Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎sendagaiaren eragina bermatuta dagoela, adibidez. Europako Kontseiluaren 31/ 2000ko Zuzentaraua, informazio gizartearen zerbitzuen hainbat alderdiri buruzkoa, ere azpimarratu behar da; barne merkatuan garatzen den merkataritza elektronikoaz dihardu bereziki. Azkenik, Europako Kontseiluaren 33/ 2003ko Tabakoaren Produktuen Babesletza eta Publizitatearen Erregulazioari buruzko Zuzentaraua aipatuko dugu.
‎Auzitegi horren ondorengo epaiek zehaztu dute zergatik babestu behar den merkataritza informazioa, abokatu kataluniarraren (Casado Cocaren) kasua barne. Gai horretan, zehaztu beharra dago elkarteen arauen edo izaera deontologikoa duten arau batzuen aurrean adierazpen askatasunaren norainokoa zehaztea dela helburua publizitate sorkuntza bera baino gehiago publizitarioa edo komertziala den helburu batekin ari garelarik, aipaturiko abokatuaren bulegoaren promozioan bezala.
‎Hori egokia da publizitate mota bat adierazteko, merkataritza publizitatea, alegia. Publizitate mota horren jarduera eremua komertzio munduaren berezko interes pribatuei dagokie, eta iragarlearentzat onuragarria izango den merkataritza jokabide bat hartzaileengan lortzera bideratzen da haren edukia. Hortaz, enpresa eremu ekonomikoa izango da publizitate mezuen ekoizpen eta helburuen iturri erreala.
2010
‎suspertu nahi diren ekonomia jarduerei emandako diru-laguntza estatalak; inportazioei ezarritako kupo kuantitatiboak edota muga sariak (inportazioengaineko eskubideak edo tasak); muga sariak ez diren trabak (inportazio gaien gaineko arautegi teknikoak, administratiboak, osasun arautegiak, etab. edota esportaziorako «borondatezko» mugak). Halaber, azken harmarkadako joera liberalarenikurra izan diren Estatu Batuen merkataritza legean, artikulu super 301 delakoan, haien interesen aurkakoa den merkataritza jokabidea duen herrialdea zigortzekoneurriak aurreikusten dira.
2012
‎enpresariak jokabide kodea errespetatuko duela jakinarazi badu publikoki. Ez da beharrezkoa konpromiso hori zabaltzea edo aipatzea jokabide kode hori ez betetzeagatik epaitua den merkataritza jardueran. Alde horretatik, 5.2 artikuluak hauxe besterik ez dio eskatzen merkatariari:
‎kodeari atxiki zaiola adieraztea «merkataritza jarduera» batean. Ildo horretatik, adibidez, webgune edo publizitate iragarki batean konfiantza zigilua jartzea nahikoa da enpresaria edo profesionala jokabide kode bati atxikitzen zaiola adierazteko, bai eta iruzurrezkotzat epaitu nahi den merkataritza jarduerak webgunearekin edo merkatariak konpromisoa zabaltzeko erabili duen iragarkiarekin loturarik ez badu ere.
‎Amaitzeko, enpresariak borondatez hartutako eta gero hautsitako konpromisoen xede den merkataritza jarduerak kontsumitzaileen jokabide ekonomikoan eragina izateko modukoa izan behar du. Hori ere edozein jarduera iruzurrezko jardueratzat kalifikatzeko aurresuposamendu orokorra da.
‎Lehiaketa Desleialaren Legearen 29.2 artikuluak jokaera erasotzailetzat jotzen du urrutiko beste baliabideen bidez egiten den merkataritzako komunikazioa, baldin eta arauak berak ezartzen dituen betebeharrak betetzen ez baditu.
‎Auzitegi horren ondorengo epaiek zehaztu dute zergatik babestu behar den merkataritza informazioa, abokatu kataluniarraren (Casado Cocaren) kasua barne. Gai horretan, zehaztu beharra dago elkarteen arauen edo izaera deontologikoa duten arau batzuen aurrean adierazpen askatasunaren norainokoa zehaztea dela helburua publizitate sorkuntza bera baino gehiago publizitarioa edo komertziala den helburu batekin ari garelarik, aipaturiko abokatuaren bulegoaren promozioan bezala.
‎Hori egokia da publizitate mota bat adierazteko, merkataritza publizitatea, alegia. Publizitate mota horren jarduera eremua komertzio munduaren berezko interes pribatuei dagokie, eta iragarlearentzat onuragarria izango den merkataritza jokabide bat hartzaileengan lortzera bideratzen da haren edukia. Hortaz, enpresa eremu ekonomikoa izango da publizitate mezuen ekoizpen eta helburuen iturri erreala.
‎sendagaiaren eragina bermatuta dagoela, adibidez. Europako Kontseiluaren 31/ 2000 Zuzentaraua, informazio gizartearen zerbitzuen hainbat alderdiri buruzkoa, ere azpimarratu behar da; barne merkatuan garatzen den merkataritza elektronikoaz dihardu bereziki. Azkenik, Europako Kontseiluaren 33/ 2003 Tabakoaren Produktuen Babesletza eta Publizitatearen Erregulazioari buruzko Zuzentaraua aipatuko dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia