Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2013
‎7 Erregistratutako informazioaren arrazoia: zertarako aukeratu den informazioa
‎Identifikatze lan hori egiteko, lagungarri izango zaizu galderaren erantzuna aurreikustea, baita erantzun hori bilatzeko galderako zein hitz izan daitekeen gako hitza edo gako hitzak zehaztea ere. Batzuetan, gako hitza galderan bertan dago; esaterako," zein da txalapartaren itxura?" galderan, itxura da gako hitza, hau da, testuan bilatu behar duzuna; ondoren, haren inguruan irakurriz, behar den informazioa identifika dezazun.
‎Baina hori aski ez denez, aldizkari osoari begiratua emanez, erraz identifikatzen dira publizitate iragarkiak, artikuluak, egileak, aldizkariaren jabeak, argitaratze data, etab. Webguneetan, berriz, informazioa beste era batera antolatzen da. Ikus dezagun nola antolatzen den eta nola bilatzen den informazioa webgune batean. Sar zaitez Ikasnews webgunean.
‎3 Landareari buruz ematen den informazioa bi kategoriatakoa izango da: itxura eta balioa.
‎b) Artikuluan ematen den informazioa kontuan izanik, idatz ezazu dibulgazio artikuluaren sarrera.
‎Beharrezkoa den informazioa testuan era eraginkorrean identifikatu eta jaso dut.
‎3 Osatu goiko eskemak, laukietan behar den informazioa kokatuz. Horretarako, balia ezazu galderen erantzunetan jaso duzun informazioa.
‎1 Erantzun honako galdera hauei, bideo animazioan ematen den informazioan oinarrituta.
‎3 Erantzun honako galdera hauei, bideoan ematen den informazioan oinarrituta:
‎Esan bezala, Iruña Veleian hainbat objektu agertu dira, baina ez dakigu egiazkoak diren ala ez. Erabakia hartzeko, zientzialariek objektuak aztertu egin dituzte eta ahal den informazio gehien lortu. Horretarako, ongi behatu behar zaie objektuei, informazioa lortzeko galderak egin behar dituzte eta erantzun posibleak, hipotesiak, proposatu; horixe egiten dute, hain zuzen, ikertzaileek.
‎Bilatu behar den informazioa Megalitoak
‎Bilatu behar den informazioa:
‎Bilatu behar den informazioa: Haurrak Antzinaroan
‎b) Izenburua bat dator adierazi nahi den informazioarekin?
‎jaso nahi den informazioa kontuan hartuta, galdetegian erabilitako galderak eta erantzun aukerak egokiak badira eta behar beharrezko galderak idatzi baditut.
‎Egindako lanen artean, Internet sareko konexioaren abiadura aztertu zuten. Abiadurak denbora unitateko (segundotan neurtuta) garraiatzen den informazio kantitatea adierazten du (byte tan neurtuta). Oro har, honako abiadura datu hauek jaso zituzten Bizkor enpresan:
‎Gizakiok gaitasun handia dugu galderak egiteko, galdera horiei erantzuteko behar den informazioa eskuratu eta balioesteko, eta, erantzuna zein izan daitekeen imajinatzeko. Gaitasun hori, oro har, oso garrantzitsua izan da gizakion kulturan eta zientziaren garapenean.
‎Iturri digitalen bat fidagarria izan arren, gerta daiteke bertan ematen den informazioa baliagarria ez izatea, informazio hori proposatu ditugun galderei erantzuteko ez delako egokia. Iturrien fidagarritasunaz gain, azter dezagun, bada, iturrien egokitasuna!
‎Hautatutako iturrietatik behar den informazioa jaso.
‎Atal honetan, ikerketarako oinarri izango den informazioa eskuratzen eta balioesten aritu zara; bide batez, lurraren barneko eta kanpoko eragile geologikoak aztertu dituzu, faktore horien eragina esplikatu eta hainbat fenomeno zergatik gertatzen den ikertu eta azaldu duzu.
‎Ez da batere erraza teoria hori bere osotasunean ezagutzea, baina zu oraintxe abiatuko zara ikertze lanetan, eta, lehen urrats bezala, lurreko plaka horiek zer diren ezagutu eta haien jokaera aztertuko duzu. Jarri talde txikitan, aztertu animazioa, irakurri arretaz ematen den informazioa, eta, erantzun galderei.
‎arazo zientifikoari erantzuteko beharrezkoa den informazioa (datuak) analizatu eta hautatu baditut.
‎arazo zientifikoari erantzuteko beharrezkoa den informazioa (datuak) ondo analizatu eta hautatu baditut.
‎1 Jarraian daude aurrerakuntza teknologikoek sortu dituzten sei gertaera. Aztertu ematen den informazioa, eta bildu itzazue taulan, kasu bakoitzean lortu diren onurak eta kalteak.
2014
‎ohar kritikoan liburuaren edukiari buruz ematen den informazioak zer ezaugarri izan behar dituen identifikatzen?
‎3 Lauko taldean berriz ere, erreparatu testu guztietan ematen den informazioari, eta osatu zerrenda bat komunikabideetan gazteei atxikitzen zaizkien ezaugarriekin.
‎1 Garai hartako hiribildu baten irudian oinarrituta, osa ezazue taulan eskatzen den informazioa.
‎a) Testuko hiru atal hiru koloreren bitartez bereizi ditugu. Desberdindu ezazue jarduera fitxetan atal bakoitzean agertzen den informazioa. Ondoren, zehaztu informazio bakoitza kausa eta/ edo ondorioa den adieraziz eta honako eredu hauei jarraituz.
‎1 Eguneroko bizitzaren kronika txiki bat egin behar duzue, urrats hauei jarraituz eta fitxak osatuz. Aztertu irudiak, eta jardueran ematen den informazioa.
‎Dagoeneko trebatu zarete marrazketa teknikoan, badakizue planoetan ematen den informazioa interpretatzen. Jokoaren fabrikazioa martxan jartzeko unea iritsi da.
2016
‎1 Testuetan ematen den informazioa kontuan hartuz, osa itzazu hutsuneak, pertsonaiek elkarri esaten dizkiotenak idatziz. Horretarako, informazio lagungarria duzu lehenengo testuan.
‎Halere, grafiko hauetako bakoitza egin duenak taulako datu edo informazio jakin bat azpimarratu edo nabarmendu nahi izan du. Zein da nabarmendu nahi den informazioa kasu bakoitzean?
‎Informazio iturri bat ala bestea hautatu, beti, helburu den informazioa eskuratzeko, hainbat urrats eman behar izaten dira, askotan berdinak, beste batzuetan ez, ordea. Ez da zure lehen ikerketa lana eta ez duzue zailtasunik izango zeregin honetan.
‎Komunikazio asmoaren eta testu generoaren arabera, sortutako testuan ematen den informazioa egokia bada kantitatez eta kalitatez. (K)
‎Ikerketa txosteneko atal edo zati bakoitzaren komunikazio asmoaren baitan antolatu bada bertan ematen den informazioa: zerbait deskribatzea izan denean komunikazio asmoa deskribapen egituran, zerbait esplikatu nahi izan denean esplikazio egituran (kausa edo konponbideak edota kausa eta konponbideak emanez) & (K)
‎Oso egokia da bitxigintzarako eta oso ikusgarriak dira sortzen dituen kristal ionikoak". Arrazoitu egokia den ala ez blog honetan ematen den informazio zientifikoa.
‎1 Tentsioa, potentzial diferentzia informazio testua irakurri ondoren, bete ondorengo zirkuituetan falta den informazioa, kalkuluak eginez.
‎Aramaio Baserri Barria proiektuaren jarduera ekonomikoei buruz eskatzen den informazioa zerrendatzea
‎b) Osa ezazue falta den informazioa, 28 orrialdean emandako ezaugarriak dagokien tokian antolatuz.
‎Galderei erantzuteko, behar den informazio guztia eskuratu duzue. Kalkuluekin hasi aurretik, zehaztu zein diren egiteko horiei erantzuteko datu esanguratsuak eta zertan oinarrituko duzuen erantzuna.
‎emaitza komunikatu badut, horretarako argigarria den informazioa txertatuz.
2017
‎1 Zeregina egiteko, eman honako pauso hauek. Horretarako, ikusi Ekigunean aurkituko duzun Paleomagnetismoa animazioa, eta aztertu ematen den informazioa.
‎– B. Bizidunen DNAren bidez lortzen den informazio genetikoak
‎igorle hartzaileen datuak hasierako eta amaierako agurrak ematen den informazioa
‎Adibide gisa balio dezake ondorengo Biztanleen errolda gaiari erantzuteko Bergarako Udalean eskaintzen den informazio osatutik hautatu dugun 2 puntuaren garapenak.
‎Gidaliburuko atal guztietako testuetan eta, batez ere, nik sortutako erakundeetako ohiko testuetan, ematen den informazioa helburuarekiko baliagarria, zehatza eta nahikoa bada (ez dago informaziorik faltan ez soberan). (K)
‎3 Ematen den informazioaren kalitatea eta kantitatea:
‎2 Adin horretan al zaude zu? Identifikatuta sentitu al zara testuan aipatzen den informazioren batekin. Adierazi zer informaziorekin sentitu zaren identifikatuta.
‎c. Ematen den informazioaren kalitatea eta kantitatea.
‎2 Testuan ematen den informazioa bere buruan antolatzea hartzailearen egitekoa da: irakurtzeak esfortzua eskatzen du.
‎2 Lehenik, ados ezazue, taldekideen artean, zein izango den informazioa komunikatzeko dokumentu mota. Bigarrenik, egizue lanaren edukiak antolatzeko eskema argi bat.
‎2 Adostu ezazue, taldekideen artean, zein izango den informazioa komunikatzeko estrategia. Horretarako, azoketako aurkezpenetan euskarri modura erakutsi ohi diren posterren egitura azter dezakezue.
‎2 Bakarka, taulan ageri den informazioaz baliatuta, konparatu etapa desberdinetako ezaugarriak eta, ereduari jarraituz, osatu bost esaldiak:
‎a) Laburbildu esaldi batean iturri bakoitzean agertzen den informazioa. Lehenengoa egina dago, adibide gisa.
‎a Irakurri kontu handiz partekatutako laburpen fitxetan agertzen den informazioa; hau da, zuetako bakoitzak aitona amonek emandako informazioarekiin osatutako fitxa. Zentratu aurkeztu nahi duzuen gaiari buruzko informazioan.
‎b Hausnartu agertzen den informazioaren inguruan eta egin ideia nagusien zerrenda bat ideia horiek laburbiltzeko. Era berean, unitatean ikasitako informazioa ere erants dezakezue.
‎Hausnartu agertzen den informazioaren inguruan eta egin ideia nagusien zerrenda bat, ondoren ideia horiek laburbiltzeko. Unitatean ikasi duzuen informazioa ere gehi dezakezue.
‎a) Hona hemen fotokopiagailuetan DIN A4 orri bat DIN A3 orrira eramateko pantailan agertzen den informazioa. Zer esanahi du pantailako ehunekoak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia