2011
|
|
Gainera, ibilbide osoan Gernikako bizilagunek leihoetara irtenez edota argiak piztuz eta itzaliz, abeslariekin sortzen
|
den
komunikazio sekuentzia betetzen dute. Horrela, auzotarrek abeslariengan delegaturiko autoritatea aintzat hartzen eta onesten dute.
|
2013
|
|
Ikasgelako diskurtsoaren analisia egiteko beharrizana, ikaste irakaste prozesuko erdigunea
|
den
komunikaziotik eratortzen da. Cazden ek (1991:
|
2014
|
|
Norabideak bermatzen du komunikazio errituala. Hitz berriz, hitzen arteko harreman berriz, erreferentzia berriz, berrantolatzen
|
den
komunikazio kulturala da. Funtsean, komunikazio erritualaren predikazio gertaerak erakusten diguna zera da, formaren eraberrikuntzak mamiaren jarraipena izan duela helburu.
|
2015
|
|
Azterketa unitateak: eduki analisia oinarrituko
|
den
komunikazio elementuak dira. Hiru unitate bereizten dira:
|
2017
|
|
Lehenik eta behin, salaketa jartzen duenetik jarduerak ulertzeko eta ulertua izateko eskubidea aintzatesten zaio, baita zigor prozesuan ere (4 art.). Horretarako, biktimarekin egiten
|
den
komunikazio oro, idatzizkoa zein ahozkoa, hizkuntza argi, erraz eta ulerterrazean, haren ezaugarri eta beharrizanekin bat, egiteko betebeharra jasotzen da. Eskubide hau, dudarik gabe txalogarria, aurretik herritar ororentzat aurreikusten zuen Herritarrek Justiziaren aurrean dituzten Eskubideen Gutunak43 Bada berrikuntza bat:
|
|
Urte horretan (2015) argitaratu zuen urtekarirako egindako bilketa bibliografikoan 400 erreferentzia baino gehiago batu ziren (Azpillaga, 2015), artikuluak, liburuak, txostenak eta besterik batera hartuta. Erreferentzia horietan euskarazko hedabideen gaineko ikerketaz gain, Euskal Herrian beste hizkuntzetan egiten
|
den
komunikazioaren gaineko ikerketak sartu ziren, ikuspegi orokor batetik abiatuta.
|
2020
|
|
(2) Identitatearen eraikuntza diogunean, haurrek genero identitatearen kontzientzia garatzeko prozesuaz ari gara, horretarako, prozesuaren garrantzia, infantilizazioa eta horren baitako ikasketa eta desikasketak identifikatuz. Azkenik, (3) gorputzaren atalean, egiten den lanketa, mugimendua eta jolasa eta erabiltzen
|
den
komunikazioa izango dira ikergai.
|
2021
|
|
Zuzenekoa ez
|
den
komunikazio mota bakarrean (I2: Grabatuak diren kontaketak egitea) dute ikasleek beren gaitasunaren hautematerik positiboena:
|
|
Pantaila bidezko heziketan sortzen
|
den
komunikazio zailtasunaren hautematea neurtzen duen aldagai konposatuaren kasuan (ikus 3 taula), itemak ordenatu ditugu balorazioetan" handia" eta" oso handia" emaitzen baturaren arabera,% handienetik txikienera. Izan ere, zailtasunaren hautemateari dagokion aldagai konposatuaren kasuan datu multzoak ahalik eta argien aurkezteko modua bilatu dugu.
|
|
Aldagai konposatu honetan, balorazioetan zailtasun maila" txikia" edo" oso txikia" erantzun gehien jaso duten itemak izan dira irakasle lanean gertatzen den parekoen arteko komunikazioa (I10: Lankideekin bilerak izatea) eta zuzenekoa ez
|
den
komunikazioa islatzen duen item bakarra (I12: Grabatutako kontaketak egitea) (I10:
|
|
Bada alderik, orobat, Haur Hezkuntzako ikasleekin izanen luketen pantaila bidezko heziketan, komunikazio sinkronoari eta asinkronoari dagokienez; izan ere, komunikazio asinkronorako hobeto prestatuak direla uste dute. Inkestan zuzenekoa ez
|
den
komunikazioari buruz galdetu zaien kasuan, gaitasun maila altua izanik, zailtasun eta formakuntza behar txikia dutela baloratu dute, komunikazio sinkronoari buruzkoetan ez bezala.
|