Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2000
‎maiz izan dira borroka latzak, mapetako marrak harago edo honago eraman edo ekartzeagatik. Lurraren eta lurraldearen gainetik dagoen kontzeptu politiko eta sozial garrantzitsua da lurraldetasuna.Lurraldetasunak medio fisikoarekin harreman zuzena duen arren, batez ere, eremufisiko batean bizi den jendearekin du harreman zuzena: jende talde horrek kolektibitate bateko partaide sentitzearen sentsazioarekin, argiro esanda.
‎egun batez, abertzaletasunak gehiengo osoa izatea Euskal Herria osoan. Posible da abertzale ez den jendea gure proiektuarekin batetortzea, ez alde ideologikotik, alde praktikoetatik baizik. Horregatik diot nik: Iparraldearen egoera sozio-ekonomikoari begira, dugun aukera egingarri eta emankorrena, Hegoaldearekin harremanak sendotzea da.
2001
‎Buradon go Kastroko multzo arkeologikoa (Buradon Gatzaga). KastroaArabar Errioxan dago kokatuta, Conchas de Haro izenaz ezagutzen den jende etakultura iraganbide naturalaren inguruan. Errepide baten eraikuntza lanetan tunelaegiteko zulatze lanak hasi zirenean agertu zen kastroa, mendi malda batean.
2002
‎Nahiz kanpotik etortzen den jendea nagusiki erretretaduna dela iritzi komunaden, Ipar Euskal Herriak jende gaztea erakartzen du nagusiki. Populazio hori nagusiki haurrez osatutako familia izaten da.
‎Beti berdinak ote dira behartsuak? Beti berdin erantzuten ote zaie, edo batzuetan onartzen dira eta, besteetan, zigortzen edota ezkutatzen. Inoiz gutxitzen den jende multzoa ote da honako hau. Nolakoak diraerrukia eta urkamendia, bateraezinak ala bateragarriak?
‎Eta horretarako politikariek profesional kualifikatuen lana izaten dute gustuko. Hautagaiek komunikazioan espezialista den jendea izaten dute ondoan; aholkulariak dira horiek. Hedabideak lagun apartak dira borondateak bideratzeko ahaleginean.
‎Ez gaitu ezerk gaitz handiagotan sartuko, nola jendearen esamesei egokitu nahiak, onena dela uste baitugu gehienek onartzen dutena, jardunbiderik ibiliena; eta, sarri gertatzen dena, ez gara arrazoiaren arabera bizi, imitatu beharraren moldera baizik. Hortik dator elkarrengana amiltzen den jendearen horrenbesteko pilatzea. Giza istripu larrian gertatzen dena,, jendea bultzaka, inor ez baita erortzen besteren erorketa eragin gabe, eta lehenbizikoak dira hurrengoen heriobide?, hauxe berau ikus dezakezu bizitzan ere gertatzen dela nonahi.
2003
‎baserritarrak; baserriko seme alabak, batzuetan kaletik baserrirako bueltan edo lotura afektibohandiarekin; bertara joandako kaletarrak baserri baten bizitza, naturalago, bat egin nahi dutenak,.... Boroan ere eraiki dira txalet asko baina honakoetxebizitza hauetan bizi den jendeak ez du hainbeste atxikimendurik erakutsi. Hala ere, Amorebieta herriguneko biztanleak dira gehienak ZB plataforman.
‎Sistema horrek, iritzi horren arabera, huts egin zuen, baina irakaspen garrantzitsua izan zuen: «Bertan ibili den jendeari errealistago bihurtzeko aukera eman dio aurtengo U.E.U.ak(...) Guztiak jabetu bait dira, Euskal Unibertsitate berri, askatzaile eta herrikoia ezin egiten ahal dela gauetik goizera, pausuka pausuka eta urratsez urrats baizik». Kazetariaren ustez, ezin da eten erabat eta bat batean unibertsitatearen eredu klasikoa.
2005
‎3 Guri aplikagarri zaigun ordenamenduaren barnean ez da sarrera eskubiderik aurrezagutzen, hau da, jada eratuta aurkitzen den elkarte pribatu batean onartua izateko funtsezko eskubiderik ez da existitzen. Izan ere, elkartze eskubideaknahi ez den edo gustukoa ez den jendearekin ez elkartzeko askatasuna dakar loturik.
‎Irungo Alardeari buruz hitz egiten denean, oso zaila izaten da ulertzea zer denAlardea Bidasoan eta zein den bere garrantzia; hortaz, ulertezina suertatzen da gauregungo gatazkaren nondik norakoen mamia konprenitzea. Bertakoa ez den jendearentzat harridura da nagusi: festa soilik izanda, zergatik hainbesteko zalaparta?
2006
‎Gainera jarrera itxiek immobilismoa daukate ondoriotzat, alegia «erloju geldiabezala bere zeretik mugitzen ez den jendearen jarrera», tinkotasunarekin nahastubehar ez dena, bidenabar (ik. –Erloju geldiaren paradoxa?
2007
‎Baina kontuan hartu behar dugu, lo? omen den jendeak sarritan ez duela bat egiten iritzi horrekin, ez duela ikusten, gizarte bazterketa? (soilik, egoera natural baten ondorio negatiboak).
‎Argi dago Euskal Herrian bizi den jendeak ez duela euskal kulturaz iritzi ezbateratua ez adostua, alderantziz, hainbat irudikapen aurkitu ahal ditugu, batzuetanoso bestelakoak. Has gaitezen hemendik:
‎–Euroa*? maila supranazionalean bankuen arteko diru elektronikoa da.EKA delakoak jaulkia da, herrialde hautagaien banku zentralen erlaziomaterialetan, atzerriko transakzio baterako banku zentralak inplikatutadauden bakoitzean, mugen gainetiko bankukoa ez den jendeak hasita etajendearengana zuzendua?. –Eurotan*?
2009
‎Elkarrizketa egiteko bi modu erabili ditugu. Alde batetik, Gipuzkoako Gurutze Gorrira joan gara, laguntza eskatzen duten etorkinekin egoteko, eta beste aldetik, autonomoa den jendea aurkitzeko «elurrezko bola» izeneko teknika erabilidugu. Hau da, etorkinak diren ezagunen sareak erabili ditugu beste etorkinenganaailegatzeko.
‎Ekialdeko Europakotaldean, harreman sozialek, adibidez, beste etorkinekin kontaktua izateak edotasenitartekoak hurbil edukitzeak, lotura du agertzen den sintomatologiarekin. Bestetalde batzuetan gertatzen den bezala, egoera berdinetik pasatzen ari den jendearekin harremana edukitzean, bakardadea, tristura eta antzeko sentimenduak piztudaitezke. Horregatik, nahiz eta kontaktuak babesa ematen duen, batzuetansintomatologiarekin ager daiteke, edota, gainkarga eragin dezakete.
‎Umm.batek bakarrik ez duezer egiten. Inplikatzen den jendea bilatu behar duzu».
‎Dispertsioa eta fragmentazioa kontrako faktorea izan ez dadin bidea oraindik luzea da, hasi besterik ez da egin. Baina bada horren aldeko esfortzu handiak egiten ari den jendea, oraindik ere bere onenera iritsi ez den fenomenoak heldutasuna lor dezan.
‎Horko elkarte guztiekin hitz egiten ari omen dira, denek parte hartu ahal izan dezaten. Dirudienez, euskaraz emanaldiak egin ahal izateko ba omen da zenbait arazo, horretarako gai izango den jende eskasiagatik batik bat.
2010
‎> Ezaguna egiten den jendea topatu eta nondik edo zertaz ezagutzen den ez jakitea.
‎Hurrengo grafikoak aberastasunak duen banaketa globalaren panoramika bateskaintzen du informazioa hamarrenetan banatuz (multzo bakoitzak ehunekohamarra adierazten du), berau biztanleriaren sektore ezberdinetan nola banatzenden kontuan izanik. Sektorerik apalenak aztertuz, Indian hiru hamarrenen baxuenen heren bat inguru aurkitzen da, Txinak laugarren eta zazpigarren hamarrenenartean aurkitzen den jendearen heren bat jasotzen duen bitartean. Latinoamerikanahikoa berdintsu banatua ageri da hamarren guztien artean, eta horrek iradokitzendu eskualde horretako aberastasunaren banaketa munduak bere osotasunean duenbanaketaren berdintsua dela.
2011
‎Ezagutzen ditugun arduradunetariko batzu erdaldunak dira. Ez al dira izango baldintza hauetan emandako beka batzu (asko) gehien bat ikerlanak egitera (batez ere doktoregotesiak) dedikatuko den jendea ordaintzeko?. Ez bait da inon agertzen, agerian behintzat, bekadunaren ordutango dedikazio konpromezua.
‎Horregatik, eskizoidearen eta haren bikoteen artean «konpromiso eskizoide» bat egon ohi da, zeinaren arabera harreman afektiboak neurri handi batean mugatzen diren. Horregatik, barne herstura sortzen dioten harremanetan esku hartzeko trebetasunakterapia ere beharrezkoa da, beragatik interesatzen den jendearekin topo egingo baitu poliki poliki landu behar ditu. Horretarako, banakako psikoterapia, bikotekoa eta taldekoa konbinatu behar dira.
2012
‎Naturarekiko konexioahobesten da eta ez teknologiarekiko mendekotasuna. Ikuspegi honetankokatzen den jendearen espazioa lokala da, eta denbora, glaziala, hau da, geldoa baina luzea, bai atzera begira (arbasoen lorpenak miresten dituelako) bai eta aurrera begira ere (datozen belaunaldien onura ere aurreikusi behardela pentsatzen duelako). Lurralde plangintzaren arabera berriro Friedmannek eta Weaver ek diotenez, hauxe litzateke «lurralde planifikazioa, zeinakkontuan hartzen dituen leku espezifikoetan bizi diren populazio historikokidefinituak.
‎Naturarekiko konexioahobesten da eta ez teknologiarekiko mendekotasuna. Ikuspegi honetankokatzen den jendearen espazioa lokala da, eta denbora, glaziala, hau da, geldoa baina luzea, bai atzera begira (arbasoen lorpenak miresten dituelako) bai eta aurrera begira ere (datozen belaunaldien onura ere aurreikusi behardela pentsatzen duelako). Lurralde plangintzaren arabera berriro Friedmannek eta Weaver ek diotenez, hauxe litzateke «lurralde planifikazioa, zeinakkontuan hartzen dituen leku espezifikoetan bizi diren populazio historikokidefinituak.
‎Behetik gora eraiki eta legitimatu egiten denarkitektura politikoa. Eta lurraldeari dagozkion erabakiak beti lur zehatz horretanbizi den jende komunitateari dagozkio, betorako ahalmena barne. Esana duguzenbait arlo politikotan horrek arazoak dituela:
‎Enplegu politika pasiboei dagokienez, hiru langabezia prestazio maila daude: kontribuzio mailako langabezia prestazioa, asistentzia mailako langabezia prestazioa, eta laneratzeko errenta aktiboa. Horietaz gain, 2008an hasitako krisiekonomikoak eragin duen langabezia uholde hazkorrari aurre egiteko, koiunturakoprestazio gehigarriak daude, langabezia luzatzeagatik prestazio guztiak agortu etainolako errentarik gabe geratzen den jende mordoa babesteko13.
2015
‎EErentzat hori produkzio bateratua dugu, ondasunez gain gaitzak ere produzitzen direlako edozein produkzio prozesutan. Baina horretaz haratago, EEren testuinguruan eta bereziki Ekologia Politikoaren eskutik gailendu egiten da arazo ekologikoak ezin direla aztertu sorrarazitako gatazka sozialetatik at. Izan ere, produzkio prozesu guztian zehar gertatzen diren kanpo eraginak eragile jakinek pairatuko dituzten kostuak dira (adibidez, Hegoaldeko herrialde batean kokatzen den meategi batean lan eta inguruan bizi den jendea). Hortaz, efizientzia terminotan aztertzeaz haratago, ikuspegi globaletik ekitate terminotan egiten den kostuen transferentzia ere aztertu behar da, hau da, gertatzen den efektuen banaketa gatazka.
‎Hain zuzen, Tribeca Hacks batean sortu zen proiektu horren ideia, eta, azkenean, 2015ean, errealitate bihurtu zen, web telesail dokumental batentzako finantzaketa oparo bati esker. Gauza bera gertatu zen Stereotypecelonarekin ere (Laia Ros, María Llobet, Hermes Carretero eta Juan Lesta, 2014); inkesta interaktibo bat da, Bartzelonako auzoetan bizi den jendearen estereotipoei buruzkoa, DocsBarcelona jaialdiko lehen Popathonean egina. Ekimen horretan, lantaldea urte batez aritu zen proposamena lantzen, finantzaketarik gabe, eta 2015eko interDocsBarcelona konferentzian aurkeztu zuten proiektua, amaiturik.
‎Hemendik aurrera, buruan izan ditu, besteak beste, mugikortasuna eta gailu desberdinen bidezko hartzaileentzako eskaintza eratu beharra. Eta, noski, transmedia programatzaileak plangintza orokorra diseinatzerakoan kasu egin die edukiaren garapen multimediari, kontakizun eredu eta lengoaia berriei, hartzaile izatetik erabiltzaile izatera igaro den jendeari, erabateko eta une oroko konektibitateari, interaktibitatean sorturiko kontsumo praktikei eta, oro har, edukiak eta erabiltzaileak elkarren ondotik egingo duten ibilbideari (user journey).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia