Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2010
‎Eredu horrek eman duen ondorio nagusietako bat, gure ustez, euskaldunok euskararekiko dugun leialtasunaren inguruko ideia da. Hainbat euskaltzaleren gogoan topiko bihurtu den ideia. Ideia horren arabera euskaldunok leialak gara euskararekiko, eta, euskara erabiltzeko aukera izanez gero, zintzo samar erabiltzen dugu.
2011
‎Euskarazko musika neskek gehiago entzuten dutela lan guztian zehar ateratzen ari den ideia da. Gorago ere esan dugu nola mutilek esaten zuten neskek Never Surrender entzuten dutela gehien eta horren arrazoia euskaraz izatea dela esan dute.
‎B. U. hori lotzen da hor zehar eta interneten bolo bolo zabaltzen ari den ideiari, hau da, beste Ez dok Hamairu baten beharrean ez ote gauden. Baina amaitzen joateko, esandakoari beste gai hau lotu nahi nioke.
‎"... sakonean dagoena da bizitzarenganako erreberentzia". oro har, gustura sartzen ari den ideia da. Baina teoriaren indarra eta potentzialtasuna aldarrikatzearekin batera, talde fokalizatuetako kideek aldi berean teoria honek aplikagarritasunerako dituen zailtasunak ere azpimarratzen dituzte.
‎"... Kataluniak hanka sartze historikoak eta egi handiak eman zituen, eta horiek kendu ezinik gabiltza, biak, asmatzeak eta hanka sartzeak ere bai". pentsamendu horren harian aplikatu izan den ideia nagusi bat izan da, esate baterako, A eta B hizkuntzak elkar topo egiten dutenean horren irteera beti ezinbestean konfliktiboa dela, borroka dela, eta hor sortzen den gatazka horretarako irteera aukera bi bakarrik daudela: A da jaun eta jabe edo B da jaun eta jabe.
‎"... komunitate kontzeptua da ahul dagoena eta apurtzen ari dena, hor izango dugu zailtasuna; ekosistema hitza hizkuntzaren kasuan barneratzen den ideia erakargarria da, baina giza taldearen kasuan taldea antisistemikoa bihurtzen ari da; ze palankari eragin behar zaio horretan eragiteko?". hutsuneak aipatzearekin batera, teoriaren ahalmena ere azpimarratzen da. kide batek nabarmentzen duenez, modelo teorikoaren inguruko sentsazioa da indargune handia duela bereziki etikaren aspektuak bereganatzen duen garrantzarekin. Ikuspegi etiko hori berria edo berritzailea izango litzateke:
‎Kide askoren iritzietan azpimarratzen den ideia hizkuntzaekologiaren planteamendu teorikoaren indarra da.
‎Batetik, kide askoren iritzietan azpimarratzen den ideia hizkuntzaekologiaren planteamendu teorikoaren indarra da, hizkuntzaren ekologiak metafora gisa duen erakargarritasuna eta diskurtso teoriko moduan duen potentzialtasuna. Teoria honek errealitatea bere konplexutasunean jasotzen eta planteamendu holistikoaren bidez interpretatzen duelako, eta gizartean ezagunak diren eta aski onartuak dauden iraunkortasunaren ikuspegi ekologikoak erabiltzen dituelako, hizkuntzaren alorrera egokituz
2012
‎Nahikoa al da? ez al da hori urteetan transmititu den ideia. Froga dezagun, denok irabaziko dugu, euskarak irabaziko du.
2013
‎" nork bere gustuko hari muturretik tira eginez, egile horiek berresten dute hizkuntzaren bilakaera eta egoeraren gaineko txostenean egin den irakurketa: aurrerapausoak ematen ari diren arren, euskara gizarte osora hedatzeko mugak zein oztopoak oso nabariak dira" (148 or.). Azken azterketa eginez, irakurketaren ondoren irakurlearengan gailentzen den ideia etikaren beharraren garrantzia da. Framing berriak borroka politikotik harago egon behar duelako adostasuna hedatua dago, eta baita euskararen merkatukuota handitu behar delako ideia ere.
2015
‎Talde honetan erabiliena izan den ideia" jarraitzea" hitzari lotuta dago. Horretaz gain, baditugu" eskubidea" aipatzen duten 4," naturaltasuna/ normaltasuna" aipatzen duten beste 4, eta" lehen hitza euskaraz" izatea aipatzen duten 14 erantzun.
‎Eskaera zehatzetan gehien errepikatu den ideia da euskararen sustapenerako baliabide ekonomikoak handitzeko eskaera (4).
‎Eskaera zehatzetan gehien errepikatu den ideia da euskararen sustapenerako baliabide ekonomikoak handitzeko eskaera (4): " Konpromisoa behar da, baina ez da nahikoa.
‎normalizaziorako gakoak aukera errealak sortzea, SDak diseinatzerakoan eskolaz kanpoko euskarazko harreman sare eta esparruak kontuan hartzea ezinbestekoa dirudi. Honek bidea eman lezake, gainera, Arrue Proiektuko emaitzen harira asko idatzi den ideia bat garatzeko: eskolaz kanpoko sozializazio esparruetako eragileen beharra dago ikasleen euskararen erabilera indartzeko.
2018
‎Europan egun nagusitzen ari den ideia eleaniztasunarena den arren, praktikan ikuspegi hori batez ere hizkuntza nagusien mesedetan da oraindik: " At the level of languages policies, multilingualism is understood as the knowledge of major European languages..." (Laakso et al., 2016:
‎6 Aipatutako goiko ondorio horiek kontuan izanik, gogoan hartuko dugu, aldaera ezberdinekin, euskararen erabileraren harira maiz errepikatzen den ideia bat: " eske gu gaztelaniaz ohitu ginen, eta...", edo" behin gaztelaniaz ohitu bazara, ia ezinezkoa da euskarara aldatzea".
2020
‎Hekimen elkartea sortzearen arrazoi nagusietako bat euskarazko hedabideen arteko elkarlana sustatzea izan zen eta hori izan da urte hauetan guztietan gure izatearen arrazoi nagusietako bat. Zentzu horretan, ez dugu adituen beharrik elkarlana aurrera egiteko funtsezko elementua dela jakiteko baina Bartzelonako bileretan elkarlanaren ideiak beste dimentsio bat hartu zuela esan dezakegu, izan ere, behin eta berriro agertu den ideia izateaz gain, datozen erronkei aurre egiteko ezinbesteko elementu gisa azaldu zaigu, ohikoak ez diren eremu edo ikuspegietatik gainera.
2022
‎Funtsean, azpimarratu nahi den ideia nagusia ondorengoa da: egunerokoan zein erritual edota festa berezietan gertatzen diren praktikek kultura osatzen dutela.
‎Gehiago landu daitezkeen arren, funtsean, kontzeptuok hizkuntza garatzen den testuinguruari garrantzia aitortzen diotela erakustea da gure helburua. Bide honetatik, artikuluan planteatu nahi den ideiara hurbiltzen dira. Bestela, Euskaraldian proposatu zen Arigunearen5 ideia ere ardatz berean dagoela uste dugu, testuinguru zehatz batean euskararen erabilera modu konkretuan lantzea ahalbidetzen duen heinean.
‎Hau da, euskara txupete batekin dagoen ume batek irudikatu izan du urte luzez ezker abertzalearen bueltan. Hargatik, goian aipatzen den bezala, euskararen despolitizazioaren –eta azken finean infantilizazioaren fenomenoa euskalgintzatik batik bat, baina ezker abertzaletik ere etorri den ideia bat izan dela azpimarratu daiteke. Nolanahi ere, despolitizatze nahi horrek, eta azken finean, neutraltasuna lortzeko grina horrek, diskurtsoa eta baita errepresentazioa ere infantilizatu,
‎Gazteen narratiba gutxi batzuetan entzuten bada ere, sakonean ageri den ideia orokorra da: euskararen normalkuntzaren instituzionalizazioa.
‎Gizarte berrikuntzako joera berrietan du oinarri eta, oso modu laburrean, hiru ideia nabarmentzen dira ikuspegi horretan: batetik, erronka konplexuen aurrean askotariko erantzunak behar direla azaleratzen du, eta beraien artean elkar lotuak eta integralak izan behar direla azpimarratzen du (ikuspegi sistemikoa terminoarekin izendatzen den ideia); bestalde, edozer gizarte eraldaketa komunitate horrek aldaketarako pertzibitzen dituen aukeren gainean eraiki behar dela dio; eta, azkenik, eraldaketa prozesu jarraitu gisa aurkezten du (ez lineala), eta prozesu logikan lan egin beharra jasotzen du.
2023
‎Kontua da zerbitzu publikoko hainbat eskakizun, hala nola berezko hizkuntzaren defentsa, gutxi errespetatu direla, orokorrean. Horren arrazoia izan daiteke, marko teorikoan aipatu den ideia, baina komunikabideak formularen baitan sartuta: " estatu 1= nazio 1= hizkuntza 1= komunikabide 1".
‎Hezkuntza ez formalak aisialdi hezitzailearen bitartez euskararen erabileran eta horren normalizazioan egiten duen ekarpena handia dela gero eta indar handiagoa hartzen ari den ideia da. Besteak beste, hizkuntzaren erabilera informala sustatzen delako eta hori hizkuntzarekiko atxikimendua sortuz, jolasaren bitartez esperientzia eta bizipen positiboen artean egiten delako.
‎Behin eta berriro agertzen den ideia nagusia da aukera guztiak eskaini behar zaizkiela euskara ikasi nahi duten guztiei, eta prozesu horrek doakoa izan behar duela beti; hizkuntza berria ikasteko kostua ezin dela euren gainean ezarri.
‎Behin eta berriro agertzen den ideia nagusia da aukera guztiak eskaini behar zaizkiela euskara ikasi nahi duten guztiei, eta prozesu horrek doakoa izan behar duela beti; etorkinek berez nahiko lan izan ohi dute integrazio laborala eta soziala osatzeko eta, iritzi diote, hizkuntza berria ikasteko kostua ezin dela euren gainean ezarri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia