere hastapenaren eta helburuaren artean, bere existentziaren eta bere, egiazko, errealitatearen artean).
‎Hegel-entzat legeria bat arrazoizkoa da gaur, arrazoimenaren beraren gaurko garapen mailari badagokio; eta arrazoizkoa zen atzo, arrazoimena bere buruaz jabetzeko prozesuan atzoko mailari baldin bazegokion, eta bestela ez. Legearen historikotasunak arrazoimenaren historikotasunarekin bat etorri behar du razionala eta justifikatua izateko652 Gogoratuko da, Hegel-entzat unibertsoa halabeharrekoaren erresuma dela, nezesitatearena, eta unibertsoan den eta gertatzen den oro, naturan bezalaxe historian, nahitaezkoa dela (unibertsoan deus ez da kontingentea, izan, haren gure ezagutza baino); horrelako den bezainbatean bakarrik aitor daiteke razionala eta izan daiteke edozein ezagutza razionalen objektu. Gure ezagutza, hortaz, naturan bezalaxe historian, kontingentera soil mugatzen den bitartean, ezin da ezagutza razional eta zienfifikoa kontsideratu.
‎418 HERDER, J. G., Obra selecta, Madril 1982, 297 Herder-ek ezbaigabekotzat ematen du, historian dena behin behinekoa dela?,, naturaren lege funtsezkoa dela sortu, izan eta desagertzea?, ezein naziok ez duela bere puntu gorenean irauten,, denborak ziribirikatzen direla eta haiekin denboren haur hori, itxura askotariko gizadia?, naturan lilitzen den oro ihartzen dela,, nazioak loratu eta zimeldu egiten direla? (, die Nationen blühen auf und ab?),, historia itsasoko uhinen gainean idazten dela?, etc., ik. Ideen, loc. cit., 394 Ezer bada, Herder-ek mila modutan errepikatzen du edozer historiko (eta natural) biziren aldabera (poesia hebrearra ezaugarri berriak irabaziz eta aldatuz doa. David-ekin, profetekin, adbz.?
‎gisa ere formula liteke: denboran sortzen den oro dago denboraren, iragatearen, legearen pean, ik. HERDER, J. G., Ideen zur Philosophie der Geschichte der Menschheit, Wiesbaden 1985, 391 eta hurr., 394, 408.
‎Leibniz-en metafisikaren herentzia da: naturan zer den oro indar edo energia da, bere barne indar batez etengabe diharduena, berezko, nahikarien, arabera eta bere, nortasunaren?
‎Antzinako heleniarrak ere, kulturaz bezainbat arrazaz, iparraldetik heldutako ariarrak izan dira (Sokrates-en salbuespenarekin: lotsagabeki brakizefaloa hori) 807 Penka ri jarraitu zaio L. Wilser antropologoa, laster figura gailena mugimendu völkischean808 Propagandan Vacher de Lapouge nabarmendu behar da, bera ere jatorri ariarraren tesi germaniar eskandinaviarrari atxikia (1887 eta hurr.); atxikia orobat Europan kultura den oro, grekoa barne, arraza ariar germaniarrari zor zaiolakoari, berak, zientifikoki, bermatu eta garatuz (1896, 1899) K. Penka ren baiespena, eta batez ere zabalkunde internazionala emanez doktrina esoteriko berriari (H.
‎Histori (zi) smoa hasi da? Herder, Hegel, etc., hots, historizismoaren lehen aroa892 Orokorki, historizismoak esan gura du, gizatiar den oro dela produktu historikoa, artea, balioak, erakundeak?, eta, beraz, erlatiboa. Baina gizatiar den oro baldin bada historiko eta erlatiboa, ondoriatzen da, dexente geroago ondoriatu bada ere hori?, arrazoimena bera ere historiko eta erlatiboa dela.
‎Herder, Hegel, etc., hots, historizismoaren lehen aroa892 Orokorki, historizismoak esan gura du, gizatiar den oro dela produktu historikoa, artea, balioak, erakundeak?, eta, beraz, erlatiboa. Baina gizatiar den oro baldin bada historiko eta erlatiboa, ondoriatzen da, dexente geroago ondoriatu bada ere hori?, arrazoimena bera ere historiko eta erlatiboa dela. Konklusio hau Ilustrazioarentzat katastrofala da eta burugalgarria:
2008
‎Paradoxikoki, galdua duguna; baina, galdua dugularik, sufrikarioa ere arinagoa gertatzen da: . Izan den orok leunagoa du arantza?.
‎izan den orok
2009
‎XIX. mendea, hitz batean? Lehen Moderniako oposizioak gainditu eta den oro bat bezala atzematen permatu da, gizakia eta Natura, Natura eta Jainkoa. Ilustrazioak giza natura erdibitu egin du espirituan (natura razionala) eta gorputzezkotasunean (instintoak, jaidura naturalak), biak kontrajarriz elkarri, eta arrazoimenari aginduz bizitza, gurariak, plazera bere kontrolpean estu lotzeko.
‎Pozez beteriko tristetasun bat legez da Naturaren aurrean (E, 128, 174, 175, 177, 178 zenb.). Jende askok sentitzen du barnean emozio zermugatzen zail hori, Naturan, mendietan esate baterako. Schopenhauerrek ez du erlijiozko transzendentzia eta Jainkorik ezagutzen, sentimendu hori gure banakotasun materiala ezabatu eta den ororen Dena Bat esentzial betierekoan, espazio denbora baino lehenagokoan urtzeko denok dugun joran ezkututzat interpretatzen du. Berdintsu zaigu orain, zein mundu ikuskeraren laguntzaz interpretatu.
‎Zientziak ere (natur zientziak, hasteko; baina, gero, antropologia, psikologia, soziologia, zientzia berriak ere), sintesi unibertsalaren bilaketan, ezagunkizun ororen errotiko batasuna postulatuz, ateismo/ panteismo arazoak zuzenean ala zeharka gogor enplegatu ditu denak XIX. mendean, mundu ikuskera judu kristau tradizionalarekin gatazkan. Hasieran materiaren lege mekanikoetatik itxarongo da, unibertsoan agitzen den ororen esplikazioa, Newtonen sagarra erortzeko arrazoitik Mozarten aria baten xarma sekreturaino. Denak materialista eta mekanikoa izan behar du.
‎– eta izan ere, metafisikak utzi eta sinpleki harturik, Jainkoa ez da apika den oro den horixe baino, pentsatzen duzu, edo den oro horren izatea soil, ez. Beste, ezer; Avizenaren, lehen ezaguna?, beste ezeren aurretik ezagutzen dena, besterik ezer ezagutzeko aurrebaldintza, ezagutzen den oro haren baitan ezagutzen delako.
‎– eta izan ere, metafisikak utzi eta sinpleki harturik, Jainkoa ez da apika den oro den horixe baino, pentsatzen duzu, edo den oro horren izatea soil, ez. Beste, ezer; Avizenaren, lehen ezaguna?, beste ezeren aurretik ezagutzen dena, besterik ezer ezagutzeko aurrebaldintza, ezagutzen den oro haren baitan ezagutzen delako.
‎eta izan ere, metafisikak utzi eta sinpleki harturik, Jainkoa ez da apika den oro den horixe baino, pentsatzen duzu, edo den oro horren izatea soil, ez. Beste? ezer; Avizenaren, lehen ezaguna?, beste ezeren aurretik ezagutzen dena, besterik ezer ezagutzeko aurrebaldintza, ezagutzen den oro haren baitan ezagutzen delako. (Pentsamendu ateista, ikuspegi horretatik, razionalki pentsatzen duen inorentzat ez da izango posibilitate bat zinezkoa, eta haren arrazoia [in] morala bakarrik izan da, edo ergelkeria.
‎Erlijiosoa ez da erlijiosoa deitzen dena bakarrik. (Eta Jainkoa ez, Jainkoa deitzen dena bakarrik, edo deitzen den oro). Erlijiosoa erraz ezagutzen dugu antzinatean, bera agertzen baita erlijioso gisa.
‎Naturatik Jainko eta espirituak uxatuak dira,, superstizioak?; orobat sentsuen mundu, engainagarria? irrealtzat baztertua (usainak, koloreak, gustuak), pertsonala den oro, emozioak, aurreiritziak eta nolanahiko zentzuak (mitoak), ordura arte eguneroko esperientzia erabakigarriki osatzen zuen guztia. Arrazoimen hutsari Natura hutsa:
‎Honezkero literatura handia dago, non ere sinesgabea baita egiazko santua, eta sinestuna santuzuriren bat. Bai, Ongia aipatzen den oro, zer Ahul edo Erresumin ezkuturen sintoma, mozorro, tartuferia ote den, susmatzea zilegi dugu; zeren balazta, zertarako pozoi; zein esklaboen moralaren genealogia. Ez dugu inoiz ahaztuko, zeinen garesti ordainarazi den lurrean ideal oro ezartzea?.
‎Orain modan dagoena gizatiarra den oro neurologikoki ikertzea baita, fenomeno erlijioso eta mistikoentzat ere substratu neuralak, oinarri naturalak, bilatzen dira.
‎Labur: gizakia den oro, giza razionalitatea barne, askatasunaren eta aukeraren gainean eraikia dago(, irrazionalaren, gainean!).
2010
‎Nik idatzi besterik ez dut egiten. New Yorkeko portuari agur esan genionetik gertatzen den oro hitzez erregistratzen dut, hoberena Sisaleko portura ailegatu eta lurretik geure bideari ekingo diogunean etorriko dela jakitun.
2011
‎Osasun zentro bat egiteko ez, baina makroa den orok markoa behar du, eta demokrazian marko hori erreferendum batek ematen dio. Hemen erreferendum defizit izugarria dago.
‎Negargura ematen dio horrek? Hiru zaldiak irudikatzen ditu trintxerak korritzen, bihotza erauzten bizi den orori.
2012
‎Zinez txarrak ez direnak, baina egoak hala sailkatzen dituenak. Lausengua ez den oro sailkatzen du egoak txartzat. Egoa oso egoista da, bere sustraitik dator hitz berria, eta berak behar duena entzuten ez badu, arbuiatzen du, erdeinatzen, sinetsarazten dizu zu arrazoiaren erdian zaudela eta bestea oker dagoela.
‎Larritasunarekin bizi izan den oro, ziurtzat ezarri zizkizuten ideia batzuen erruz, oroitu orduko alarma baten gisan txilioka hasten denean datorrela, beldurra.
‎Ez da Jainkorik nigan ez bada; ez da unibertsorik nigan ere ez bada; eta ni ez naiz inon, guztian ez banaiz. Heriotza mehatxua da, soilik, zerbait galdu dezakeela uste duenarentzat; baina akuilua da, galtzen den oro zu ez zarela jakin baduzu.
‎–Ni eta den oro eta guztia?
‎gertatzen den oro jasotzen duen kutxa beltza.
‎Badakik lege arrunta dela: bizi den oro duk hilkor,
2013
‎Nahikoa luke kate bat, arrosario bat, burdina urrezko bat, txorizo luze baten haragia, txirikorda diamantedun bat, izen sintagma alfer bat, zabu bat zeruraino, horrekin nahikoa luke, muturrean lotu eta uhartea uhartez uharte erakusteko, eta Versusek barruan daukan dena eta batik bat galdu zuen guztia. Bila jarriko da segituan, olatuen izkinetan, palmondoaren adreiluetan, gutun hezeen hizkien artean, arropa zarpailen botoietan, eskura daukan gauza ororen baitan eta usain batzuen loredian eta txoko eta orro eta arrain eta aurora boreal eta jaio eta den ororen ispiluan eta izate gordean.
‎–Iruñean nor den oro hemen zagok, begirik kentzen ez diatela, errana zidan, meza hasi gabe.
‎Espainiak borroka politiko indartsua baliatu zuen Europan, komunikazioa ongi baliatuz. Mezu argia igorri zien Espainiak GALen bidez, erranik arazoa ez zela Espainiarena bakarrik, Europa osoarena baizik, «terrorismo» arazoa den oro Europarena izan behar delako. Gogoratu orduan Europan sartzeko ahaleginetan ari zela Espainia.
2014
‎485 Heriotzak den oro gainditzen du, bere burua izan ezik.
‎359 Neurriz gainekoa den oro ezdeusa da (Tayllerand). Ba ote goiburu egokiagorik aforismo idazle batzentzat?
‎edo ergela ergelegia da, edo deabruegia deabrua, ez dakit zein zer. Edota izan zaitezke ikuskari eta soinu zerutarra ez den ororen aurrean guztiz gor eta itsu izateko bezain izaki buruberoa. Lurra, orduan, egoteko toki bat baino ez da zuretzat, eta hala izatea zure kalterako edo zure mesederako den, ez naiz ausartzen esatera.
‎Dena gaizki egin duen sentsazioarekin. Gertatzen den ororen errua berea dela irentsita. Paperean gauzak ondo antolatzen dituela iruditzen zaio baina, bizitza errealean, nahastu egiten zaizkiola.
2015
‎Badakarkizut, zuk ipintzea nahi nuke hatz zeruko horretan niretzat, zuk soilik eta bakarrik eta ni begira eta isilik zure magaletik aparte baina aldean hala ere, ez urrunago. Ipini eta pizten baitituzu izar txintak eta den oro, jar ezazu eranzten zaren abiadura berean, behetik gora eta polliki, aingeruen sexuak dantzan jartzen dituzula, hain miresgarri. Zain nago zugana ezkontzeko, maite, bart beste gizaldi bat zenetik, ikusi zintudan azken unetik beretik, neguko belardi hartan, zain.
‎Bai ba, lagun. Hark pasatzen dizkit berriak, txostenak, gertakariak, berpizkundeak, hemen gertatzen den oro, esate bateko. Jainkoaren begiekin ikusten dut nik.
‎bata, ia astirik uzten ez didan lanbidearen betebeharrak; bestea, idazten ari naizen honi buruzko zalantzak. Lehenengoak ez du bestelako komentariorik merezi, gauza bera gertatzen baitzaio idazle profesionala ez den orori, munduko idazle gehientsuenei. Bigarrenaz egin nahi dut hemen gogoeta.
‎Esaten da askotan fikzioa errealitatearen atzetik doala. Ez dakit egia den oro har, baina kasu horretan hala dirudi: fikzioa beldurtu egin da eta ez du benetako cyborga gauzatu.
‎Nire ez den oro
‎Jaio ez den oro
‎Idazle ororen lana erbesteko lana da, halakorik aitortzen ez bada ere, norberaren baitatik ateratzen den oro denboraren aurka baitoa, eta denboraren aurka, hobeto esanda, norberaren denboraren aurka aritzeak erbesteko bihurtzen gaitu, neurri batean edo bestean.
‎Jainkoaren putasemea sentitzen den ororentzat
‎eta quasi aequabilitas hau, quasi den ororen modura,
‎alde batera utzi nahi dira proposamen honetan (baina bigarren mailan geratzen direla esatea zuzenagoa da, definizioen aurkezpen teorikoan ohartu denez) eta, horrela, euskal herritarren borondatea eta etorkizunean proiektu komuna garatzeko erabakia bihurtzen dira naziorako funtsezko ezaugarri. Herritartasuna eta naziotasuna berdindu egiten dira eta, ondorioz, Euskal Herrian era egonkorrean bizi den orok osatzen du euskal nazioa, bestelako eskaerarik gabe. Ikuskera subjektibista honetan inon baino ageriago geratzen da naziotasunaren banaketa espaziala:
‎Zubi modura gera litezke, ezaugarri bilduma gisa: hizkuntzaren garrantzia azpimarratu; Euskal Herriko lurraldean bizi den ororen euskal herritartasuna bermatu; eta pertsona ikuspuntura hurbildu.
‎Eragina dauka, zer esanik ez, horregatik hazi baita nazionalismo hau EAEn eta ez, neurri berean, Iparraldean, kasu. Administrazioa kontrolatzean, biztanleria osoaren eskubideak jagon beharra aldarrikatzen da, eta, istiluok saihesteko, lurralde horretan bizi den orori naziotasuna ezagutu nahi izaten zaio (herritartasuna inork ez baitio ukatzen, noski, gorago esan denez). Lurralde nazionalismo zabala lantzeko deia egin daiteke hortik, beraz; baina autonomia hori gainetik dagoen estatu baten administrazio egitura ere badenez, estatu haren nazio proiektua garatzeko arriskua izan daiteke azkenean, ezen, denen integrazioa bilatzean eta sentimendu gutxiko proiektua lantzean, errazena estatuaren proiektuari atxikita jarraitzea da, horixe baita euskal herritar askoren nahia.
‎Hain dira elkarrizketak freskoak, egoerak biziak, pertsonaiak maitagarriak, gogoetak xelebreak, gertaerak ederki taxutuak... Bozkarioa eragingo dizu inolaz ere Zazie metroan ek; baina, literatura bozkarioa zinezkoa den orotan bezala, argi adieraziko dizu aldi berean pozaren oinarriaren tragikoa. Bizitza osotoro besarkatuaren gainean ernetzen da Zazie metroan ek eragiten duen gozamena, ez baitio muzin egiten itzalari, oinazeari, metrailetari.
2016
‎A ze garaiak haiek! Ona bezalaxe, txarra den oro amaitzen da baina.
‎Hain zuzen ere, aitzakia horrek mozorrotzen du jokoaren arau idatzi gabea: entretenimendu bihurtzen ditugu ingurukoak eta haien bizitzak, jakin minez baina hoztasunez hartzen, reality show bateko parte hartzaileak balira bezala; eta ezarritako gizarte arauetatik ateratzen den oro egurtzen eta baztertzen dugu, joko bat baino gehiago, maskaratutako faxismo modu leun bat den kontrol sozialaren bitartez.
‎Isiltasunari buruz esaten den oro,
‎bizi den ororen geldiezintasunaz hausnar
‎eta den orotara barreiatzen zait kontzientzia
‎bere argiaren musika isilarekin den oro blaitzen
‎badakit jaiotzen den ororen sustraiaz
den ororen atzean patroi berak sumatzeko joera
‎eta neurekin eramango zaitut den ororen argira
den oro miresteko
‎nork zainduko du neuk baino hobeto natura puska betegin hau? Edward Lear en Nonsense liburu kuttunaren ondoan ipiniko dut nire gelan, eta orduan beste zentzu bat hartuko du, den orok bizitzeko behar duen ilusioa eta misterioa eta poesia pitina.
‎Patologia zinez berezia zinetofobikoena. Mugimendua dute gorroto, mugitzen den orok izutzen ditu, eta badakigu mugimendurik ezean ez dagoela bizitzarik. Aristotelesen metafisikan esaten denez, mugimendua potentziatik ekintzara pasatzea da; hau da, ahal izatetik, izatera.
‎Tracuit aldera jarri da so, Grimentzera hurbiltzen den orok egin ohi duenez. Weisshorn mendia hartu du ninietan, haren mendebaleko labarrari begira geratu da, Young eskalatzaile gaztea ertz hura konkistatu bezperan geratu zen modu berberean:
‎Munduan den orok bilatzen duen klimax goren horren bila joateko prestatu ziren amoranteak. Ur jauziaren koskara ailegatu behar duten adar eta enbor noragabeak izango ziren berehalako batean.
2017
‎Beraiek diote: ez ezazue epaitu; haatik, beren bidean traba den oro infernurat igortzen dute.
2018
‎Bada, harrigarriro, ia ez zaio erreparatu zer lotura dagoen jatorrizko kontratuaren (zeina fikzio politikotzat jo ohi den oro har) eta benetako kontratuen artean. Kontratu sozialaren bidez eratutako gizarte batean, esaten denez, norbanakoek kontratuak egin ditzakete seguru egonik lege zibilak arautuak dituela beren ekintzak eta, premiazkoa izanez gero, estatuak betearazi egingo dituela hitzarmen horiek.
‎–Ordutik aurrera etxe honetan gertatzen den orok berealdiko oihartzuna izango du.
‎postestrukturalismoak jasotzen duen joera, tematiko? aitortuarekin, eta, era berean, ezker kulturalaren eremuan, postestrukturalismoaren inguruko kritikak oso eszeptiko azaldu dira politikoki progresista den oro haren premisetatik eratorri daitekeela dioen baieztapenaren aurrean. Alta, ikuspuntu batean zein bestean, postestrukturalismoa zerbait bateratu, puru eta monolitikotzat hartzen da.
‎Bere burua edertzea ere gustuko du, ondo janztea eta ederra den oro bere argazki kameran erregistratzea; eta, bere errefuxiatu txartelak oso urrun joaten uzten ez badio ere, bidaiatzea maite du. Irakiar Errepublikako mugetatik irtetea debekatuta ez balego, lasterka joango zen Amazonia, Venezia eta Andaluzia ezagutzera.
‎Aurrenik iritsi direnak ur bila joan dira, eta pitxar urekin hartzen dituzte etorri berriak. Neska ilehori kizkur batek ura zerbitzatzen dio iristen den orori. Nuda du izena eta, gehienik ere, 20 urte izango ditu.
‎Unamuno espainolista porrokatua zen. Baina espainol jatortzat hartu ohi den oro gorrotatu egiten ei zuen: –lo confieso, no solo no soy latino de raza (como vasco que soy) sino que aunque con la mente procure comprender el latinismo, mi corazón lo rechaza?.
‎Garatzen ari garen biodemokrazia berrian, gizartea bera, bere osotasunean, izango da zentsorea. Herritarren bistatik eta belarrietatik urrundu nahi den oro herritarrek eurek urrunaraziko dute, euren biobotoaren ahalmenez. Hori lortzea, masako hedabideen bitartez, ez da zaila, maiz esperimentatu denez.
‎Horri dagokionez, ideia bat baino ez dugu erantsiko: askatasun murrizketatzat jotzen den orok ekar dezake nolabaiteko desoreka, Estatuarekiko atxikimendu galera, eta horregatik, edozein jokabide murriztu edo kontrolatu behar denean, horren bidez herritar gehienen askatasuna murriztu barik, handitu egingo dela sinetsaraztean dago arrakastarako gakoa. Hori zaila bada, maiz izaten denez, bigarren aukera bat dago, erabiliena:
2019
‎Michel Leirisek honela idatzi du L? Â ge d, homme lanean [Gizonaren adina]: . Nik joera izan dut gauza zikin edo zauri gisa ikustekoa organo femeninoa, ez gutxiago erakargarria horregatik, baina arriskutsua bere hartan, nola baita odoltsua, mukitsua, kutsatua den oro?. Gaixotasun benereoaren ideian islatzen dira izu horiek; emakumeak ez du beldurrik ematen gaixotasunak kutsatzen dituelako, baizik eta gaixotasunek okaztagarriak dirudite emakumearengandik datozelako:
‎hark parte hartzen duen natura on bihurtzen da; jadanik ez da espirituaren etsaia; misteriotsua da oraindik, bai, baina misterio irribarretsua du, Leonardo da Vinciren madonek bezala. Gizonak ez du emakume izan nahi, baina den oro bere baitan hartzearekin amesten du, eta, beraz, baita bera ez den emakume hori bere baitan hartzearekin ere: amari dion gurtzan, haren ondasun arrotzez jabetzen ahalegintzen da.
‎mirespenak zikindu egiten du. Mesfidantza horrek, ozpinkeria bihurtuta, bizi den ororenganako ezinikusia pizten du. Askotan mintzagai izan dira probintziako emakume burges batzuk, eskularru zuriak janzten dituztenak altzarietan hauts ikusezinik ez dela geratu segurtatzeko.
‎munduari bere ibilian eusten dioten indarrak eta botereak. Eta jakin ezazu, lurrean hitzetan osatzen den orok uzten du bere aztarna goiko munduan. Alfabetoko lehen ikurra da aleph, bere baitan egia daramana; bigarrena, bet, tamaina; hurrengoa, goratasuna; laugarren ikurrean mundu jainkotiarra dago gordeta; bosgarrenean, sakrifizioaren indarra; seigarrena errukia da; hurrena garbitasuna dator; gero argia, barneratzea eta ezagutza, justizia, gauzen ordena, higidura etengabea; zerrendako azken ikurra da gorena, taw, sabbath ixten duena.
‎Errabino handiak melochimei, Jainkoaren aingeruei, bere zerbitzariei bezala hitz egiten omen zien. Berl Landfahrerrek, ordea, bere bizi guztian ez zituen erabili ezagutarazitako misterioak eta haien indar magikoak, izatez beldurtia baitzen eta bai baitzekien ezkutuko ikasgaiaren sugarrak piztu eta erre egiten duela bera bezala sua ez den oro. Baina, trantze hartan, saiatzea erabaki zuen, dardarka eta beldurrak airean, ezkutuko formula eta inbokazio magikoa baliatuz txakur gogaikarri haiek mendean hartzea, bere azken gauean galarazten ari baitzitzaizkion espirituaren bakea eta Jainkoaren hurbiltasuna.
‎–Ba, bai, ahalik eta hoberen jango du, nire hitza daukazu. Ez nizun aipatu behar, orain zure barruko indarra ez den oro atera behar duzu burutik. Goazen.
‎Raimundo Silvak honako hau esaten dio zerbitzariari, Gorde iezadazu fardel hau apur batean, itxi baino lehen etorriko naiz bila, erraz ulertzen da gozotegiari buruz ari dela, eta zerbitzariak bere atzean dauden bi gozoki ontzien artean sartzen du paperezko poltsa, Hemen egonik inork ez du ukituko, esan du, ez zaio burutik pasatu galdetzea zergatik ez doan Raimundo Silva bere etxera poltsa uztera, handik gertu bizi delarik, Rua do Milagre de Santo Antónion, karrikaren kantoiari buelta eman eta hantxe, orain, zerbitzariak, iritzi orokorrak besterik esaten badu ere, pertsona diskretuak dira, pazientzia santuaz entzuten dituzte zabaltzen diren zurrumurruak, egun batean bai eta beste batean ere bai, bizitza osoan, eta monotoniak aspertzen hasiak dira, egia da, baina, gizabide profesionaleko behar bati men eginez, beren bizitzeko arrazoia den bezeroa ez dadin haserre, arreta eta interes handia erakusten dutela, baina, dena esatera, beti dute beste zerbait buruan, honi, adibidez, zer axola litzaioke zuzentzailearen erantzuna, erantzungo balio, Telefonoak joko duen beldurrez nago. Gazteak bere opila bukatu du, orain esnea masail barnetik pasarazten du, disimuluz, hortzetan eta hortzoietan erantsirik gelditu zaizkion hondakinak askatzeko, aprobetxatzen den oro irabazia da, horixe erakusten zuten gure gurasoek, baina hainbesteko jakinduria horrek ez zituen aberastu, eta, dakigunez, ez zen hori izan, ezta ere, Benvinda amabitxiaren lantua jotako ondasunen jatorria, Jainkoak barka diezaiola, ahal badu.
‎Orain, Historia Berrian, portugaldarren kanpamentua da, oraingoz denok elkarrekin, erregeak zer erabakiko zain, geldituko edo joango ote garen, ikusi egin. ...tean, lusitaniarrak diogu haiek euren buruari artean ematen ez zioten izena den arren, estuario zabala ikusten dugu, hain zabala non, lurretik barna oinez buelta emateko pasatu bailitzateke, ekialdeko adarrean, Rua da Palma hasten den tokitik, eta mendebaleko adarrean, Rua das Pretaseko gainetatik, ibilaldi ez nolanahikoa atzo oraindik mimoz tratatzen zituzten zelaietatik zehar, eta gaur, jangarri den orotik arpilatuta egoteaz landa, zapalduak eta erreak Apokalipsiko zalditeria beren suzko apatxekin bertatik pasatu izan balitz bezala. Mairuak esan zuen portugaldarren kanpamentua mugitzen hasia zela, eta hala zen, baina handik gutxira gelditu egin ziren berriz, On Afonso Henriquesek bere armada guztia bertan zeukala egin nahi izan baitzion harrera lehorreratu eta hurbiltzen ari zen jende multzo murriztuari, jaun gurutzatuak denen buru, harrera honekin berauek bereziki ohoratuz, are eta gehiago besteek alde egin izanak sutan jarri zuelarik.
‎Nolanahi delarik ere, egun hori iristen ez den bitartean, liburuak hemen daude, galaxia ezkutu bat bezala, eta hitzak, berorietan, harat honat dabiltzan izarren hautsa dira, zentzu batean finkatuko dituen begiradaren zain, edo beren baitan zentzu berria bilatuko duen begiradaren zain, zeren, unibertsoari buruz ematen diren azalpenak aldatu diren bezala, lehen betiko eta denetarako aldagaitza ematen zuen esaerak, bat batean, beste interpretazio bat eskaintzen baitu, edo kontraesan ezkutuaren posibilitatea, edo okerra zelako ebidentzia. ...t baizik ezin izaten den bulego honetan, ohiko hizkuntzaren hiztegiak eta hitz zerrendak daude, Morais eta Aurélios, Morenos eta Torrinhas, zenbait gramatika, Zuzentzaile Onaren Eskuliburua, ogibide honetakoen vademecuma, baina Artearen historiak ere badaude, Mundu osokoa, Erromatarrena, Persiarrena, Greziarrena, Txinatarrena, Eslabiarrena, Portugaldarrena, hau da, ia herri eta nazio partikularra den ororena, eta Zientziaren historiak ere badaude, eta Literaturena, Musikarena, Erlijioena, Filosofiarena, Zibilizazioena, Larousse txikia, Quillet laburtua, Robert zehaztua, Entziklopedia Politikoa, Luso Brasildarra, Britainiarra, osatu gabea, Historia eta Geografiari buruzko Hiztegia, bi gai hauei buruzko Atlas unibertsala, João Soaresena, zaharra, Urtekari Historikoak, Garaikideen Hiztegia, Bio...
‎Beste hainbat kontsiderazio praktikok eta prosaikok betetzen diote pentsamendua, eta horien artean nagusia da bere enplegua kolokan egon daitekeela, batez ere emakume hori, behin behineko moldaketa ez bada, bederen, bere lanean muturrak sartzen hasten bada, Garbi ezazu hori hobeki, ate bateko molduran zegoen hautsaz zikinduriko hatz bat erakutsiz, gaur den egunera arte ezein neskamek erantzuten jakin ez duen keinu gorrotagarri hori, zalantzarik gabe historiara sartuko litzatekeen esaldi batekin, Sar ezazu, bada, hatz hori ipurtzuloan eta ikusiko duzu, zikinago aterako duzu. Errukarria, mundu honetara obeditzera etorri den oro, pentsatzen du Maria andreak, eta garbi zegoena berriz garbitzen du, zergatik jakin gabe bihotzeko malkoak begietara igotzen zaizkion bitartean, halabeharrak nahi izan zuen hau gertatzea bainugelako mirailaren aurrean, bere bilo ederrak ikusteak ere ez du Maria andrea kontsolatzen, une honetan. Arratseko erdi aldean telefonoak hots egin zuen, Raimundo Silvak hartu egin zuen, argitaletxetik deitzen zioten, neskamearen espektatibak zapuztu egin ziren, laneko kontuak, Bai, orain libre nago, horixe esaten zuen zuzentzaileak, Bidal iezadazu jatorrizkoa nahi duzunean, Maria Sara doktorea, edo, nahiago baduzu, neu joango naiz bila, elkarrizketaren gainerakoa antzekoa izan zen, zuzenketa, epea, Maria andreak anitzetan entzun zituen hau bezalako bakarrizketak, ezberdintasun bakarra solaskidean zetzan, lehen Costa delako bat izaten zen, orain doktore andre bat, agian horregatik Raimundo Silvaren ahotsaren tonua apur bat balakaria zen, Maria andreak halaxe esan ohi zuen, ai, gizon hauek, baina, zen bezain zorrotza izanik ere, ez zitzaion burutik pasatu Raimundo Silva hitz egiten ari zitekeenik gau hartan berarekin lo egin zuen emakumearekin, hain zuzen ere, beraiek baizik beste mintzaira batera, hunkiduraren mintzairara, itzuli ezin zituzten hitz neutroak erabiltzearen plazer adieraztezinaz gozatuz, hitz neutro horien bidez sentimenduak gogoraraziz, liburu esatea eta musu entzutea, bai esatea eta beti ulertzea, arratsalde on entzutea eta maite zaitut ulertzea.
‎Nolanahi ere, eta naturak garai haien inguruabarren araberako nolabaiteko umore senaz hornitu baitzuen, bistan denez, ordezkariaren erantzuna irrigarria iruditu zitzaion, ez hainbeste auziaren mamiari buruzkoan, hori guztiz eztabaidagarria baitzen, erantzunak berarekin zekarren hitz jokoarengatik baizik. ...zen, Eta horregatik uste al duzu eskubidea duzula hona etortzeko protesta egitera eta zurea ezin izan daitekeena eskatzera, Ez da horregatik, jauna, nire kideek hala nahi izan dutelako baizik, ni, beste hauek bezala, guztien ahotsa eta mihia baizik ez naiz, Eta zer nahi duzue, haiek eta zuk, Berorrek badaki, ene jauna, harrapakinetako zati justua eskuratu nahi dugu, hona bere odola ematera etorri den orok bezala, gure odola, isuri delarik, gurutzatu atzerritarrena bezalakoa da, kolorez, heriotza egokitu eta gure gorputzak usteltzen badira kerua ere eurena bezalakoa da, Eta nik ezetz esaten badut, ez duzuela harrapakinetako zatirik eramango, Orduan, jauna, gelditu direnetatik oraindik bizirik dauden gurutzatu gutxi horiekin hartuko du hiria berorrek, Baina hau matxinada bat da, Arren eskatzen ... On Afonso Henriques, furfuria bareturik, pentsakor gelditu zen eskuin eskua bizarrari atxikia, eta bere begiradan bazegoen halako malenkonia bat, egindako ekintza anitzen gainean zalantzak balitu bezala, baita etorkizunean, eurei aurpegia emateko erakusten zuen bihotzaren neurriaren arabera bera epaitzeko etorriko liratekeen ekintza ezezagunen gainean zalantzak balitu bezala ere, eta halaxe egon zen zenbait minutuz, inor urratzen ausartzen ez zen isiltasunaren erdian, harik eta azkenean hauxe esan zuen arte, Zoazte, gero zuen kapitainek emango dizuete beraiekin hartuko ditudan erabakien berri.
‎Beharbada bere kontakizuna laburtu besterik ez du egin nahi izan, pentsaturik ezen, hainbeste mende pasa eta gero, garrantzizkoa dena gertaera nagusiak kontatzea dela. ...ez du pazientziarik, ez denborarik, buru barruan gorabehera eta xehetasun historikoak sartzeko, jardun hori ongi legoke On Afonso Lehena erregearen garaikideentzat, bazutelako, noski, askoz historia gutxiago ikasteko, zortzi mende gutxiago ikasteko haien alde, ez da ahuntzaren gauerdiko eztula, gu salbatzen gaituztenak ordenagailuak dira, ordenagailu barruan sartzen dugu entziklopedia eta hiztegia den oro, eta horrela ez dugu oroimenik eduki behar, baina gauzak ulertzeko modu hau, esan dezagun guk geuk beste inork ohartarazi aitzin, erabat eta izugarri erreakzionarioa da, zeren gure guraso eta aitona amonen liburutegiek ere horretarako balio baitzuten, neopalioak gehiegizko karga eduki ez zezan, nahikoa egiten du honek, duen tamaina edukita, han garunaren hondoan sarturik, toki guztietatik zir... Omen.
‎Bakarrik bere lagunak, hots, Hotchkissak, du, gaur gaurkoz, hura baretzeko ahalmena. Hegazkinei tiro egin, artilleriari tiro egin, haren aurrean mugitzen den orori tiro. Gero lasaitasuna etortzen da, kopetako izerdi hotzarekin batera, eskuetan erabili duen burdinaren beroak sorrarazitako erreminarekin batera?
2020
‎Biolentzia materialak (kasu honetan,, materiala? hitza ekonomiarekin lotuko dugu, baina ez da materiala den hori guztia ekonomikoa delako, ekonomikoa den oro materiala delako baizik) kapital ekonomikoarekin du zerikusia, baina, berriro ere, kapital ekonomikoaren metaketaren oinarri sozial jasangarria biolentzia sinbolikoa da, eta, sinbolikoa, hitzak materiaren dimentsio semiotikoa esan nahi du.
2021
‎Lehor lehor daukat. Badirudi erloju horrek atzamar luzeak dauzkala, ilunak, itsaskorrak, nire baitan urdaila ez den oro sorgortzen dutenak. Cleoren eta bion artean dauden litxarreriek ezin diotelako inori gosea kendu.
‎Evitaren hipnosiaren albo ondoriotzat hartu behar nuen. Liluratu egiten ninduen, ordea, nire idealen ifrentzua den orok bezala. Ezin nituen ez Evita bera ez haren ideiak baztertu nire egitasmoan.
‎Neurgarria den oro neurtu behar da, eta neurgarri bihurtu neurtzerik ez dagoena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia