2023
|
|
a) Egitateak, hauen kalifikazio juridikoa, hautsi dezaketen arauak edo, hala badagokio, arau hausterik edo erantzukizunik ez egotearen gaineko adierazpena. Hori guztia behar bezala arrazoitua. b) Proposatutako zehapena, betiere, aplikatu beharreko graduazio irizpideak emanez eta horien egokitasuna behar
|
den
moduan arrazoituz.
|
|
Edozein kasutan, deuseztatze errekurtsoa jarri behar da organo ekonomiko administratiboaren aurrean idazki baten bidez. Errekurtso idazkian alegazioak jasoko dira, eta dagozkion frogak erantsiko zaizkio, TFAOek ezarritako arrazoiak badaudela frogatzeko: a) Erreklamazioa ez onartzeko erabakia ez delako behar bezala adierazi. b) Behar
|
den
moduan aurkeztutako alegazioak edo frogak ez direla aurkeztu adierazten delako. orduan, erreklamazio egileak faktura egin ahal izango du, erreklamatuaren izenean eta kontura, Auzitegiari aurretiaz horren berri emanez gero. c) Ebazpenean erabateko eta ageriko inkongruentzia dagoelako. d) Uko egiteagatik, atzera egiteagatik, prozedura iraungitzeagatik, prozeduraz kanpo auzia konpontzeagatik edota p... Azken arrazoia Araban baino ez da jaso (TFAOren 243 artikulua).
|
|
Tributuaren aplikazioa administrazio prozeduren multzoaren bidez gauzatzen denez, Tributu administrazioaren eta betebeharpekoen arteko jakinarazpenek garrantzi handia daukate, kontuan hartzen badugu Ogasunak beti diharduela administrazio prozeduren bitartez, eta jakinarazpenak prozedura horretan oinarrizko betekizun direla, norbanakoentzat berme zereginak bete eta babesik eza saihesteko. Horregatik, tributua aplikatzean burutzen diren egintza eta prozedura guztiak eragingarriak dira, horien jakinarazpena behar
|
den
moduan egin bada; egoitza fiskalak, bada, izugarrizko garrantzia du tributuaren aplikazioan.
|
|
G Dirua behar ez
|
den
moduan erabiltzea.
|
|
Proportzionaltasun hori gauzatu behar
|
den
modua zehazte aldera ikusi 2010eko otsailaren 22ko (5/ 2010 errek. zk.) AudNE, 4 Salakoa.
|
|
★ Bigarrenik, Konstituzioaren lan arloko edukia jarraian azaltzen
|
den
moduan antola daiteke:
|
|
Printzipioz, Espainiako antolamendu juridikoak debekatu egin du langileak kontratatzea, gerogarrenean beste enpresa bati aldi batean lagatzeko. Aitzitik, salbuespen gisa, LELTBk jarduera hori ahalbidetu die aldi baterako laneko enpresei bakarrik, betiere, behar
|
den
moduan baimenduta badaude (43.1 artikulua).
|
|
Epaiaren argumentua oso errez uler daiteke: autonomia printzipioa EKaren 137 eta 140 artikuluetan ulertzen
|
den
moduan antolamendu juridikoaren barnean egikaritu behar da, hau da, toki erakundeek autonomia dute berezkoak dituzten interesen esparruan, horiek autonomiaz kudeatzeko aukera dute. Kudeaketa hori Estatuak antolatzen duen antolamendu juridikoaren baitan egikarituko da eta, horregatik, Estatua nagusitasun egoera batean daukagu.
|
|
Gastuei begira, kontuan izan behar dugu toki autonomiaren printzipioaren arabera EKren 137 artikuluak jasotzen
|
den
moduan ulerturik, toki erakundeek berezkoak dituzten interesak garatzeko aukera izango dute. Baina eskumenen banaketa lege baten mende gelditzen da EKren 31.3 artikuluarekin bat eginez eta eskumenen banaketari buruzko antolamendua kontuan izanik 133.4 artikuluarekin batera.
|
|
Lehen adierazi dugun bezala, 169.4 artikuluak eta 193.5 artikuluak ez dute, ohi
|
den
moduan, finantza zaintzako organo eskuduna aipatzen eta galdera honakoa da: Finantza zaintzako organo eskuduna edo Estatua eta autonomia erkidegoak biak?
|