Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2004
‎suminkortasuna, antsietatea, ahulezia eta eskola errendimendu txikia, loak ikaskuntza berriak finkatzen laguntzen baitu. Haurrek eta gazteek behar adina lo egin dezaten, beharrezkoa da herritarrek jakitea zer garrantzitsua den lo egitea, organismoak behar duen konponketa fisiko eta psikikoa lortzeko. La Fuenteko psikologoa urrunago doa:
2010
‎Iji aja gaupasa egiten duenari galdetu ea gogorra den lorik ez egitea.
‎Hiru seme alaba ditu, eta badaki zer den lorik egin gabe bizitzea edo arazoak izatea familia eta lan bizitza bateratzeko.
‎Ikertzaileek ikusi dute siestan lo egiten dutenak loaren fase jakin batean daudenean gertatzen dela oroimena freskatzeko prozesu hori. Garuneko jarduera elektrikoa neurtzen duten elektroentzefalogramaren probek adierazi zutenez, ahalmen hori REM ez den loaren bigarren fasearekin lotuta dago, lo sakonaren (ez REM) eta begi mugimendu azkarren (REM, ingelesezko siglen arabera) artean. Walkerrek gehitu du ez zela ezagutzen loaren fase honen helburua, eta emaitza berriek erakusten dutela zergatik pasatzen dituzten gizakiek loaren orduen ia erdia 2 fasean, ez REM fasean.
2013
‎El ametsa modu jarraituan sortzen diren eta berariazko funtzioak betetzen dituzten faseetan antolatzen da. Lotara joatean, lehenengo logura leun batean erortzen da; uhin motelen fasea edo REM ez den loa Loa gero eta sakonagoa izateko lau etapatan banatzen da, eta muskulu tonua, bihotz maiztasuna eta arnas maiztasuna murrizten ditu, besteak beste. Lokartu ondoren, REM bigarren fasea edo fasea (…) mugimendu azkarrak). Muskulu atonia handiko zenbait aldi ditu ezaugarri, begi mugimendu azkarrei lotuak, eta garunak ia jarduera bera du zainaldian.
2014
‎Haurren loaldian garuneko jarduera aztertu ondoren sortzen da hori. Helduekin gertatzen den bezala, jaio aurretik nagusi den lo patroia da eta bizitzako lehen hilabeteetan REM da. Pertsona heldu batentzat, gau batean REM loaldia 90 eta 120 minutu artean izatea izaten bada ohikoena, haur batek egunean zortzi ordu inguru izaten ditu eta, oraindik ere, umetokian egunean 15 ordu iristen direla kalkulatzen da.
2015
‎Familia egongelan dagoen bitartean, nahikoa da giro argi txiki bat izatea, atseginagoa. Gainera, bonbilla oso indartsua duten lanparak ez dira laguntzen behar den loa hartzen atseden hartzeko, egun oso baten ondoren atseden hartu ahal izateko. 3 Leihoak aireztatzeko bakarrik irekitzea.
2016
‎gvictoria Nahiko erraza da zehaztea zein unetan egin dezakeen haurtxoak gauza jakin batzuk: noiztik edo nora, noiz esaten dituen lehen hitzak, zein adinetan hasten den lo egiten gau osoan, eta abar. Beste batzuk, aldiz, dezente konplexuagoak dira.
2017
‎Familia bakoitzak erabaki behar du nola antolatuko den lo egiteko, eta antolaera horrek funtzionatzeari uzten dionean, eskubidea du aldatzeko.
2022
‎Eta, horretarako, haurdun daudenentzako burkoak lagungarriak izan daitezke. Hurrengo lerroetan azalduko dizugu zein den lo egiteko jarrerarik egokiena, zergatik erabili amatasuneko burkoak, eta zer egin behar duzun egokiena aukeratzeko.
2023
‎Horregatik da garrantzitsua pixkanaka loaren errutinetara ohitzea. Artikulu honek adierazten du zer gertatzen den loaren ohiturekin oporretan eta eskolara itzultzean, eta zer ondorio dituen haurrek gaizki edo behar baino gutxiago lo egiteak. Testuak loaren errutina osasungarriei berriro heltzen laguntzeko gako batzuk aipatzen ditu, eta, gainera, motxilak ere aipatzen ditu, ikasgeletara itzultzeko garrantzi handiko beste elementu bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia