2013
|
|
Hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa da (hizkuntza komunikazio tresnatzat hartzen da, beraz, horretarako irakatsiko da: komunikatzeko) ikastetxeetan erabiltzen
|
den
material didaktikoen oinarria.
|
|
Lehen azterketan sakonduz, hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa da (hizkuntza komunikazio tresnatzat hartzen da, beraz, horretarako irakatsiko da: komunikatzeko) ikastetxeetan erabiltzen
|
den
material didaktikoen oinarria. Horixe aitortu eta aipatzen da material didaktikoetan.
|
|
Ekintza ikerketan sortu
|
den
materialaren nolakotasuna ebaluatzeko tresna ezberdinak erabili dira: ikasle eta irakasleentzako galdetegi bana eta irakasleekin elkarrizketak SDak gauzatu ondoren.
|
2015
|
|
Ekintza ikerketan sortu
|
den
materialaren nolakotasuna ebaluatzeko tresna ezberdinak erabili dira: ikasle eta irakasleentzako galdetegi bana eta irakasleekin elkarrizketak SDak gauzatu ondoren.
|
2019
|
|
53, 57). errolda ofizialetan edo bestelako ohiko behategietan interakzio digitalean aritutako populazioaren tamaina edota ospe digitala neurtzen ez direnez, beharrezkoa izan da bizindar digitaleko adierazleez baliatzea. hizkuntza jakinetan gertatzen den komunikazio digitala neurtzea izan da benetako helburua. metodo ezin hobea litzateke Skypez, telefonoz, twitterrez, Facebookez eta bestelako komunikazioak eskuratzea eta dagokion hizkuntzaren proportzioa kalkulatzea; gainera, gaur egungo teknologiak ebatzi du hizkuntza identifikatzeko arazoa; adibidez, Crúbadán proiektuak (Scannell kp, 2007) halako softwarea eraikitzen du hizkuntza bakoitzerako. teknologia horrek edukiak ulertzeari uko egiten dionez, konfidentzialtasunaren inguruko arazoak minimizatuta geratzen dira, eta bizindar digitala neurtzea erronka metodologikoa da nagusiki: testuak anonimoak izan daitezen bidea landu behar da, komunikatzen diren pertsonen baimena ere behar da eta beste hainbat lan. halako azterketa exhaustibo bat osatu arte, eskuragarri
|
den
material publikoa erabili dugu (abantaila hori dugu: material horren egileek publiko egin dutenez materiala, konfidentzialtasunaren kezka aurrez ebatzi dugu). online dagoen materialaren tamaina zséder a, recski g, Varga d, kornai a, (2012) artikuluan dago azalduta, eta emaitzetako batzuk eskuragarri daude publikoki (http: //hlt.sztaki.hu/resources/webcorpora.html).
|
2021
|
|
Anna Augustyniak. Eskoletan zegoen bitartean, behaketak egin zituen, ikaskideak elkarrizketatu, ikastaroa publizitatzeko erabiltzen
|
den
materiala aztertu eta Euskara Zerbitzuko teknikariak ere elkarrizketatu zituen. Material horrekin guztiarekin bere doktorego tesia atondu zuen:
|
2022
|
|
Baina lehenik eta behin, 4.2 atalean soziolinguistika terminoaz aipatutakoak eta 4.3 atalean azaldutako adituen iritziak gogoratu nahi ditugu. Lan honen muina
|
den
material bilketa egiterako orduan, terminoaren adiera ahalik eta zabalena izan dugu buruan, Amonarrizek (2019) aipatu joera horri eutsiz. Bilketa ikuspegi horrekin egiteak aukera eman digu ikusi ahal izateko material eta baliabide ugari dagoela eta askotariko helburuak izan ditzakeela material horrek, baita askotariko gaiak jorratu.
|
|
Elkarrizketatutako eragile batzuen kasuan eskaini diguten materialak" tailer" formatua dauka. Tailerrean bertan erabiltzen
|
den
materiala gurekin partekatu ezin dutenez tailerren nondik norakoak biltzeko, aztertzeko eta sailkatzeko deskribapen fitxa batzuk erabili ditugu. Fitxak tailerrak eskaintzen dituzten erakundeei bidali dizkiegu zuzenean eta beraiek bete dituzte fitxak.
|