2013
|
|
7 Erregistratutako informazioaren arrazoia: zertarako aukeratu
|
den
informazioa
|
|
Identifikatze lan hori egiteko, lagungarri izango zaizu galderaren erantzuna aurreikustea, baita erantzun hori bilatzeko galderako zein hitz izan daitekeen gako hitza edo gako hitzak zehaztea ere. Batzuetan, gako hitza galderan bertan dago; esaterako," zein da txalapartaren itxura?" galderan, itxura da gako hitza, hau da, testuan bilatu behar duzuna; ondoren, haren inguruan irakurriz, behar
|
den
informazioa identifika dezazun.
|
|
Baina hori aski ez denez, aldizkari osoari begiratua emanez, erraz identifikatzen dira publizitate iragarkiak, artikuluak, egileak, aldizkariaren jabeak, argitaratze data, etab. Webguneetan, berriz, informazioa beste era batera antolatzen da. Ikus dezagun nola antolatzen den eta nola bilatzen
|
den
informazioa webgune batean. Sar zaitez Ikasnews webgunean.
|
|
3 Landareari buruz ematen
|
den
informazioa bi kategoriatakoa izango da: itxura eta balioa.
|
|
b) Artikuluan ematen
|
den
informazioa kontuan izanik, idatz ezazu dibulgazio artikuluaren sarrera.
|
|
Beharrezkoa
|
den
informazioa testuan era eraginkorrean identifikatu eta jaso dut.
|
|
3 Osatu goiko eskemak, laukietan behar
|
den
informazioa kokatuz. Horretarako, balia ezazu galderen erantzunetan jaso duzun informazioa.
|
|
1 Erantzun honako galdera hauei, bideo animazioan ematen
|
den
informazioan oinarrituta.
|
|
3 Erantzun honako galdera hauei, bideoan ematen
|
den
informazioan oinarrituta:
|
|
Esan bezala, Iruña Veleian hainbat objektu agertu dira, baina ez dakigu egiazkoak diren ala ez. Erabakia hartzeko, zientzialariek objektuak aztertu egin dituzte eta ahal
|
den
informazio gehien lortu. Horretarako, ongi behatu behar zaie objektuei, informazioa lortzeko galderak egin behar dituzte eta erantzun posibleak, hipotesiak, proposatu; horixe egiten dute, hain zuzen, ikertzaileek.
|
|
Bilatu behar
|
den
informazioa Megalitoak
|
|
Bilatu behar
|
den
informazioa:
|
|
Bilatu behar
|
den
informazioa: Haurrak Antzinaroan
|
|
b) Izenburua bat dator adierazi nahi
|
den
informazioarekin?
|
|
jaso nahi
|
den
informazioa kontuan hartuta, galdetegian erabilitako galderak eta erantzun aukerak egokiak badira eta behar beharrezko galderak idatzi baditut.
|
|
Egindako lanen artean, Internet sareko konexioaren abiadura aztertu zuten. Abiadurak denbora unitateko (segundotan neurtuta) garraiatzen
|
den
informazio kantitatea adierazten du (byte tan neurtuta). Oro har, honako abiadura datu hauek jaso zituzten Bizkor enpresan:
|
|
Gizakiok gaitasun handia dugu galderak egiteko, galdera horiei erantzuteko behar
|
den
informazioa eskuratu eta balioesteko, eta, erantzuna zein izan daitekeen imajinatzeko. Gaitasun hori, oro har, oso garrantzitsua izan da gizakion kulturan eta zientziaren garapenean.
|
|
Iturri digitalen bat fidagarria izan arren, gerta daiteke bertan ematen
|
den
informazioa baliagarria ez izatea, informazio hori proposatu ditugun galderei erantzuteko ez delako egokia. Iturrien fidagarritasunaz gain, azter dezagun, bada, iturrien egokitasuna!
|
|
Hautatutako iturrietatik behar
|
den
informazioa jaso.
|
|
Atal honetan, ikerketarako oinarri izango
|
den
informazioa eskuratzen eta balioesten aritu zara; bide batez, lurraren barneko eta kanpoko eragile geologikoak aztertu dituzu, faktore horien eragina esplikatu eta hainbat fenomeno zergatik gertatzen den ikertu eta azaldu duzu.
|
|
Ez da batere erraza teoria hori bere osotasunean ezagutzea, baina zu oraintxe abiatuko zara ikertze lanetan, eta, lehen urrats bezala, lurreko plaka horiek zer diren ezagutu eta haien jokaera aztertuko duzu. Jarri talde txikitan, aztertu animazioa, irakurri arretaz ematen
|
den
informazioa, eta, erantzun galderei.
|
|
arazo zientifikoari erantzuteko beharrezkoa
|
den
informazioa (datuak) analizatu eta hautatu baditut.
|
|
arazo zientifikoari erantzuteko beharrezkoa
|
den
informazioa (datuak) ondo analizatu eta hautatu baditut.
|
|
1 Jarraian daude aurrerakuntza teknologikoek sortu dituzten sei gertaera. Aztertu ematen
|
den
informazioa, eta bildu itzazue taulan, kasu bakoitzean lortu diren onurak eta kalteak.
|
2014
|
|
ohar kritikoan liburuaren edukiari buruz ematen
|
den
informazioak zer ezaugarri izan behar dituen identifikatzen?
|
|
3 Lauko taldean berriz ere, erreparatu testu guztietan ematen
|
den
informazioari, eta osatu zerrenda bat komunikabideetan gazteei atxikitzen zaizkien ezaugarriekin.
|
|
1 Garai hartako hiribildu baten irudian oinarrituta, osa ezazue taulan eskatzen
|
den
informazioa.
|
|
a) Testuko hiru atal hiru koloreren bitartez bereizi ditugu. Desberdindu ezazue jarduera fitxetan atal bakoitzean agertzen
|
den
informazioa. Ondoren, zehaztu informazio bakoitza kausa eta/ edo ondorioa den adieraziz eta honako eredu hauei jarraituz.
|
|
1 Eguneroko bizitzaren kronika txiki bat egin behar duzue, urrats hauei jarraituz eta fitxak osatuz. Aztertu irudiak, eta jardueran ematen
|
den
informazioa.
|
|
Dagoeneko trebatu zarete marrazketa teknikoan, badakizue planoetan ematen
|
den
informazioa interpretatzen. Jokoaren fabrikazioa martxan jartzeko unea iritsi da.
|
2016
|
|
1 Testuetan ematen
|
den
informazioa kontuan hartuz, osa itzazu hutsuneak, pertsonaiek elkarri esaten dizkiotenak idatziz. Horretarako, informazio lagungarria duzu lehenengo testuan.
|
|
Halere, grafiko hauetako bakoitza egin duenak taulako datu edo informazio jakin bat azpimarratu edo nabarmendu nahi izan du. Zein da nabarmendu nahi
|
den
informazioa kasu bakoitzean?
|
|
Informazio iturri bat ala bestea hautatu, beti, helburu
|
den
informazioa eskuratzeko, hainbat urrats eman behar izaten dira, askotan berdinak, beste batzuetan ez, ordea. Ez da zure lehen ikerketa lana eta ez duzue zailtasunik izango zeregin honetan.
|
|
Komunikazio asmoaren eta testu generoaren arabera, sortutako testuan ematen
|
den
informazioa egokia bada kantitatez eta kalitatez. (K)
|
|
Ikerketa txosteneko atal edo zati bakoitzaren komunikazio asmoaren baitan antolatu bada bertan ematen
|
den
informazioa: zerbait deskribatzea izan denean komunikazio asmoa deskribapen egituran, zerbait esplikatu nahi izan denean esplikazio egituran (kausa edo konponbideak edota kausa eta konponbideak emanez) & (K)
|
|
Oso egokia da bitxigintzarako eta oso ikusgarriak dira sortzen dituen kristal ionikoak". Arrazoitu egokia den ala ez blog honetan ematen
|
den
informazio zientifikoa.
|
|
1 Tentsioa, potentzial diferentzia informazio testua irakurri ondoren, bete ondorengo zirkuituetan falta
|
den
informazioa, kalkuluak eginez.
|
|
Aramaio Baserri Barria proiektuaren jarduera ekonomikoei buruz eskatzen
|
den
informazioa zerrendatzea
|
|
b) Osa ezazue falta
|
den
informazioa, 28 orrialdean emandako ezaugarriak dagokien tokian antolatuz.
|
|
Galderei erantzuteko, behar
|
den
informazio guztia eskuratu duzue. Kalkuluekin hasi aurretik, zehaztu zein diren egiteko horiei erantzuteko datu esanguratsuak eta zertan oinarrituko duzuen erantzuna.
|
|
emaitza komunikatu badut, horretarako argigarria
|
den
informazioa txertatuz.
|
2017
|
|
1 Zeregina egiteko, eman honako pauso hauek. Horretarako, ikusi Ekigunean aurkituko duzun Paleomagnetismoa animazioa, eta aztertu ematen
|
den
informazioa.
|
|
– B. Bizidunen DNAren bidez lortzen
|
den
informazio genetikoak
|
|
igorle hartzaileen datuak hasierako eta amaierako agurrak ematen
|
den
informazioa
|
|
Adibide gisa balio dezake ondorengo Biztanleen errolda gaiari erantzuteko Bergarako Udalean eskaintzen
|
den
informazio osatutik hautatu dugun 2 puntuaren garapenak.
|
|
Gidaliburuko atal guztietako testuetan eta, batez ere, nik sortutako erakundeetako ohiko testuetan, ematen
|
den
informazioa helburuarekiko baliagarria, zehatza eta nahikoa bada (ez dago informaziorik faltan ez soberan). (K)
|
|
3 Ematen
|
den
informazioaren kalitatea eta kantitatea:
|
|
2 Adin horretan al zaude zu? Identifikatuta sentitu al zara testuan aipatzen
|
den
informazioren batekin. Adierazi zer informaziorekin sentitu zaren identifikatuta.
|
|
c. Ematen
|
den
informazioaren kalitatea eta kantitatea.
|
|
2 Testuan ematen
|
den
informazioa bere buruan antolatzea hartzailearen egitekoa da: irakurtzeak esfortzua eskatzen du.
|
|
2 Lehenik, ados ezazue, taldekideen artean, zein izango
|
den
informazioa komunikatzeko dokumentu mota. Bigarrenik, egizue lanaren edukiak antolatzeko eskema argi bat.
|
|
2 Adostu ezazue, taldekideen artean, zein izango
|
den
informazioa komunikatzeko estrategia. Horretarako, azoketako aurkezpenetan euskarri modura erakutsi ohi diren posterren egitura azter dezakezue.
|
|
2 Bakarka, taulan ageri
|
den
informazioaz baliatuta, konparatu etapa desberdinetako ezaugarriak eta, ereduari jarraituz, osatu bost esaldiak:
|
|
a) Laburbildu esaldi batean iturri bakoitzean agertzen
|
den
informazioa. Lehenengoa egina dago, adibide gisa.
|
|
a Irakurri kontu handiz partekatutako laburpen fitxetan agertzen
|
den
informazioa; hau da, zuetako bakoitzak aitona amonek emandako informazioarekiin osatutako fitxa. Zentratu aurkeztu nahi duzuen gaiari buruzko informazioan.
|
|
b Hausnartu agertzen
|
den
informazioaren inguruan eta egin ideia nagusien zerrenda bat ideia horiek laburbiltzeko. Era berean, unitatean ikasitako informazioa ere erants dezakezue.
|
|
Hausnartu agertzen
|
den
informazioaren inguruan eta egin ideia nagusien zerrenda bat, ondoren ideia horiek laburbiltzeko. Unitatean ikasi duzuen informazioa ere gehi dezakezue.
|
|
a) Hona hemen fotokopiagailuetan DIN A4 orri bat DIN A3 orrira eramateko pantailan agertzen
|
den
informazioa. Zer esanahi du pantailako ehunekoak?
|