Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2007
‎Gure bilakaera sozio-linguistikoaren diagnosi zehatza egin ahal izateko, era askotako datuak erabili behar ditugu eta faktore eta aldagai askori erreparatu. Baina, kale erabileraren neurketetatik lortutakoek kualitatiboki guztiz garrantzitsua den informazioa eskaintzen digute; azken batean, hizkuntza normalizazio prozesuaren arrakasta mailaren indizerik fidagarrienetako bat, hiztunek hizkuntzaz egiten duten erabilera baita, eta soziolinguistikaren teoria nagusi guztiak bat datoz esatean, hiztunen arteko harreman ohikoenak eta gertuenak direla hizkuntzaren bizi indarraren islarik garbiena.
‎Gure bilakaera soziolinguistikoaren diagnosi zehatza egin ahal izateko, era askotako datuak erabili behar ditugu eta faktore eta aldagai askori erreparatu. Baina, kaleerabileraren neurketetatik lortutakoek kualitatiboki guztiz garrantzitsua den informazioa eskaintzen digute; azken batean, hizkuntza normalizazioprozesuaren arrakastamailaren indizerik fidagarrienetako bat, hiztunek hizkuntzaz egiten duten erabilera baita, eta soziolinguistikaren teoria nagusi guztiak bat datoz esatean, hiztunen arteko harreman ohikoenak eta gertuenak direla hizkuntzaren biziindarraren islarik garbiena.
2008
‎Argibide horiek aplikazioan bertan azaltzen dira. Interneteko aplikazioaz gain, intranetekoa dago HPSk Inbentarioa kudeatzeko, besteak beste, iristen den informazioa baliozkotzat emateko. Horrela ziurtatzen da informazioa homogeneoa eta zuzena dela.
‎Corpusa bera amaituta dagoenean, bertatik informazioa lortzeko tresnak behar dira. Bilatzeko aukeren eta ematen den informazio motaren arabera, zenbait tresna mota edo ‘belaunaldi’ daude: a) agerpenak eta testuinguruak erakusten dituztenak, eskuarki KWIC (key word in context) edo ‘konkordantziak’ izeneko formatuan; b) agerpenen eta testuinguruko agerpenen (kolokazioen) estatistikak ere ematen dituztenak; eta c) bilagaien emaitzak gramatika ezaugarrien, konbinazio lexikoen edo semantika erlazioen arabera antolatuta ere eskaintzen dituztenak (Kilgarriff et al. 2004).
‎Interlingua erakargarria da ikuspuntu teorikotik ere, hizkuntzatik independentea den adierazpide unibertsala bilatzea oso erronka zaila bezain interesgarria baita hizkuntzalarientzat. Interlingua bidezko sistemetan ez dago transferentziarik, eta beraz, analisiak oso sakona izan behar du, hizkuntzatik independentea den adierazpidera pasa behar baita jatorri esalditik erauzten den informazio guztia. Oso analisi automatiko sakona behar denez erroreak (morfologia, sintaxia, semantika, pragmatika,...) ere ugari izango dira.
‎Webquest bat ikerketara zuzenduriko jarduerak prestatzeko webgune bat da. Erabiltzen eta kudeatzen den informazio guztia edo ia guztia saretik dator eta, ikasleak analizatu, sintetizatu eta ebaluatzera bultzatzen ditu, besteak beste. Irakasleek diseinaturiko jarduera hauek ikasleak aktiboki parte hartzea du helburu, baita aprendizaia kolaboratiboa nahiz denborari etekin handiagoa ateratzea ahalbidetzea ere.
‎Baina, bestetik, gerta liteke batzuek pentsatzea" ez dutela katalana ikasi beharrik" testuak katalanez egiteko (gezurra: beti zuzendu dira testuak) edo hizkuntza horretan argitaratzen den informazioa ulertzeko; gainera, beste hizkuntzaren kalkoak eta zuzendu gabeko akatsak dituzten testuak ugaritu daitezke, postediziorik ez dagoelako (baina, sukaldeko labanarekin ere, jende ugari erail dute eta ez dut uste labana horiek erabiliko ez ditugunik horregatik).
2009
‎Bibliografia osoa berak irakurri eta aztertu beharrik ez dauka, ezinbestean. EHS proiektuan diharduten langileek diskriminatuko dute bibliografia horren altzoan ageri den informazio teknikoa, kasuan kasuko ikertzaileak azaldutako interesaren arabera. Beraiek identifikatuko dute informazio hori eta sailkatuko, proiektu osoaren eredu teoriko metodologikoaren arabera.
‎Ikusten denez, bi izango dira Etxeberri egitasmoaren produktu nagusiak. Ikersaioak alde batetik, beren azken emaitzez, eta ikersaio horiek egiteko bilduko den informazio aipu bilduma zabala bestetik. Aipuak datu base batean bilduko dira izan ere, eta edonoren eskura jarriko dira interneteko sarean, Euskaltzaindiko web-gunean.
‎Ikusten denez, bi izango dira Etxeberri egitasmoaren produktu nagusiak. Ikersaioak alde batetik, beren azken emaitzez, eta ikersaio horiek egiteko bilduko den informazio aipu bilduma zabala bestetik. Aipuak datu base batean bilduko dira izan ere, eta edonoren eskura jarriko dira interneteko sarean, Euskaltzaindiko webgunean.
‎Egungo (edo behinolako) egoera soziolinguistikoaren etorkizuna edo hizkuntzaren etorkizuna nolakoa izango den aurreikusten dutenean autoreek, prospekzio lanean sartzen dira ezinbestean. Hortik eratortzen den informazioa laugarren azterbide honetan kokatzen da. Ezagunak dira adibidez W.
‎Azterbide preskriptiboa erabilerarekin lotzen denean (5A gelaxkan sartzen den informazioa beraz) status plangintzarekin lotuta izango da. Ingelesezko acquisition planning (ezkuratzearen plangintza) da aldiz, labur bilduz, 5B gelaxkan kokatuko den informazioa.
‎Azterbide preskriptiboa erabilerarekin lotzen denean (5A gelaxkan sartzen den informazioa beraz) status plangintzarekin lotuta izango da. Ingelesezko acquisition planning (ezkuratzearen plangintza) da aldiz, labur bilduz, 5B gelaxkan kokatuko den informazioa. Azterbide preskriptiboa hizkuntza gaitasunarekin lotuta dagoenean beraz, gelaxka honetan sartuko da jasotako informazioa.
‎Blog ean biltzen den informazio guztia ondo egituratuta gordetzen da, eta kronologikoki argitaratzen da. Egitura horrek sei atal ditu:
2010
‎Euskarak komunikabideetan duen presentziarekin jarraituz, Joseba Barandiaranek" Ekonomia k z ere idazten da" izenburuko artikuluan ekonomia arloan euskaraz zabaltzen den informaziora hurbiltzen gaitu. Ekonosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 17 miaz bereziki arduratzen diren euskarazko komunikabide espezializaturik egon ez arren, prentsa idatzian eta irratian, beste gai batzuk jorratzen diren bezala, ekonomiaz ere jarduten da.
‎...raminga zedarritu ahal izateko; baita diskurtso horrek duen informazio prozesua ere (ekoizpena, prozesamendua eta eragina). izan ere, framing prozesua estrategikoa den aldetik, bere funtzionamenduan badute zerikusia komunikabideen barruko eta kanpoko faktoreek. horrela eginez, jorratzen diren gaien eta ezaugarrien zerrendatze hutsa gainditzen da, eta errealitatea ulertzeko edo ulertarazteko eraiki den informazio eremuko egitura orokorra zedarritu eta horren arau orokorrak azalduko lirateke. gure interesgunera ekarrita, newsframe analysiaren abiapuntua hauxe litzateke: aztertzea hemengo komunikabideek euskararen inguruan hedatzen dituzten albisteak eta iritziak; baita horien atzean dagoen informazio prozesuak ere. adibidez, zeintzuk eta nolakoak diren euskarari buruzko informazio prozesua baldintzatzen edota ezartzen duten komunikabideen barneko zein kanpoko eragileak; eragile horiek zergatik sartzen —edo isiltzen— dituzte agendara euskarari buruzko albisteak; nola eta zergatik moldatzen dituzten albiste horien osaketa, ekoizpena eta prozesamendua. horrela, era sistematikoan ezagutuko genituzke interes ideologikok, politikok, ekonomikok markatzen eta gidatzen duten euskararen framinga (edo, hobeto, framing ezberdinak). horrela eginda, euskara hauteman eta interpretatzeko dagoen egitura orokorraren ezagutza sakona eta zorrotza oinarri, balizko interbentzio batek emaitza oparoagoak ekar litzake.
2011
‎Honek, berriz, distantzia kulturalak murriztu egin ditu. Munduko bazter guztietan dute eragina herrien mugaz gaindi hartzen diren ekonomiari buruzko erabakiek edo komunikabideetatik zabaltzen den informazioak. Estatuak ez dira gai beren soberaniaren parte izan diren prozesu ekonomiko eta kulturalak berek bakarrik kontrolatzeko.
2012
‎Ildo horretan, administrazio publikoko edo pribatuko kideekin behin bakarrik dituzten interakzio gehienetan, agenteak ez dira gai aurrez aurre dituzten pertsonak elebidunak ala elebakarrak diren jakiteko. Are gehiago, ikuspegi analitikotik inperfektua den informazioa garrantzitsuagoa da informazio perfektua baino; izan ere, gure ereduaren arabera, informazio perfektua duten elebidunak ondo koordinatzen dira B hizkuntza erabiltzeko, egoera erreal askotan gertatzen denez. Aztergai dugun testuinguruan, berriz, pentsatzekoa da interakzioan parte hartzen duen kide batek ere ez duela ageri edo ez duela adierazten elebiduna ala elebakarra den.
‎Halako ikerketetan gairik interesgarriena zera izan da: ea etiketetan ageri den informazio berbalak erosle potentzialen pertzepzioa aldatu dezakeen.
2013
‎ekonomia legea psikologian deitzen dena, besteak beste komunikazio munduan informazioak nola jasotzen diren jakiteko eta nolako joerak sortzen diren ulertzeko: 1) ez dela jasotzen ematen den informazio guztia, baizik jasotze partziala egiten dela, motzagoa delako; 2) jasotzen den informazioa ia automatikoki aukeratzen dela, aurretik dagoenarekin adostasunezkoa dena," disonantzia kognitiboa" ez sortzeko, edo sortzen bada azkar gainditzeko, errazagoa delako; 3) jasotze horretan aukeratzen direnak, bakoitzaren helburuekin ondo datozenak izango dira; 4) jasotze horretan prozesu...
‎ekonomia legea psikologian deitzen dena, besteak beste komunikazio munduan informazioak nola jasotzen diren jakiteko eta nolako joerak sortzen diren ulertzeko: 1) ez dela jasotzen ematen den informazio guztia, baizik jasotze partziala egiten dela, motzagoa delako; 2) jasotzen den informazioa ia automatikoki aukeratzen dela, aurretik dagoenarekin adostasunezkoa dena," disonantzia kognitiboa" ez sortzeko, edo sortzen bada azkar gainditzeko, errazagoa delako; 3) jasotze horretan aukeratzen direnak, bakoitzaren helburuekin ondo datozenak izango dira; 4) jasotze horretan prozesu psikologiko guztiak parte hartzen dute, galbahe moduan funtzionatuz, pasatzen usteko baka...
‎Ekonomia legea psikologian deitzen dena, besteak beste komunikazio munduan informazioak nola jasotzen diren jakiteko eta nolako joerak sortzen diren ulertzeko: 1) ez dela jasotzen ematen den informazio guztia, baizik jasotze partziala egiten dela, motzagoa delako.
‎Kontuan hartzekoa da, halaber, Dolz eta Schneuwly k (1998) dioskutena ikasleen ondo testuen ebaluazioaz: ondo testuetatik jasotzen den informazioa ezin genezake baiezta osotasunean erreala denik, ikaskuntza prozesua oso gertu dagoenez hizkuntza ekintza" karikaturizatua" geldi baitaiteke ikasle batzuengan edo gerta liteke ezagutza berria oraindik ez barneratua izatea une horretako hizkuntza ekintza konplexua eraldatua izan dadin. Azken ideia honek lotura zuzena du irakasleengandik jaso dugun pertzepzioarekin; batzuek zioten ikasleen ekoizpenetatik ez zutela hobekuntzarik sumatzen (4.1 puntua), eta egiaz oraintsu aipatutako arrazoiarengatik gertatzen da hori.
‎Teoriaren atalean azaldu dugunez, esparru informalean erabiltzen den idatzizko hizkuntzak ezaugarri propioak ditu. Gure ikerketan ikusi dugunez, idatzizkoa izan arren ahozkotik gertu dagoen komunikatzeko bide bat izateak ere ahozko komunikazioan modu naturalean trukatzen den informazio emozionala trukatzeko beharra azalerazi du. Eta horretarako baliabideak sortu eta erabiltzen dituzte.
2014
‎Erantzuna ez da erraza, une honetan bildu ez den informazio bat edukitzea eskatuko bailuke, eta batez ere sektore egitura hauetako partaideen zein enpresetako normalizazio planetan diharduten adituen iritziak jaso lirateke. Baina badirudi euskara planon hautemateak zerikusi handia duela, izan ere enpresan gestionatzeko arloetatik urrun ikusten da normalizazioa, zuzenean balio erantsia ematen ez duen zeregin modura, eta horrek sektore taldekatzean lekurik ez dio uzten, taldekatze hauek hain zuzen ere balio erantsi hori areagotzeko estrategiak zehazten baitituzte.
2015
‎Lehenengo informazio jarioek sistemaren egitura konfiguratzen dute, eremua formateatzen dute. Gerora sistemaratuko den informazioak ildo predeterminatu batzuk aurkituko ditu, eta joera izango du nola edo hala aurrenekoetara moldatzeko. Errazagoa da ondorengo informazioak lehenengoaren patroietara egokitzea, oinarrizko ildoak hankaz goratzea egi – Gaurko gazteak, biharko gurasoak baino.
‎Gogora ekar ditzagun berriro gure ikerketaren mugak: metodologiako atalean aipatzen genuen bezala, zentsuetan biltzen den informazioa aztertzera mugatu gara eta gure ikergaitik kanpo gelditu da soziolinguistikoki garrantzitsuak diren beste errealitate batzuen azterketa. Are gehiago, berariaz aztertu ez dugun arren, zalantzarik ez dugu azken 30 urteotan, EAEko joera orokorrarekin bat, udalerri euskaldunetan eta arnasguneetan ere igo egingo zela euskarak hainbat alorretan hartzen duen lekua, erabilera formalarekin lotutakoetan bereziki (Udalekiko harremanean, irakaskuntzan, osasun zerbitzuetan...).
‎Katalogazio horrek, agerikoa denez baditu hainbat gabezia. Ez dago udalerri guztietarako homogeneoa den informaziorik, kasurik onenean Hegoaldeko udalerrietarako informazioa dugu eta txarrenean Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabako udalerrietarako. Helburu honetarako Ipar Euskal Herriko udalerrietarako dagoen informazio bateragarria ia hutsa da, demolinguistikoa batez ere.
2016
‎Aurrera begirako erronka nagusiei artez erantzuten saiatzeko, bigarren mailakoak dira E1 E2 alorretako hiztunak: handik ateratzen den informazioa lagungarri bezain endredagarri da gehienetan. dira tartean33, maiz asko, hau edo hori erabakitzeko orduan: a) unean uneko xedea:
‎Eskuartean dugun eginbehar nagusirako, aurrera begirako erronka nagusiei artez erantzuten saiatzeko, bigarren mailakoak dira E1 E2 alorretako hiztunak: handik ateratzen den informazioa lagungarri bezain endredagarri da gehienetan. Eguneroko mintzajardunak berekin dituen argi ilun nagusien estalgarri.
‎Ahalik eta analisi fidagarrienen bila gabiltzalarik litekeena da, orobat, jakitelangak %70ean edo beste nonbait. denez," udalerri euskaldun" aren tipifikaziora. Alde du definizio operatibo horrek, nabarmen alde, azken hamarkada hauetan jaso, landu eta argitaratu den informazio demolinguistiko aberatsaz luze zabal baliatu ahal izatea66 Bere alde du, orobat, perspektiba makrotik hasi eta udalerri mailaraino" jaitsi" ahal izatea, perspektiba globalen arazo estrukturala gainditzen lagunduz. Ezin utzizko erreminta da, horregatik, aurrera begirako hizkuntza plangintzaren lehentasunak termino errealista samarretan, lekuan lekuko egoeratik" hurbilago" dauden datuunitateetan txertatuagoko informazio oinarrian, bideratu ahal izateko.
2017
‎...soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. hala ere, eztabaidak aurrera eta atzera egin du, ideiak nahasiz eta diskurtso landurik ere agertu gabe. gai honetan sakontzeko aurrera begira elkarrizketa fokatua egitea komenigarria izan daiteke, teknika hau interesgarria izan daitekelako gai bereziak lantzeko eta datu kuantitatiboen azpian ezkutatzen den informazio sakona agertzeko (Juaristi, 2003).
2018
‎Artikuluan erabiliko den informazio iturria Inkesta Soziolinguistikoa1 da. Inkesta Soziolinguistikoa estatistika ofiziala da, eta 020703 kodearekin dago jasota Euskal Estatistika Planean.
‎12 Atzera informazioaren bidez ingelezko feed-back adigaia adierazi nahi izan dugu. Horrek aditzera eman nahi du sistema baten barrura itzultzen den informazioa, sistemaren jardutearen emaitzaren berri emanez. Informazio horri esker sistemak berak bere burua erregula dezake.
‎Alabaina, kontuan hartu behar da Bikaineko ebaluazioetan zerbitzuhizkuntzaren bermeari buruz jasotzen den informazioa langileek aitortutakoan oinarritzen dela batez ere, eta ez dela behaketa sistematiko edo neurketarako beste metodologiarik erabiltzen. Ebaluatzaileek zerbitzu hizkuntzan eragingo duten hainbat faktore aztertuko dituzte ebaluaziorako, hala nola, langileen euskararen ezagutza maila edota hizkuntzaren kudeaketarako erakundeak dituen protokoloak, baina era horretan egindako ebaluazioak ezin du ziurtatu erakundea gai izango dela zerbitzu hizkuntza %100ean bermatzeko.
‎Bikaineko ebaluazioetan zerbitzuhizkuntzaren bermeari buruz jasotzen den informazioa langileek aitortutakoan oinarritzen da batez ere.
2019
‎Saioak xumeak izan dira, oinarri oinarrizko informazioa landu da bertan, eta parte hartzaileak izan dira. Saioetan parte hartu duten erronkalariei liburuxka bat banatu diegu, saioan landu den informazioa jasotzen zuena.
2020
‎Modu berean, handitu egin ziren IKTen artean daude bat bateko mezularitza(% 45), sare sozialak(% 44) edo bideo-jokoak(% 36). Joera horien baitan gertatu zen honezkero aztertu den informazioaren kontsumoaren hazkundea —hedabide digitalena zein sare sozial edo mezularitza aplikazioena— eta jarraian azalduko den telebistaren eta streaming plataformen fenomenoa.
‎4Garekin alderatuta, hiru dira oinarrizko ezaugarri bereizgarriak: esponentzialki handitzen da banda zabal mugikorraren bitartez bideratzen den informazio kantitatea, zuntz optikoaren parera iristeraino; fidagarritasun ia perfektua eta erantzun ia berehalakoa bermatzen ditu, eta makinen arteko komunikazio masiboak (MMTC: Massive Machine Type Communications) gaitzen ditu, eta horrek gauzen adimen edo" Adimen Artifizialaren" (AI) oinarriak ezartzen ditu.
2022
‎Duela gutxikoa da finantza arlokoa ez den informazioaren egoera txostenak argitaratu beharra6, Europako zuzentarauaren transposizio gisa7, eta gaur egun eraldatzen ari da, ukitutako enpresen eskakizunak eta irismena zabaltzeko. Hori dela eta, enpresak behartuta daude gizartearen gaineko politikaren berri ematera, lan, ingurumen eta beste politika batzuk bezalaxe.
‎" Behaketa Zuzena izenarekin ezagutzen dugun teknikaren helburua da gizakien portaerak inolako manipulaziorik gabe era sistematiko eta kontrolatuan begiratzea, eta hortik ikerketarako garrantzitsua den informazioa eskuratzea. Bitartekorik gabe, hau da, zuzenean egiten den behaketa delako hartzen du teknika honek behaketa zuzena izena."
‎Prozesuan zehar, sortzen den informazioa taldean entzun eta interpretatzen da lehentasunak, arazoak eta aukerak identifikatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia