Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Jardunaldi hauek ere horren froga dira. Hau izan daiteke, gainera, azken lau urteotaneuskalduntze sektorean azaldu den ideia, nobedosoena?. Aurreko saioetan, etabaita gerokoetan ere?
‎Masa espektroskopiaren oinarriak azaltzea liburu honen helburutik at geratzen da, teknikoegia eta konplexuegia baita, eta luzeegia ere bai. Dena dela, guztiz orokorra den ideia emango dugu, badaezpada ere. Masa espektroskopia, konposatu organiko batek ionizazioa jaso ondoren ematen dituen ioien bananketan oinarritzen da, bananketa hori ioien masa/ karga erlazioaren menpean egonik.
2002
‎Horren ildotik, laurogeita hamargarrenera arte ingurumen auzia gobernuen aldetik arazo puntual eta lotura gabekotzat jo izan bada, badirudi lan honetan aipatu den ideiaren bidetik Europar Batasuna bere jarreretan aldaketak ematen hasi dela.
‎Baztertu egin behar da estatu botere zentralizatua gizartearen demokratizazioaren isla den ideia. Baita, aldi berean, Ekonomiak edo Zientziak onartu behar dute gizarte bizitza eraldatzen dutela ere, hots, politika egiten dutela beren bitartekoen bidez.
‎–Baina ez, gure etsairik gabe, agian gure ondorengoa da, gu Neanderthalaren ondorengo garen bezala. Eta hau pentsatzen denean, zorabioa are eta handiagoa da?. 63 Hausnarketa bera egin liteke, era berean, filmean (hiru amaiera posible dituen filmetako batean) Distopia Ekotopian amaitzen den ideiaren inguruan.64
‎Izan ere, jada argudio eta irudi arrazistek ez dute hainbesteko indarra desberdintasun biologikoan, kultur desberdintasunean baizik. Gauzak horrela, etorkinen iritsiera, ezinbestean, hazkorra izango denez, nortasun kolektiboa naturala baino etengabe eraikitzen den ideia dela azpimarratuz, hiritarren kultur bizikidetza bermatuko duen irakurketa berriak nahitaezkoak dira. Emakumeen kasuan gertatu bezala, etorkinen kasuan ere argudio biologikoak gaindituta egonik, balio kulturaletan egongo da gakoa).
2004
‎Hasteko, maitemindutako pertsonen portaera neurtu duten azterketek batezere irizpide materialista eta fisikalista hertsi baten gidaritzapean egin dute. Ikerketahoriek nahiko hedatua den ideia bat, frogatu, nahi izan dute:
‎Inolaz ereoriginala ez den lan akademiko batek ez du batere balio. Alegia, lan akademikobatek berritasunen bat eskaini behar du, bai defenditzen den ideian bai huradefendatzeko moduan. Gauza berri hori, jakina, gaiak erlazionatzeko modua izandaiteke, lana argi aurkezteko zure gaitasuna edo, zergatik ez, zerbait substantibo (baina, jakina, azken hori ez da ammtena).
‎Horreia, hasieran nahikoa ahula izan ohi den ideia (egitura, estrategia...) gero eta zorrotzago definitukoduzu. Ilt
‎– Ondorioz, Arizmendiarrietaren pentsamenduan autoeraketaren kontzeptua (autogestioa) dugu behin eta berriz azpimarratzen den ideia: «gizakiaren etagizartearen autoeraketaren bidetik doa etorkizunaren garabidea.
2006
‎Gaian sartu baino lehenago ekarri nahiko nuke nirea ez den ideia bat, baita ere. Ezda nirea, baina ez dakit norena den ere, non irakurri edo non entzun nuen.
‎Ez da historiografian ez den ideia berririk bilatu behar lan honetan, baina gai bakoitzari buruz egindakoa biltzeko saiakera egon da egon iruzkinak egiteko. Jakina, beti egongo da beste begi batzuek ikusi ahal izango duten zehaztasunik eta, Erdi Aroko egileek ohi zuten moduan, gure lanaren apaltasuna azpimarratu behar dugu, etorkizunean dudarik gabe hobetu dena.
‎Ideiak ez direlako kanpoaldera hedatu ez badira jabego intelektuala babesteko lege eremuan sartzen, honako arazo hau izango dugu: kasu bakoitzean zehaztu da non hasten den ideia eta non forma, eta, ildo horretatik, nahitaez onartu da zirriborro eta bestelako obra bukatu gabeek duten garrantzia, egile eskubideak arautuko dituen obrak baitira. Gaitza gertatzen da desberdintzea publizitate alorrean ideia zer den berez, eta zer babes behar duen baldin eta forma alderatzen badugu egileari askatasun handiagoa ematen dioten beste obra mota batzuekin.
2007
‎Narrazioari sinesgarritasuna ematen laguntzen du. Baina, batzuetan, tesian defendatzen den ideia nagusia ez dagokio mundu errealari, eta ez da posible ebidentziak eskaintzea. Kasu horietan, hizlariak azaldu behar du paradoxikoa den zerbaiten lekuko izango direla entzuleak, eta saiatu sinesgarri egiten defendatu behar duena.
‎Wundten arabera, hitz egiteko egintza gogo irudikapen oso eta erabateko baten apertzepzioarekin hasten da; esan nahi baitzuen hasiera hasieratik adierazi nahi den ideia bere osotasunean dagoela arretaren erdi erdian. Gogo irudikapen edo ideia oso hori adierazteko, Gesamtvorstellung terminoa erabiltzen zuen Wundtek eta, Blumenthalen (1983) arabera, funtsezko garrantzia du kontzeptu horrek Wundten sisteman.
‎situazioan adimenak ideiak batera kontsideratzen ditu (gutxienez, subjektu, aditz eta objektuaren ideiak); perpausak ordea, horiek bata bestearen jarraian bakarrik jaulki ahal dituenez, hizkera egokiak egin behar duena da, ideiak elkarri lotzean, bereziki sentiarazi edo nabarmendu beharra sentitzen den ideia, entzuleak hala nabaritzeko tokian ipini, esaldiaren ordena natural bakarra horrela esalearen momentuko interesena duzula. Sentsistentzat, ideien erresuma puru razionalaren lekuan, pentsamenduaren eta hizkuntzarena da erresuma bat non ere sentsazioek, ideiek, irudimenak, hitz egilearen interes eta pasioek eta gogoetak bat egiten duten.
2009
‎[35S] GTPyS hau ezin da GTPasa aktibitatearen bidez hidrolizatu eta, beraz, Ga azpiunitateari lotuta mantenduko da. Zenbat G proteinaaktibatu den ideia emanez.
2010
‎Aipatutako ikuspegi tradizional horretatik hartzen den ideia nagusietako bathau da, oso lerro eta zatiketa argia dagoela aipatutako fase guztien artean, edotaintegrazio ekonomiko eta lankidetza ekonomikoaren artean. Azken kontzeptuhorren kasuan, literatura nagusiak ulertzen du horren barruan koordinazio etaelkarlan motarik prekarioenak soilik sartu liratekeela.
2011
‎2003 urtera arte, hñähñöak hezi dituen eskola nazional elebakarrak ez ditu kontuan hartu komunitate indiarraren ezaugarriak. Eta adibidez, gaztelania ez hitz egiteak arazodun ikasle izatea den ideia zabaldu du. Edo elebidun izatea arazoa dela ikasketak aurrera eramateko.
2012
‎Ideiak ez direlako kanpoaldera hedatu ez badira jabego intelektuala babesteko lege eremuan sartzen, honako arazo hau izango dugu: kasu bakoitzean zehaztu da non hasten den ideia eta non forma, eta, ildo horretatik, nahitaez onartu da zirriborro eta bestelako obra bukatu gabeek duten garrantzia, egile eskubideak arautuko dituen obrak baitira. Gaitza gertatzen da desberdintzea publizitate alorrean ideia zer den berez, eta zer babes behar duen baldin eta forma alderatzen badugu egileari askatasun handiagoa ematen dioten beste obra mota batzuekin.
2014
‎Ikuspegi honen baitan sortu diren kontzeptuenartean, embodiment (haragiztapen, haragi egite) nabarmendu genuke, mundu anglosaxoianaise erabilia, Thomas Csordas (1994) bezalako autoreek garatu dutena. Kontzeptu horrekin gizartekoagorputzean inskribatzen den ideia gainditu nahi da, gorputzekoa kultur arlo gisa ulertuz, gizarteelkarrekintza prozesu material, eta horrela haren dimentsio ahalezkoa, gurarizkoa, intersubjektiboa, aktiboa eta erlaziozkoa azpimarratuz.
‎Hortik ateratzen den ideia nagusia zera da, gorputza ez dela bakarrik zerbaitfisikoa, ez dela bakarrik hezur, gihar, eta organoen bilduma bat, gorputza ez delaere bakarrik nerbio sistema autonomo bat zeinek pertzepzioak eta pentsamenduakantolatzen dituen. Gorputzaren esanahi gehienak pentsamendu sinbolikoan oinarritzendira, eta hala gorputzaren esanahia eraikitzen da besteen iritzietatik eta norberareniritzitik bien irudikapenak uztartuz, bestela Lacan-en ustez (1993) haragi zati batbaino ez litzateke izango.
‎Taula hau orientagarria da; adierazi nahi den ideia azaltzeko balio badu ere, bertako balioak kasu bakoitzean asko aldatzen dira.
2015
‎Lan honetan, turnpike fenomenoa populazio dinamikaproblema batean aztertzen dugu, Lotka Volterra ereduan hain zuzen. Ondoren, turnpike hura jaurtierabakarreko metodo klasikoa hobetzeko nola erabili ahal den erakusten dugu, (Trelat eta Zuazua, 2015) nproposatzen den ideia jarraituz.
‎Aurreko galderei erantzunak sarri partikulen fisikaren ikuspuntutik ematen saiatzen gara. Oso zabaldua den ideia du oinarri lan ildo honek, hau da, unibertsoa gaztea zenean eta oso energia altukoprozesuak gertatzen zirenean gaur egungo fisikaren zutabe diren teoria nagusienak, kuantikoa eta erlatibitate orokorra, teoria orokorrago baten bilduta zeudela. Beraz erlatibitate orokorrak azal ditzazkenprozesu kosmologikoen oinarri mikroskopikoa ulertzea lortzen badugu energia altuko teorien bitartez, egun erantzunik ez duten galderak erantzuteko gai izan gintezke.
‎Ikasle horrek aditzera emango du, «arbeleko irudia eta liburukoa ez datoz bat». Hori gertatzen delarik, irakasleak esku hartu behar du, eta berariazko estrategiak garatu behar ditu marrazkia (neurri erlatibo eta konkretuak) eta ideograma (marrazkiaren bidez adierazten den ideia) bereizteko, ez du suposatu behar marrazkia eta ideograma gauza bera direnik.
‎20 Interneten erabiltzen den terminoa. Interneten (besteak beste, mailez, sare sozialetan, blogetan, albiste zerbitzuetan) leherketa gisa transmititzen den ideia edo sinbolo bat da. Meme hitza grezierazko mimema hitzetik dator, hau da, «imitaziozkoa», eta kultura hedatzeko modu bat da, jendeak memoria sozialak eta ideia kulturalak partekatzeko baliabide bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia