Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 64

2000
‎111). Orain onartu berri den komunikazio askatasunaren legearen eraldaketarako lege berriak ere? 2000 Legea, abuztuaren 1ekoa?, ez du tokiko aginteen partetiko eskuduntzenalderdi honetatik inongo aurrerapenik egin1 2.
‎Irratitik ematen den komunikazioa, pertsonen arteko komunikazioarekin antzik handiena daukana da. Emisore eta hartzailearen arteko bitartekoek ia ia ez dute ezer aldatzen mezuen aurkezpena:
‎Irratitik ematen den komunikazioak daukan hurbiltasun kualitatea (emaile eta hartzailearen arteko distantzia imaginarioa) dela-eta, komunikabide honek duen entzuleriak erantzuteko joera du, mezuei buruzko bere iritziak emateko. Bretainia Handiko irratiak (BBC) bikoiztu egiten du bertako telebistak jasotzen dituen gutunen kopuru osoa.
2001
‎kognizio soziala eta komunikazioa, hizkuntza etaemozioak, hizkuntza eta eragin soziala eta, azkenik, hizkuntza eta nortasuna. Aurreneko atala kognizio sozialari dagokio, horrela ikuspegi amerikarraren nagusitasuna islatzen da; atal honetan psikologia sozialaren etapsikosoziolinguistikaren arteko batasun puntua den komunikazioaren gaialantzen da. 2) Komunikazioaren kanalak eta horien azterketa:
‎Gero eta ezagunago da feromonen bitartez gertatzen den komunikazioa, batez ere intsektuen artean. Lengoaia kimiko horren adibide bat, egurrean bizi diren, karraskari, taldeak dira:
2002
‎Komunikazio hurbiletik handika egiten den komunikaziora egiten da jauzi atal honetan. Komunikazio publikoaren garapena da aztergai hirugarren atal nagusi honetan.
‎Gaurko gizarte modernoan, publikorako ekoizten den komunikazioa, hedabideek eurek pertsonifikatzen duten hori, gertatu eta gertatzen diren aldaketen lekuko izateaz gain, zenbait aldaketaren eragile ere bada; giza eta gizarte aldaketa horiek gauzatu ostean, gainera, sortu diren eredu berrien barne lokarri bilakatzen da komunikazio publiko eta inpertsonal hori; gizarte berriaren barne lokarri bilakatzen dira, jakina, hedabideak berak.... Masa hedabideei buruz hausnartzen eta pentsatzen hasten garenean, interes publikoa eta zerbitzu publikoa dira burura datozkigun lehen ideiak.
‎Gaur egun, pertsuasioaz berba egiten dugunean, hauxe dugu gogoan: publikoaren konportamoldea aldarazteko egiten den komunikazio publikoaren erabilpen partikularra; berbek legez, irudiak eta musikak ere badute beren lekua baliabide pertsuasiboen parnasoan.
‎Oinarri soziokultural desberdineko herrietako pertsonen artean garatzen den komunikazioa da kulturartekoa; alegia, kultura desberdina duten herrietako gizakien arteko harreman komunikatiboa. Esparru horretan egindako ikerketarik gehienek kultura desberdinen jabe diren pertsonen arteko ahalmen komunikatiboa aztertzen dute, hots, konpetentzia komunikatiboa.
‎Aurrez aurrekoaz gain, badago komunikazioa mediatua ere. Masa komunikazioa dugu eskuartean une honetan, handika egiten den komunikazioaren esparrua. Oro har, pertsonak hartzaile izatera mugatzen dituen komunikazio erraldoiaren mundua dugu une honetan eskuartean.
‎Gizarte egitura guztietan daude gai hobetsiak eta tabu direnak. Hartara, gizarte egitura bakoitzak argi azaltzen dio kide bakoitzari zer den komunikazio gai izan daitekeena eta zer ez. Komunikazio argian, agerikoan?
‎Pentsaezina da fenomeno zientifikoen, artistikoen eta erlijiosoen berri izatea, mezubideen lana baztertuta. Politikak eta ekonomiak ez zuketen funtzionatuko handika egiten den komunikazio barik.
‎Gizarte komunikazioaren ikuskera optimista erakusten dute. Apologeta integratuen iritziz, gizarte komunikazioak edo masa komunikazioak, handika eta hedabideen bidez egiten den komunikazio horrek, berebiziko aukera eskaintzen du munduan demokrazia hedatzeko eta sendotzeko, baita herrien arteko kohexioa garatzeko ere.
‎leloei ziria sartzeko erreminta baino ez da. Handika ekoitzi eta kontsumitzen den komunikazioak leloak baino ez ditu asebetetzen. Diotenez, minoria bat baino ez da jantzia mundu honetan, minoria hori baino ez da konturatzen gizartearen eta komunikazioaren funtzionamendu eskasaz.
‎Handika egiten den komunikazioaren bitartez, interpretazioaren subjektuek semiosi sozialaren prozesua irekitzen dute, eta zeinuen signifikazioa negoziatzen dute etengabe. Komunikazioaren bitartez, zeinuen birdefinizioa bermatzen da, eta subjektu birdefinitzaileek interakzioan dihardute.
‎hitza da, berba, elea. F. de Saussure hizkuntzalariaren teorian, hizkuntza naturalaren bidez garatzen den komunikazioaren ardatz horrek formulazio bi izan ditzake: berba esana eta berba idatzia.
‎Pertsonen arteko komunikazio hurbiletik, handika egin ohi den komunikazio publikora egingo da jauzi hirugarren atal honetan. Horretarako, gizarte komunikazioan letra idatziak (liburua eta argitalpenak), ahots garraiatuak (telegrafoa eta irratia), komertzializatutako irudiak (telebista eta zinema) eta zibermunduak (sarea) duten garrantzia ikusiko da.
2005
‎Lan-taldeko kideekin izaten den komunikazioa. Honen helburuak dirataldearen koordinazioa, arazoak konpontzea eta kideen arteko giro ona etamorala sendotzea.
‎Beste komunikazio mota bat zeharkako komunikazioa da. Maila berean ezdauden langileen artean gertatzen den komunikazio mota da. Helburu zehatz batzukditu:
‎Zonalde edo auzoan erabiltzen den komunikazio hizkuntza.
‎Irudiaren funtzio nagusiekin jarraituz, hirugarren bat daukagu, funtzio konatiboa. Inperatiboa, bigarren personaren harremanean oinarritzen den komunikazioa, horrelako alde bien konplizitatea eskatzen duen harreman komunikatiboa da konatiboak adierazten duena.
2006
‎Hala ere, pertsonak oso modu ezberdinean biziko du eta aurre egingo dio itxaronaldi ez ziur honi, gurasoen ezaugarrien arabera, igurikimen errealistak, desiren gratifikazioak atzeratzeko gaitasuna, prozesua baikorki ebatziko delako itxaropena, eta pazientziajarrera orokortzat? eta administrazioaren edo administrazioen jokabidearenarabera, espedientearen tramitazioaren seriotasun eta erantzukizuna eta eskaeraegin dutenekin mantentzen den komunikazio eta informazio eskaintza maila?.
‎Hau da, subjektiboaren ostean, besteak iritzi berekoak diren ala ez ikus daiteke; hizkuntza arrazionalki egiazta daiteke: baldintza jakinetan gertatzen den komunikazio interadierazpen baten baliozkotasun asmoa konpartitzen dutenetz, alegia (egia, zuzentasuna eta egiazaletasuna).
‎PLOren 11 artikuluan jasotako identifikazio printzipioa da horien artean lehenengoa: zabaltzen den komunikazioan informazioa eta publizitate mezua behar bezala bereizten ez direnean urratuko da printzipioa. Bigarrena, berriz, hartzailearen eta iragarlearen arteko erlazioari dagokio, merkatuaren funtzionamendu ona urratzen denean; hau da, hedabideek eskaintzen dituzten zerbitzuetan gertatuko da bereziki, zeren ezkutuko publizitatea hedatzen dutenean adostutako baldintza ekonomikoak agertzen ez baitira; beraz, merkatuen prezioen sistematik at geratuko dira eta horren ondorioz merkatuaren gardentasuna kaltetuko da (De la Cuesta, 1995:
‎Publizitateak bi alderdi ditu: egiturazkoa, alde batetik, eta, horren arabera, gizarte komunikazio gisa agertzen da publizitatea, eta funtzionala, bestetik, kontratuak sustatzera zuzentzen den komunikazioaren gai ekonomikoari dagokiona.
‎Hala, enpresa bat komunikazioaz baliatzen denean publizitate teknika edo estilo tipikoak edota ordaindutako tokiak erabiliz, irudia sendotzea eta bere publikoak erakundea onartzea bilatzen ari da ororen gainetik, baina ez modu zuzenean bere produktuez edo zerbitzuez mintzatzeko, baizik eta enpresa bera azpimarratzeko. Eta, publikoak modu zehatz batean pentsa eta joka dezan saiatzen den komunikazio horretatik abiatuta, esan daiteke iragarlea, zeharkako modu batean, bere negozioa hobetzen saiatuko dela.
‎Eta, publizitate politikoari dagokionez, gauza bera esan genezake, publizitate formekin aurkezten delako eta kasu gehienetan publizistek egiten dutelako; baina, kontzeptu ideologikoei dagokien publizitatea da eta ez ondasun edo zerbitzu bati dagokiona, alegia, xedetzat duten publikoarengandik alderdiaren zein bere hautagaien onespena lortzeko helburuekin egindakoa. Beraz, egintza politikoari aplikatzen zaizkion harreman publikoen eremuan izaten den komunikazio konbentzigarriaren prototipoa izango litzateke publizitate politikoa. Ildo horri jarraituz, PLOren III. Titulua «Publizitate Kontratazioarena» aplikatuko zaie publizitate instituzionalari zein politikoari; hain zuzen ere, kontratu bat publizitate kontratutzat jotzen da baldin eta publizitate subjektuek egiten badute eta publizitate jarduerei buruzkoa bada.
‎«Esklusiboki bide publizitario zein informaziozkoen bitartez, kasu honetan, informazio funtzioaren berezko edukian sartu gabe? hedatzen den komunikazio oro da publizitatea» (Santaella, 1989: 71).
‎Nahiz eta «tipoaren indize bereziak»50 obra edo emaitza kontratuen generora igortzen duen, horrek ez du esan nahi emaitza lortzeko egiten diren zerbitzuak ez direnik agentziaren zerbitzuak. Horrenbestez, publizitate kontratuaren erregimena, beharrezkoa denean, zerbitzu espezifikoak alokatzeko berez behar den araudiarekin osatzen da, nolanahi ere, ahaztu gabe lortu nahi den komunikazio emaitzak eragiten duen zentzu bateratua.
‎Ezartze horrek, aldi berean, espazio edo denbora unitateen arabera neurturiko erabilera eskubidea eskatzen du (euskarri baten barnean). Mezuak euskarrian duen kokapen zehatza oinarrizkoa da, horretan baitatza bilatzen den komunikazio emaitza, alegia, audientziarengana eraginkortasun handienarekin iristean. Hedabideak espazio fisiko edo denbora une zehatzak eskaini behar baditu ere, horrek ez du aldatzen emaitza kontratuaren izaera, emaitza lortzeko beharrezkoa baita beste elementu bat, hau da, jarduera tekniko bat gauzatzea publikoak publizitate mezua irudika dezan.
2007
‎Bada, komunikazioaren eta informazioaren arteko bereizketara. Osooinarrizko bereizketa da, ez dugu zertan hasi funtsezko gauzak zehazten, bainatestuinguru honetan, oso garrantzitsua da, komunikazioa eta informazioa ez soilikikuspegi tekniko eta teoriko batetik bereiztea, baizik eta testuinguru zabalagobatean zer den komunikazioa eta zer den informazioa ulertzea.
‎Guk darabilgun komunikazio estrategikoaren ezaugarri eta ekarpenetako batkomunikazioaren dispertsioa ekiditea da. Beraz, kontu handiz eta nahita bultzatuez den komunikazio bat izan baldin bada, ez da ona printzipioz, ikuspegi teknikoteoriko batetik. Komunikazioaren eraginkortasuna arriskuan jar dezakeen mehatxutzat hartzen da, oro har, erakundeen komunikazioak horren hedatuta duendispertsioa.
‎Zer axola letrak era batera edo bestera dauden? Benetangarrantzitsua dena eta benetan balio duena, irudi horren gainean egiten den komunikazioa da.
‎nazio batzuk nahikoa lokabeak diren eta euren baitan ez duten batasun gehiagorik, gogamenak ideia batean biltzeko loturarik ematen ez dien beste ideia batzuek baino, hala ere hizkuntzaren helburu nagusi den komunikazioaren komenentzietarako egiten dira beti»87.
2008
‎Gaur egun, «erabileran oinarritzen diren» hizkuntzaren jabetzearen azalpen ereduek bere gain hartu dituzte ikuspuntu horiek (Goldberg, 2003; Lieven eta beste, 2003), eta ereduok bermatu eta egiaztatu egiten dute gurasoen informazioan oinarritzen den Komunikazio Garapena Neurtzeko Zerrenda deritzon tresna. Gurasoek ondo informa dezakete beren seme alaben prozesu linguistikoaren gainean, bertan duten parte hartzea aktiboa delako.
‎Ekintzak eta keinuak izeneko bigarren ataleko azpiatalen emaitzak aurkeztuko dira hemen, guztiak batera, guztiek jasotzen baitute ahozkoa ez den komunikazioaren garapena.
‎Haurrak komunikatzen hasten direnean ahozkoa ez den komunikazioa ere garatzen hasten dira. Horrela, sarritan euren nahia keinu edo jokaera bidez erakusten dute, batzuetan helduek egindakoak imitatuz, gurasoena eginez, besteak beste.
2009
‎Aplikazio mailako protokoloen artean ez dago nagusia den komunikazio eredurik. Asko konexio bidezkoak dira (SMTP, POP3?), eta beste asko konexiorik gabekoak (DNS, HTTP?).
2010
‎Denborak aurrera egin ahala, ulermenarazoak agertzen dira eta hitz jariotasunaren galerak aurrera egiten du. Azkenaroetan mututasuna eta ahozkoa ez den komunikaziorako gaitasunaren galeraagertuko dira.
‎Atal honetan Alzheimer motako dementzia duen gaixo batekin ezinbestekoa denkomunikazioa aztertuko da. Hain zuzen ere, 6.4.1 atalean, komunikazioaren barnehitzezkoa ez den komunikazioaren eta hitzezko komunikazioaren garrantziaazpimarratuko da; ondoren, 6.4.2 atalean, Alzheimer gaixotasunean gertatzen denkomunikazioaren galera izango da hizpide; horren ostean, 6.4.3 atalean, horrelakoegoera baten aurrean komunikazioa hobetzeko gomendioak izango dira mintzagai; azkenik, 6.4.4 atalean, gaian sakontzeko ariketa praktikoak prestatu dira.
‎Horren baitan, hain zuzen ere, hitzezkoa ez den komunikazioa azpimarratubehar da. Izan ere, hitzak erabili gabe komunikatzeko gaitasuna garrantzitsua da, besteak beste, eskuekin eta gorputzarekin egiten diren keinuek, aurpegiko espresioek, ahotsaren tonuak, begiradak, muskuluen tonuak eta antzekoek hitzez komunikatzen dena osatzen dute eta pertsonaren pentsamenduari eta erreakzioari buruzkoinformazioa eskaintzen dute.
‎Hitzezkoa ez den komunikazioa erabiltzeko, ondoren zehazten diren aukerakkontuan har daitezke: batetik, keinuak poliki egin, mugimendu motelak, ez gehiegizkoak, segurtasuna eta lasaitasuna transmititzeko; bestetik, ez estutu, ez fisikokiez hitzez, neke sentsazioari aurre egiteko gehiegizko erreakzioa azalduko baitu; horrez gain, gaixoa inguruko pertsonen aldartea ulertzeko gai da, oso sentibera daaldarteak interpretatzean, eta era berean, pertsonen artean dagoen lasaitasuna edourduritasuna hautematen ditu; azkenik, komunikatzean kontaktua estimulatu, adibidez, sardexka hartu behar badu, azalpenak eman ordez, bere eskua hartu etasardexkara gerturatu.
‎Hitzezkoa ez den komunikazioaz gain, hitzezko komunikazioa kontuan hartubehar da, ahoz transmititzen den komunikazioa, hain zuzen ere. Oro har, argia, zuzena, konkretua eta laburra izatea komeni da, hau da, hizkuntza sinplea eta adibideak erabiltzea, ideia nagusiak azpimarratzea eta mezu luzeegiak saihestea.
‎Hitzezkoa ez den komunikazioaz gain, hitzezko komunikazioa kontuan hartubehar da, ahoz transmititzen den komunikazioa, hain zuzen ere. Oro har, argia, zuzena, konkretua eta laburra izatea komeni da, hau da, hizkuntza sinplea eta adibideak erabiltzea, ideia nagusiak azpimarratzea eta mezu luzeegiak saihestea.
‎> Hitzak ulertzen laguntzeko hitzezkoa ez den komunikazioa erabili.
‎Atal honetan Alzheimer gaixotasuna duten pertsonekin komunikazioa hobetzeko hiru ariketa praktiko proposatu dira. Batetik, lehenengo kasua irakurri ondoren komunikazioaren analisia egin behar da, hau da, hitzezko komunikazioa etahitzezkoa ez den komunikazioa adierazten duten esaldiak azpimarratu eta arrazoitu. Bestetik, bigarren kasuan, gaixoak zer egin behar duen eta zer egin behar ezduen lantzeko hainbat esaldi modu zuzenean berrantolatu dira.
2011
‎Esparru handian jokatzen den komunikazioan, zailagoa da diskurtso horien gurutzaketa, baina ez ezinezkoa. Are, komunikazio eta informazio teknologiei esker, gero eta errazagoa da informazioaren norabide bakarra haustea eta igorle hartzaile binomio zurruna malgutzea.
2012
‎Kultura guztiek bezala, euskal kulturak ere, bi eratako adierazpideak ditu: berbazkokomunikazioan oinarritzen direnak (bertsolaritza, kantagintza, antzerkigintza, literatura, telebista, irratia, Internet, zinema, prentsa, liburugintza, aldizkarigintza, ipuin kontagintza...) eta berbazkoa ez den komunikazioa darabiltenak (dantza, arte ederrak, arkitektura, urbanismoa, moda, diseinua, musika...)
‎4 irudia. Arriskuaren komunikazioa lehen sektoretik gertatzen denean, martxan ipintzen den komunikazio sarea (iturria: MARM, 2011).
‎Abiatu nahi den komunikazio proiektuaren merkatuaren ezaugarriak ezagututa, bertan lehiatzeko abantaila estrategikoa garatu behar du enpresak. Horretarako, bi bide daude:
‎Ezartze horrek, aldi berean, espazio edo denbora unitateen arabera neurturiko erabilera eskubidea eskatzen du (euskarri baten barnean). Mezuak euskarrian duen kokapen zehatza oinarrizkoa da, horretan baitatza bilatzen den komunikazio emaitza, alegia, audientziarengana eraginkortasun handienarekin iristean. Hedabideak espazio fisiko edo denbora une zehatzak eskaini behar baditu ere, horrek ez du aldatzen emaitza kontratuaren izaera, emaitza lortzeko beharrezkoa baita beste elementu bat, hau da, jarduera tekniko bat gauzatzea publikoak publizitate mezua irudika dezan.
‎Hori dela-eta, bai telebistan bai eta gero eta maizago Interneten ere, ikusi ohi dugu umeei bideratutako publizitatea. Gai hau gure azterketatik at geratzen den arren, laburki bada ere, egokia iruditzen zaigu umeen eta adingabeen babesa aipatzea ikus entzunezko hedabideetan gauzatzen den komunikazio orotan. Izan ere, 2010eko Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrak, martxoaren 31koak, zehaztu egin zituen umeen eskubideak ikus entzunezko edozein komunikaziotan, ez bakarrik publizitatean (EKLO 7 art.).
‎Publizitatearen Lege Orokorrean indargabetutako 11 artikuluan jasotako identifikazio printzipioa da horien artean lehenengoa: zabaltzen den komunikazioan informazioa eta publizitate mezua behar bezala bereizten ez direnean urratuko da printzipioa. Bigarrena, berriz, hartzailearen eta iragarlearen arteko erlazioari dagokio, merkatuaren funtzionamendu ona urratzen denean; hau da, hedabideek eskaintzen dituzten zerbitzuetan gertatuko da bereziki, zeren ezkutuko publizitatea hedatzen dutenean adostutako baldintza ekonomikoak agertzen ez baitira; beraz, merkatuen prezioen sistematik at geratuko dira eta horren ondorioz merkatuaren gardentasuna kaltetuko da (De la Cuesta, 1995:
‎Nahiz eta «tipoaren indize bereziak»55 obra edo emaitza kontratuen generora igortzen duen, horrek ez du esan nahi emaitza lortzeko egiten diren zerbitzuak ez direnik agentziaren zerbitzuak. Horrenbestez, publizitate kontratuaren erregimena, beharrezkoa denean, zerbitzu espezifikoak alokatzeko berez behar den araudiarekin osatzen da, nolanahi ere, ahaztu gabe lortu nahi den komunikazio emaitzak eragiten duen zentzu bateratua.
‎Publizitateak bi alderdi ditu: egiturazkoa, alde batetik, eta, horren arabera, gizarte komunikazio gisa agertzen da publizitatea, eta funtzionala, bestetik, kontratuak sustatzera zuzentzen den komunikazioaren gai ekonomikoari dagokiona.
‎Hala, enpresa bat komunikazioaz baliatzen denean publizitate teknika edo estilo tipikoak edota ordaindutako tokiak erabiliz, irudia sendotzea eta bere publikoak erakundea onartzea bilatzen ari da ororen gainetik, baina ez modu zuzenean bere produktuez edo zerbitzuez mintzatzeko, baizik eta enpresa bera azpimarratzeko. Eta, publikoak modu zehatz batean pentsa eta joka dezan saiatzen den komunikazio horretatik abiatuta, esan daiteke iragarlea, zeharkako modu batean, bere negozioa hobetzen saiatuko dela.
‎Eta, publizitate politikoari dagokionez, gauza bera esan genezake, publizitate formekin aurkezten delako eta kasu gehienetan publizistek egiten dutelako; baina, kontzeptu ideologikoei dagokien publizitatea da eta ez ondasun edo zerbitzu bati dagokiona, alegia, xedetzat duten publikoarengandik alderdiaren zein bere hautagaien onespena lortzeko helburuekin egindakoa. Beraz, egintza politikoari aplikatzen zaizkion harreman publikoen eremuan izaten den komunikazio konbentzigarriaren prototipoa izango litzateke publizitate politikoa. Ildo horri jarraituz, PLOren III. Titulua «Publizitate Kontratazioarena» aplikatuko zaie publizitate instituzionalari zein politikoari; hain zuzen ere, kontratu bat publizitate kontratutzat jotzen da baldin eta publizitate subjektuek egiten badute eta publizitate jarduerei buruzkoa bada.
‎«Esklusiboki bide publizitario zein informaziozkoen bitartez, kasu honetan, informazio funtzioaren berezko edukian sartu gabe? hedatzen den komunikazio oro da publizitatea» (Santaella, 1989: 71).
2014
‎Irakasleak ikasle, lankide eta familiekin komunikatzen jakin behar du, eta lehenesan bezala, gutxien landu izan den komunikazio motari heldu diogu KomunikazioGaitasunaren Garapena II irakasgaian, gurasoekin egiten diren elkarrizketa edobilerena, hain zuzen. Horrelako ahozko diskurtso profesional batean interakzioaketa erlaziozko aldeak dute trukatzen den informazioak baino pisu handiagoa, egoerakomunikatiboa ez delako simetrikoa ezta erosoa ere, alde batetik eskolaren etafamiliaren ordezkarien artean botere harremana dagoelako, eta bestetik, solaskideekmintzagaiarekiko duten lotura afektiboaren ondoriozko emozioek komunikazioaegokia izatea baldintzatu dezaketelako (seme alabak izan ditzakeen arazoak beregarapenean edo eskolako egunerokotasunean gertatzen zaizkionak gai sentikorrakizan daitezke).
‎Estitxu Eizagirrek (Hernani, 1979) kode berri baten beharra aldarrikatu zuenpublikoki egiten den komunikaziorako, eta kode horri «emakumera batua» deituzion. Aldarrikapen horren bidez, komunikazio publikoa «gizonkera batuan» (maskulinotasun hegemonikotik) egiten zela salatu zuen, eta horrek ez zuelanortasunak, emakumeenak eta gizon askorenak, osotasunean garatzen uzten.Emakumeok ere publiko orokorrarekin konpartitzen dugun kodea eraiki etajendarteratu beharra dugula agerian utzi zuen.
2015
‎Joera berriek eta gero eta ohikoagoak diren gailu eta funtzio berriek beharrezkoa egiten duteibilgailuaren eta bere arkitekturaren egokitzapena. CAN (Controller Area Network) sarea izanikibilgailuetan gehien azaltzen den komunikazio sarea, artikuluan azaldutako tesiaren muina bereanalisia eta optimizazioa proposatzen duen metodologia dira. Bere funtzionamendua etaerabilgarritasuna erakusteko kasu praktikoak ere garatu dira.
‎Sinesmen irrazionalak eta bikote gazteen artekoziber erasoak. IkerGazte I. kongresuan aurkeztuko den komunikazioa, Durango, Bizkaia.
‎Mateos Perez, E., Calvete, E., eta Hankin, B. (2015, maiatza). Eskemek nerabeen depresio sintomen agerpenairagartzen dute inferentzien bidez. IkerGazte I. kongresuan aurkeztuko den komunikazioa, Durango, Bizkaia.
2019
‎Dena den, EDLC ak bezalako metatze teknologiek etorkizun oparoa izan dezaten, garrantzitsua da fidagarritasun maila altua eskaini eta bermatzea, batez ere zahartze prozesuarekin erlazionaturik dagoena (German et al., 2014). Helburu hau lortzeko, degradazio prozesuak aurreikusi eta estimatzea tresna oso garrantzitsua bilakatu da, hainbat publikazioetan zehaztu den moduan (Reynaud et al., 2018; Obando et al., 2017). Orrialde hauetan aurkezten den komunikazioak jakintza arlo honetan ekarpen berri bat egiten du, ikerketa benetako aplikazioen baldintzaegoerara hurbilduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia