Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2012
‎Ez dira poztasunean bizi, gertakari positibo gutxi eta negatibo asko bizi dituzte. ...tasuna ematen, gurasoen arteko liskarrak eguneroko kontua dira, gurasoak bananduak dituzte, tratu txarrak jasotzen dituzte, gurasoen eskakizun maila gehiegizkoa da, gizarte bazterketa bizi dute, eskola presio handiegia jasaten dute, beren egunerokotasunean aztoramen handian murgilduta daude eta ez dute denbora librerik, ikaskideen artean ez dira batere popularrak, beren eskolan gehien praktikatzen den kirolerako trebetasun kaskarra dute, gaiztoak edo itsusiak direla esaten diete, beren lagunik kuttunena beste herri batera joan da bizitzera, inguruan ez dute beren kezkak eta arazoak entzuteko prest dagoen inor, etab. Argi dagoena zera da, zenbat eta gertakari negatibo gehiago eta positibo gutxiago bizi haurrak, sufrimendu eta tristura sentsazio handiagoak izango dituela, eta, ondorioz, poztasun... Egoera sozial negatiboei buelta emateko norberak ezinbesteko papera jokatzen du, eta depresioa pairatzen duten haurrak trebetasun psikosozialetan hanka motz samar ibiltzen direla esan daiteke.
2014
‎Gure planteamendua da, erronka horren aurrean, eta bereziki mitologiaz gain izan den kirol politikagintzaren inguruan (politikagintza kontzeptua, herrritar bakoitzetik politikarietara, eragile ezberdinetatik pasatuta doan zentzu zabalean ulertua), ezinbestean argia jarri beharra dagoela kirol sistema osoan zehar erabaki hartze informatua eta erakunde ikaskuntzak oinarri dituzten EEIGE prozesuak abian jarriaz erakunde geroz eta likidoagoak lortze aldera.
‎Laburki esanda, behin gizakion izaera aktiboa aitortuta (Homo Impigerpraxi garela ezer baino lehenago aitortuta, hau da, mugitzeko diseinatuak gaudela aitortuta, alegia) tesiak izaera konplexua bezain bizia duen kirol en (ber) erakundetze dinamikari egiten zion so, dibertsifikazioa joera nagusi modura gailendu den kirol sistema garaikidearen markoan. Puig eta Heinemann ek (1991:
‎Egitura likidoak, funtsean, beren helburuei erantzuteko kapaz diren egiturak lirateke. Hau da, bere helburuak lortzeko lanean, helburuetara egokitzen direnak eta ez alderantziz, helburuak beren aukeretara mugatzen dituztenak egun hedatzen den kirol indi gestioa (Dorado, 2012) ekidinez. Horregatik, ezinbestean, beraiek kokatzen diren testuinguruaren inguruan, eta horretan duten kokapenaren inguruan, kontziente izan behar dute.
2015
‎Kideen arteko harreman horiek gehienetan modu positiboan eragiten dute. Kirol tradizionaletan, besteak beste, herri kiroletan, emakumeek bertan jarduteko garrantzia du lagunarteak edo egiten den kirolaren talde izaerak (Egibar eta Garai, 2009). Horregatik, testuingurua erosoa, lagunkoia eta sozializazio positiboa lortzeko modukoa izatearen garrantzia ez da nolanahikoa (Frake, 2008).
2016
‎Azterlan honek identifikatu ditu enpresek dituzten arrazoiak kirol ez profesionalean babesletza kontratuak adosteko. Horretarako, ikertuagoa izan den kirol profesionalaren babesletzaren arrazoietatik abiatu gara profesionala ez den esparrua ikertzeko, euskal lau enpresaren kasuetan oinarrituz. Gure ikerketaren emaitzek adierazi digutenez, hauexek dira kirol ez profesionalaren babesletza jorratzeko arrazoiak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia