2000
|
|
Oso erraz eta azkar irakurtzen
|
den
liburua da Tentazioak, baliabide literario urrikoa eta hizkuntza erraz eta zuzenekoa. (Egunkaria IV)
|
2001
|
|
Gaur egun, bestelakotasunez horrenbeste hitz egiten denean, norbera beste bihurtzeko ahaleginetan ari garenean, mundu berri eta hutsik gabeko baten bila, Sarrionandiaren liburuak bestela izateko moduak eskaintzen dizkigu, norbera nor den jakiteko, norbera nor orde bihurtzeko bidaiak, norbera nortasun izateko asmakizunak, era berean fikzio eta bidaia
|
den
liburuan.
|
|
Bikoitza da hormaren metafora, bikoitza horma ispilu bihurtzen delako, bikoitza gristasuna ere kartzelan agertzen delako. Gartzelako poemak autobiografiaren barnean kokatzen
|
den
liburua dugu, eta erromantizismoak eskatzen duen eran egina, gainera, aurpegi eta mozorroaren artean zirrikiturik uzten ez duen autobiografia, norberaren egia kontatuko duena, zuzena, artea eta bizitza batera biltzen dituena, gauza bera balira bezala. Baina, badakigu, mozorroaren eta aurpegiaren artean beti dago aire kamara estua, eta hain zuzen ere, aire kamara horri deitzen diogu autobiografia, egiaren eta begiaren artean dagoen antzekotasunari.
|
|
Summum bat litzateke, bada: poemen bilduma oso legez aurkeztu zaigu liburua eta Izuen gordelekuetan barrena utzi da soilik alde batera, dirudienez berritzen ari
|
den
liburua.
|
2002
|
|
Espainiako literaturan adituek monografia eskasiari egozten badiote literatura garaikidearen historiak egiteko zailtasuna (ik. V. García de la Concha29 Esandakoaz gain, zenbait idazleren aburuz, profesionaltasun gutxi erakusten dute kazetari batzuek argitara eman
|
den
liburu baten aitzakian egilea elkarrizketatzen dutenean. Hona, Hasier Etxeberriak salatutakoa (ik.
|
2005
|
|
• Hakuna matata bilduma da periferikotzat jo dugun sistema honetatik irten
|
den
liburu bakarra.
|
2008
|
|
Ikasleek autorea bere garaian kokatzen ikasi behar dute, eta bakoitzaren estiloa ezagutu. Hori dela eta, gaitegia eta irakurtzen
|
den
liburua lotuta egon ohi dira Batxilergoan.
|
2021
|
|
Hori, lortzea engantxatzen eta mantentzea, baina hori egin daiteke liburuekin, egin daiteke komikiekin, edo detektibe liburuekin. Eta gero ya nik sartuko nuke klasikoren bat, literarioagoa
|
den
libururen bat 3 edo 4 mailan. Hor badaude liburu batzuk aukeratzeko ez direla zertan izan... literarioa izateak edo balio literarioa edukitzeak ez du esan nahi totxoa izan behar denik.
|
|
" Irakurri hori", eta ez guk nahi dugun liburua. Eta nik faltan botatzen dut, adibidez, nire gustukoa
|
den
liburu bat irakurtzea. Eskolan esaten digutelako eta nota bat jartzeko.
|
|
Elkarrizketatuaren iritziz, klasikoak ikasleak berak" eskatzen" duenean eskaini behar zaizkio, hau da, ikasleak garapen maila egokia duenean edo horretarako prest dagoenean, horrek geletako gaur egungo errealitatearekin talka egin dezakeela aitortzen duen arren. Eta, desberdintasuna egiten du kanonikoa
|
den
liburu edo testu bat ikasleak osorik eta bakarrik irakurtzearen eta lanketa bideratu baten bidez pasarteak lantzearen artean, horietako bakoitzak ikasleari eskatzen diona desberdina delako, heldutasun, gaitasun, motibazio eta abarrei dagokienez.
|