2023
|
|
Halaber, Konstituzio Auzitegiak ekainaren 8an emandako 18/ 1981 Epaiko bigarren zuzenbideko oinarrian adierazi zuenez: "(...) prozedurei buruz Konstituzioaren 24 artikuluak aldarrikatutako oinarrizko printzipioak aplikatu behar dira Administrazioaren jarduera zehatzailean ere, artikulu horren oinarrian dauden funtsezko balioak eta Konstituzioaren 9 artikuluak bermatzen duen segurtasun juridikoa zaintzeko behar
|
den
neurrian".
|
|
Prestakuntza arloan, enpresaburuak kontuan hartu behar ditu, ahal
|
den
neurrian behinik behin, distantziara egindako lanaren ezaugarriak. Orobat, distantziara lan egiten duten langileei bermatu die behar adinako prestakuntza euren jarduera modu egokian gauza dezaten, hala distantziara lan egiteko akordioa egiteko unean, nola erabilitako baliabide edo teknologietan aldaketak gauzatzen direnean.
|
|
Martxoaren 22ko Lege Organikoaren, Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirakoaren, 45 eta 46 artikuluetan eta hori garatzeko urriaren 13ko 901/ 2020 Errege Dekretuan ezarritakoarekin bat etorriz, zenbait enpresek betebeharra dute berdintasun plana negoziatu eta, ahal
|
den
neurrian, akordatzeko. Ahal den neurrian diogu, enpresaburuak alde sozialarekin berdintasun planik akordatu ezean, alde bakarrez egindako berdintasun plana erregistratu eta aplikatu duelako.
|
|
4 Toki erakundeetako baliabideen euskarri diren finantza sistema behar bezain dibertsifikatuak eta ebolutiboak izan behar dira, eta, ahal
|
den
neurrian eta praktikan, beraien eskumenak baliatzearen kostuen benetako bilakaerari jarraitzeko aukera eman behar diete.
|
|
7 Ahal
|
den
neurrian, toki erakundeei emandako diru-laguntzak ez dira proiektu espezifikoak finantzatzeko erabiliko. Diru-laguntzak emateak ez dio kalterik egingo toki erakundeen politikaren oinarrizko askatasunari, beraien eskumen eremuan.
|
|
legeak baimentzen duen kasua. TAOLak beren beregi adierazten du 63 artikuluan kontrako botoa eman duten zinegotziek (udalbatza organo kolegiatua
|
den
neurrian eta zinegotzia organo horren kide den neurrian) egintza, ebazpen eta akordioak aurkaratzeko aukera izango dutela. c) Estatuaren administrazioak eta autonomia erkidegoen administrazioek, III. kapitulu honetan adierazten diren kasuetan.
|
|
ekonomiaeta finantza plana (hemendik aurrera EFP). Legeak 21 artikuluan arautzen du, baina aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren legeria guztian zehar aipatzen
|
den
neurri nagusia da. Estatuak eta autonomia erkidegoek AEFJLOren 11.3 artikuluak ezarritako ezbeharren ondorioz defizit estrukturala eratzen dutenerako beste neurri zuzentzaile bat ezartzen da:
|
|
Baina ez bakarra, kredituaren apelazio desordenatuak eta tokiko zorpetzeak ekonomian eta finantza orekan izan ditzakeen ondorioengatik. Beste gogoeta bat da Konstituzioak oinarri terminoa erabiltzen duenean (EKren 149.1.11, 13 eta 18 artikuluak esate baterako) arau funtzioak ulertzen ari dela, eta funtzio horiek, behar
|
den
neurrian, uniformea eta erregela batzuk ziurtatzen dituztela, gai horretan eskumenak dituzten autonomia erkidegoek eskumen horiek gauzatu ahal izateko; baina eskumen horiek ez dira legegintzako eskumenekin agortzen; izan ere, tratamendu uniformea babesteak erregelamendu osagarria berrezartzen duenean, eta exekutiboa bera ere justifikatzen da. Neurria aztertzen ari garen kasu honetan, zorpetzearen kontrola eta kreditu apelazioaren aukera baimentzeari utziz, finantza politika osoaren barruan, oreka ekonomikoaren erantzukizuna duen agintaritzari esleitu behar zaio zorpetzearen muga arrunta gainditzea dakarren kreditu eragiketa bat baimentzeko edo ez baimentzeko eskumena" 436.
|