Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Garrantzi berezia eskaintzen diete gertaeren argazkiei eta bideoei; hobetu behar diren gauzei buruzko salaketek egunkarien webguneetan beren lekua betetzen dute; posta elektronikoaren bitartez erredakziora helaraz daitezke iritziak nahiz iradokizunak, baliabide honek daukan berehalakotasunaz baliatuz; albiste gustukoenak bozkatzeko aukera ematen zaio jendeari; Interaktibitatea lantzen duten tresna berriak gero eta garrantzitsuagoak dira. Egunkari digitalek ulertu dute kazetaritzan aritzeko modu berri honen erronka nagusia irakurlearekin sortzen den komunikazio elkarreragilean datzala, hau guztia helburu batekin: interes desberdinen araberako komunitate birtualak sustatzeko, herrialdeen muga geografikoak eta politikoak gaindituko dituztenak.
‎Interaktibitatea lantzen duten tresna berriak gero eta garrantzitsuagoak dira. Egunkari digitalek ulertu dute kazetaritzan aritzeko modu berri honen erronka nagusia irakurlearekin sortzen den komunikazio elkarreragilean datzala, hau guztia helburu batekin: interes desberdinen araberako komunitate birtualak sustatzeko, herrialdeen muga geografikoak eta politikoak gaindituko dituztenak.
2009
‎Egia da, dena dela, iraultza digitalak eta teknologia berriek demokratizatu egin dutela hedabidegintza (eta egun hedabideetara mugatzen ez den komunikazioaren mundua bera, oro har), kostuak merkatu eta bitartekoak askoz jende gehiagoren esku jarrita. Olatu hori baliatuta, Don’t hate the media, be the media lelo ezagunak bide egin du, baina oso gogoan izan behar genuke, hala ere, ez duela mundu guztirako balio:
2012
‎Horregatik, pertsuasioan oinarritu gara, pertsuasioaren teoria zientifikoan, hau da, hartzaileen aktitudeak eta iritziak aldatzeko asmoz egiten den komunikazio motaren inguruko jakintza arloan (Briñol eta beste, 2001). Eta saiatu gara, batetik, gure ikerketa objektua pertsuasioak bere baitan hartzen dituen alor edo aplikazio ezberdin guztietan betetzen ote den baieztatzen:
‎Hortaz, pertsuasioa esaten diogu komunikazio jardun baten bitartez, pertsonen aktitudeetan gertatzen den edozein aldaketari (Petty eta Cacioppo, 1986). Edo zehazkiago esanda, helburu horrekin propio diseinatu eta gauzatzen den komunikazio baten ondorioz gertatzen den aktitude aldaketari (Briñol eta beste, 2001). Pertsuasio prozesu guztietan iturri batek mezu bat bidaltzen dio hartzaile edo audientzia jakin bati, testuinguru zehatz batean, kanal jakin bat erabiliz eta aktitude aldaketa jakin bat eragiteko asmoarekin.
2013
‎Perfekzio hori guztiz ezinezkoa da, baita teorikoki ere; izan ere, sistema ireki bat (behinik behin, lexikoa errepertorio irekia eta amaiezina da) goitik behera jakiteaz ari gara. Gainera, sistema hori denbora guztian aldatzen ari da, halabeharrez heterogeneoa da, eta etengabe aldatzen ari den komunikazio gaitasun plurilektal edo eleaniztun batean egituratuta dago (Europako Kontseilua 2002). Munduan askotariko pertsonak daude, eta batzuetan haien ezagutza linguistikoak antzekoak dira, beste batzuetan ez hain antzekoak, maiz oso desberdinak, baina beti daude transformazio prozesuan eta ikasi eta ahaztu egiten dira.
‎Baina beste aditu batzuk (Lewis & Fabos, 2005; Merchant, 2001; Spatafora, 2008; Tagliamonte & Denis, 2008) uste dute jargoi bat besterik ez dela, alegia, ingeles hizkuntzaren garapeneko prozesu soil bat. Beste batzuk, berriz, (Crystal, 2001; Davis & Brewer, 1997) oraindik haratago doaz eta diote kaltegarria ez izateaz gain, onuragarria eta osagarria dela; sarearen bitartez egiten den komunikazioan garatu diren hizkuntza egitura berriek hizkuntzaren aldaera berri bat (new media language) sortu dutela. Eta gainera, hizkuntza berri horrek ikasleei mesede egin dakiekeela, sormena eta alfabetatzea bultzatuz (Sternberg, Kaplan & Borck, 2007).
2014
‎Kontzeptua bera adostea ordea ez da nahikoa, komunikazio estrategia baten oinarriak finkatzeko. Hau da, definitzen den komunikazio estrategiaren arabera, argi izan behar da zein ideia marko elikatu nahi den eta zein ekidin nahi den. Zeri buruz eta nola hitz egin nahi den eta zein gairen inguruko eztabaidak ekidin nahi diren.
2018
‎etxean H1 bezala, etxean gaztelaniarekin batera eta H2 bezala ikasi dutenak. Azpimarratu nahi da zein garrantzitsua den komunikazio konpetentzia ebaluatzeko proben bidez lortutako emaitzen baliagarritasun analisiak egitea, probatan oinarrituta hartzen diren erabakiak zuzenak eta bidezkoak izan daitezen. Hori guztia, jakina, oso kontuan hartu behar baita, euskara eremu urriko hizkuntza izanik, hizkuntza horretako konpetentzia egiaztatzearen ondorioak larriak izan dai
‎EGAren bidez lortzen diren kalifikazioak alborapenik ez badute, EGA sortzeko erabili den komunikazio konpetentziaren eredua ez da izangaien lehen hizkuntzaren arabera aldatuko. Hori hala den ala ez baieztatzeko, eredua lehen hizkuntzaren arabera sortutako laginetan zenbatetsi da.
‎Emaitzek erakutsi dute EGAren proba idatzian inbariantza dagoela, nahiz eta, oro har, emaitzak altuagoak izan diren lehen hizkuntza euskara dutenen artean gainerakoen artean baino. Lan honek, halaber, azpimarratu du zein garrantzitsua den komunikazio konpetentzia ebaluatzeko proben bidez lortutako emaitzen baliagarritasun analisiak egitea, probatan oinarrituta hartzen diren erabakiak zuzenak eta bidezkoak izan daitezen. • Hitz gakoak:
2019
‎And deadly" (Cazden CB 2003: 53, 57). errolda ofizialetan edo bestelako ohiko behategietan interakzio digitalean aritutako populazioaren tamaina edota ospe digitala neurtzen ez direnez, beharrezkoa izan da bizindar digitaleko adierazleez baliatzea. hizkuntza jakinetan gertatzen den komunikazio digitala neurtzea izan da benetako helburua. metodo ezin hobea litzateke Skypez, telefonoz, twitterrez, Facebookez eta bestelako komunikazioak eskuratzea eta dagokion hizkuntzaren proportzioa kalkulatzea; gainera, gaur egungo teknologiak ebatzi du hizkuntza identifikatzeko arazoa; adibidez, Crúbadán proiektuak (Scannell kp, 2007) halako softwarea eraikitzen du hizkuntza bakoitzerako... testuak anonimoak izan daitezen bidea landu behar da, komunikatzen diren pertsonen baimena ere behar da eta beste hainbat lan. halako azterketa exhaustibo bat osatu arte, eskuragarri den material publikoa erabili dugu (abantaila hori dugu:
2020
‎• Euskara kexarekin eta aldarrikapenarekin lotzeak hizkuntza horretan ematen den komunikazioa" nabarmenagoa" gertatzea ekar dezake," gogorragoa"," aldarrikapen plus subjetiboa" izatea, etab.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia