2012
|
|
Ez dira poztasunean bizi, gertakari positibo gutxi eta negatibo asko bizi dituzte. ...tasuna ematen, gurasoen arteko liskarrak eguneroko kontua dira, gurasoak bananduak dituzte, tratu txarrak jasotzen dituzte, gurasoen eskakizun maila gehiegizkoa da, gizarte bazterketa bizi dute, eskola presio handiegia jasaten dute, beren egunerokotasunean aztoramen handian murgilduta daude eta ez dute denbora librerik, ikaskideen artean ez dira batere popularrak, beren eskolan gehien praktikatzen
|
den
kirolerako trebetasun kaskarra dute, gaiztoak edo itsusiak direla esaten diete, beren lagunik kuttunena beste herri batera joan da bizitzera, inguruan ez dute beren kezkak eta arazoak entzuteko prest dagoen inor, etab. Argi dagoena zera da, zenbat eta gertakari negatibo gehiago eta positibo gutxiago bizi haurrak, sufrimendu eta tristura sentsazio handiagoak izango dituela, eta, ondorioz, poztasun... Egoera sozial negatiboei buelta emateko norberak ezinbesteko papera jokatzen du, eta depresioa pairatzen duten haurrak trebetasun psikosozialetan hanka motz samar ibiltzen direla esan daiteke.
|
2014
|
|
Gure planteamendua da, erronka horren aurrean, eta bereziki mitologiaz gain izan
|
den
kirol politikagintzaren inguruan (politikagintza kontzeptua, herrritar bakoitzetik politikarietara, eragile ezberdinetatik pasatuta doan zentzu zabalean ulertua), ezinbestean argia jarri beharra dagoela kirol sistema osoan zehar erabaki hartze informatua eta erakunde ikaskuntzak oinarri dituzten EEIGE prozesuak abian jarriaz erakunde geroz eta likidoagoak lortze aldera.
|
|
Laburki esanda, behin gizakion izaera aktiboa aitortuta (Homo Impigerpraxi garela ezer baino lehenago aitortuta, hau da, mugitzeko diseinatuak gaudela aitortuta, alegia) tesiak izaera konplexua bezain bizia duen kirol en (ber) erakundetze dinamikari egiten zion so, dibertsifikazioa joera nagusi modura gailendu
|
den
kirol sistema garaikidearen markoan. Puig eta Heinemann ek (1991:
|
|
Egitura likidoak, funtsean, beren helburuei erantzuteko kapaz diren egiturak lirateke. Hau da, bere helburuak lortzeko lanean, helburuetara egokitzen direnak eta ez alderantziz, helburuak beren aukeretara mugatzen dituztenak egun hedatzen
|
den
kirol indi gestioa (Dorado, 2012) ekidinez. Horregatik, ezinbestean, beraiek kokatzen diren testuinguruaren inguruan, eta horretan duten kokapenaren inguruan, kontziente izan behar dute.
|
2015
|
|
Kideen arteko harreman horiek gehienetan modu positiboan eragiten dute. Kirol tradizionaletan, besteak beste, herri kiroletan, emakumeek bertan jarduteko garrantzia du lagunarteak edo egiten
|
den
kirolaren talde izaerak (Egibar eta Garai, 2009). Horregatik, testuingurua erosoa, lagunkoia eta sozializazio positiboa lortzeko modukoa izatearen garrantzia ez da nolanahikoa (Frake, 2008).
|
2016
|
|
Azterlan honek identifikatu ditu enpresek dituzten arrazoiak kirol ez profesionalean babesletza kontratuak adosteko. Horretarako, ikertuagoa izan
|
den
kirol profesionalaren babesletzaren arrazoietatik abiatu gara profesionala ez den esparrua ikertzeko, euskal lau enpresaren kasuetan oinarrituz. Gure ikerketaren emaitzek adierazi digutenez, hauexek dira kirol ez profesionalaren babesletza jorratzeko arrazoiak:
|