Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎9 Hemendik aurrera literatur kritikan errusiar formalistez geroztik onartua den" historia/ diskurtso" dikotomiaz baliatuko gara. Bi hitzetan adierazteko, testu narratiboek kontatzen dutenari (pertsonaia batzuek leku eta espazio batzuetan burutzen dituzten istorioak) HISTORIA deritzo.; eta eduki hori testuan azaleratzen den moduari (narratzaile mota desberdinak erabiliz, fokalizazioez baliatuz, denbora) maiztasun/ hurrenkera) desberdinekin,...) DISKURTSOA.
‎Prozedurak, erabiltzen den moduak berak apurtzen ditu testua egiteko eta ulertzeko bideekin. Etiopia argitaratu zen garaietan testuak sortzen zuen lilura aipatzen zen, baina era berean, testua ulertzeko zailtasunak aipatzen ziren.
‎Dadaismoan oinarritutakoa, surrealismoa ere onartzen duena, baina estetizismoaren bidea aukeratu beharrean, eguneroko hitz arrunt eta ironikoen ildoa jorratu du zuzenean. Estetizismoa garbiagoa da Sarrionandiaren Izuen gordelekuetan barrena lanean, garbiago den moduan Álvarez-en influentzia nabaria. idazten du" novísimo" en poesiari buruz Juan José Lanz ek. Eta abiapuntua bera bada, autonomiaren bilaketa, desberdina izango da portura heltzeko bidea.
2002
‎Hortik, testuak darabilen hizkuntza eta estilo neurtua, zehatza... M. Durasen lanetan gertatu ohi den moduan, barrokotasun oro saihestuz bizikizun indartsuenak iradokitzen dizkigun hizkuntza narratiboa.
‎Jon Kortazarrek oroitarazi digun moduan, 1990etik 2000 urte bitartean 38 idazlek argitaratu zuten euren lehen poema liburua eta horien artean kausi ditzakegu 70eko hamarkadan jaiotako euskal idazle berri asko: ...Susa argitaletxearen ahalegina, poesia sail bat ez ezik, Koldo Izagirrek zuzendutako XX. mendeko euskal poesia kaierak izeneko bilduma eskaini diguna. atxikiz ulertua (grekerazko" kanon" hitza zurginek neurketak egiteko erabili ohi zuten makilatxoa izendatzeko erabiltzen baitzen), ezta zentzu biblikoan ulertua ere, baizik eta XVIII. mendeaz geroztik literatur kritikan eta teorian aztertu den modura ikertuz: hizkuntza desberdinetako literaturetan eredugarritzat hartuak izan diren testu edo egileen inguruko hausnarketa gisara.
2009
‎rrak. Herri egutegia aztertzerakoan jorratuko dugu gai hori behar den moduan. Santakurtzeko landan Alegri etxeko soroak zeuden.
2015
‎Prakan itzulitako ipuina aski borgestarra dela esan daiteke, gainera. Bide ez errealistetatik doa batetik eta labirintu egitura moduko bat deskribatzen da hasieran; baina horretaz gain, ipuinak berak egitura zirkularra du, hasten den moduan bukatzen da espiral infinitu batean. Gisa honetako aleak" literatura fraktala" deritzonaren baitan sartzen dira, zeinetan Borges jotzen den maisu nagusitzat (Paniagua, 2013).
‎Bataren eta desberdinaren edo partikularraren eta unibertsalaren arteko tentsioan, Saidek desberdinean eta partikularrean ipintzen du azpimarra, eurozentrismoaren unibertsalismoaren eta monismoaren kontrapisu gisara. Bi muturren orekan datza neurri batean literatura konparatua, eta honenbestez, poskolonialismoaren kritika literatura konparatuaren baitan sar daiteke, benetan historikoki halaxe izan den moduan neurri handi batean107.
2019
‎Horiek jakiten eta ondorioztatzen ditu apurka apurka protagonistak Mikele de Abandoren argazki batetik abiaturik. Post memoria gisako eleberrietan ohi den moduan, protagonistak ikertzaile baten moduan bilduko du informazioa Bioletaren ahaide hark eta bere aitak zuten harremanaz:
‎Inplikatuak berak ere halakoxeak dira, barne korapilo edo pasio gaiztorik gabeak gehienbat. Miranderen pertsonaiek aldiz, barne gatazka latzak dituzte eta haiei irtenbidea eman beharrean suertatzen dira, sarritan, nekez kontrolatu ditzaketen pasioen bulkaden eraginez jokatzen baitute6 Giro tradizionaletan gertatu beharrean, Miranderen narrazioek narrazio fantastikoetan eta beldurrezkoetan ohi den moduan, eldarnio eta amesgaizto giroan suertatzen dira. Mundu ikuskera nihilistaren menpe eta gizarte egoera itxi eta itogarrietan dauden pertsonaiek irteera gogorrak hautatzen dituzte, moralaren arauetatik kanpo eta errealitate ilun eta ezkorretan amildurik.
2021
‎Hezkuntza nahiz, oro har, gizartearen erronka dela uste dute beste hainbatek ere (GE2, IIR2, NE1) eskolaren esku soilik utziz gero, emaitza zein den argi geratu delako. Dena den, ikastetxeetan hobetzeko tarte zabala ikusten dio GE2 k, eta gizartean eragile desberdinen elkarlana behar den moduan, hezkuntzan ere klaustro osoaren inplikazioa funtsezkoa dela irizten dio, problematika transbertsala den heinean, zeharkako erantzuna behar duelako, eta ez Euskara eta Literatura irakaslearen engaiamendua. Hala ere, arloko irakasleari, kasu batzuetan bederen, konpromiso maila handiagoa eska dakiokeela uste du GE4 k:
‎71 Ikerketa garatze fasean dago. Probak kontrol laginari pasatu zizkioten eta, horren ebaluazioaren emaitzak aztertuta, laginaren gainerako kideekin egitea falta da zehaztutako adierazleetan garapenik egon den neurtzeko, eta, ondorioz, eragin positibo hori baieztatzen den modu enpiriko batez frogatzeko (op.). berretsi behar dute, eta, horrez gain, langai duten adin tarteagatik, HHn zein LHn kokatzen da. Bestetik, Arnedoren (op.) ikerketak BM bera ikertzen duenez, etapa berdinei erreparatzen die, eta, gainera, irakaslearen jarduna du, batik bat, ikergai72 Hori kontuan hartuta, lan honen helburu nagusietako bat aurrekoek zabaldutako bideari ekarpena egitea da:
‎Azpiatalaren hasieran aipatzen zen eredu aldaketa ezari ere heltzen dio IE5 ek ere. Bere aburuz, eduki, autore, obra eta, batik bat, irakasteko modu batzuen inertzia jakinek segitzen dute indarrean hezkuntzan, eta azken batean, ikasi den moduan irakasten dela adierazten du. Hots, transmisio eredu jakin bat eta eredu jakin batean ikasi dela eta hori ari dela erreproduzitzen, orain arte eredu propioa topatzen jakin ez delako.
‎Zehaztutako printzipioei jarraiki, literatura eskoletan irakurtzearena oinarri oinarrizko zeregina dela adierazten du DGIR1 ek, eta BHn egin ohi den moduan, hiruhileko bakoitzean liburu bana irakurtzen dutela zehazten du gelan lantzen dituzten beste irakurgai zehatzagoen artean:
‎Halaber, literaturaren zein bere irakaskuntzaren ikuskera zabaltzeari begira," beste era batera idatzi" behar dela adierazten du IEE1 ek, musikagintzan edota zinemagintzan gertatzen ari den moduan. Dioenaren arabera, literatura irakurlearen bizitza aldatzen duen hori dela sinesten bada, hartzailearen hizkuntzara eta moldeetara hurbildu behar da, eta beste modu batez ere idatzi.
‎Aurretik beste batzuen antzera, jarduera hori ere hautazkoa izango da, baita nahi den moduan egokitzea ere. Hala ere, haikuen bidez, edota egoki ikusten den beste testu batzuen bidez saioa hastea garrantzitsua izango da errutinaren egiturari eusteko.
‎Hala ere, irakaskuntzak bere mugak dituela aitortzen du EIAE3 k, eta arazoaren muina etxean kokatzen du. Baina, eztabaida ez da irakurtzen den ala ez ideiara mugatzen, irakurketa edota literatur kontsumoa oro har ematen den moduak ere garrantzia duelako; hots, nola gertatzen den. Horrela, etxe askotan gurasoek seme alabekin irakurtzeari denbora tarteak eskaintzen dizkiotela dio IE3 k ikastetxean bizi duen esperientziatik abiatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia